Отиди на
Форум "Наука"

Как да си направим онлайн магазин?


Recommended Posts

  • Администратор

e_commerse.jpg

Ако преди можеше да извършваш търговия без да използваш интернет и да нямаш никакви загуби или някакви последици за продажбите ти, то днес без социалните мрежи, без създаването на отделен онлайн магазин, копие на този оффлайн или различен ти най-малко имаш пропуснати ползи, пропуснати продажби и шанс да достигнеш до един нов необятен пазар.

Бъдещето е в интернет търговията и това си личи все повече от големите онлайн магазини. Много търговци закриха своите магазинчета и се прехвърлиха изцяло в интернет. В широк план няма значение дали имате вече търговска дейност или не, то отварянето на онлайн магазин е толкова лесно и бързо, че в момента всеки го прави дори без ясна идея какво точно смята да продава. Инвестицията е минимална, а печалбата може да бъде много сериозна, възможностите са неограничени, но си има своите тънкости.

Много е важна идеята, която имате, аудиторията към която е предназначен продукта и таргета, който искате да обхванете. Така наречената платформа трябва да е с голяма възможност и много функционалности в зависимост дали ще продавате 10 артикула или 10 000 артикула, дали вие сте производител или ще внасяте продукцията. Видовете онлайн платформи и търговия са много, те варират от това да произвеждате сами даден продукт и да го продавате онлайн или вие да сте трето лице, което да препродава продукти на други търговци без да има значение дали те са производители или не. На скоро стана много популярна "Дропшипинг". Това е техника за продажби на стоки, с които не разполагате - дори никога не пипате и виждате. При продажба на дадена стока вие се свързвате с производител или доставчик на едро и предоставяте информацията за доставка. След това куриер доставя продукта направо на вашия клиент. Печалбата се получава от разликата между цена на дребно и цена на едно (производител). Много световни сайтове като eBay и Amazon използват дропшипинг техники в своите онлайн продажби.

Масовите реклами за онлайн магазини и лесни продажби заблуждават, че това е много лесен бизнес, но на практика не е така. Нужни са доста знания свързани със самия интернет, социалните мрежи и най-вече спрямо системите за онлайн пазаруване, които евентуално ще използвате за вашия онлайн магазин.

Въпреки всичко да си направиш сам онлайн магазин не е толкова тръдно, но не е за всеки. Верояно, ако имате технически познания на WordPress чрез безплатната платформа Woocommerce може сами да направите един работещ онлайн магазин. В интернет е пълно с безплатни уроци, видеа и статии, които подробно обясняват как се случва това. Освен Woocommerce на WordPress има много други системи, които бихте могли да използвате. Но трябва да знаете, че нищо не може да се случи без да инвестирате дори и малко, ако не в направата то в хостинг, домейн и някаква минимална подръжка. 
 

banne-300x174.png

Ако нямате идея за онлайн търговия, то трябва да намерите ниша, която да е актуална и да виждате реален интерес в обществото, но и която да е интересна на вас, за да може да сте добре запознат или да имате интереса да се запознаете, за да може да отговаряте адекватно на вашите клиенти. Магазина, който ще отворите да не го правите "1001 стоки", колкото по-конкретена е идеята и продукцията толкова по-добре. Въпреки разбиранията колкото по-малко стоки имате толкова по-добре продавате! Магазина трябва да бъде лесно достъпен, уютен с приятна визия и много лесно да се намират търсените продукти.

През последните 2 години се занимавам изцяло с онлайн търговия и развих няколко онлайн магазина, като за това време се научих на много тънкости както в създаването на онлайн магазини така и в управлението им.

Ако имате някакви въпроси то може да се свържете директно с мен на:

rosen@chitatel.net
rosen@nauka.bg

или тук на ЛС.

