Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител

Здравейте! Та от университета ми ми възложиха задачка да разпитам непознати хора какво мислят е това нещо маркетинг? Какво според вас представлява, каква е същността на Маркетинга? Трябва да направя след това резюме на отговорите, без да посочвам имена (тоест анонимно е, просто ме интересува вашето мнение). Няма верни отговори, дори отговор "не знам" ми върши работа за задачата. Благодаря ! 

Link to post
Share on other sites
  • Потребители

Дейност за създаване на комуникация, доставка и обмен на предложения, които имат стойност за клиентите и техните партньори. Четирите елемента на всеки маркетинг са Продукт,Цена, Дистрибуция и Реклама.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 5 часа, Кико Николов said:

каква е същността на Маркетинга?

Вчера дадоха по НВО филмът "Брекзит" с големият Бенедикт Къмъбърбач. Този филм ще Ви отговори на въпроса каква е същността на маркетинга. Но пак ще кажа своето - най-важен е (търговският) нюх и инстинкт. Без наличието му,никаква маркетингова стратегия няма да помогне...

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 2 часа, deaf said:

Но пак ще кажа своето - най-важен е (търговският) нюх и инстинкт. Без наличието му,никаква маркетингова стратегия няма да помогне...

Ако беше така нямаше маркетинга да се изучава в университета. Нюха и инстинкта са всъщност плод на маркетингови проучвания, анализ на пазара и клиентите, следене на тенденции, търсене на нови продукти, и т.н. 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 5 часа, Б. Киров said:

Дейност за създаване на комуникация, доставка и обмен на предложения, които имат стойност за клиентите и техните партньори. Четирите елемента на всеки маркетинг са Продукт,Цена, Дистрибуция и Реклама.

 

Придобиване, изграждане на влияние, налагане на интереси, планиран или не толкова материализиране на материално,социаликономо, массоциологична култура.

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 21 часа, deaf said:

най-важен е (търговският) нюх и инстинкт. Без наличието му,никаква маркетингова стратегия няма да помогне...

Според мен най-важен е Продуктът. Има една почти класическа книга от Малкълм Гладуел, "Повратната точка" изградена около история със зашеметяващия успех на продажбите на обувките Хъшпъпис през 1995 - Гладуел дава за пример на "повратна точка" успешния маркетинг на търговската марка, когато малка група хора с минимални усилия преобръщат инерцията/кинетиката на махалото, в случая на пазара, в обратна посока. Авторът се опитва да обобщава този успех като правило и го разпростира като универсален принцип за всички сфери на маркетинга.

Тук обаче е разказана същата история от по-различена гледна точка, а именно е защитена тезата, че в основата на успеха и т.н. "повратна точка" не стои нищо друго, освен качеството на продукта, от което, разбира се, маркетинга се възползва в максимална степен:

An Old Dog’s New Tricks : Hush Puppies’ Return in the ‘90s

Hush Puppies, обувките от черна свинска кожа, популярни, когато Кенеди беше президент, имат нов повод за живот. Благодарение на съживяването на ретро модата, тромавите обувки, отдавна избягвани от купувачите, отново станаха широко популярни. Wolverine World Wide Inc., която произвежда обувките, очаква продажбите им да надхвърлят 1,5 милиона чифта тази година, в сравнение с нищожните 100 000 чифта през 1994 г.

Hush Puppies предлагат казус за възраждане на стара марка. От началото на 1995 г., Wolverine започва да изпраща обувките до модни бутици в Лос Анджелис и квартал SoHo в Ню Йорк, за да станат хит в градските модни тенденции. Те разгърнаха демодираните стилове в актуализирани нюанси: ярко зелено, изумрудено синьо, електрическо оранжево.В същото време Wolverine изсипваше купчини безплатни Hush Puppies на знаменитости в Холивуд, пускайки обувките на страниците на фенски списания и в телевизионни предавания като „Suddenly Susan“ и „Melrose Place“.

Wolverine се стреми към точно таргетирани потребители. Тя харчи около 5 милиона долара за телевизионни реклами, насочени към мъже и жени на възраст от 18 до 34 години. Това са първите реклами за Hush Puppies от 10 години насам. Ще има и реклами в списания, заснети от знаменития фотограф Ричард Аведон - намигване към модното изображение на обувките.

