Отиди на
Форум "Наука"

DIY Стърлингов двигател


Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки

Това е двигателчето дето си направих. Бая си е двигателче, 40 cm е..

Факт е, че към момента е по-скоро паметник заради големите съпротивителни моменти - на цилиндъра и в точката дето се съединява ейката на буталцето с маховика. Имам още работа с ръцете (предимно). Болтовете на които лежи двигателя ще се сменят (не могат да се затегнат без да стане по-ниско нивото), леглото на лагера на маховика ще се пренаправи и ще се добави лагер(че) на рейката на буталцето. Може и маховика да сменя, но ми ще направя възможното да остане с този. Може да работи с него.

Този двигател въщност се води термоакустичен, не е класическия Стърлингов двигател. Отделно, онова, което познаваме като Стърлингов (със силово бутало и дисплейсър) в Дойче Музеум бе изложено под името "Двигател на Сади Карно". Сега няма да копая в тези "подробности".

 

Кое му е особеното - въпреки, че имам и зеге, и дрелка, до момента не съм ги използвал по този "проект". Режа с лист от ножовка в ръка, пробивам по същия начин със свредло (не с ръчна дрелка, а с ръка го държа, най-много през хартия). Шкурка и пили, отверка и клещи са другите използвани от неме инструменти.

23574006_1857541920939817_1874187534_n.jpg

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Яко наистина. Това дето го даваш е термоакустичен с "пътуваща" (може би трябва да кажа бягаща, оригинално е "traveling"), моят е със стояща.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Яко е ако живееш на село и си направиш такива джажи, но нали сме си малко "цървулковци" като нация (не сме нито инженерна,,нито иноативна нация, тези джажи ги гледаме в дворовете на американците..и тея момчета май са китайци) та не се сещаме за тях.

Колко енергия изтича през комините на селските къщи....Ще си спестим сума ти изтичания, кражби и корупция по енергото и енергийните проекти..

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
Преди 57 минути, nik1 said:

Яко е ако живееш на село и си направиш такива джажи, но нали сме си малко "цървулковци" като нация (не сме нито инженерна,,нито иноативна нация, тези джажи ги гледаме в дворовете на американците..и тея момчета май са китайци) та не се сещаме за тях.

Колко енергия изтича през комините на селските къщи....Ще си спестим сума ти изтичания, кражби и корупция по енергото и енергийните проекти..

Още си спомням времената, когато се твърдеше, че сме най-интелигнтната нация. Чак бях повярвал.

Толко неща могат да се направят ако си в къща на село и с двор, че... Слънце, вятър, кладенец...  А ползата от тези неща - един пример:

в родния ми град по-поминалата (мисля) зима бяха останали седмица без ток. Луда работа! На втория ден телефоните спрахя да работят. Пелтие генераторче дето зарежда телефон може да се направи за под 20 лв. (качвал съм го и него тук някъде). Тези неща могат да осигурят енергия за светлението, телевизора лаптопа... За хората които са с печки. Имам много познати (не в Сф, по-скоро с Сф област) и колеги с къщи и локално парно. И всички имат един и същи пробле - токът спира, помпата на парното също, UPS-a на помпата често се поврежда, малко кара, акумулатор често сменят или не знам кво си, а тези масрафи стрували... Не ме е яд за друго, но половината от тези се водят инженери, другата фитъри (шлосери) - механици...

Пример вече офтопик

Най-ме накефи веднъж една група от тези се събрали се вън, пушат и умуват как термостатът (термовентилът) на парното измерва температурата на стаята и знае кога да изключи. Чак ми беше неудобно (те и приятели малко) да им кажа, че в по-судена стая радиаторът истива по-бързо. Е, казах им го.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
1 hour ago, nik1 said:

и тея момчета май са китайци) та не се сещаме за тях.

На мене на индийци ми заприличаха.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
1 hour ago, Joro-01 said:

На мене на индийци ми заприличаха.

Момчетата са от  UK's University of Nottingham, т.е може да са индийци, бенгали или китайци, проектът май е в Непал

http://edition.cnn.com/2012/08/20/tech/thermo-acoustic-stove/index.html

http://www.wsmv.com/story/19365318/new-stove-promotes-39sound39-thinking-on-energy-poverty

Цитирай

Making Score-Stoves in large numbers would currently cost around $250 per unit, Riley says, but a target of around $30 in the future is realistic.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 2 часа, Joro-01 said:

Още си спомням времената, когато се твърдеше, че сме най-интелигнтната нация. Чак бях повярвал.