Link to post
Share on other sites
  • 8 месеца по късно...
  • Администратор

Тъй като повечето хора нито разбират от програмиране, от Wordpress или други системи и не им се занимава с програмисти предпочитат да си вземат готов онлайн магазин, в която има всичко необходимо: хостинг, SSL сертификат, различни дизайни от които може да се избира, готови функционалности за различен вид плащания, възможност за лесно управление на продукти и свободен достъп до програмния код. Всичко дова дава лесен и бърз старт на всички, които искат да се занимават с онлайн търговия. Най-важното от всичко е че не са нужни никакви технически познания и получавате огромна подръжка и консултации със специалисти.

Предимствата са много и не е нужно да се задълбочавате, за да ги видите стига да имате идея какво да продавате то в рамките на един ден може да стартирате вашият онлайн магазин и да направите първата си поръчка.

Тък ще представя само един от готовите онлайн магазини, а за другите може да питате чичо Google.

Онлайн магазин Shopiko
до −70% тествай безплатно 14 дни
02-Upravlenie-na-podukti-01_._1522652720

Регистрирайте тестов магазин

Вашият онлайн магазин ще 
бъде готов само с няколко клика. 
Направете го сега!

- В Shopiko можете да добавите неограничен брой снимки за всеки продукт, да добавите видео от вашия YouTube канал или да прикачите файл с важна информация за продуктите, които предлагате.

- Модул за бърза поръчка - допълнителна възможност за вашите клиенти да направят поръчка с един клик. 
- Модул "Бързи продукти" - възможност за бърз преглед на разнообразието от артикули, които предлагате. 
- В административния панел в меню “Поръчки” ще можете да управлявате и редактирате, получените поръчки, да следите изоставените колички.

- Услугата Shopiko поддържа 10 метода за плащане - с наложен платеж, банков превод, кредитни (дебитни) карти, ePay, EasyPay, PayPal, Trans.Card, WebMoney, БитКойн и плащане с платформата на Plati Posle.

- За ваше улеснение и по-бързо изпращане на получените поръчки, активирайте модулите за доставка с куриерските услуги на Еконт Експрес и Speedy.

- Промоции и отстъпки.
- Един от най-ефективните инструменти за реклама на онлайн магазини във Facebook.
- Google Analytics и ЕCommerce Tracking.

- Професионален дизайн за вашия онлайн магазин.
- Персонализирайте вашия онлайн магазин.
- Респонсив дизайн или мобилна версия.

- 24/7 техническа поддръжка.
- Онлайн чат с Shopiko консултант.
- Посетете помощната страница и разгледайте информацията, свързана с функционалностите на Shopiko и допълненията, които можете да активирате и използвате. 

- Безплатен SSL сертификат.
- 24/7 мониторинг на цялостната инфраструктура.
- Ежедневен бекъп.
- С избора на Shopiko получавате и хостинг, включен в абонаментния план на услугата.
- Ако вече имате собствен домейн, може да го използвате за вашия онлайн магазин.
- С Shopiko ще можете да създадете собствени имейл адреси с разширение името на вашия сайт.

И още много възможности, за повече информация посетете сайта на Shopico: https://www.superhosting.bg/online-store-hosting.php

Link to post
Share on other sites
  • 1 месец по късно...
  • Администратор

Пренасям дискусията за онлайн магазините тук:

On 20.05.2018 г. at 20:36, Doris said:

Според мен най-сложно е при магазините, защото тях най-много се канят да ги проверяват. Случайно разбрах, че трябва да се включи и това:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.trader.register

Освен това трябва да се включат доста неща:

WooCommerce 3.4 с помощни инструменти за спазване на GDPR

Лично аз инсталирах два плъгина, които много ми помогнаха за решаване на всички проблеми:

https://wordpress.org/plugins/gdpr-cookie-compliance/

https://wordpress.org/plugins/wp-gdpr-compliance/ - конкретно този има функции специално за WooCommerce.

Тук е мястото да вметка, че всички готови системи са пригодени автоматично към GDPR-а и там няма нужда да се търсят външни решения.