Марката е стимулирана към по-голямо търсене от тенденция към неформално облекло в офиса, казват търговците.„Днес живеем на много по-непринудено работно място и Hush Puppies са точно това“, каза Джим Гундел, старши вицепрезидент, отговарящ за мъжките обувки в мол Bloomingdale’s.

Неочаквано телефонно обаждане от изгряващ в света на висшата мода дизайнер предизвика завръщането на Hush Puppies. Дизайнерът на мъжко облекло в Ню Йорк Джон Бартлет искаше ярко оцветени обувки за модното си ревю през 1995 г.Той ги получи. Дни по-късно музикантът Хари Конник младши се появи в „The Tonight Show With Jay Leno“ с лилави Hush Puppies, които Бартлет му беше дал. За радост на Луис и други мениджъри на Wolverine, Коник демонстрира обувките по сцената.

Преди това, Hush Puppies получиха непланиран рекламен импулс, когато актьорът Том Ханкс ги носеше във „Форест Гъмп“, филм от 1995 г., чието действие отчасти се развива през 60-те. "Имаше нещо във въздуха - каза Луис. - Имахме чувството, че продажбите на обувките ще излетят нагоре, ако се опитаме максимално да реагираме на тренда.“Гранд Рапидс, Мичиган, дъщерна компания на Wolverine, известна с функционални ботуши, носени от строителни работници, нае външен стилист в Ню Йорк на хонорар, за да ги държи нащрек за модните тенденции.

Wolverine също потърси ретро модни дизайнери и ги остави да се развихрят с пълна сила. В своя бутик Pleasure Swell, на авеню La Brea, Джоел Фицпатрик започна да продава ексклузивни дизайни: Hush-in-the-dark и „бронирани“ модели, изработени от кевлар, синтетично влакно, използвано в бронежилетки.

Седнал на гола дървена маса в таванско помещение с изглед към търговския етаж, Фицпатрик показва най-новите си творения: ярко розови и зелени обувки с квадратни бомбета - форма, вдъхновена от чифт слънчеви очила Armani.

"Правоъгълниците ще бъдат големи", каза Фицпатрик.

Клиентите на Hush Puppies включват известни личности като рок музиканта Дейвид Боуи и актрисата Сюзън Сарандън Фицпатрик раздаде стотици обувки на актьори от името на Wolverine.

"Ellen DeGeneres трябва да има 50 чифта досега", каза той.

Wolverine използва и холивудска компания за връзки с обществеността, за да си наложи в тези среди обувките. Фирмата, Bragman Nyman Cafarelli, убеждава актьорския състав на телевизионния сериал „Wings“ да носи обувките и подарява на Brooke Shields от „Изведнъж Сюзън“ препариран басет - търговската марка Hush Puppies - за гримьорната.

Wolverine удвоява усилията си за промоция на високо ниво с нестандартни телевизионни реклами, които позиционират Hush Puppies (и техните собственици) като модерни и спокойни преуспели личности.

Рекламите, които се излъчват в праймтайма в Лос Анджелис и други големи градове, избягват да използват носталгия. Единственият намек за наследството на линията е басетът, който се появява в края на всяка реклама със слогана „Ние Изобретихме Практичното“.

„Искаме да покажем, че обувките са небрежни, готини и съчетани със стила на днешния ден“, казва Крис Елиът, креативен директор в агенция Wolverine Bozell Worldwide.

„Ретро движението работи за Hush Puppies, но нямаме нужда от реклама, за да продължим това.“

Произвеждайки Hush Puppies в големи количества за обикновени купувачи, Wolverine рискува да изключи модните клиенти, които прегърнаха марката преди две години и я разпалиха.

„Има опасност всеки път, когато вземете нещо, което модният свят е прегърнал за известно време. Веднага щом се насити ефира, те преминават към следващото нещо ”, казва Елиът. Той обаче твърди, че новите стилове могат да поддържат Hush Puppies свежи.

