Отиди на
Форум "Наука"

Цялата активност

This stream auto-updates

  1. Вчера
  2. Харесва ми това мнение, но за съжаление много малко са аргументите ни в подкрепа на връзката венеди - венети. Ако пък венетите бяха наистина славяни - то представяте ли си каква щеше да е съдбата на Апенинския полуостров и на Централна Европа? Славяните толкова бързо се разпростират на Балканите и из цялата Източна Европа, щото един куп древни и познати ни народи един след друг биват зачертнати от картата.
  3. Имам когнитивен проблем. Ако абсолютният монарх, а Луи е бил абсолютен, се е вслушвал в съветници, той абсолютен ли е?
  4. Това не важи за Краля-Слънце... Колегата Евристей писа за него...
  5. Нищо не разбрах. Какво общо имат древните италийци със славяните?
  6. Генезисът е където са сега европейските славяни. Стига търсихте под вола теле. Имаме непрекъснат масив от езици от Италия до прибалтика. Сигурно не се съмнявате, че литовски и латвийски са ни много близки. Сега вземете името венеди/венети/венди и го сравнете с името на племето дало име на Венеция, която, както е известно е в Италия. Междината между тези две крайни точки е мястото на генезиса. Кой е прихванал, обаче, тоя език е друг въпрос. Тук може да се философства, но за генезиса - не!
  7. Ха нещо ново. Дай да ги видим тези "доказателства в тяхната съвкупност". Кои например са тези два църковни събора (а може би един или пък три?) и какви точно решения са приети на тях.
  8. Разбирам, че разглеждате възможностите за обратна връзка от народа, към управлението. При Йотор- от народа към посредника(Мойсей) и от там към бога. Новото на системата ви е, че приемате като демократични представители само изборните лица и поради това се стига до необходимост техния брой да се увеличи за да може всеки да има условия за пряка комуникация. Обаче изпускате другите възможности, които ползват хората по партийна линия. В случая това лице, което ни свързва с управлението е някакъв местен партиен лидер или координатор. Партията му може дори да е в опозиция или да не е представена в парламента, но това лице да е активно и да има контакти за решаване на проблема. по религиозна линия. Знаем, че попа, кмета и даскала са били факторите. Ако прим. пасторът може да представи проблема ни пред еди кое си лице, от което зависи проблема ни, защо ни е депутат? Ако имате проблем с детето в училище, защо ви е депутат? чрез медиите. Хора се обръщат към журналисти (нахален, по-нахален, най- нахален, конска муха, журналист). По някой път това им решава проблема. по съдебен път. Споменахте, че част от ангажиментите на Мойсей са били да решава спорове. Много от проблемите на хората са правни и не се решават от народни представители, а от съдии и адвокатът е по- важен. и т.н. и т.н.
  9. Като се замисля, великите империи не са били никога толерантни и плуралистични. Чингис хан не е търпял някой да му възразява, Луи ХIV и Бонапарт, също. Християнството, което определено решава, че на Оня свят хората, смятани за овце, ще бъдат в по- привилегировано положение от хората, смятани за кози, на този е дало пастири, ще рече пастори. Ако си спомним Терсит в Илиада, който изказва мнение, различно от това на Агамемнон и как Одисей го налага с жезъла си като последен аргумент, ще разберем защо елините побеждават. Така че, нека видим, коя система ще е победител и кои са характеристиките й. Дори аз очаквам превръщане на Великата демокрация в единовластна, ако иска да побеждава, което ще рече пастири и стадо.
  10. На думата нищо и няма. Нещо им има на хората, дето не я разбират А скандалът ще го пуснем по водосточната тръба...
