Отиди на
Форум "Наука"
laplandetza

Абсурд в СТО

Recommended Posts

Преди 13 часа, scaner said:

 

png.latex?%5Cmathbf%7BL%60=L%5Csqrt%7B1- Сканер в опита на господата Майкелсон и Морли земята се е деформирала по тази формула. И те са получили прослувутия отрицателен резултат.Тоест имаме реална деформация при движещият се обект. Неподвижният наблюдател констатира тази деформация в своята координатна система. Скъсяването е реално, иначе двата лъча нямаще да дойдат едновременно.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, bojkoiwanow said:

Сканер в опита на господата Майкелсон и Морли земята се е деформирала по тази формула. И те са получили прослувутия отрицателен резултат.Тоест имаме реална деформация при движещият се обект. Неподвижният наблюдател констатира тази деформация в своята координатна система. Скъсяването е реално, иначе двата лъча нямаще да дойдат едновременно.

Неподвижният спрямо какво наблюдател? И чия деформация открива той, своята или чуждата?

Неподвижният спрямо някаква друга система  (в случая етера, ако предположим съществуването му, това според теорията на Лоренц). Неподвижният спрямо етера би констатирал, че земята се деформира - така както във вашият пример неподвижният спрямо перона би констатирал, че влакът е деформиран (както и обратното). Тоест, приетият за "неподвижен" констатира в своята отправна система "деформацията" на другия, не на себе си. Използвам кавички, защото в случая термините са условни, не са абсолютни.

Именно идването на двата лъча едновременно показва, че такова скъсяване е неоткриваемо в системата на земята, във вашият случай в системата на влака. Във влака както и да размятате лазерите, те няма да покажат никаква деформация - резултатът ще остане нула, каквото са измерили и господата Майкелсън и Морли. Това което са конструирали двамата реално е интерферометър за измерване на дължини, и чрез него установяват че базовата му дължина не се променя независимо от ориентацията му. Те са се опитвали да измерят по своеобразен начин точно това, което вие предлагате, и не са установили промяна в него.

Тук възниква основателен въпрос, какво е реалното положение? Да, еталонният метър във влака, който се основава на някакъв природен процес и е избран да бъде 100 сантиметра (каквато е реалността във влака), съпоставен с еталона на перона, избран по същият природен процес, ще бъде само 90 сантиметра (това е реалността на перона). И обратно, ако разглеждаме съпоставянето на перонният метър във влаковата система. Кой е "деформиран" и има ли изобщо такъв при положение, че при инерциалните системи това е изначално съответствие?

Тук аналогията е по-скоро сходна с тази при перспективата: първият "вижда" вторият в далечината като по-малък, същото вижда и вторият по отношение на първият. Кой реално е "деформиран"? Но докато при перспективата можем да наречем нещата илюзия - един отдалечен но неподвижен наблюдател спрямо първият ще установи тази илюзия, то при инерциалните отправни системи това е резултат на правилата за измерване на дължини, и не зависи от мястото, т.е. всеки е длъжен да приеме измереното в своята система съотношение за своя реалност, защото той не разполага с друга, това е всичката информация с която той разполага и може да добие.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, scaner said:

Неподвижният спрямо някаква друга система  (в случая етера, ако предположим съществуването му, това според теорията на Лоренц). Неподвижният спрямо етера би констатирал, че земята се деформира - така както във вашият пример неподвижният спрямо перона би констатирал, че влакът е деформиран (както и обратното). Тоест, приетият за "неподвижен" констатира в своята отправна система "деформацията" на другия, не на себе си. Използвам кавички, защото в случая термините са условни, не са абсолютни.

Сканер, ако проводник и изолатор -- например една медна и една стъклена тръба се движат по инерция през електромагнитно поле, няма ли да се "натрупат" някакви различия между тях? Медната тръба не би ли претърпяла деформации и в своята отправна система -- за разлика от стъклената тръба, на която ел. полето не би въздействало по никакъв начин?

Приемаме, че двете тръби са били с абсолютно еднакви размери в състояние на покой една спрямо друга. Но дали след прекратяване на движението им спрямо ел. полето размерите им пак ще са абсолютно еднакви?

И въобще възможно ли е инерциално движение през ел. магнитно поле? Или дори по-общо казано: 

Възможно ли е инерциално движение през каквото и да е поле?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, Шпага said:

Приемаме, че двете тръби са били с абсолютно еднакви размери в състояние на покой една спрямо друга. Но дали след прекратяване на движението им спрямо ел. полето размерите им пак ще са абсолютно еднакви?

И въобще възможно ли е инерциално движение през ел. магнитно поле? Или дори по-общо казано: 

Възможно ли е инерциално движение през каквото и да е поле?

Прекратяване на движение е равносилно на ускорително движение. 😎 Не трябва да са еднакви, в крайност. Има и много особености..., и в еталона за дължина.

Метал (медна тръба) - съдържа "свободно" движещи се заряди - все едно, атомите са потопени в електронен газ. Те се явяват поглъщатели на външното поле, а последствие го  преизлъчват. Движението ще е на тласъци в полето - значи, ускорително, и това ще повлиява на "крайния" резултат. Проблем е и материалът на  еталона за дължини - не е "метален", примерно.

В стъклената тръба - няма свободни заряди, но откликът от полето зависи дали е кристална структурата или аморфна.

Само "свободно падане в хомогенно грави-поле" е възможно приближение до движение на ИС, понеже ЕМПоле в такава ИС е почти равновесно отстранимо - вътрешно за обектите - в равновесие са ЕМСили...

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...