Отиди на
Форум "Наука"

Нови мнения

Показване на цялото съдържание публикувани през последните 68000000 дни.

This stream auto-updates

  1. За последния час
  2. И двете съкровища винаги са били използвани като повод за национална гордост. https://opoznaybulgaria.com/култура/златните-съкровища-на-българия/панагюрското-златно-съкровище-гордо/4205/ https://bulgarianhistory.org/panagiursko-zlatno-sakrovishte-u-nas/ - "панагюрският край".. https://www.academia.edu/41221839/ПАНАГЮРСКО_ЗЛАТНО_СЪКРОВИЩЕ - оттам (скрийншот) по-долу. "неотменим елемент от националната ни идентичност" ("ние, българите, стоим в основата на човешката цивилизация" - юбряяя!. И къде е разликата?
  3. Точно това казвам. И обществото е длъжно да го знае. Това че не е наясно, както става от този разговор, не е проблем на науката. Между науката и потребителите стои държавата (или определена фирма), която е поръчала създаването на тази ваксина и е отговорна за нейното качество. Защото парите за разработката тя ги дава, и продуктът трябва да отговаря на нейните изисквания. Тоест тя е отговорна за контрола. Защото науката може да реши проблема, но може и да не го реши. Кога става ясно дали го е решила? Ъ? Този който взема решение крайният продукт да се пусне за масово ползване, той носи моралната отговорност. Пък и никой не е гарантирал, че няма да има странични ефекти. Гаранциите се ограничават до тестовете които се правят с доброволците в третия етап. Научи простата истина - научният продукт е морално неутрален. Пак циклиш.
  4. Днес
  5. Проблем в тези проучвания е, че се "започва" с хим.процеси, а те са верни следствия от физически процеси. Импулсът на фотон се пренася по "винтова" линия. Навързването на верига от въглерод, подобно едноспирална макромолекула, като РНК - прави възможно обмен на информация по веригата - "ток" с елмагн. импулс, съответно с възможност за забавяне на преноса, заради дължината на структурата, както и в краищата е възможно структурно изменение, водещо до "завиване" на посока и създаване на възможност за глобула - възможност за усложняване на връзки. При усложняване на връзки с повече елементи - е възможно да се "самоорганизира" и обвивка на глобула - тя е от полевите характеристики на вътре-съдържащите се вещества - поле, към което се захващат и др. вещества и са като "защита" от сравнително дълги вълни. Размерът на глобулата е малък и резонанс с външен фотон-трябва да е къс-пакет, ще е изключително рядко попадение - малка вероятност за разпад на цялата структура. Затова, вирус на база РНК - много трудно може да се унищожи. Не може да "произвежда" белтъчни структури, но може да репликира, ако попадне в "среда" с ДНК. ДНК е двойна спирална форма, възможна заради наличие на по-разнообразни вещества (полета) в околна среда - има почти същите преносни характеристики на управленски "ток" по себе си, но... характерно е, че не "губи" от собствената си информация в околното й пространство - не променя себе си с промяна на полетата в околността - устойчива структура, която "механично" реагира на ЕМПолета. И краищата са по-скоро активно елмагн. поле, докато образува глобула в зависимост от полета на околни вещества и ако имат резонанс с част от веригата си, то двойното се "разцепва" и закрепва нови вещества към себе си. Връзките са пак информационно обосновани и затова репликира с "делене" както себе си, така и околното пространство, образувайки белтъчни структури - имат собствени характерни обвивки, които наричаме "специализирани", доколкото носят избирателна информация за възможни бъдещи връзки и служат като "защита". Така че - началото на живо (реагиране еднозначно на полева материя с механични колебания на вещева материя - движение, без повреда), започва с ДНК. Затова: ФОРМУЛА НА ЖИВОТА: Животът е ЯВЛЕНИЕ на самовъзпроизвеждане на различни, взаимосвързани белтъчни структури, чрез обмен на физическа информация с околна среда. ... ...
