Отиди на
Форум "Наука"

Св. Георги, Александър Македонски, Тракийския конник и Мадарския конник


Recommended Posts

  • Мнения 112
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Преди 8 часа, makebulgar said:

Обожествения Александър умира на 33 години, като това е възрастта която дават по-късно и на Исус.

Non sequitur 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

От това следва, че култа към обожествения Александър (синът на Зевс-Амон) вероятно е останал в различни форми дълго след като умира. И малко от този култ отива при Исус, малко при Тракийския конник...

Хипотетично

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Бабинта ти трънкина, хипотетично!То само един кон има и когато някой бог слезе, друг се качва на него.Значи според тебе, ако Александър не беше яздил с коня си по македонските монети, тракийския конник още щеше пеша да ходи? Май и кобилата на хан Аспарух води родословието си от Буцефал.Въобще през вековете се е наложила модата всеки който има кон да се качва на него и да препуска като Ал. Македонски.:rofl:

 Понеже Ал.Велики и Христос  имат еднаква продължителност на живота  можем да заключим, че пределната възраст до която доживяват боговете е 33 години.:bv:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Е те Александър и Исус са си били обикновени хора, но обожествени и хероизирани. За това и е напълно възможно в легендите написани за Исус да са вплетени освен легендите за Хор, но и онези за Александър, а вероятно и на други богове.

И между другото конници върху монети не се появяват за пръви път при Филип II, а се появяват при Аминта I, като той царува преди всички тракийски царе имащи конници по монетите.

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, makebulgar said:

Е те Александър и Исус са си били обикновени хора, но обожествени и хероизирани. За това и е напълно възможно в легендите написани за Исус да са вплетени освен легендите за Хор, но и онези за Александър, а вероятно и на други богове.

Напълно възможно е и морето да се подкваси, съществуването на бог също е възможно, но до тогава ще чакаме да докажеш хипотезата си.Възможностите не ни интересуват.

 

Преди 2 часа, makebulgar said:

И между другото конници върху монети не се появяват за пръви път при Филип II, а се появяват при Аминта I, като той царува преди всички тракийски царе имащи конници по монетите.

 Нали уж твърдеше друго. 

On 30.07.2019 г. at 23:09, makebulgar said:

Конниците по монетите подобни на този от медальона на Александър се разпространяват със Филип II и Александър.

 

 Аз вече ти дадох пример за съществуването на монети и изображения с конници преди Филип II.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

68246295_2490303401057213_10178846876887

Цитирай

WAS THE SO CALLED "THE THRACIAN HORSEMAN" ALEXANDER THE GREAT? ( part 2 )

In PART 1 we showed one of the later specimens of the horseman's representation in hunting, (4th century AD) with the horse having the front legs raised and the horseman killing a lion (in other representations a pig). There the name of " King Alexander" is engraved. ( look here : https://www.facebook.com/…/pcb.246630340…/2466302183457335/… )

A relief ( photo 1 ) exhibited at the Teteven Museum in Bulgaria, has the note of "Thracian Horseman". However, Bulgarian archaeologists "forget" or don't know that at the same time the Emperor Caracallas struck in Thrace coins representing Alexander with exactly the same iconology ( Caracallas was known by historical sources to be a fanatical admirer of Alexander).

The emperor even instituted in Philippoupolis, now in modern Bulgaria, struggles in honor to his great indulgence called "ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ".

As we already see from the two posts we put together, any similar representation of a lion or pig hunting represented Alexander the Great in Roman era. At our upcoming posts, going back in time maybe we will come across to the so called "thracian horseman", or we will that not again come across this case?

Ps :We thank the expert in numismatics Mr. Asterios Tsintsifos for giving us the main idea for this post.

https://www.facebook.com/amphipolis.tomb.discovery/

 

67355035_2466302190124001_85680348200456

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

the Emperor Caracallas struck in Thrace coins representing Alexander with exactly the same iconology ( Caracallas was known by historical sources to be a fanatical admirer of Alexander).