Повече информация тук: https://help.superhosting.bg/shopiko-privacy-policy.html

Link to post
Share on other sites
  • 8 месеца по късно...
  • Администратор

45 статистики за онлайн търговията [2018]

Без да губим време, направо започваме с есенцията на статията. Предстои да споделим с Вас статистики за онлайн търговията от изминалата 2018-та година. Те ще Ви помогнат да планирате настоящата 2019-та година, да адаптирате бизнес и маркетинг стратегиите си, за да привлечете повече клиенти и да печелите повече.

Започваме с…

Статистики от България

Интернет потребление (НСИ):

  • 63% от българите използват интернет ежедневно.
  • Най-активни са младежите между 16-24 години - 92%.
  • Висшистите са групата на най-активно ползващите интернет ежедневно - 89%.
  • 26% от българите никога не са използвали интернет (30% от тях живеят в Югоизточна България).
  • Най-главната причина за неизползването на интернет е липсата на умения за работа с него (17%). На следващо място е вярването, че е безполезен (15%).
  • 72% от домакинствата в България имат достъп до интернет.
  • 53% от потребителите използват интернет за разговори (гласови или видео разговори).
  • 51% използват интернет, за да присъстват в социални мрежи.
  • 43% го използват като източник на информация, а 40% - за да получават и изпращат имейли.
  • Плащания при онлайн покупки (European E-commerce Report, 2018):

  • 70% от потребителите желаят да заплатят с наложен платеж.
  • 25% - с карта.
  • 5% - по банков път.
  • Стоки и услуги (НСИ):

  • 75% от купените продукти за 2018-та са дрехи и спортни стоки. 32% са стоки за дома, а 21% - пътувания и резервации за хотели.
  • 85% от стоките са закупени от България. Само 35% от потребителите се осмеляват да пазаруват от чуждестранни онлайн магазини.
  • Най-главната причина, поради която потребителите не желаят да пазаруват онлайн, е че предпочитат да видят на място продукта или просто нямат навика да пазаруват онлайн. (39%)
  • Потребителски опит (Google Consumer Barometer):

  • 79% от потребителите са търсили информация с помощта на търсачка за продукт/услуга, преди да направят покупка.
  • 39% от тях споделят, че сайтът на компанията, от която са закупили, е помогнал да вземат решение.
  • 76% от потребителите първо попадат на продукта онлайн, преди да го проучат и да решат да го закупят.
  • 52% от потребителите проучват продукта/услугата онлайн и след това правят покупката онлайн.
  • 39% от потребителите се сблъскват с реклами предимно онлайн, а 36% - по телевизията.
  • 28% от клиентите са мотивирани да направят покупка по спешна нужда, а 24% - поради наличието на промоция.
  • 50% от потребителите стартират проучването си за даден продукт първо през смартфон.
  • Използвани устройства (Google Consumer Barometer):

  • 85% от потребителите, които пазаруват онлайн, правят покупката си през десктоп версия.
  • 36% от потребителите използват своите смартфони, за да сравняват цени и характеристики на продукти/услуги, 27% ги използват, за да четат мнения и съвети преди покупка, а 21% ги използват, за да намерят най-подходящия бранд за своите нужди.

Цялата инфорамция: https://blog.superhosting.bg/ecommerce-statistics-2018.html

Link to post
Share on other sites
  • 1 месец по късно...
  • Администратор

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си (+Препоръки)

Имате онлайн магазин и с времето забелязвате едно обезпокоително явление: Не всички клиенти довършват поръчките си. Започвате да си задавате безброй въпроси, които обаче не Ви помагат да предприемете градивни действия:

  • Какво не им харесва?
  • Къде сбърках?
  • Дали цената е проблемът?
  • Дали доставката?
  • Дали нещо по сайта не им харесва?
  • Твърде трудно ли е да се пусне поръчка?
  • Какво да правя…?