  6. Лъч надежда! Модулът Наука успя да повдигне орбитата си, но предстои още много работа Европейската роботизирана ръка към МЛМ "Наука". Фото: РКК Енергия 23 юли 2021 г. 07:50 ч. Светослав Александров. Лъч надежда за спасяването на новоизстреляния модул "Наука"! След множество усилия специалистите успяха да повдигнат орбитата му и сега тя е с параметри 230.43 на 364.86 километра, което практически го спасява от иначе неминуемото изгаряне в земната атмосфера. Но все още предстои много работа... На първо време, преди да се пристъпи към скачване с МКС, трябва да е налице пълна увереност, че горивната система на "Наука" е в изправност. Роскосмос ни уверява, че всичко е наред. Истината обаче е по-нюансирана. Слава Богу, не се оправдават опасенията за увреждането на меховете на горивните резервоари. Вместо това се оказва, че съществува софтуерен бъг, който е довел до преждевременното изравняване на налягането между тези резервоари, работещи под високо налягане и тези с ниско. Това не е най-лошият сценарий, но все още притеснява специалистите. Корекцията на орбитата е осъществена посредством по-малките спомагателни двигатели на "Наука", а не с основните. Очаква се през близките часове да бъде възстановена работата и на основните двигатели (линк към илюстрация на Зак с местоположението на двигателите). За днешния ден са предвидени допълнителни корекции на орбитата. Стискаме палци! https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/4089-2021-nauka-raises-orbit
  7. Вчера
  8. Такъв „австрийски“ кръст фигурира на ордените за храброст. Наричат го малтийски, рицарски, масонски. https://history.wikireading.ru/314952 Краищата му имат различна форма, но точно в същия вид, като на коментираното тук изображение, фигурира върху руския военен орден „Свети Георги“.
  9. Даже 7 били. Иначе като цяло на хартия идеално, но на практика не е ясно откъде ще се финансира. Това с нощните полети обаче са си чиста форма "хотелки", даже в Германия има само 1 (от 78), който може да се отзове 24/7. Другите денонощни (6) са военните, които имат реална 24/7 готовност (за SAR). Останалите 20, които също дежурят 24/7 могат да изпълняват само вторични задачи като транспорт на пациент (или орган, кръв, рядко лекаство и тн) от една болница с осветена хеликоптерна площадка към друга такава.
  10. Ето и други съвети. От тук Имам леки притеснения по това да се задълбочаваме за симптоми за ПТСР във втория абзац. Човек може да започне да преувеличава някоя симптоматика и да си навлече болест чрез самовнушение.
  11. Well, I want to I know, how much russian.the is complex for bulgarians.the? Так, я хочу _ знаю, как много русский.тот _ сложнъй для болгаръ.те?
  12. Копирам и тук, защото положението е трагично... Горивната система на новоизстреляния модул Наука не работи Европейската роботизирана ръка към МЛМ "Наука". Фото: РКК Енергия 22 юли 2021 г. 12:30 ч. Светослав Александров. Руският модул "Наука", който вчера беше изстрелян от космодрума Байконур в Казахстан посредством ракета-носител "Протон-М", е претърпял сериозна техническа повреда. Според информация, публикувана на авторитетното руско научно-популярно списание "N+1", горивната система е отказала. "Наука" трябва да запали двигателите си четири пъти, за да се скачи с Международната космическа станция, но междувременно е станало ясно, че заради повредата може да няма достатъчно гориво. Според авторитетния космически журналист Анатолий Зак (източник) специалистите се опитват спешно да намерят разрешение на проблема. Модулът може да остане около Земята за не повече от 30 обиколки, преди да изгори в атмосферата. Напомням на читателите, че именно горивната система на "Наука" създаде толкова главоболия и беше причина за основните отлагания на полета. Преди няколко години в общественото пространство изтече информация, че заради производствен дефект в резервоарите на модула има метални стружки. Почистването на стружките се оказа истинско предизвикателство - даже се обсъждаше възможност оригиналните резервоари (които са технология от 80-те години на миналия век и вече не са в производство) да бъдат премахнати и да бъдат монтирани нови резервоари от системата "Фрегат" (но това щеше да наложи сериозни промени по корпуса на модула). В крайна сметка беше решено "Наука" да се изстреля със стандартните резервоари и да бъдат почистени доколкото е възможно. Според източник в ракетно-космическия отрасъл, който е дал коментар за "Н+1", телеметричната информация от "Наука" показва, че в горивната система е било отчетено повишено налягане и меховете в резервоарите (които са с формата на хармоника) са се скъсали, поради което горивото е излязло извън тях. Това означава, че част от горивото може да не достигне до двигателите, съответно "Наука" изобщо да не успее се скачи с МКС. Пак по информация от Зак, екипът на мисията ще се опита да запали двигателите до няколко часа, за да повдигне орбитата на модула и да го спаси от изгаряне в земната атмосфера. Засега Роскосмос отказва да излезе с официално становище, но е видно, че повече не може да се крие за проблемите с "Наука". Разкачването на стария модул "Пирс" (наложителна процедура, за да се освободи място за "Наука"), което беше планирано за утре, се отлага с около 24 часа, съобщава РИА Новости. Същевременно специалният банер, рекламиращ мисията на "Наука", беше заличен от сайта на Роскосмос. https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/4088-2021-fuel-system-nauka-doesnt-work
  13. Последната седмица
  14. УСПЕХ: И Джеф Безос излетя! Корабът Ню Шепърд извърши първия си космически полет с хора! Кадър от днешното изстрелване. Photo credit : Blue Origin 20 юли 2021 г. 18:15 ч. Светослав Александров. Най-после! След дълго чакане звездата на Джеф Безос най-накрая изгря, а в САЩ има нов кораб за извеждане на хора в космоса! Изстрелването на "Ню Шепърд" от базата на частната компания Блу Ориджин, намираща се в Тексас, бе осъществено днес, на 20-ти юли, в 16:11 ч. българско време. Датата бе избрана умишлено, тъй като на този ден празнуваме 52-годишнината от първото стъпване на човек на Луната. На борда на кораба летяха четирима души, сред които основателят на фирмата Джеф Безос, неговият брат Марк, американската авиаторка Уоли Фънк и студентът по физика Оливър Деймън. След днешния полет Джеф Безос се превърна във втория милиардер, летял в космоса със собствен космически кораб. Първият бе Ричард Брансън, който стана астронавт на 11-ти юли. Но тук трябва да се отбележи, че подходът на двамата предприемачи е различен. Корабът "Юнити" на основаната от Брансън фирма Върджин Галактик представлява ракетоплан, изстрелван от борда на самолет-носител, докато "Ню Шепърд" е класическа капсула, изстрелвана посредством обикновена ракета. Има и още една особеност. "Юнити" е проектиран да надхвърля единствено 80-километровата височина, която в САЩ се счита за долната граница, разделяща земната атмосфера от космическото пространство. "Ню Шепърд" обаче без проблеми минава 100-километровата Линия на Карман, която се приема от повечето държави за начало на космоса. По време на днешния полет максималната височина, достигната от "Ню Шепърд", бе 107 километра. Със сигурност спорът по темата откъде започва космосът ще се води и през следващите месеци и години. Астрофизикът Джонатан МакДауъл открито заявява, че съгласно научните данни 80-километровата височина е по-точна граница. МакДауъл се бори тази граница да бъде международно призната още от 90-те години на миналия век, т.