Отиди на
Форум "Наука"

Двигатели с вътрешно горене


Recommended Posts

  • Потребител

да добавя още към кацата с проблеми на модерните дизели:

1) те загряват бавно - под бавно имам предвид наистина бавно, на полото дето го карам в момента му трябват 20 мин за достигане на работна температура и то когато навън е 3-4-5-10 градуса ... ами ако е -10, ами -20 ... т.ч. ако карате повече къси пътувания на градско и в града ви има зима, дизелът подобно на газта не е толкова икономичен и добър

2) отново за градското - филтрите за твърди частици се запушват при каране на къси разстояния и градско ...

т.ч. по-възможност избягвайте колите с филтри на твърди частици ... и имайте едно на ум ако карате основно градско на къси разстояния, че може да си карате вечно студена колата ...

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 257
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Модератор Инженерни науки

Не знам дали има нужда от коментари, общо взето навсякъде е ясно какво се вижда. Първото видео - системата, за която стана ясно, второто показва устройството на пиезоинжектор, третото - проблемите и как са решени (не помня във "Физика" имаше ли за пиезоефекта, ако не - ще се пусне) при пиезоинжектора и последното - схемата за управление на пиезоинжектор.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

според мен си се вижда доста добре на филмчетата и няма нужда от някакви обяснения ...

като ти стане ясно как работи би трябвало да се сетиш и за основното му предимство - впръскване под високо налягане дори и при ниски обороти ... което го няма при старите дизели ... затова тия двигатели са със супер еластичност и имат въртящ момент от много ниско (почти всички са с турбо,което допринася разбира се) ...

Аз не бих си купил Комън реил засега..

съвсем скоро няма да имаш избор ... ако решиш да си взимаш дизел разбира се ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Със сигурност.. Не съм против бензиновите коли между другото.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

бензиновите коли са тръгнали по същия път като дизелите докъде ще стигнат не знам ...

едни от най-сложните двигатели на пазара в момента са TSI от 1.4 нагоре на VW с 2 турбинни и директно впръскване ...

аз съм карал само 1.2 TSI, който е 105 к.с. със стандартната една турбина ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://en.wikipedia....iki/Twincharger

тук е описан принципът на използване на 2 турбини - едната движена от изгорели газове, а другата от двигателя ... основното предимство е преодоляването на т.нар. турболаг ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тогава се надявам на по-евтини части.

с по-новите коли най-евтино май излиза в моргата ...

дилърите дерат жестоко, а не всичко може да се намери на вторичния пазар ...

за стари разпространени коли тук по моргите има всичко ...

компресор за климатик и стартер за едно Мондео 2002-2003 струват по 30 паунда ... а ebay е най-голямата морга ...

Е, това не е ли масовия принцип на турбото.. Ще прочета

не - повечето турбинирани коли са с една турбина, задвижвана от изгорели газове ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Още един агрегат /възел/ дето може да се скапе. За нагнетяване на въздуха се ползва турбина (турбо) от ауспуха и отделно компресор (турбина) задвижван(a) от двигателя..

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Още един агрегат /възел/ дето може да се скапе. За нагнетяване на въздуха се ползва турбина (турбо) от ауспуха и отделно компресор (турбина) задвижван(a) от двигателя..

точно така ... има и интеркулер с водно охлаждане и какво ли още не ... много от колите се продават със 7-степенна DSG, само тя струва 2500 паунда извънгаранционно ако се скапе ...

иначе понеже пишем за ДВГ, ако някои се чуди, защо дизелите са турбинирани по-често една от причините е в температурата на изгорелите газове ...

тя е най-висока при колите на газ, за това гърнетата им прогарят по-бързо

после са колите на бензин

и е най-ниска при дизелите

за това и простата тубинка задвижвана от изгорелите газове на дизел е нещо трайно, за разлика от другите варианти

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Аз ще изчезвам, че напредна времето... В UK сега още няма 23:00.. Изв за офтопика

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

иначе понеже пишем за ДВГ, ако някои се чуди, защо дизелите са турбинирани по-често една от причините е в температурата на изгорелите газове ...