Разбираме Ви. Изоставените колички са световен проблем за онлайн търговията, като техният процент е внушителен - 75.6%. Всички международни статистики са единодушни с тази цифра. Обнадеждаващо е, че най-нисък е процентът в Европа - 70,9% (Ecommerce Stats Report, 2018). Но както сами виждате, разликата е символична.

Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си.

Преди да започнем с анализа, държим да Ви зарадваме с една добра новина: Някои причини не са свързани с Вашия бизнес и не са породени от “нещо”, което правите грешно. В онлайн търговията изоставянето на количката е нормално явление, което не е възможно да премахнете изцяло, но можете значително да намалите обемите му.

Цялата статия: https://blog.superhosting.bg/

Link to post
Share on other sites
  • 5 месеца по късно...
  • Администратор

Суперхостинг са събрали на едно място най-важното свързано с новата наредба на НАП свързана с онлайн търговията а именно наредбата Н-18:

 

Наредба Н-18 и вариантите пред българския търговец

Към този момент Наредба Н-18 е най-горещата тема в сферата на онлайн търговията. Законовите промени имат потенциала да променят българската онлайн търговия по начин, за който все още се спори дали ще е положителен, или негативен. С настоящата статия бихме искали да Ви запознаем със същността на промените и вариантите пред българския търговец.

Важно: Информацията в тази статия при някои случаи е обект на тълкуване, което, от своя страна, може да бъде интерпретирано по различни начини. Единствено НАП може да дава обвързващи тълкувания. Препоръчваме Ви при възникнали въпроси и съображения, да ги отправяте към НАП.
Докъде се простира обхватът на Наредба Н-18?

От края на миналата година (2018) са в сила промени в Наредба Н-18 и Закона за ДДС, които засягат значително електронните магазини.

 Наредба Н-18 се отнася основно до данъчното отчитане (фискализиране) на плащанията в търговски обекти, извършени:

  • в брой;
  • с банкови карти (включително и при неприсъствено плащане с банкова карта);
  • чрез използване на платежна система.
Важно: Банковите плащания не са засегнати от наредбата.

Основните промени, които касаят електронните търговци, са три:

  • Регистрация на електронните магазини, попадащи в обхвата на Наредба Н-18, в сайта на НАП.
  • Въвеждане на понятието СУПТО - софтуер за управление на продажбите в търговски обект. Тези системи подлежат на регистрационно-лицензионен режим в НАП и трябва да отговарят на много технически и организационни изисквания. До голяма степен СУПТО режимът не е съобразен с електронната търговия поради необходимостта от автоматично издаване на касова бележка при плащане от страна на клиента. Това налага постоянна връзка с фискално устройство (касов апарат или фискален принтер) към електронния магазин.
  • Въвеждане на електронна касова бележка - електронните търговци имат право да изпратят касова бележка на клиента по имейл, а не само на хартия. Тази бележка обаче отново се генерира от фискално устройство и трябва да съдържа всички атрибути на нормалната касова бележка. Към момента на подготовката на пазара има само едно устройство, което поддържа електронни касови бележки. С последните предложени промени в Наредба Н-18 за премахване на необходимостта от поддръжка на касова книга и хартиени нулиращи отчети, се очаква още производители да предложат повече такива устройства.

Какви са основните изисквания към СУПТО:

  • генериране на УНП (уникален номер на продажба) възможно най-рано в процеса на продажбата. УНП се генерира чрез използване на фискално устройство;
  • поддържане на задължителен набор от справки, подробно описани в наредбата;
  • създаване на одиторски профил, чрез който НАП могат да извършват по-лесно проверки;
  • потребителски интерфейс на български език и др.
Какви са предизвикателствата пред търговците по отношение на СУПТО?

Нека разгледаме какви подводни камъни крият промените за родната онлайн търговия.