е. много преди да се появят космическите компании като Върджин Галактик. Но да оставим този спор на учените и да представим екипажа. За разлика от кораби като "Юнити" (който задължително изисква пилот) и "Крю Драгън" (който може да бъде управляван ръчно при необходимост), корабът "Ню Шепърд" е изцяло автоматизиран и няма нужда от пилот, затова и за него понятието "пилотиран кораб" не е съвсем точно. Така че е по-добре да представим четиримата души като пътници. Петдесет и седем годишният Джеф Безос е познат на всички като основателя на книжната компания Амазон. Той реши да вземе със себе си своя 50-годишен брат Марк. Третият член на екипажа бе 82-годишната Уоли Фънк. Така бе счупен рекордът на Джон Глен, който до днес бе най-възрастният човек, летял в космоса (по време на мисията му на совалката "Дискавъри" през 90-те години той бе 77-годишен). Уоли Фънк е забележителна жена - през 60-те години тя е избрана в женския отряд "Мъркюри 13" и започва да се готви за пилотиран космически полет. Но НАСА не желае да изстреля жена-астронавт - тогава дискриминацията срещу жените в космическия отрасъл е реалност и Фънк никога не получава своя шанс. Днес една историческа несправедливост бе поправена, а Фънк се превърна в най-дълго чакалия обучен астронавт да полети в космоса. Тийнейджърът Оливър Деймън спечели четвъртото място на кораба посредством търг, който се разигра на сайта на Блу Ориджин. Никога досега толкова млад човек не е летял в космоса. Деймън е 18-годишен - до днес рекордът за най-млад космически пътешественик се държеше от съветския космонавт Герман Титов (който е на 25 години, когато лети). Така днешната мисия на "Ню Шепърд" счупи рекордите за най-млад и най-възрастен астронавт. Трудно е да се омаловажи днешният ден и от гледната точка на факта, че е преломен за космическата компания Блу Ориджин. През последните години фирмата и нейният основател Джеф Безос бяха подложени на заслужена критика. Блу Ориджин съществува от 2000 г. - основана е две години преди Мъск да създаде СпейсЕкс. Но досега Безос все още не е създал орбитална ракета, доставките на двигателите "BE-4" още се бавят, а суборбиталният кораб "Ню Шепърд" допреди днешния ден бе летял само 15 пъти (изобщо не може да става и дума за сравнение със СпейсЕкс и проведените над сто орбитални полета на Мъск). Нищо чудно, че напоследък Безос бе изнервен и искаше категорична победа. Но това означаваше да поеме риск. Безос реши дебютната мисия на "Ню Шепърд" да включва турист - без преди това на кораба да са летели обучени от фирмата служители. Нещо повече - предприемачът сам се осмели да стане част от екипажа. Това е сериозна заявка, че космическият кораб е безопасен и може да се използва и занапред за развитието на космически туризъм. Очевидно е, че на фона на останалите забавяния, поне в близко бъдеще този космически туризъм ще е основната дейност, развивана от Блу Ориджин. Видеозапис от днешния полет - Youtube връзка https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/4085-2021-20-july-new-shepard-launches
  15. Блу Ориджин е в готовност за първия си космически полет с хора! 20 юли 2021 г. 08:05 ч. След дълги години разработка и 15 успешни безпилотни теста, суборбиталният пилотиран космически кораб "Ню Шепърд" е в готовност за първия си полет с хора. Според информацията, разпространена от компанията-разработчик Блу Ориджин, излъчването на живо ще започне в 14:30 ч. българско време днес. На борда на космическия кораб ще пътуват четирима души - създателят на фирмата Джеф Безос, неговият брат Марк, Уоли Фънк (прочетете за забележителната история на тази жена на този линк) и 18-годишният нидерландски студент Оливър Деймън. Така в хода на мисията ще бъдат счупени рекордите за най-възрастен и най-млад астронавт. Към настоящия момент рекордът за най-възрастен космически пътешественик се държи от американския астронавт Джон Глен, който през 90-те години и на 77-годишна възраст излетя със совалката "Дискавъри", а най-младият е съветският космонавт Герман Титов, който към момента на излитането през 1961 г. си бе на 25 години. Екипажът на Блу Ориджин. Photo credit : Blue Origin https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/4084-2021-blue-origin-maiden-flight-preview
