Отиди на
Форум "Наука"

"БДЖ – докога все така ще я караме?"


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 2 часа, Doris said:

международната линия София - Перник - Кюстендил - Калотина

Една корекция ако позволиш. Линиите са две:

София-Перник-Кюстендил

София-Калотина.

Link to post
Share on other sites
  • Мнения 139
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Популярни мнения

Така, продължавам, ама преди да кажа за новата система на билетоиздаване, да споделя, за да няма недоразумения, че аз съм ЗА приватизация на БДЖ Именно защото цял живот съм по влаковете, мога да каж

Как е загробено, като е посочено по-горе колко стотици милиони нагодина потъват там? С тея пари, досега да са пуснати влакове-стрела...

БДЖ не е "загробено", а се ползва като касичка/банкова карта и "социален клуб" за издръжка на електорат от здрави и прави хора от джоба и за сметка на българския данъкоплатец.. Видяхте ли колко с

Posted Images

  • Потребители
Преди 5 часа, laplandetza said:

Така Не с е работи, така се вършат Крупни престъпления в законова форма. Бих казал и <глобализиране> на Картелноте мрежи в една по глобална мрежа на истинска конспирация срещу Глобалния Суверен, Човечество.
Не си ли съгласен? ... такъв е моя извод, като се водя от официалната Легенда за Световна Демокрация и Главен Глобален Интерес , Добруването на Обикновенния човек който е Демократичното Мнозинство.

Не съм съгласен, защото билета за влака от клипа на тези приятели струва 16 евро за 500 км, а на конкуренцията им 23 евро, влаковете им са пълни, чисти и удобни, значи Обикновения човек определено добрува. При това тези влакове не са техни, а на една чешка компания, която ги пуска по немската линия, значи чешката компания също добрува, защото си натоварва собствеността с експлоатация. Добруват и тримата немски собственици и фирмата, защото прибират 25 процента от всяко билетче на пътник. добруват и уолстрийските акули, тъй като дават заеми на германците и на чехите/в случая, да им стегнат и оборудват влакчетата, за което получават дялово участие в печелещи бизнеси. С една дума Глобалното Суверенно Човечество добрува в демократично световно съгласие на взаимен интерес.

БДЖ и българското човечество във влаковете обаче не добруват и не са постигнали взаимно съгласие.

Затова не съм съгласен, но то всъщност няма значение, защото и без това нещата стоят по този начин.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 4 минути, Б. Киров said:

Не съм съгласен, защото билета за влака от клипа на тези приятели струва 16 евро за 500 км, а на конкуренцията им 23 евро, влаковете им са пълни, чисти и удобни, значи Обикновения човек определено добрува. При това тези влакове не са техни, а на една чешка компания, която ги пуска по немската линия, значи чешката компания също добрува, защото си натоварва собствеността с експлоатация. Добруват и тримата немски собственици и фирмата, защото прибират 25 процента от всяко билетче на пътник. добруват и уолстрийските акули, тъй като дават заеми на германците и на чехите/в случая, да им стегнат и оборудват влакчетата, за което получават дялово участие в печелещи бизнеси. С една дума Глобалното Суверенно Човечество добрува в демократично световно съгласие на взаимен интерес.

БДЖ и българското човечество във влаковете обаче не добруват и не са постигнали взаимно съгласие.

Затова не съм съгласен, но то всъщност няма значение, защото и без това нещата стоят по този начин.

25 процента за Баджо, 20 за маджо, 15 за шуши, 10 за Грух, 5 за Пух иииии за  цялата пасмина паразити Плаща ония първия дето беше на кяр. Такава е идеята , условия за неравностойна конкуренция, пренасочване потока дейност, финанси, социален <принос>. Всичко за сметка на Собственика, Обикновенния Човек.Законно спестените данъци , най/вече, и тъй като уж няма пари , му вземат от човекоживота, буквално насилствено ограбват стотици милиони животи. Какво по голямо престъпления от Това. В нормални  Демокрации се изисква безусловни забрани за такава дейност и масови арести, дела и многогодишни присъди. Ако ще си игрем на  играта <полиолигонополи>  нека да бъде истинско с истински пушкала и  риалити <улични протести> .