Зад голямото завръщане на Hush Puppies стои тригодишна корпоративна реорганизация. Започвайки през 1993 г., Wolverine оптимизира доставките, намали разходите и модернизира фабриките, за да даде възможност на компанията да реагира по-бързо на тенденциите. Фирмата изостави евтините линии, издържащи на чуждестранна конкуренция, за да се съсредоточи върху обувки от по-висок клас.

Продажбите са се повишили до 511,1 милиона долара през 1996 г. от 333,1 милиона долара през 1993 г. През същия период печалбата се е утроила почти до 32,9 милиона долара през 1996 г. от 11,5 милиона долара през 1993 година. Домашните продажби в САЩ на марката Hush Puppies са скочили до 9% от 1 процент преди три години.

„Компанията свърши страхотна работа, съживявайки етикета [Hush Puppies]“, каза Лий Бакус, анализатор от Buckingham Research Group в Ню Йорк. „Те я вкараха в модния бизнес.“

Въпреки това продажбите на Hush Puppies не се доближават до 3-те милиона чифта, продавани годишно в началото на 60-те години на миналия век, всеки на цена от 8,95 долара. Сега те струват шест до седем пъти повече.

Предизвикателството за Wolverine е да поддържа Hush Puppies  на мода, като същевременно изпреварва конкурентите, като Aerosoles, които бързо добавят цветни обувки към своите линии. Могат ли Hush Puppies да надживеят ретро тенденцията?

Някои купувачи на обувки на дребно мислят така.

„Новостта на продукта може да затихне с времето, но все още има огромна привлекателност за клиентите“, каза Gundell от Bloomingdale’s.

„Това, което е остава привлекателно за марката непрекъснато е комфортът, а той винаги ще се търси.“

https://www.latimes.com/archives/la-xpm-1997-aug-30-fi-27351-story.html

Тази история е на вече повече от четвърт век, но според мен е класически разказ за това какво представлява маркетинга.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 23 часа, Б. Киров said:

Продажбите са се повишили до 511,1 милиона долара през 1996 г. от 333,1 милиона долара през 1993 г. През същия период печалбата се е утроила почти до 32,9 милиона долара през 1996 г. от 11,5 милиона долара през 1993 година. Домашните продажби в САЩ на марката Hush Puppies са скочили до 9% от 1 процент преди три години.

 

Преди 23 часа, Б. Киров said:

Въпреки това продажбите на Hush Puppies не се доближават до 3-те милиона чифта, продавани годишно в началото на 60-те години на миналия век, всеки на цена от 8,95 долара. Сега те струват шест до седем пъти повече.

Да погледнем какво се е случило с пазара на марката Hush Puppies след "повратната точка" през 1995, която е фиксирана в горните цифри:

In 2013, Oprah Winfrey names Hush Puppies as her favorite shoe. Today, more than 17 million pairs of shoes are sold every year in 165 countries.

https://oklahoman.com/article/5593233/hush-puppies-shoes-celebrates-60-years

https://www.in2013dollars.com/us/inflation/1995?amount=1

При това цената реално не е мръднала от 1995: средно тогава тя е била 60-70 долара на чифт, днес е около 100 долара, но коефициентът на инфлация е 1.71, тоест цената не само че не се е повишила, а дори е по-ниска.

И така, брандът е разширил пазара си 11 пъти спрямо върховата 1995 и 6 пъти /600 процента/ спрямо най-добрите си продажби през 60-те.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
On 21.09.2020 г. at 14:46, deaf said:

Вчера дадоха по НВО филмът "Брекзит" с големият Бенедикт Къмъбърбач. Този филм ще Ви отговори на въпроса каква е същността на маркетинга.