Налага се постоянна връзка с фискалното устройство

Фискалните устройства обикновено стоят в търговските обекти. А сайтовете на търговците работят от дейта център. Това означава, че е необходимо да се осигури непрекъсваема надеждна връзка между сайта и фискалното устройство. Докато в центровете за данни има резервирано електрическо захранване, резервиран интернет и физическа охрана, много рядко в търговските обекти или офисите на фирмите това е налично.

Стига се до следното: Дори и да намерите софтуер за електронен магазин, който е СУПТО (а такива реално не са налични), рискувате онлайн магазинът Ви да „пада“ всеки път, когато нямате ток или интернет в офиса.

Обвързване с функционирането на апарата

Липсата на устройства, издаващи електронни касови бележки, води до необходимостта да сменяте хартиената лента на касовия апарат, когато тя свърши. И тъй като имате електронен магазин, който обикновено работи 24/7, Вие никога не знаете кога ще свърши лентата. Също така, ще се наложи да нулирате фискалното устройство всеки ден. Това води до необходимостта да имате служител, който да посещава офиса и в почивни дни, за да извършва тази процедура.

Зависимост от държавните институции (НАП)

Всяка промяна в СУПТО предстои да се декларира в НАП, преди да може да се ползва. Докато при класическия търговски обект само няколко служители на фирмата работят със СУПТО, с електронния магазин работят всичките му клиенти. А това включва и злонамерени лица. Ако във Вашия софтуер за електронни магазини, който е СУПТО, бъде открит пропуск в сигурността, този пропуск ще остане отворен в продължение на седмици и месеци, докато новата версия на СУПТО се пререгистрира в НАП. Това води до риск в сигурността на клиентските данни и дори може да попаднете под ударите на GDPR.

Какви са вариантите за българските търговци?
Цялата статия: https://blog.superhosting.bg/naredban18-supto-details.html
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • Администратор

5 предимства на автоматичните плащания, за които не знаете

SH-Autom-Pay-blog.png

Автоматичното плащане и подновяване на услуги е добре познато удобство в целия свят. Това е един от най-ефективните начини да се освободите от безкрайното въвеждане на картови данни и теглото на крайните срокове.

COVID19 обстановката тотално преобрази навиците ни и днес наблюдаваме тенденция на ръст в използването на безкешови (картови) плащания. Доказват го множество статистики на банкови, финансови и търговски институции.

https://blog.superhosting.bg/recurring-payments-superhosting.html

Link to post
Share on other sites
  • 3 месеца по късно...
  • Администратор

Ново в Shopiko: Плащане с дигитален портфейл (Wallet)

SH-BG-Shopiko-Phyre-new-2021-blog-3.png

Плащанията с дигитален портфейл стават все по-популярни и предпочитани от потребителите. Причините за това са не само удобствата им, но високото ниво на защита, които предоставят.

До 2023 година се очаква 52% от всички онлайн плащания да се извършват чрез дигитален портфейл. (Statista)

С радост Ви споделяме, че вече и Shopiko предоставя опция за плащане чрез Wallet. Този разплащателен метод ще спести ценно време на Вашите клиенти при поръчка, но и на Вас при получаване на плащането.

Нека заедно разгледаме какви са ползите за Вас и Вашите клиенти.

Какво е дигитален портфейл Wallet?

Дигиталният портфейл е приложение, в което потребителите съхраняват своите кредитни и дебитни карти от различни банкови институции. Когато използват своя дигитален портфейл, те се разплащат през мобилно устройство само с едно действие - биометрични данни или ПИН. 

Това удобство им спестява да въвеждат своите банкови данни (номер на картата, име, валидност, код) при всяко онлайн разплащане, както и да чакат SMS от финансова институция за верификация. Дигиталният портфейл скъсява дистанцията между купувач и търговец.

Примери за приложения на дигитални портфейли у нас са Pay By Vivacom, А1 Wallet, Phyre и BCAB.

paybywallet4-498x1024-1-edited.png

Повече на: https://blog.superhosting.bg/shopiko-payment-wallet.html

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...
×
×
  • Create New...