Отиди на
Форум "Наука"

Приказки и ценности


j_jivko

Recommended Posts

  • Потребител

Здравейте!Не съм сигурен дали тази тема ще ви заинтригува, но ще съм благодарен ако ми съдействате.Аз съм студент по социална педагогика и пиша изследване на тема ценности и символи в детските приказки и филми днес и в миналото. Всъщност заглавието на темата не е точно формулирано. Бих искал да знам вашето мнение. Кои са универсалните ценности в детските приказки? Различават ли се те от тези в миналото? Има ли някаква градация или деградация в символите и ценностите?На какво ни учат приказките и филмите днес? С какво героите в днешните творби са различни от тези в миналото? Смятате ли че приказките и филмите имат възпитателен характер, тъй като ни учат на категории като "добро и зло", "красиво и грозно" и т.н?

Всъщност мога да задам още много въпроси но не искам да ви ставам скучен.Моля ви ако все пак решите да отговорите да ми разкажете дори ваши лични наблюдения как например ви е въздейсвал определен детски филм или пък приказка. Много ще ми помогнете ако ми разкажете дори на пръв поглед безинтересни наблюдения.

Предварително благодаря!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Класическите стари приказки не само, че са основен фактор във формиране на ценностите, но направо са задължителни. Като оставим настрана неоценимата помощ за развитие на въображението и любопитството. Съвременните филми и други творби могат да бъдат малко опасни - днес се наблюдава повсеместно отстъпление от ценностите и една творба може да бъде опасна, тъй като не е отсята от времето, за разлика от народните приказки или Андерсен и братя Грим, например.

Малкото дете вярва на приказките, после в съвременната информационна сред бързо осъзнава реалността. В този момент трябва да започен да ги възприема като творба, да му се обясни по възможност естетичната страна. Разбира се, с "думи прости", които, казани на място, впечатляват много повече от всяко напътствие:)

Link to comment