Толко неща могат да се направят ако си в къща на село и с двор, че... Слънце, вятър, кладенец...  А ползата от тези неща - един пример:

в родния ми град по-поминалата (мисля) зима бяха останали седмица без ток. Луда работа! На втория ден телефоните спрахя да работят. Пелтие генераторче дето зарежда телефон може да се направи за под 20 лв. (качвал съм го и него тук някъде). Тези неща могат да осигурят енергия за светлението, телевизора лаптопа... За хората които са с печки. Имам много познати (не в Сф, по-скоро с Сф област) и колеги с къщи и локално парно. И всички имат един и същи пробле - токът спира, помпата на парното също, UPS-a на помпата често се поврежда, малко кара, акумулатор често сменят или не знам кво си, а тези масрафи стрували... Не ме е яд за друго, но половината от тези се водят инженери, другата фитъри (шлосери) - механици...

Пример вече офтопик

Най-ме накефи веднъж една група от тези се събрали се вън, пушат и умуват как термостатът (термовентилът) на парното измерва температурата на стаята и знае кога да изключи. Чак ми беше неудобно (те и приятели малко) да им кажа, че в по-судена стая радиаторът истива по-бързо. Е, казах им го.

Сещам се че и при гърците комедията е подобна: слънце, вятър и и 14 000 километра морска ивица,т.е. могат да добиват евтина и безплатна енергия от вълните и морето (в тая област  има пробиви с евтини и иновативни технологии,може да пусна някой път да пусна тема за това във форума), но карат само на въглища - горят по 60-70 милиона тона годишно, от техните отровни лигнити..

https://energytransition.org/2016/02/lignite-in-the-greek-energy-system-facts-and-challenges/

ОТ

Лигнитите е най-добре да се използват по различен начин от дирекното горене -за  газифиция, добиване на течни горива и други. Сименс имат опит и технологии за газифициране и добив на въглеводороди от лигнитните въглища

http://www.dvv.uni-duisburg-essen.de/download/pdf_34Fach/Siemens_P5.pdf

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
Преди 2 часа, nik1 said:

Момчетата са от  UK's University of Nottingham, т.е може да са индийци, бенгали или китайци, проектът май е в Непал

http://edition.cnn.com/2012/08/20/tech/thermo-acoustic-stove/index.html

http://www.wsmv.com/story/19365318/new-stove-promotes-39sound39-thinking-on-energy-poverty

 

 

Яко наистина! Мерси!

Ето и от мене - пак там (почти) и може да е малко старо - от 2016-та...

https://spectrum.ieee.org/green-tech/solar/lights-for-the-enlightened-an-engineering-trek-in-the-himalayas

Светлина за просветлените - LED и фотоволтаици за монасите :)

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
Преди 38 минути, nik1 said:

Сещам се че и при гърците комедията е подобна: слънце, вятър и и 14 000 километра морска ивица,т.е. могат да добиват евтина и безплатна енергия от вълните и морето (в тая област  има пробиви с евтини и иновативни технологии,може да пусна някой път да пусна тема за това във форума), но карат само на въглища - горят по 60-70 милиона тона годишно, от техните отровни лигнити..

https://energytransition.org/2016/02/lignite-in-the-greek-energy-system-facts-and-challenges/

ОТ

Лигнитите е най-добре да се използват по различен начин от  дирекното горене - газифиция, добиване на течни горива, и други

 

Една граница ни дели, не може а сме много различни. Все още са малко по-хора, май. Докато не дойдат тука да правят бизнес...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Съобщение от Института за нетрадиционни алтернативни частнофинансирани енергоизточници (ИНАЧЕ), Катедрата за устойчиво развитие (КУР): Със съжаление ви уведомяваме, че краткосрочните развойни дейности по Стирлинговия микродигател се прекратяват за неопределен срок, докато не се вземат корективни мерки, които да гарантират безопасността на съседните обитатели и на експериментиращия.

