Отиди на
Форум "Наука"

Идея разработвана няколко години.


Recommended Posts

  • Потребител

Здравейте приятели. Аз съм Мартин Ангелов, на 21 години от София. Още от малък съм голям привърженик на физиката и от 8-ми, 9-ти клас ме е обсебила една идея. Днес реших да я споделя и да чуя мнения по въпроса.

Обектно насочена динамика
(Обектодинамика)

Принцип 1:
Ако разгледаме един обект с маса m(M), наречен главен, като система от два или повече локални подобекта с маси m(1), m(n), получаваме частен математически модел където
m(M) = m(1) + m(n)
Нека главния обект е съставен от два локални подобекта.
m(M) = m(1) + m(2)
Нека приемем, че скоростта на главния обект и тази на първия подобект е равна на нула, a тази на втория подобект е равна на 5 m/s (Пример)
V (m(M)) = 0
V (m(1)) = 0
V (m(2)) = 5 m/s
Ако втория подобект отдаде своята скорост на главния обект, то главния обект ще получи скорост в зависимост oт неговата маса, от тази на подобекта и от отдадената скорост.
V (m(M)) = V (m(2)) / (m(M) / m(2))
Тъй като отдалия скоростта си подобект е локален за главния обект, неговата скорост ще бъде равна на тази, на главния.


Записки от разсъждения:
1 - Ако скоростта на локалния обект бъде циклично увеличавана след което отдавана на главния обект, можем да говорим за модел на ускорение, където необходимата енергия за единица ускорение не се променя с времето.
2 - Всеки един обект може да бъде разглеждан като система от локални подобекти.
3 - Енергията на един обект e скоростта на неговата маса.
E = V(m)
4 - Увеличението на скоростта, на един обект означава увеличение на неговата енергия, от което следва, че обект без маса може да бъде разглеждан като преносител на енергия, като енергията която пренася е винаги еднаква.
5 - Масата на един обект е съвкупността от масите на неговите локални подобекти и остава непроменена.
6 - Енергията и скоростта могат да бъдат разглеждани като тъждествено равни локални променливи на масата.

За изчисленията и съставянето на моделите е използван компютър.
Имам прототип на двигател, който използва първия принцип, работещ изцяло на електричество, без нужда от въртеливо движение и изгаряне на тонове гориво в секунда. Ако се появи интерес към идеята, бих го показал.

С уважение,

Мартин Ангелов

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Благодаря. :) Не отричам, възможно е. Интересно ми е защо тогава прототипа работи ? Може ли да ви го покажа и да ми обясните как точно работи.
С уважение,

Мартин Ангелов

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Обичам да умувам сам върху нещата и да стигам сам до някои изводи, не безусловно да приемам всичко което е открито до сега. :) Хоби ми е, не ми е специалност.

Качих видео в дропбокса ми, ето линк - https://www.dropbox.com/s/zk6wy3b6ka7342s/VID_20150506_171622_xvid.avi?dl=0

Притеглящ електромагнит захранван от 9 волта батерия, съвсем семпло и в домашни условия.

С уважение,

Мартин Ангелов

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

Добре, сега кажи какво точно питаш. Видях, направил си линеен двигател. Тоест такъв с възвратно постъпателно движение. Нещата дето си ги написал ми идват овър малко,няма да кажа защо.

Какво питаш, защо се движи цялото нещо напред ли?

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Ами като цяло да. Какво точно се случва (на ниво физика де, то се вижда иначе какво се случва) та цялото нещо се движи ? :)

Link to post
Share on other sites
  • Модератор Инженерни науки

Можеш да си сигурен, че ако отсъстваше триенето, това нямаше да се движи. Тоест ако го пратиш в орбита (ако го поставиш на сателит), няма да се движи в някаква посока

Редактирано от Joro-01
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 14 часа, Joro-01 said:

Можеш да си сигурен, че ако отсъстваше триенето, това нямаше да се движи. Тоест ако го пратиш в орбита (ако го поставиш на сателит), няма да се движи в някаква посока

Да, точно в триенето е причината за придвижването, по-точно в анизотропията на триенето.

Тук имаме една несиметрична конструкция, захваната за цилиндър, в който  бутало се задвижва напред-назад от електромагнитни сили. Когато буталото стигне крайна позиция ,то се удря в цилиндъра и му предава своето движение. Ако считаме този удар за нееластичен, може да го опишем с формулата от първия пост:

V (m(M)) = V (m(2)) / (m(M) / m(2))

Конструкцията придобива импулс и понеже съответстващата сила на промяната на импулса от 0 до m(M).V  е по-голяма от силата на триене  при покой се придвижва на малко разстояние. В другата посока явленията са същите с малка разлика в големината на силата на триене заради несиметричността на конструкцията. От тук се получава и различно разстояние на придвижване в обратната посока. А може и да няма такова придвижване, ако силата на триене при покой в обратната посока превишава силата , съответстваща на промяната на импулса.

Клипчето не е много коректно, защото не се вижда целия механизъм, но съществуват подобни ситуации. Аз веднага си спомних за "ходещата" ми предишна пералня :))).

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...