  16. УСПЕХ: СпейсЕкс проведе първото статично огнево изпитание на Супер Хеви! Снимка от статичното огнево изпитание. Photo credit : SpaceX 20 юли 2021 г. 08:00 ч. Светослав Александров. Много важен напредък по отношение на проекта на Илон Мъск "Старшип"! Късно тази нощ СпейсЕкс успя да проведе първото пълновременно статично огнево изпитание на гигантския ускорител "Супер Хеви", който в близко бъдеще ще извежда новото поколение космически кораби към околоземна орбита, Луната и Марс. "Пълновременно изпитание на три двигателя Раптор на ускорител Супер Хеви", оповести Илон Мъск в Туитър. Предприемачът предостави и информация за бъдещите планове в тестовата програма. Понастоящем СпейсЕкс е построила два прототипа на "Супер Хеви" - "Бустър 3" и "Бустър 4". Тестът тази нощ включваше "Бустър 3" (който не е проектиран да може да лети). В зависимост от напредъка по "Бустър 4" (вече способен да лети), през следващите дни "Бустър 3" може да бъде оборудван с общо девет двигателя "Раптор" и изпитан отново. СпейсЕкс няма проблем с множеството двигатели на ракетите - например, действащата свръхтежка ракета на компанията "Фалкън Хеви" има 27 двигателя на първата степен. "Супер Хеви" може да бъде оборудвана с повече от 30. Напомням на читателите, че през месец май прототипът "Старшип SN15" излетя благополучно на 10-километрова височина, след което кацна безпроблемно. След това постижение СпейсЕкс се фокусира върху подготовката за първия си орбитален полет. Стига всичко да продължава да се развива по плановете, този полет може да е факт още през това лято. https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/4083-2021-super-heavy-first-static-fire
  17. Ами може би купуват и това, но според мен, сега мощните стълбове на плановата капиталистическа икономика като Блекрок /9 трлн. щ.д. активи/ и Вангард /6.5 трлн/ сега ще купуват всичко, в това число и джънк-акции, само и само да предотвратят сриването на цялата стокова борса; има ли тотален срив на борсата, това ще бъде "майката на всички кризи", а това е недопустимо.
  18. Обичам футбола и залаганията, но особено обичам да играя в онлайн казината. Разглеждам отзиви за казина, където можете да играете на този сайт https://bestnetentcasino.info/bg/onlajn-kazina, има много полезна информация за тези, които наистина искат вълнение. Наскоро избрано казино по рейтинг. Играя го доста често и постигам добра победа.
  19. Арда, преди турската граница, малко преди вливането в Марица.
  20. Не. Те пак са едновременно и вълна, и частица. Теорията на Дьо Бройл разказва това. Просто - на голямо разстояние (повече от две-три дължини на вълна несвързаност), вълновите характеристики на частици с маса се "пренебрегват", за сметка на електрическите, с някаква степен на точност. Защото електрическите са силно преобладаващи, макар да са от "полета", а полетата са от фотони, а фотоните са излъчвани промени на полета, от заредени частици. (зарядът на частиците е от проява на вълнова характеристика на частицата).
  21. https://ru.wikipedia.org/wiki/Куны Да речем че Кай = китайците Кунов = Хуните Сари = средно азиатците, кангюйците, бъдещите половци , кипчаки, кумани... (прабългарите са вероятно от същите, но в по-ранна версия, заминали на запад заедно с хуните).. токсобичей ** - за това племе ще говорим друг път, вероятно това са от сарматските племена, тези с каруците
  22. Аз мисля, че хипнозата не е възможна, поне по начина по който ни е представена. Възможно е някакво "повлияване" на изборът ни, дали съзнателно или не, чрез реклами и други подобни неща, все пак може нашият избор да бъде наклонен в някаква посока, но това в никаква степен не е хипнозата която познаваме. Това е повече като плацебо, което до колкото знам е доказано до някаква степен.
  23. "Какво става, ако астронавт отлети в космическото пространство?" Ако астронафтът е без скафандар, кръвта му би закипяла поради ниското налягане в космоса. Ако се удари в "тъмната"страна" на луната или се отдалечи на разстояние на което няма източници на топлина, би замръзнал... вследствие на което вероятно тялого ще се запази милиони години летейки из космоса.
  24. За да се преодолее разстояние = пространство, трябва време. Така че и двете са реални и отразяват характеристики на материята.
  1. Зареди още активности

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...