Този филм ми е един от любимите. В него историята на Брекзит беше разказана като заслуга главно на един човек, Доминик Къмингс, който буквално в последния момент обръща нагласите в британското обществено мнение и изтръгва победата от ръцете на "оставащите". Прави го с намирането на правилния и точен слоган "Да си върнем контрола", около който изгражда цялата си кампания. Така или иначе, гласуването беше световна сензация, подобна на изборната победа на Тръмп през 2016. Общото и в двата случая е намесата на Кембридж Аналитика. Къмингс нямаше никакъв шанс, колкото и гениален маркетолог да е, без тяхната намеса в последния момент - тези момчета му дадоха базата си с данни на гласоподаватели, с които той можеше да "облъчи" индивидуално всеки един в реално време и да промени решението му в момента на вота.

https://kinofen.net/filmi/41585-brexit-the-uncivil-war-brekzit-2019.html

Пълното заглавие на филма е по-точно от българското: Brexit: The Uncivil War

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 6 минути, Б. Киров said:

тези момчета му дадоха базата си с данни на гласоподаватели, с които той можеше да "облъчи" индивидуално всеки един в реално време и да промени решението му в момента на вота.

Той обърна вота с правилните,тоест отразяващи реалността,послания,които бяха родени от точният му усет и нюх,че Брекзит е новата реалност и тя ще дойде независимо колко силна съпротива може да срещне. Във филмът има един ключов момент,когато на политическа дискусия,на една чистокръвна англичанка не и издържаха нервите и почна да крещи,че и е писнало Брюксел вече двадесет години да се меси в работите на Британия,както и от наплива в Англия на все повече чужденци. (За отношенията между Британия и ЕС горещо препоръчвам комедийният сериал "Да,господин премиер"! Смял съм се с глас на него!)

В този ред на мисли,тайните кроежи на ГЕРБ,БСП,ДПС,(плюс Путин!)...да извадят България от ЕС и НАТО и да я пуснат в орбитата на Русия,са напълно откъснати от днешната реалност и никаква пропагандна стратегия не може да я промени. Но какво да се прави - луд умора нема,само се поти!

П.П.

Харесват ми обувките на "Хъш Пъпис",но те май се провалиха в България. Но у нас е така...

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 31 минути, deaf said:

Той обърна вота с правилните,тоест отразяващи реалността,послания,които бяха родени от точният му усет и нюх,че Брекзит е новата реалност и тя ще дойде независимо колко силна съпротива може да срещне.

Да, безспорно, той умееше да "чува" мислите на хората, нали си спомняте онзи момент, когато посети възрастна двойка работници в предградията и поговори с тях, той имаше емпатичната способност да усеща тревогата на подобни хора... и им предложи решение - "да си върнем контрола".

Във филма имаше и още един много впечатляващ момент - когато се срещна с представителя на Кембридж Аналитика, онзи носеше куфарче, в което му каза, че има данни за милиони гласоподаватели, за които знае ВСИЧКО в реално време, та тогава погледът /камерата/ на Къмингс се плъзна по хората около тях и се разходи по смартфоните и лаптопите им: "В реално време ли?" - попита той. Това реши изходът.

Преди 31 минути, deaf said:

Във филмът има един ключов момент,когато на политическа дискусия,на една чистокръвна англичанка не и издържаха нервите и почна да крещи,че и е писнало Брюксел вече двадесет години да се меси в работите на Британия,както и от наплива в Англия на все повече чужденци. (

+++ страхотен момент!! Това беше в експерименталния екзит-пол на лейбъристите, в тяхната зала. Хората реагираха емоционално, а кампанията за оставане ги атакуваше с рационални доводи. Кауза пердута!

Преди 31 минути, deaf said:

В този ред на мисли,тайните кроежи на ГЕРБ,БСП,ДПС,(плюс Путин!)...да извадят България от ЕС и НАТО и да я пуснат в орбитата на Русия,са напълно откъснати от днешната реалност и никаква пропагандна стратегия не може да я промени.

Защото в крайна сметка, според мен, от маркетингова гледна точка, протестът беше брандиран по този начин, което го обрича на провал. Липса на пазарна стратегия.

П.П. За обувките "Хъш-Пъпис" в България нямам данни как се продават и какъв пазар имат, а и не ми се търсят такива данни, но по принцип те са се ре-брандирали през 1995 от "практични евтини обувки" в "практични модерни обувки" - евтин лукс - много е "готино" да носиш обувки като на Опра Уинфри, куул! Да, обаче това няма почва в България, а и 100 долара отиват в клас "скъпи" обувки /170 лева/.

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...