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 1 минута, laplandetza said:

25 процента за Баджо, 20 за маджо, 15 за шуши, 10 за Грух, 5 за Пух иииии за  цялата пасмина паразити Плаща ония първия дето беше на кяр. Такава е идеята , условия за неравностойна конкуренция, пренасочване потока дейност, финанси, социален <принос>. Всичко за сметка на Собственика, Обикновенния Човек.Законно спестените данъци , най/вече, и тъй като уж няма пари , му вземат от човекоживота, буквално насилствено ограбват стотици милиони животи. Какво по голямо престъпления от Това. В нормални  Демокрации се изисква безусловни забрани за такава дейност и масови арести, дела и многогодишни присъди. Ако ще си игрем на  играта <полиолигонополи>  нека да бъде истинско с истински пушкала и  риалити <улични протести> .

Според мен за конкретната фирма бъркаш българската и световна корупция с ефективно управляване на активи, в основата на което стоят Големите данни. Погледни им портфолиото на тези трима германци, те са технократи - купуват една стартираща фирма занимаваща се с организация на транспорта заедно с разработения от нея софтуер и точно защото могат да се възползват от данните бързо, организират ефективни маршрути, това е което правят, за което вземат 25 процента. Продават информация. Няма начин да ги сравняваш с баджо-маджо, онези индивиди продават насилие, рекет и бандитизъм, за което си напълно прав; германските младежи продават умения и способности, техните 25 процента са различни от другите 25 процента.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 17 минути, Б. Киров said:

Според мен за конкретната фирма бъркаш българската и световна корупция с ефективно управляване на активи, в основата на което стоят Големите данни. Погледни им портфолиото на тези трима германци, те са технократи - купуват една стартираща фирма занимаваща се с организация на транспорта заедно с разработения от нея софтуер и точно защото могат да се възползват от данните бързо, организират ефективни маршрути, това е което правят, за което вземат 25 процента. Продават информация. Няма начин да ги сравняваш с баджо-маджо, онези индивиди продават насилие, рекет и бандитизъм, за което си напълно прав; германските младежи продават умения и способности, техните 25 процента са различни от другите 25 процента.

Ахах, а тези на които им е Позволени свише и со  <армейски чин > да събират данни  в кобурите банани ли носят бе приятелю. Тези <пичове> що народ ликвидираха, за убийства говоря, нашите мутроборчаци и милиционери са като  от <девическия хор> пред тези садопсихари.............

Link to post
Share on other sites
  • 3 месеца по късно...
  • Потребител
 
 
 
Nikolay Kozarski
Защото са поръчани без много важна система за сигурност и без нея скорост повече от 130км/ч е забранена.
 
3
 
 
 
Стойо Дженков
 @mc toni  ETCS батеее.... Трябвало е "уж" да са с тази система, ама не са! Спестили са си 3-4 млн лева бойковци. Така ще си останем с 2-та локомотива които имат тази система от ония румънските докато не откажат и те :) И най-дразнещото е , че с цинизъм твърдият, че от София до Бургас щяло да се стига за 4 часа и ни правят на ИДИОТИ!!! С такава скорост влака не трябва да спира никъде само на първа и последна гара и то да минава през Пловдив и няма да е по-малко от 5 часа, а отгоре през балкана скоростта е 100 км/ч максимална и то на повечето места дори е 70-80. Безхаберникът ги нарича влакове-стрели....... Абсолютно на идиоти ни прави!
 