  11. Сканер, ти каза думата, която не трябваше да бъде изричана Носиш цялата отговорност за евентуален "скандал"
  12. Ами нали точно това е проблемът. При хипотезата с етер аберацията теоретично става само в неувлекаем етер. Ей на, картинката в дясно показва какво става със светлината в среда, която я увлича напълно. Както се забелязва, там аберация липсва - наклонът на телескопът не се променя, за разлика от реалното наблюдение изобразено в ляво, което изключва увличане. Разбира се, тук проблемът възниква поради самото допускане, че налице трябва да е някакво увличане от някаква среда
  13. Блу Ориджин, Сиера, Боинг и партньори оповестиха, че започват работа по орбитална станция Станция "Орбитал Рийф". Image credit : Orbital Reef 25 октомври 2021 г. 20:30 ч. Светослав Александров. Частните компании Блу Ориджин и Сиера Спейс оповестиха днес интересен проект на име "Орбитал Рийф". Това представлява изцяло частна станция, която ще бъде построена в ниска околоземна орбита. "Орбитал Рийф" ще представлява космически "бизнес парк" със смесена дейност, който ще трябва да доведе до откриването на нови пазари в космоса и да предостави инфраструктурата за поетапното развитие на икономическа активност с все по-големи мащаби. Ще се разчита на възвръщаеми космически технологии, напреднала автоматика, материалознание и логистика, които трябва да смъкнат традиционно високите цени, ограничаващи достъпа до орбита. Станцията ще бъде построена на отворен принцип, като с по-нататъшното развитие ще се добавят модули, скачващи възли и допълнителни съоръжения. Очаква се "Орбитал Рийф" да е готова през втората половина на десетилетието. По проекта работят множество организации. Блу Ориджин ще създаде основните модули и ще осигури възвръщаема ракета "Ню Глен". Сиера Спейс ще конструира голям обитаем модул, възлов модул и ще предостави совалката си "Дрийм Чейсър" за превоз на товари и екипажи. Боинг ще построи научен модул и ще извозва пътници посредством кораба си "Старлайнър". Редуайър Спейс ще създаде установки за разгръщане на апаратура в открития космос и ще участва в провеждането на научни експерименти. Университетът Аризона ще ръководи глобален консорциум от университети за оптимизиране на изследователската дейност. Ако сте прочели внимателно отговорностите на компаниите, няма как да не ви е направило впечатление, че се предвижда извозването на астронавти да става посредством кораба на Боинг "Старлайнър" (макар че и "Дрийм Чейсър" е предвидена, совалката се създава засега в товарен вариант и все още не е започнала работа по пилотирана версия). За СпейсЕкс и "Крю Драгън" въобще не се и споменава. Това не остава незабелязано от космическите експерти. "Тъй като тази услуга (т.е. на "Старлайнър") вероятно ще е с 50-100% по-скъпа от "Крю Драгън", това има интересни последствия в сравнение с това, което Аксиом и Наноракс/Локхийд планират да направят", пише журналистът Ерик Бъргър от Арс Текника. Напомням на читателите, че Наноракс съвместно с Локхийд и Аксиом също работят по космически станции. Но важното е, че частният сектор в САЩ се развива. Тепърва предстои да станем свидетели коя визия ще се наложи и кой от екипите ще успее. За повече информация: Orbital Reef https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/4206-2021-orbital-reef-unveiled
  14. Ейри е направил опит с телескоп пълен с вода. Следствието от опита е че има или пълно или почти пълно увличане на светлината от атмосферата на земята.