The emperor even instituted in Philippoupolis, now in modern Bulgaria, struggles in honor to his great indulgence called "ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Виж сега, цитирането на фейсбук постове не е лошо, полезно е, ама тези дето ги пишат трябва да имат поне минимална компетенция. Иначе объркват и тебе и всякакви други четящи....че гледам едни 15 к човечета са ги лайкнали тез сладури :)

Хубаво е като се пише нещо, някой да го проверява по литература. Затова и научните статии имат литературна обосновка...а нашите са свободни съчинения, ама все пак поне да са горе доле добре. То сигурно и Mr. Asterios Tsintsifos  го знае, ама ..тъй по-лесно, сензацийка да има :D

Та като изключим тъпотийте, че понеже видиш ли Каракала бил фен на Сашо и всички монети в провинциален Рим изобразяващи конник са Сашо, заради горното, реално трудно ще хванат декиш. Освен ако не приемем, че бащата на Каракала, Септимий Север е бил още по-голям фен на Сашо и докато го е преспивал не му е пускал you tube клипове на Сашо, та го е закърмил с него, щото при провинциалните монети култа на яздещ императора кон е от преди Каракала определено.

Ето един Провинциален бронз от Анхиало на Септимий Север...който даже бая прилича на Тракийски конник, и ама хич не мяза на Сашовия конник в галоп.

https://www.acsearch.info/search.html?id=3173598

П.С. Проф. д.и.н. Диляна Ботева-Боянова  е от хората който имат статии по въпроса:

The ‘Thracian Horseman’ reconsidered. In: I. P. Haynes (ed.), Early Roman Thrace. New Evidence from Bulgaria (Journal of Roman Archaeology, Supplementary Series, 82), Portsmouth 2011, 84-105.

Посветителни релефи на Тракийския конник с изображение на (коленичил) бик, нападнат от лъв. - Acta Musei Varnaensis VIIІ-1: Terra antiqua Balcanica et Mediterranea. Сборник в чест на Александър Минчев. Варна 2011, 141-162.

Обвързаност между изображение е надпис при оброчни релефи на Тракийския конник: анализ на база данни. В: Образ и култ в древна Тракия. Аспекти на формирането на тракийския образен език. Съставител Д. Ботева-Боянова. Фабер 2006, 182-222.

И изобщо доста статии разглеждащи тракийски конник, включително и статия за точно този тип провинциални монети в Тракия, изобразяващи императора като култ на Тракийски конник, тъй че ама много сигурно ти казвам че тези изображения за Тракия обвързват императора като символика на Тракийски конник, но пък нямат общо със Сашко. Отделно подобни изображения, в който обаче вече има други елементи (животни, пленници, врагове) се появяват в други провинции, и също са предхождани от Каракала... По - напред ти дадох изображение на същата провинция (емитирала златните медальони) с единтична сцена, като символика и изобщо липсваща упоменаването на Сашо, така че смятам че и за самите медальони откъдето почнахме темата, е свързвана  с символични изображения на местен култ подобен на Тракийски конник, без да сме наясно какъв е култът (провинцията не е Тракия и не съм запознат), но добавянето на Сашо към него е станало само за плакетите...и не е документирано на други монети. Тъй че следва да изключваме Сашо от играта. Освен ако ти или героите от ФБ не намерите оброчна плочка на Тракийски конник с посвещение на Сашо...

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това е от Комод...друг отявлен фен на Сашо:

https://www.acsearch.info/search.html?id=2448650

https://www.acsearch.info/search.html?id=3133341

Даже и Криспина, жената на Комод е била фен на Сашо:

https://www.acsearch.info/search.html?id=6009097

С две думи, Сашо е бил по бог и от Зевс...всички римски императори и провинции са му фенове....от Рим до Египет.

Звучи чудесно, но разбира се това са глупости..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Между другото, в Шуменския музей, в съкровищницата има няколко монети на Филип II и Александър със конници на реверса, а също така има и монети на Каркала с конник. Тоест монетите с конник са били популярни по тия земи около Мадара. 

Пред музея е изложена и частта от оброчна плоча с конник в естествен ръст от Плиска, която по-рано споменахме. 

9631385P.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Защо, другаде няма ли монети на Филип II и Александър със конници на реверса? Само край Мадара ли са били популярни? 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, vvarbanov said:

Защо, другаде няма ли монети на Филип II и Александър със конници на реверса? Само край Мадара ли са били популярни? 