тя е най-висока при колите на газ, за това гърнетата им прогарят по-бързо

после са колите на бензин

и е най-ниска при дизелите

за това и простата тубинка задвижвана от изгорелите газове на дизел е нещо трайно, за разлика от другите варианти

Аха.. и то там и КПД-тата на съответните ДВГ. Дизеловите най-добре уползотворяват топлинната енергия и съответно ауспуховите газове са най-студени.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аха.. и то там и КПД-тата на съответните ДВГ. Дизеловите най-добре уползотворяват топлинната енергия и съответно ауспуховите газове са най-студени.

те са и с по-високо температура в самите цилиндри защото работят при по-високи компресии ...

т.ч. да - по-голяма разлика на входа и на изхода - по голямо КПД ...

ето долу подробно за мизерията с филтрите на твърди частици:

http://www.honestjohn.co.uk/faq/diesel-particulate-filters/

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

От там и катализаторите - за бензиновите двигатели. Искат по-високатемпература за да рабтят.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ми ако са на сносни цени за нашия стандарт... Аз може да се пробвам с един Грейт уол ако нещо друго не стане по-рано. Работата ми е такава, че нямам нужда от кола засега. Една хвърлих от некаране по-миналата година

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Дали да не преминем към газотурбинните двигатели? Ще се връщаме ако трябва. Мисля че на място цитирам..

газотурбинният двигател не е някаква страхотна философия ...

има предимства - компактност и ниска маса ... тих е ... и дотам ...

и важни недостатъци - ниска ефективност (поради висока температура на извърляните газове), чувствителност на прах (заради високата скорост на въртене на перките трябва да се позлват филтри при запрашаване) и нетрайност (пак поради високата скорост на въртене) ...

конкретно с танковете проблемът е, че хаби страшно много гориво на свободен ход в сравнение с дизелов двигател например ... което комбинирано със сериозната топлинна следа не го прави чак толкоз интересен ...

затова при Т90 има завръщане към дизела ... а при абрамсите се инсталира допълнителен роторен двигател, който да захранва системите когато танка стои с часове или дни на място ...

абрамсът хаби по 30-40л гориво само за да се запали и развърти турбината ...

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

турбото при дизела се слага не защото издържа повече и не защото газовете на дизела са по студени ..

а защото генерира икономия ... при работния такт .. при дизеловите мотори .. се сгъстява само въздух ..

колкото повече въздух има .. толкова повече топлина се отделя , а топлина равно на енергия ..

при бензина не е така .. при бензина е спорно , дали въобще се генерират икономии с турбината ..

защото при бензина винаги трябва да е спазена стихиометричната стойност .. тоест .. вкарването на повече въздух ..

автоматично значи , че трябва да вкараме повече гориво .. при дизеловото гориво не е точно така ..

по голямото КПД - при дизеловите мотори идва главно от самото гориво !!!

самото гориво е с около 30 % по калорично от бензина .. от там идва енергията .. а не от друго място ..

както и от по тежките части .. има инерционни сили , които в един момент стават плюс ..

но винаги .. абсолютно винаги .. дизеловия мотор .. при едни и същи параметри на мотора и предавателни числа и при едни и същи обороти ..

ще бие бензина .. само че .. оборотите при бензиновия мотор и при дизеловия са различни .. и винаги в полза на бензина .. защото бензина има по добра скорост на горене .. и отвеждането на изгорелите газове става значително по бързо .. което позволява по високи обороти ..

и в един момент .. става така , че бензиновия мотор .. генерира повече мощност от дизеловия .. защото развива по високи обороти ..

последните разработки на ТСИ .. работят подобно на дизелите .. при тях също се сгъстява въздух .. а не горивовъздушна смес ..

и се пуска гориво в последния момент , когато буталото е стигнало горна мъртва точка .. и е сгъстило въздуха .. но .. същите работят доста шумно ..

и .. не съм убеден , че генерират икономии .. такива каквито се твърди .. възможно е да са малко по икономични ..

относно катализаторите ... да .. искат температура .. за да работят .. за да работи активния елемент ..

