Отиди на
Форум "Наука"

Шкода клас 44 - работният кон на БДЖ


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Може ли да коментира някой освен уникалната издръжливост на тая машина, все пак това, което виждаме опасно ли е?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Наричат я 44 серия.

За кое от всичките неща по-точно питаш. Гледах го по диагонал, че ставам от компа, но ми се вижда нормално, това е колелото с пружините. Искрене също при криви има от реборда, има и стружки и е опасно да гледаме напред с изкарана глава през прозореца, което правим всички като деца. При спиране е нормално да се за загрее и в крайни случаи и да свети вечер калодката ( желязната накладка).

Вижда се маркучът за подаване с пясък (подава пясък против буксуване на опасни и заледени места) Той се мята толкова много.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

На мен мисълта ми беше линията не е ли прекалено неравна. След като на това нещо може да се вдигне 90, а максималната скорост на локомотива е 130, какви ли са трасетата, дето трябва да се кара с 50 .....

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ми съединени болтове релси, както писах в педишна тема..

Идглежда неравна щото се движи двърде бърза.. Със сигурност не може да се мери с чуждите де..

Относно пясъка дето се подава, както спомена miroki - мисля че кварцом пясък се пръска само при аварийна спирачка /или при инцдент/.. Може пък и както казва да е - при хлъзгави участъци. Пясъкът като абразив награпява /издрасква/ релсите и колелата и сцеплението се покачва. При нормално спиране - по гари и спирки - това не е необходимо. Машинистът знае, че е някъв км спирачен път.. То това си е вИШО.

Дали не бяха пос пагон до преди някви г. - не съм сигурен...

Искренето от накладките съм го виждал...

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Скоростта е голяма и затова се вижда неравна, все пак това масивно желязо и да се иска не може да стане много неравно. Но да трябва да е по-равна. Не съм специалист по железният път за да коментирам колко трябва да е. При подобна камера на лека кола ще е по-интересно (не на писта). Намаленията са предимно заради провиснала една релса и създал се обратен вираж или голям наклон при спускане, а се спира с въздух и свърши ли, ако компресорите не смогнат, ще изпуснат влакът. Все пак спирачният път е около 1000 метра на равно при 100 км. в час.

Заради тези все пак неравности в хоризонтална насока често пътниците се събуждат дори и в нощен влак, като се минат 100 км в час.

Иначе съм пробвал как е и със 130 (не управлявах аз).

То военното звание не се отнема (защото повечето си имат и чисто такова от запаса), иначе си имаха техни си пагони (петлици) железничарски. Плащаха и по около 10 лева за звезда, докато не отпаднаха.

Последните ми звезди бяха аналог (както знаем, че е) на капитан, когато станах като пагон за полковник вече нямаше болтове и бяхме цивилни. Малко след това и напуснах (съвпадна с предната криза).

(Как се ползват емотиконите и другите икони? От скоро са неактивни?)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

В това железниците да са с военнизирана структура има някакъв смисъл. И училището едно време им беше военно. Това е дейност, която изисква военна субординация...

Преди 1944 г. са били така, както и миньорите в Перник, впрочем. С униформи и т.н.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Е, какво пък имаме инфо от първа ръка.. Можем да питаме Мироки за нещата дето ни интересуват.. Докъдето може или докъдето му се говори, естествено.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...