Много грешна логика и мисъл с тоя въпрос "защо, другаде няма ли..."! Тука почвата е била удобна и е поникнало такова конно религиозно цвете, а другаде почвите (хората) са били други. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Въпросните монети на Филип и Александър са такава масовка, че ако следваме логиката, из България има поне едно 4-6000 Мадарски конника. Не разбирам защо продължаваш да дълбаеш в посока Сашо, макар да е ясно че няма общо с релефа :)

Редактирано от roca
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Логиката изградена досега от учените е ясна и смислена - прабългари-конници => култов прабългарски паметник с конник и надписи и с сасанидски паралели. Всичко е просто и логично. 

Но има някои неща които смущават простотата на мисълта. На първо място са оброчните плочки с тракийски конник около Мадара. След това са онези части от такива плочи с конник в естествен ръст от Плиска. След това е самото място избрано за конника, което се намира между един тракийски и един римски археологически обект. При това традициите ни свързани с кушиите може и да не са конски прабългарски обичай, тъй като на събора в Константинопол през 681 година има забранителни укази свързани с кушиите, които явно са били разпространени в империята и по някакъв начин са били приемани за езически обичай наред с 1 март и календите. 

Тоест простата логика може и да показва нещо, но не трябва да забравяме, че тя не е просто следствие на някакви факти, а е следствие на подреждане освен на малко факти, но и основно на мнения, предположения (спекулацион) и хипотези на учените. Доколкото много от тези мнения, предположения и хипотези не са доказани следва, че и изградената логика може и да не е напълно правилна. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами да всичко е просто и логично, ама изобщо не и в тази посока. Между другото книгата, която ми сподели и която и казах че е доста интересна (не съм я чел цялата, само 30-40 стр.) разглежда и доста въпроси за датировката. И да ти кажа и автора Любомир Цонев и аз, не сме много уверени, Мадарският конник е прабългарски, а и май-има повече факти, че е тракийски барелеф, отколкото прабългарски барелеф. Та от стр. 20 натам...и към 30 (може би тук е по-интересен момент затова избрах него):

Трудно се копира текста, затова се отказах...но основните доводи че това е прабългарски барелеф са кафтана (дълга дреха типична за средновековието), седло или седло с дълга облегалка, каквото няма в античността и стремето , което прабългарите донесли през VII-VIII век.

http://www.balkanmegaliths.bgjourney.com/Features/LTs-Otnovo-za-MK-68-small+korici.pdf

Тъй като обаче релефа е доста повреден във всички тези части, повечето от горните хипотези са си чиста проба гадаене. Не се виждат нито ясни следи от Кафтана.... зад конника имаме отлюспено парче скала, на което трудно ще докажем, че е стояло седлото с прословутата дълга облегалка, която някой си е измислил, а метални стремена се появяват малко преди VII век ...т.е. през IV-V век пр. Хр.

Плочата която е интересна, според мен е свързана с светилище на тракийският конник, и най-вероятно е довлякана от някъде в Плиска, а около Мадара има повече от  тракийски и 1 римски археологически обект :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Плочата от Плиска не е важно от къде е довлечена. Важното е, че българите са имали модел, шаблон или идея по които да направят Мадарския конник. А мястото му е между един тракийски и един римски археологически обект, като другите обекти нямат значение, и мястото е специално. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Така с по една дума, доста дълга агония ще е този разговор:

- Първо дай моля те една обосновка, защо според теб този барелеф е средновековен български. Изключваме надписите, там е ясно, че те са свързани с Тервел, Кормисош и Омуртаг... Интересува ме някаква по точна обосновка освен "те са имали модел", "защото така ми харесва" и "са почитали коня" и т.н.... Аз по-горе съм изложил част от моите идеи, защо това не е средновековен барелеф.

- Кои са тези един тракийски и един римски, че не зная кое визираш...? Иначе че е между някакви обекти, еми между някакви обекти е...той е на скалата, къде да ходи...нямаме много голям избор и като цяло е ясно че е между обекти, ама не знам кои визираш: Предполагам едното е тракийският храм на трите нимфи, Асклепий,  Бендида, но той следва да се приема като римски, тъй като оброчните плочки са от II-III век, а местното население е романизирани траки. Иначе все пак там има и чисто тракийски останки но от друг характер. От друга страна крепостта на платото е стартирана като поселение от 3-2 век пр.н.е. тъй че имаме и траки, и римляни и българи. Имаме и вила -рустика от II-III век в околностите на гарата по-спомен, малко е проучена. От 2003-та имаме и една локализирана работилница за оброчни плочки на Тракийски конник, пак II-III век и със сигурност някъде наоколо имаме и светилище от същото време...но не са проучени все още или нямам инфо да са.