има общо взето три вида катализатори .. но най общо .. идеята на катализатора е да изгори не изгорелите газове ..

като за целта .. се случва нещо подобно на повторно горене вътре в катализатора ..

за целта понякога се ползва и вещество .. което се впръсква в катализатора за да неутрализира вредните емисии ..

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Непоправим си ;) По-голямото КПД идва от режима на горене, запалимостта (начинът на запалване), скоростта на горене.

Дизелът е най-калоричен да... Но - на единица обем, понеже е с голяма плътност или голямо тносително тегло.. На единица тегло - енергия /кг - не е.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

1 kW се добива от: количество гориво 0,107 m3 природен газ 0,288 kg дърва 0,085 kg нафта 1 kW електричество 0,073 kg пропан бутан 0,083 kg бензин 0,092 kg мазут 0,218 kg кафяви въглища 0,218 kg брикети 0,144 kg черни въглища 0,124 kg

дървени въглища

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

имам чувството , че пишеш за неща , от които хал хабер си нямаш ..

като четеш нещо .. въобще замисляш ли се какво са искали да кажат хората с това ..

или просто го наизуствяш и толкова ?

ето ти един елемнтарен пример .. сравнителен ..

бензина иска 14.7 въздух за да изгори 1 литър .. при изгарянето на 1 литър бензин се отделя около 5 пъти повече енергия ..

от колкото при изгарянето на 1 литър нитрометан да речем ..

нитометана от своя страна има нужда от само 1,7 литра въздух за да изгори ..

или .. около 9 пъти по висока скорост на горене .. защото е по малко зависим от въздуха ..

съответно .. при горенето на нитрометан .. за същото време .. ще добием близо 2 и половина пъти повече енергия ..

от колкото при горенето на бензин .. сега разбираш ли къде е врътката ..

дизела хем има сравнително добро моментно горене .. хем има 33 % по висока калоричност ..

не ми давай пример с брикетите , щото брикета докато изгори .. аз ще съм отишъл в космоса .. може и до луната да съм стигнал

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

2) отново за градското - филтрите за твърди частици се запушват при каране на къси разстояния и градско ...

т.ч. по-възможност избягвайте колите с филтри на твърди частици ... и имайте едно на ум ако карате основно градско на къси разстояния, че може да си карате вечно студена колата ...

Аз пък мислех че моето Соренто като няма такъв филтър си е недостатък :punk:

Относно вида двигател,аз съм привърженик на старото схващане, че дизелов трябва да е двигател над 2000 кубика - на автомобил от ван или джип нагоре

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

имам чувството , че пишеш за неща , от които хал хабер си нямаш ..

като четеш нещо .. въобще замисляш ли се какво са искали да кажат хората с това ..

или просто го наизуствяш и толкова ?

ето ти един елемнтарен пример .. сравнителен ..

бензина иска 14.7 въздух за да изгори 1 литър .. при изгарянето на 1 литър бензин се отделя около 5 пъти повече енергия ..

от колкото при изгарянето на 1 литър нитрометан да речем ..

нитометана от своя страна има нужда от само 1,7 литра въздух за да изгори ..

или .. около 9 пъти по висока скорост на горене .. защото е по малко зависим от въздуха ..

съответно .. при горенето на нитрометан .. за същото време .. ще добием близо 2 и половина пъти повече енергия ..

от колкото при горенето на бензин .. сега разбираш ли къде е врътката ..

дизела хем има сравнително добро моментно горене .. хем има 33 % по висока калоричност ..

не ми давай пример с брикетите , щото брикета докато изгори .. аз ще съм отишъл в космоса .. може и до луната да съм стигнал

По-скоро изглежда, че ти не разбираш.. При горивата калоричността по-често се смята енергия/тегло за да е съпоставимо. Не че не може и на обем да се сметне. Джаули или (Калории) на килограм. 1 киловат час може да значи и 3600 КJ (килоджаула). Тоест, ако за секунда изгориш 0,083 кг бензин ще получиш енергия 3600 KJ.

Брикетите не ги гледай, просто копирах и пейстнах таблица от линка който дадох.

От какъв зор слагаш тук горива с окислител в състава?

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...