 
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Да, новите "Смартрони" (130 km/h max) на Бойко Методиев са по-бавни от двата работещи стари шведско-румънски локомотива (електровоза) LE 5100 , с променено преводно съотношение, и имащи ETCS (150 km/h max)  - БДЖ серия 46.000

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Electroputere_LE5100

https://bg.wikipedia.org/wiki/Локомотиви_БДЖ_серия_46.000

 

Ето ги LE 5100 (БДЖ серия 46.000)

 

 

 

 

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Глобален Модератор

То всъщност по тая ръждясала инфраструктура има ли къде да вдигнат до 130 км/ч? Може би някоя и друга къса отсечка около Пловдив.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 1 час, Warlord said:

То всъщност по тая ръждясала инфраструктура има ли къде да вдигнат до 130 км/ч? Може би някоя и друга къса отсечка около Пловдив.

Хах, ти си Неинформирам.  ЖП трасето от Пловдив до Турция е Ново. Започнато от преди 10 години, ако не се лъжа и завършено някъде преди 4/ 5 години. 

Покрай Любимец и Свиленград трасето е значително повдигнато, до колкото знам е способно да е безопасно до 160 км./час.

Предполагам знаете, по голямата част едно време изобюо не беше електрифицирана и то съвсем нарочно по време на <студената война>.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 4 часа, Warlord said:

То всъщност по тая ръждясала инфраструктура има ли къде да вдигнат до 130 км/ч? Може би някоя и друга къса отсечка около Пловдив.

Главната ЖП линия  номер 8 в голяма част  е модернизирана за скорости до 160 км/ч (вижте клиповетете по-горе по тази линия, с локомотиви серия 46)

https://bg.wikipedia.org/wiki/Железопътна_линия_8_(България)

Както и линия 1

https://bg.wikipedia.org/wiki/Железопътна_линия_1_(България)

 

Теоретично някои участъци по тези линии позволяват  и 200 км/ч

Отсечка в участък Стамболийскии - Пловдив, 226  км/ч с "Таурус "

 

 

 

Отсечка Любимец - Свиленград, 227  км/ч с "Таурус "

OBB 1116 257 and DB Cargo 232 600 with special train and high speed tests for enter in service of new track between Liubimets and Svilengrad station. Taurus set a speed record of 227 km/h - for first time in Bulgaria.

 

 

 

 

Та въпроса  е защо бяха налети   милиард- милиард и половина лева за реконструкцията и модернизирането на тези линии  , след като са поръчани и се поръчват общо  15 Смартона, без ETCS ??

За се напълнят джобовете  на определни хора (да се усвоят едно пари и да се "помогне" на някои хора, а те да помогнат  на  "бащицата" ), а народа да духа супата - цинично (?)

----------------------

Иначе - да като бяло ЖП мрежата/инфраструктурата в България, общо, не е добра като качество и подръжка и не позволява високи скорости (  130-те км/ч , позовлявани преди по други линии, днес са намалени до 100, защпто линиите не  се подържат ), но в случая за който споменавам, не трябва да се гледа усредненото, а вече направеното.

Новите Сименс Смартрон трябваше да са окомплектовани с  необходимите системи за развиване на 160 км/ч

Апропо

Единият от двата доставени локомотива  Сименс  Смартрон се движи постоянно по  линия 8 като локоморив в "експреса"  "Слънчев Бряг" .
Това е най-бързия вкспрес и влак в БГ. 
Днес  обаче е по-бавен от миналогодишния  експрес "Слънчев Бряг", който беше с локомотив от серията 46!

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 15 часа, nik1 said:
И най-дразнещото е , че с цинизъм твърдият, че от София до Бургас щяло да се стига за 4 часа и ни правят на ИДИОТИ!!!
 

Имаше тестове за това още преди 30+ години. Някъде около 4 часа бе София-Бургас, само на локомотив. Казал го е някой и сега преразказват цветно. В България е нормално да се открива топлата вода много пъти.

И със скорост 130 съм се возил много пъти преди 30 г.  Сега същите трасета са за 90. Има и за 40. Само реконструираните са за повече. И естествено едно малко трасе се ускори от 130 на 160 в което нямаше много смисъл (но пък е лесно), а мащабните и дългите, от 40-90 си останаха на толкова, защото е трудно.