- и защо мястото е специално? Освен че екстрасенсите казват, че том има голяма сила (което казват и за още 100-200 сакрални места из БГ)

Редактирано от roca
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Конника е средновековен вероятно защото е монументален паметник намиращ се в центъра на средновековната българска държава. Траките са правели оброчни плочи, но чак в римския период, и при това в центровете на техните държавни образуввания не са изграждали такива паметници. Мадара при римляните не е центъра на света, а е глуха периферия, и съответно няма никаква причина да бъде мястото на което да се изгради такъв паметник в римско време. Римската вила е най-обикновена и не е от такова значение, че чак скални релефи да се правят до нея. 

Конникът се намира на специално място между тракийски и римски археологически обекти, но те не са нито Мадарската крепост, нито храмът на нимфите и Асклепий, нито римската вила, нито работилницата или светилището. Обектите са други, и през българския период са били усвоени от българите и преизползвани от тях.

В случая не казваме, че Мадарския конник е изграден от българите като образ на Филип или Александър Македонски, а казваме, че траките са приели конното изображение във времената на македонците, след това в римско време образа е станал популярен заради римските императори почитащи Александър Велики, а няколко стотин години по-късно българите изчукват Мадарския конник в естествен ръст използвайки за модел довлечена от някъде тракийска оброчна плоча с конник в естествен ръст. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 15 часа, roca said:

Ами да всичко е просто и логично, ама изобщо не и в тази посока. Между другото книгата, която ми сподели и която и казах че е доста интересна (не съм я чел цялата, само 30-40 стр.) разглежда и доста въпроси за датировката. И да ти кажа и автора Любомир Цонев и аз, не сме много уверени, Мадарският конник е прабългарски, а и май-има повече факти, че е тракийски барелеф, отколкото прабългарски барелеф. Та от стр. 20 натам...и към 30 (може би тук е по-интересен момент затова избрах него):

Трудно се копира текста, затова се отказах...но основните доводи че това е прабългарски барелеф са кафтана (дълга дреха типична за средновековието), седло или седло с дълга облегалка, каквото няма в античността и стремето , което прабългарите донесли през VII-VIII век.

http://www.balkanmegaliths.bgjourney.com/Features/LTs-Otnovo-za-MK-68-small+korici.pdf

Тъй като обаче релефа е доста повреден във всички тези части, повечето от горните хипотези са си чиста проба гадаене. Не се виждат нито ясни следи от Кафтана.... зад конника имаме отлюспено парче скала, на което трудно ще докажем, че е стояло седлото с прословутата дълга облегалка, която някой си е измислил, а метални стремена се появяват малко преди VII век ...т.е. през IV-V век пр. Хр.

Плочата която е интересна, според мен е свързана с светилище на тракийският конник, и най-вероятно е довлякана от някъде в Плиска, а около Мадара има повече от  тракийски и 1 римски археологически обект :)

 

 

 

Съвсем добронамерен въпрос: кои са тези метални стремена от IV-V век пр. Хр.?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 часа, makebulgar said:

Конника е средновековен вероятно защото е монументален паметник намиращ се в центъра на средновековната българска държава.

 Туй сега го измисли! Сега да не би в центъра на държавите да правят монументалните паметници?Или тогава е имало такова изискване, но този стандарт  с решение на парламента е отпаднал.

 

Преди 5 часа, makebulgar said:

Траките са правели оброчни плочи, но чак в римския период, и при това в центровете на техните държавни образуввания не са изграждали такива паметници. Мадара при римляните не е центъра на света, а е глуха периферия, и съответно няма никаква причина да бъде мястото на което да се изгради такъв паметник в римско време.

 Това е местен тракийски култ, какво ще прави тракийския конник в географския център на римската империя, там където не го почитат?

