Отиди на
Форум "Наука"

Колко често пазарувате през интернет?


Колко често пазарувате през интернет?  

11 потребители са гласували

  1. 1. Колко често пазарувате през интернет?

    • Веднъж на няколко месеца
      1
    • Веднъж месечно
      1
    • Няколко пъти на месец
      6
    • Много рядко
      3
    • Никога
      0
    • Друго (опиши в коментарите)
      0
  2. 2. Започнахте ли да запазурвате повече в интернет от пандемията на сам?

    • Да
      8
    • Не
      3
    • Друго (опиши в коментарите)
      0


Recommended Posts

  • Администратор

📊 Почти половината активни в интернет българи пазаруват онлайн! Близо 80% предпочитат да плащат лично при доставката чрез бозавият НП, 14% с карти, 3% по IBAN и 3% с PP, показва 🔖 проучване на Niеlsen

Проучването е проведено от Niеlsen и Български национален панел сред извадка от 500 респондента на възраст 15+, част от онлайн населението в страната.
22% от запитаните пазаруват в интернет около ВЕДНЪЖ на всеки ТРИ месеца, а приблизително 1/4 – по-рядко. Няма значими различия в честотата на онлайн покупките при мъжете и при жените. При възрастовата група 45-54-годишни има по-силна 📈 тенденция да се пазарува по-често по интернет, отчита проучването.
Най-купувани в интернет са: дрехи и аксесоари (48%), малки електроуреди (37%), обувки (36%), книги (29%) и електронни устройства като лаптопи, телевизори, smartcrap и др. (27%). Дамите пазаруват много повече 👗 дрехи и аксесоари, но също и детски играчки, обувки и козметика. Мъжете са по-склонни да купуват електронни устройства, малки електроуреди, авточасти или продукти за спорт и отдих.

Как се плаща?

Мнозинството анкетирани предпочитат да плащат лично при доставка чрез НП (79%), а 14% плащат с кредитна или дебитна карта (над 45-годишните правят това повече от по-младите участници в проучването). Само 3% се разплащат чрез банков превод по IBAN и същият процент използват услугата на PP.

Стратегии при онлайн пазаруване

Проучването изследва и някои специфични стратегии за онлайн пазаруване. Резултатите показват, че почти половината от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да правят това БЕЗ регистрация, когато е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено ВАЖНО за мъжете. А 28% от запитаните никога не плащат своите поръчки онлайн с кредитни или дебитни карти. 10% от анкетираните при регистрация в електронен магазин използват само специално определен email адрес, като това отново се отнася повече за мъжете, отколкото за жените, отчитат от Niеlsen.
 
ℹ Пълното проучване е в статията отдолу.
 
Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Лично аз пазарувам няколко пъти на месец, като много често се обръщам към интернет магазините да намеря нещо, което не знам къде бих намерил във физически магазини.

Сега стана и доста актуално пазаруването на хранителни стоки онлайн. Все повече хранителни магазини си отварят и онлайн магазини.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Администратор

Бъдещето на е-търговията е розово. Това не е някакво особено откритие, а чист факт. Далеч по-трудна е прогнозата как точно ще се развие секторът в следващите години, от кои тенденции ще бъде движен и кои играчи ще излязат абсолютни победители

 

Новите модели

Предишните кризи са показвали, че икономическата несигурност води до промени в потребителските навици и въвеждането на нови модели. Търговците и компаниите за потребителски стоки продължават да се разширяват извън традиционните си ниши, за да отговорят на тези тенденции. Но и тук думата несигурност отново излиза напред, тъй като остава неясно кои модели ще се докажат като устойчиви в дългосрочен план.

От KPMG също определят четири тренда:

  • На първо място те също поставят новите бизнес модели, които променят изоснови сектора;
  • Вторият trend е промяната в потребителските предпочитания към компании, които залагат на нещо повече от печалбата;
  • Третата тенденция според консултантите е новият начин, по който retailers съкращават разходи, за да останат на печалба.
  • И четвъртата е фокусът на все повече потребители върху #НАЛИЧНОСТТА, а не толкова разнообразието. Което според специалистите означава, че discounters & дигиталните платформи (Marketplaces) ще са едни от основните победители.
Пълен текст – в статията отдолу:
 

zx980_4135774.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребител

Сега ни питай пак....

На жената iRobot, на синът квадрокоптер, на зетя шублер, дъщерята електрическа четка за зъби с адатптер за сваляне на зъбният камък, бебешко креватче, гарнитура за креватчето и 3 гумирани чаршавчета, щитпа на пръст за измерване на О2 в кръвта/важно е при С19 защото показва почващата пневмония/....Освен това бира, кока кола, 60 бутилки газирана вода, олио, прах за пране и други подобни които не е нужно много-много да им гледаш.

Това за изведнъж което са ми го донесли на крак или съм отишъл на приемателният пункт да го взема.  

Буквално само за прясно месо, зеленчуци и плодове отиваме в супера или пазаря. Хляб сам си правя.....

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Така е, нещата се променят доста бързо :)

Последните седмици пред офисите на куриерите се извиха огромни опашки, а доставките до адрес за бавят с до 10 дни точно защото всички започнаха масово да пазаруват онлайн.

Лично аз изпратих няколко хиляди пратки от Магазин "Читател".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител

Онлайн търговията е много добър и лесен вариант да купим почти всичко, което търсим. И не губим много време, разбира се, което за мен е много важно предимство. Така че със сигурност подкрепям онлайн магазините и въпреки това трябва да се внимава за некоректни търговци. 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 8 месеца по късно...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...