  15. В Църквата винаги е имало строг ред при ръкополагането на епископи и никога в една и съща епископия не може да има двама епископи. Епископите по земите, където е служил Методий са към Рим и точно затова споровете между немските епископи и Методий са се решавали от Рим. Не приемам като достоверни т.нар. Легенди или жития, извън тези им части, които се потвърждават от други източници. Църквата не обръща особено внимание на историческата достоверност, а на духовната същност. Безспорно, че Методий е бил епископ, назначен от папата, той е обявил на народа, че брат му, Кирил, е превел Евангелието и Псалтира на "склавински" и всички чакат момента в който той ще ги донесе. Между другото повечето казват, че Кирил е изобретил склавинските букви, но мисля, че на поне едно място за това набеждават Методий. Казано е, че и Методий превежда усилено от латински, но няма и намек за някакви пратеничества на склавински князе до Константинопол, от където да им изпратят учители на техен език. Между другото спорът на братята с триезичниците е във Венеция, по това време част от Византийската империя и византийски екзархат, но там нямали най-малка представа за някакво официално разрешение на императора да се създава склавинска азбука. Гърците по скоро ще се обрежат и сложат фесове, но няма да разрешат служба на друг език, те недоволстват дори от това, че се служи на латински и с голяма доза сигрност може да се приеме, че те нямат нищо общо със създаването на азбуката и превода на Евангелието и Псалтира, направени по молба на Методий. Не знам за лингвистите в този форум, аз съм юрист и работя само с доказателства и в тяхната съвкупност, и за добро или лошо отдавна съм сложил лингвистиката до генетиката, като нещо несъвместимо с историята. Да не забравяме все пак, че 100 милиона умряха в двете световни и десетина други войни заради един изпаднал сръбски даскал, правил се на лингвист. В този този смисъл най-достоверните сведения, свързани с Методий и събитията около него са съобщенията на два църковни събора, може и един или три, сега не ми се проверява, където са приети цитираните в предишния пост решения, сочещи ясно, че в края на 9 век и 30 години на 10 век езика на който превеждали братята бая се е различавал от този на моравските и панонски склавини, които заради не безпроблемното му разбиране рискували безсмъртните си души.
  16. Едно от великите човешки постижения е създаването на писмеността. Днес трудно може да си представим живота си без нея... Кога и защо е възникнала тя – биха се запитали любознателните хора. Писмеността се е зародила в древни времена, хилядолетия пр. н. е. "Шумерската писменост възниква през 4-тото хил. пр.н.е. и е най-ранната известна форма на писменост след датираната към 5600 – 5300 г. пр. Хр. Дунавска протописменост. Шумерският клинопис е система на писане, при която всеки знак се издълбава с тъпа тръстикова пръчица върху глинена плочка или друга глинена повърхност. Първоначално писмеността е пиктографска (картинна, каквато е в Древен Египет), а впоследствие е опростена в клинописна. Писмото е наречено клинописно, защото знаците му представляват чертички, всяка от които с формата на клин. Клинописът се разпространява по цялото Междуречие (Месопотамия) и става основната форма на писменост на древните народи от Близкия изток.[1] В резултат на появата на клинописната писменост възникват и първите училища. В средата на 3-тото хил. пр.н.е. на територията на Шумер е развита мрежа от училища за обучение по четене и писане. Първоначално целите на обучението са свързани с необходимостта от писари за стопански и административни цели, а по-късно училищата се превръщат в литературни центрове, в които се преписват и създават нови литературни произведения.[17] В шумерските училища се обучават само момчета, произхождащи от заможни семейства. Начело на училището стои „уммия“ (знаещ човек, учител), който се нарича и „баща на училището“. Учениците се наричат „синове на училището“. Сред преподавателите има учител по рисуване, по шумерски език, наставник, следящ за дисциплината. Курсът на обучение се провежда по две основни програми – едната се фокусира върху науката и техниката, а другата – върху литературата и развива творческите способности.[18]" /https://bg.wikipedia/wiki/%D0%A8%D1%83%D0%BC%D0%B5%D1%80/ Най-ранна и известна литературна творба е шумерският "Епос за Гилгамеш"... Следва поезията на Древен Египет... По-късно са писани Библията и великите творби на старогръцката литература... Защо е възникнала писмеността, каква е нейната цел? Целта, любопитни читатели, е съхраняването на човешкото Знание и на Паметта... Древните умни хора са разбрали, че изговореното се забравя, а написаното остава, защото е по-дълготрайно... Писмеността е нужна и за ОБЩУВАНЕТО – между хората и между народите, между хората и институциите...Доста народи са изчезнали, без да оставят значими следи, без да напишат какви дела са вършили, къде и как са живеели, какви знания и вярвания са имали... На онези, които не са могли /защото не са били достатъчно грамотни и културни/ да напишат историята си, други са им я писали /и то съвсем частично, бегло/, ако са имали досег с тях... Безписмените хора и народи са с недостатъчно развита или с ниска култура... Наличието на писменост и на писмени паметници е един от основните белези на интелект и цивилизованост в историята на народите... Днес, ако сме забравили нещо, можем да си го спомним, като отворим нужната книга или чрез Интернет... Езикът, азбуката, писмеността са само средства. Целта е чрез тях да се съхранява Паметта на човечеството, да се общува, да се създават духовни блага...Марин Тачков
  17. Това е само по ТО (СТО и ОТО) и дори тогава не значи, че нещата не се движат, а само, че им се прави моментна снимка. Поредицата срезове представя движението в четиримерното пространство-време. И след това, във връзка с КМ, същият Браян Грийн пише, че няма нищо изцяло определено и освен донякъде настоящето - не можем да дефинираме с точност нито миналото, нито бъдещето (прочетох го преди няколко дни и сега не мога да цитирам с точност в коя от книгите му беше и на коя страница).