Между другото имало е един тракийски конник край село Мечка, Русенско.Но иманярите са го гръмнали.

"В началото на низината югозападно от селцето наречена "Ореша" отбелязано от Шкорпил като "Каджик дере" /суха река, / е мястото на този уникален тракийски скален релеф открит преа 1932 година от Васил Маринов виден наш етнограф и учител от Русенскаата мъжка гимназия, който с група гимназисти е обходил околностите на Стълпище със изследователска цел. Видян и фотографиран, релефът дава едно интересно подробно описание:

 — Един конник препуска с развята от вятъра мантия. Уплашена сърна бяга пред него, подгонена от хрътка. Тракийският херой, свит в своя хитон, увлечен в преследването, препуска от дълбините на вековете и идва до наши дни, запечатан върху една скала, за да ни напомни за траките — древните обитатели на нашите земи, слели се с дошлите тук прабългари и славяни, изчезнали и едновременно оставили у нас нещо от себе си. /Васил Дойков/

 Карел Шкорпил, който подробно изследвал околностите на Стълпище в географско и археологическо отношение, нищо не е споменал за уникалния релеф от тракийско време.

 Заинтересован от съобщението на Васил Маринов за релефа на тракийския конник, проф. Г. И. Кацаров изследвал "новооткрития паметник на тракийския конник". Той поместил снимка от релефа взета от В. Маринов в своя труд на немски език "Паметници на тракийския конниик в България", Будапеща 1938 г. Според описанието на Васил Маринов, конникът е бил издълбан в скалата върху отвесната гладкост на 3 м височина в трапецоидна рамка с долна страна дълга един метър, горна — 75 см и с височина 50 см. Изобразен е галопиращ конник с развята мантия. "Конят е добре запазен и живо представен с гъста и буйна опашка. Пред коня малка хрътка с увиснали уши догонва бягащата пред нея сърна. Пред коня личи дърво, около ствола на което се вие змия." И по-нататък:"Дикилиташкият конник, въпреки че от пръв поглед схожда с мадарския, при по-внимателно сравнение няма абсолютно нищо общо с него. Дикилиташкият конник е нов паметник на тракийския херой, единствен в България изваян върху отвесна стена".

Преди 5 часа, makebulgar said:

Римската вила е най-обикновена и не е от такова значение, че чак скални релефи да се правят до нея. 

Конникът се намира на специално място между тракийски и римски археологически обекти, но те не са нито Мадарската крепост, нито храмът на нимфите и Асклепий, нито римската вила, нито работилницата или светилището. Обектите са други, и през българския период са били усвоени от българите и преизползвани от тях.

Из дворовете и по улиците на с.Мадара се намира керамика и римски монети.Има голямо римско селище. 

Преди 5 часа, makebulgar said:

В случая не казваме, че Мадарския конник е изграден от българите като образ на Филип или Александър Македонски, а казваме, че траките са приели конното изображение във времената на македонците, след това в римско време образа е станал популярен заради римските императори почитащи Александър Велики, а няколко стотин години по-късно българите изчукват Мадарския конник в естествен ръст използвайки за модел довлечена от някъде тракийска оброчна плоча с конник в естествен ръст. 

Има и тракийски оброчни плочки с двама конника. Това изображения Александър и баща му ли са?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, vvarbanov said:

Туй сега го измисли! Сега да не би в центъра на държавите да правят монументалните паметници?Или тогава е имало такова изискване, но този стандарт  с решение на парламента е отпаднал.

Еми принципно днес в столиците са най-големите паметници. 

Преди 1 час, vvarbanov said:

Между другото имало е един тракийски конник край село Мечка, Русенско.Но иманярите са го гръмнали.

Между другото конника край село Мечка ни е известен, но той както става ясно е малък и е с друго изображение. Вероятно е имало там манифактура за подобни конници и е трябвало да бъде свален от скалата и продаден. Нищо общо с Мадарския конник. 

Между другото също така едва ли е взривен от иманярите, а по-скоро си е още там, но е заровен под тиня и кал. Там някъде до него имало и пещера, в която по времето на Шкорпил можело да се влиза свободно, а днес е запълнена с наноси и от нея се вижда само горната част на нивото на земята. 