А една система е толкова бавна колкото най-бавното и звено.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Има  подобрение (скъсяване на времето за пътуване ) след модернизацията на линии 8 и 1

Това не е само подмяна с безнаставов релсов път, и релси с по-голямо тегло (на метър), става дума и за  European Train Control System (ETCS) , и други

Всъщност линните в голяма си част  са високоскоросни, а не  може 130 да е по-голямо от  160, Мироки,

навремето се пътуваше с бърз елак от София до Бургас за  малко повече оу 7 часа , а преди  година - за около  6 часа (без десет минути). Ако говорим за Пловдив - Бургас, там скъсяването на времето е още по осезателно - от близо 5 часа през 80-те с БВ, до 3 часа и половина през миналата година , (ПВ тръгва 9:05 - Бс пристига 12:30)  

"Слънчев Бряг" много отдавна не е експрес, а е просто бърз влак (с предварителна резервация) ...спиращ дори на гара Тракия (чувал ли е някой за нея), затова по-горе написах експрес в кавички -  "експреса"  "Слънчев Бряг" .

 

razpisanie-bdz-slunchev-briag.png?w=514&h=385

 

 

 

 

Очаква се и построяването на вискоскоростната нова отсечка Елин Пелин  - Костенец

 

 

 

 

 

Проблемът е ясен - наливат се милиардите  и същевременно се лъже и заглавичка нещастното овчо народонаселие: 

Със сигурност тези 15 Сименс Смартрон ще са единствените закупени локомотиви за БДЖ - ПП за следващия период от 10 години (и ако го има  БДЖ - ПП, защото след 2024 и частните оператори ще  могат да кандидатстват за субсидията от 200  милиона, която БДЖ - ПП получава годишно!)

https://www.flagman.bg/article/181668

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Глобален Модератор

Неочакван пациент в завода на Express Service - Bulgarian Locomotives в Русе, за който от БДЖ твърдяха, че не съществувал :D

167689314_10157918689952050_748312658094

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 18 часа, nik1 said:

Всъщност линните в голяма си част  са високоскоросни, а не  може 130 да е по-голямо от  160, Мироки,

Това не го разбирам, какво искаш да кажеш?

Аз писах, че увеличиха трасетата от 100 и 130 на 160. Понеже струва малко пари, а резултатът на думи е голям. Но трасетата от 50 до 80 не бутнаха. А трябваше с тях да почнат. Само, че да направиш трасета от 40 на 160 трябва да почнеш от 0 лата. Т.е. ново трасе.

Това е все едно да сложиш изолация на едната си къща, която е с мазилка, а другата която е на гола тухла и тази зима да седи така.

Нормално е първо да се се направи ремонт на 1 вата линия. Русе-Варна. Хитрино нямаше да се случи.

До вчера основно се закриваха линии. Борихме се да направим ЖП линии до почти всички места в страната сега ги махаме. Сега се чува, че ще възстановяват трасето до летище Бургас, което махнаха. С гръмкото име, че ще правят нова линия. А то си имаше линия до Поморие.

В момента текат ремонти по гарите. Но е първият голям, който виждам за много години. Гара Синдел се подменя. (Под гара нямам предвид приемното здание (постройката )). Преди  беше заложена за най-голямата гара на Балканският полуостров. Сега ще видим каква ще я направят.

Повечето страни се натискат да разкарат ТИРовете от пътищата и ги качват по влаковете, но ние още нямаме частник, който да ги поеме и затова отказваме. Иначе можем  да освободим пътищата от тях и на чиста електрическа енергия.

В моментът има работа, но продължават да се отказват влакове, поради липса на локомотиви и да се отказват товари, поради липса на вагони. А са изправени пред фалит. Дружества със 100% държавно участие.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Глобален Модератор

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...