  18. Не. Имам предвид прословутия "самун хляб", на който Брайън Грийн оприличава пространство-времето, като дава и примерите с различните срезове, съдържащи определени набори от събития - в зависимост от формата на съответната "филия" Е, сещаш се, нали?
  19. Вероятно искаше да кажеш, че абсолютно всичко се движи по някакъв начин.
  20. Напротив. В пространство-времето абсолютно всичко е в абсолютна неподвижност. Без условности
  21. Абсолютната неподвижност, ако съществува, би могла да бъде само вид условно състояние, наподобяващо вълната на неопределеността. Подобна неподвижност по-скоро може да се асоциира с абсолютното, тотално нищо и с абсолютното начало, но на този етап всички тези разсъждения са главно философстване (на този етап няма физическа необходимост да дефинираме подобна неподвижност). Навежда на подозрения за такава неподвижност универсалността и пределността на скоростта на светлината и спирането на хода на часовниците при движение с тази скорост. Нещо като преминаването на камион покрай неподвижен участък от пътя, при което камиона вдига прахоляк. Камионът представлява движенията с подсветлинни скорости и прахолякът, който тези движения с подсветлинни скорости-камион вдигат, когато преминават покрай абсолютната неподвижност, тоталното нищо и същинското начало да са вълните, които се движат със скоростта на светлината. Засега не знам, дали подобен начин на разсъждение би могъл да свърши някаква полезна работа. Ако частицата е една-единствена (ако не греша - имаше някаква подобна хипотеза на Дейвид Бом), как подобна единствена частица е и електрон, и позитрон, и мюон, и тауон, и три вида неутрина, и шест вида кварки, и античастиците на всички изброени? Квантовите сплитания са нещо малко по-различно. Електронът и която и да била друга масивна частица и даже неутриното не може да се движи дори със скоростта на светлината, камо ли с безкрайна скорост. Обяснението с минаването по всички възможни пътища не е единственото възможно. Какво правим, когато имаме два отвора в затворена “стаичка”, разположени на 90 градуса един от друг? А при два отвора, разположени на 180 градуса (един отпред и един отзад)? Електроните интерферират със самите себе си, дори когато са излъчвани поединично и това е свойство на вълните. Имаме преди двата отвора една вълна, тя преминава през двата отвора, разделя се на две вълни и те интерферират. Имаме вълна на неопределеността на един електрон преди двата отвора, тази вълна се разделя на две от двата отвора, интерферира със самата себе си и в крайна сметка отделните електрони съставят интерференчна картина с времето. И тази вълна може да се разпространява както с подсветлинни скорости, така и със светлинни скорости (единични фотони през два отвора правят същото, като единични електрони през два отвора). След като вълната на неопределеността на всички частици има очевидни характеристики на вълна, защо да не се състои от две полета, както всички други вълни - поле на съответната частица и поле на неопределеността? И различните полета на различните частици да дават квантите на тази вълна - 24-те елементарни частици и бозоните?