Преди 1 час, vvarbanov said:

Из дворовете и по улиците на с.Мадара се намира керамика и римски монети.Има голямо римско селище. 

Мадарския конник не е построен до това римско селище. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, makebulgar said:

Еми принципно днес в столиците са най-големите паметници. 

Тъй! Ами столиците в географския център ли се намират?

От къде -накъде вадиш заключение, че... 

 

Преди 13 часа, makebulgar said:

Конника е средновековен вероятно защото е монументален паметник намиращ се в центъра на средновековната българска държава.

Това е дървен аргумент!!!

Преди 5 часа, makebulgar said:

Между другото конника край село Мечка ни е известен, но той както става ясно е малък и е с друго изображение. Вероятно е имало там манифактура за подобни конници и е трябвало да бъде свален от скалата и продаден.

Как така свален от скалата и продаден?

 

Преди 5 часа, makebulgar said:

Нищо общо с Мадарския конник.

Ами нали ти досега пееше, че Мадарския конник е копипейстнат от тракийския.

 

Преди 5 часа, makebulgar said:

Мадарския конник не е построен до това римско селище.

Ти ще кажеш! Мадарския конник е в района на римското селище.Римските останки не се афишират защото искаха да наблегнат, че конника е български.За тая цел там в музея има предмети и монети, които са донесени от шуменския музей.Та и аз се излъгах (защото исках да намеря старобългарски монети) и обикалях под и над скалите с металотърсача.

 

Преди 13 часа, makebulgar said:

В случая не казваме, че Мадарския конник е изграден от българите като образ на Филип или Александър Македонски, а казваме, че траките са приели конното изображение във времената на македонците, след това в римско време образа е станал популярен заради римските императори почитащи Александър Велики, а няколко стотин години по-късно българите изчукват Мадарския конник в естествен ръст използвайки за модел довлечена от някъде тракийска оброчна плоча с конник в естествен ръст.

Значи за да намерим първообраза , трябва да разберем, от кого е копи - пейстнал идеята за конника този циганин.

IMG_2028.jpg

 Най вероятно той е взаимствал идеята от тракийския конник,  който на свой ред е видял монетите на Александър и Филип Македонски.Те пък са разбрали за конника от скалните рисунки в пещерата Doushe, Лурестан , от осмото хилядолетие преди Христа.

1000px-Cave_painting_in_Doushe_cave,_Lor

В крайна сметка, ако не беше тая рисунка в пещерата никой циганин нямаше да се сети да се качи на коня .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Върбанов, с циганска логика и нелепи примери до никъде не се стига. По тоя начин нищо никога няма да откриеш.

Мадарския конник е изграден на специално място което е до римско селище и до тракийски обекти, но не е правен нито от траки нито от римляни. До римското селище е, но не е там заради римското селище, а поради друга причина. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 31 минути, makebulgar said:

Върбанов, с циганска логика и нелепи примери до никъде не се стига. По тоя начин нищо никога няма да откриеш.

Ами ти от такава логика разбираш, за това ти давам такива примери.Аз няма какво да откривам. Сто пъти ти казах, че трябва да обосновеш твърдението си : 

Преди 19 часа, makebulgar said:

че траките са приели конното изображение във времената на македонците, след това в римско време образа е станал популярен заради римските императори почитащи Александър Велики, а няколко стотин години по-късно българите изчукват Мадарския конник в естествен ръст използвайки за модел довлечена от някъде тракийска оброчна плоча с конник в естествен ръст. 

Ти си въобразяваш, че изображението на "конника" е някакво откритие,което някой първи е направил и всички други след него са копирали един от друг през вековете.Това е глупаво. 

 Според твоята хипотеза ако Александър и Филип нямаха конници на монетите си, то и траките нямаше да могат да направят оброчни плочки с тракийския конник. 

Иначе много конници препускат през вековете, но без първия гений който да  нарисува конник  всички след него щяха да галопират напразно.Като го няма Александър да покаже как се язди кон на монета, край значи с ездата на коне по нататък от римляни и българи.Тракийския конник  поради липса на кон, щеше да язди магаре, защото такива монети има от къде да видят.И може би нямаше да е Мадарския, а Магарешкия конник.:rofl:

 

1370326.m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...