Очакваме включване от ръководителя на проекта.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Потребител

Възможно е: Високите честоти "влизат" вече и в ДВГ:

https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/mozhe-bi-e-otkrito-spasenie-za-dvg-6089960

Може би откриха спасение за двигателя с вътрешно горене

Нова технология би могла да понижи вредните емисии на ДВГ с до 80%.

...

Германският стартъп MWI Micro Wave Ignition AG има решение, което би могло да даде много силен отпор на задаващата се вълна нови електромобили. Инженерите на компанията са разработили нов метод за възпламеняване на горивото, заменяйки добре позната ни свещ с пулсиращи микровълни. Този метод, твърди компанията, може да снижи разхода на гориво с до 30%, а вредните емисии до 80%, тъй като горивото изгаря при по-ниска температура.

...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, Малоум 2 said:

Възможно е: Високите честоти "влизат" вече и в ДВГ:

https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/mozhe-bi-e-otkrito-spasenie-za-dvg-6089960

Може би откриха спасение за двигателя с вътрешно горене

Нова технология би могла да понижи вредните емисии на ДВГ с до 80%.

...

Германският стартъп MWI Micro Wave Ignition AG има решение, което би могло да даде много силен отпор на задаващата се вълна нови електромобили. Инженерите на компанията са разработили нов метод за възпламеняване на горивото, заменяйки добре позната ни свещ с пулсиращи микровълни. Този метод, твърди компанията, може да снижи разхода на гориво с до 30%, а вредните емисии до 80%, тъй като горивото изгаря при по-ниска температура.

...

Може но 40-60% пак ще топли въздуха....макар и Н2О да тече от аспуха.....Докато електодвигателите са с 10% загуба.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

 

За това ли става дума. Преди столетия имаше едно изобритение /незнам на икарус или раба/ където в дизеловите двигатели освен петрол инжектираха и вода. Точно поради подобни причини. И тук имам съмнението, че върху повърхността на Н2О се получава по-пълно горене.....Може би освен скъпият бензин, ще трябва да зареждаме и специална вода.....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
On 14.12.2018 г. at 17:10, Малоум 2 said:

Възможно е: Високите честоти "влизат" вече и в ДВГ:

https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/mozhe-bi-e-otkrito-spasenie-za-dvg-6089960

Може би откриха спасение за двигателя с вътрешно горене

Нова технология би могла да понижи вредните емисии на ДВГ с до 80%.

...

Германският стартъп MWI Micro Wave Ignition AG има решение, което би могло да даде много силен отпор на задаващата се вълна нови електромобили. Инженерите на компанията са разработили нов метод за възпламеняване на горивото, заменяйки добре позната ни свещ с пулсиращи микровълни. Този метод, твърди компанията, може да снижи разхода на гориво с до 30%, а вредните емисии до 80%, тъй като горивото изгаря при по-ниска температура.

...

(До) 30% иконмия само от запалването ми се вижда меко казано нереалистично. Когато говорят така, инженерите отново визират най-лошите възможни случаи, които в орактиката отсъстват. Има няколко точкови свещи,  "плазмени" свещи (просто с по-плътна искра), лазерни (експериментални, палят с лазерна искра, не знам какво стана с тях) и една не по-нова технология - компресионно (дизелово) запалване на бензинови двигатели - последното е най-ефективно, обсъждали сме го с Александър Невски, негова справка показа, че почти няма излезли такива коли (само 3, към 2014 г.)

ДВГ има накъде да се дорзвие, но икономия на гориво с 30% няма откъде да дойде, мое мнение. Понижаване на емисиите обаче  е възможно и то с по-малко енергия отколкото се вкарва към момента. Такива агрегати и възли обаче ще искат поддръжка, замяна и ще са разход, затова производители и потребители ще мислят в посока как да ограничат такива разходи.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
On 15.12.2018 г. at 9:46, Skubi said:

 

За това ли става дума. Преди столетия имаше едно изобритение /незнам на икарус или раба/ където в дизеловите двигатели освен петрол инжектираха и вода. Точно поради подобни причини. И тук имам съмнението, че върху повърхността на Н2О се получава по-пълно горене.....Може би освен скъпият бензин, ще трябва да зареждаме и специална вода.....

 

За вдата - по-скоро се използва разширението на водата при нагряване, което е възможно да редуцира вредните емисиии.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...