  22. Чудя се по какво ли би се различавала абсолютната неподвижност на една частица от това - тази частица да се движи с безкрайно голяма скорост. Може би частицата - например електрон - е една единствена в цялата Вселена, но поради това, че се движи с безкрайна скорост, всъщност се намира навсякъде едновременно. Тоест, частицата наистина минава безспирно и едновременно по абсолютно всички възможни пътища...
  23. То още наличието на звездната аберация показва, че е невъзможно пълно увличане на светлината, двете явления се изключват взаимно.
  24. Ако светлината напълно се увлича от земната атмосфера, то наблюдаемите светещи небесни тела, ще се виждат като миражи. Една звезда видима на екватора на небесната сфера, който съвпада със земният екватор, ще има действително положение, в някоя друга геогравска точка на планетата. Тогава как става навигацията на истреляните космически сонди.
  25. То и 3 D пространството по тая логика е чисто математично, ако измерваме пространството с успоредни и пресичащи се прави, не знам колко измерения ще има пространството.
  26. Добре го рече - "насила" и "пропаганда" е едно и също. Но аз нямам сила над мнозинството (ако не броим силата на логиката) и не мога да правя пропаганда. Аз се опитвам да разсъждавам правилно. А отсреща е силата и пропагандата на елита на власт. Това насилие се извършва от малцинството на власт срещу мнозинството (народа, електората). На мнозинството му става все по-зле. НО както и ти казваш, народът продължава, при това вече петнайесет години, да не иска такава обратна йерархическа система. Което си е право, право си е - това което казваш си е точно така - не искат хората такава възходяща йерархическа система. Сега да те попитам нещо друго. Имаш едно общество - голямо, развито. И дори е преразвито. Но същевременно е недоразвито, защото преразвитието на степента на разделение на труда (т.е. на дясно главно обществено движение надолу по йерархията, което е в зависимост от броя на хората/видовете труд), е довело до изчезване на лявото главно обществено движение (демокрацията, колкото и да е невероятно). И е нужна правилна организация нагоре. Та! Обществото е нараснало, в сравнение с един човек то е огромно. Знанията които са натрупани са огромни в сравнение с един човек. Но от гледна точка на света в който това общество живее, това общество е много малко. То е нищожно - неговите знания са също нищожни. Обществото не знае много неща. Обществото прави големи (обществени) грешки. Но същевременно обществото решава някои от грешките които е направило. А как става това? И как изобщо е ставало исторически. Появява се някой, който излиза от обществото, който е фактически част от очите ушите и умовете от които се състои съвкупнното общество. Този някой е видял нещо което осталите не са видели. И им го съобщава. Човекът си е съвсем прав, въпреки че е много малък в сравнение с цялото общество. Но обществото не е съгласно с него. Стават ли такива обществени грешки? Има такива хора - Галилео Галилей... ИТН. Нормалният начин по който един кошер открива пашата, която се е появила е на принципа че има да речем около хиляда пчели разузнавачки. Те обхождат райна постоянно и търсят новопоявила се паша. В един момент пашата се появява. В следващият момент, закономерно една пчела първа я открива. Т.е. имаш една пчела която е първа. Ако нея я нямаше, на тоя свят, щеше да е друга. Първо е пашата. ... Първо е проблема. Преди това е обществото - малко, жалко, незнаещо. И то прави обществени грешки. Постоянно ги прави. Та какво ме попита ти - дали другите са съгласни с мене? А какво исках да те попитам аз - а къде ще ходят да не са съгласни? Аз разсъждавам правилно. Ако някъде съм сгрешил, искам да ми покажеш къде. А да ми даваш като доказателство, че аз съм сгрешил, защото обществото не иска да ме чуе, това не е логично. Изхождаш от презумпцията, че обществото знае всичко, но това не е така. И аз съм част от обществото, аз просто съм първата пчеличка. Ако ме няма мене, ще бъде друг. Може би по-късно, когато ще бъде още по-зле.
  1. Зареди още активности

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...