Отиди на
Форум "Наука"

Реклама и туй то!


apostol

Recommended Posts

  • Потребител

БИСЕРИТЕ НА БЪЛГАРСКАТА РЕКЛАМА

На рекламния фронт бушува истински тайфун. Тайфун от простотия и простащина. И за да не бъда голословен, ще приведа няколко особено фрапантни примера.

„Хрупкав хляб и ядки сочни…” Досега все съм си мислел, че сухарите са хрупкави, но явно съм се лъгал. Що се отнася до сочните ядки… Леле мале!

Нататък…

„Друго си е сезона на дините.” Като чуеш тази идиотщина по радиото, се втрещяваш от тъпотията на това „послание”. На телевизионния екран нещата стават по- ясни, но и по- пошловати. Така или иначе, в крайна сметка човек така и не разбира, каква е връзката между циците и мастиката.

Между другото… Знаете ли, че има НЕгорчива бира. Работата обаче е там, че няма такава дума- НЕгорчива. В нито един правописен речник няма да я откриете.

Да закрием това тържество с паметните думи от рекламата на Sprite „Тайната, добре пазена, е безполезна.” Кажи това на някой цереушник или кагебешник, па стой, та гледай. Ще ти счупи главата „рицарят на плаща и кинжала” и това е повече от сигурно.

Нейсе, запуши го…

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Темата ми харесва…всичко това е отражение на хорската интелигентност и това което те искат да гледат/чуят/четат. Точно поради тази причина и най-четеното нещо в България са жълтите вестници. Нищо чудно може би, но от това страдат хората искащи да прочетат и да знаят нещо стойностно. Преди време в този форум обсъждахме въпроса Защо не четем? и там се стигна до няколко извода…

Като цяло всичко е в това, че се показва това което иска да се гледа…нищо повече…

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Сред идиотщините от рекламните послания след 1989-та (преди това, ако си спомняте, рекламираха само ДЗИ и "Швепс"), особено ми се открояват две:

"Кафе "Нова Бразилия" - гордостта на българската индустрия" (как може един вносен продукт да е гордост за индустрията на дадена страна)

и

"Растително масло без холестерол" (имах си хас пък да е с холестерол! - верно, че чисто теоретично в някои видове растителни масла (но не и в слънчогледовото, от което е въпросния рекламен надпис) могат да се открият следи от холестерол, но, става въпрос за минимални количества, да не говорим изобщо за нелогичността на манията около холестерола).

И друго ми е много интересно, специално за телевизионните реклами (не само нашите) - защо в семействата винаги майката е някаква супердомакиня, а таткото - някакъв олигофрен, който не може едни яйца да си опържи, но затова пък непременно ще изцърка целия кетчуп върху покривката.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

НА РЕКЛАМНИЯ ФРОНТ НИЩО НОВО

И телевизията, и радиото денонощно ни заливат със словесната помия на българската реклама. На това поприще простотията и простащината се вихрят с пълна сила.

Подбрал съм някои текстове на реклами, които са истински ШУНДЬОВРИ. Полюбувайте им се…

„В реалния живот диарията е самотно занимание.”

„Моля да станем на крака, ей така, по- силно…”

„Спечели свежарски iPod!”

„Четкай като зъболекар!” (Какво ли четкат тия пусти зъболекари?...)

„Истинският фен обича маниашките неща.”

Не остава по- назад дори такава реномирана марка като Camey. Нашенските текстописци са им измислили прелестен слогън:

„… и въведи любимия в твоята игра.”

Какво ще кажете за тези бисери:

„Не спира влака, спира шума.”

„Гони петната като леопард.”

Крайно подозрителната фирма “Hild”, която учи българите как да оставят децата си без наследство, ни затрупва в клипа си с един набор от случайни фрази, между които няма никаква логическа връзка. Ето ги:

„Децата откога пораснаха, а пък аз… не мога да порасна.”

„Глупости! Сега сме кротки като агънца.”

„Живее ми се, бе!”

Не мога да отрека обаче, че някои наши рекламисти използват безупречен български език. Като например в тази реклама:

“Fireball. The energy drink.”

В тази връзка се сещам и за още нещо. Сигурен съм, че сте чували често тази реплика: „Дори моите дрехи казват: „Не използвай белина!” На какъв ли език и го казват дрехите?...

Стига вече с тези дивотии! Дайте по- добре да фрапираме лятото!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Като цяло всичко е в това, че се показва това, което иска да се гледа…нищо повече…

И това е отговора...това искат хората да чуват...гледат...?!?!?

В България явно това върви и се "произвеждат" подобни "неологизми"...

За мен истинската реклама е тази, в която кратко и точно се обяснява за какво точно става въпрос...мисля всичко друго е манипулация...и изкривяване на истината...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Според мен най-идиотската реклама е тази на Райфайзен банк. Направо ми се иска да се гръмна когато мъжът казва "Моята заплата е...", а жената започва да вика "Па-па-па-па-па-па-па-па-па..." и да си удря по ушите все едно е 5-годишно детенце. И после се повтаря същото!!! Тъпотия до небесата! :!!!: :head_hurts_kr:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Какво е общото между презерватива и кредитната карта ?! - ПИБанка .... или пък в ефир да те питат - А ти изака ли се ? .. нямам думи!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

отделно от това много от рекламите са си откровена лъжа, ако имах възможност ( финансова най-вече ) бих ги съдил тези от райфайзен например, че те по- подробно и от фбр те разследват... не ти искали доходи :mad:

Редактирано от fixxxsers
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
НА РЕКЛАМНИЯ ФРОНТ НИЩО НОВО

И телевизията, и радиото денонощно ни заливат със словесната помия на българската реклама. На това поприще простотията и простащината се вихрят с пълна сила.

Подбрал съм някои текстове на реклами, които са истински ШУНДЬОВРИ. Полюбувайте им се…

1. „Моля да станем на крака, ей така, по- силно…”

2. „Спечели свежарски iPod!”

Какво ще кажете за тези бисери:

3. „Не спира влака, спира шума.”

4. Крайно подозрителната фирма “Hild”, която учи българите как да оставят децата си без наследство, ни затрупва в клипа си с един набор от случайни фрази, между които няма никаква логическа връзка. Ето ги:

„Децата откога пораснаха, а пък аз… не мога да порасна.”

„Глупости! Сега сме кротки като агънца.”

„Живее ми се, бе!”

5. Не мога да отрека обаче, че някои наши рекламисти използват безупречен български език. Като например в тази реклама:

“Fireball. The energy drink.”

Стига вече с тези дивотии! Дайте по- добре да фрапираме лятото!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

моето уважение г-н Апостолов, но 'хал хабер' нямате от рекламен бизнес (не, че аз имам ама да си кажа мнението). Номерирал съм няколко рекламни реплики, някои от които макар и да не съм имал удоволствието да гледам (чуя) не ми изглеждат никак тъпи или за каквито ти ги имаш

1. мога да ти кажа, че рекламата е много харесвана и изобщо много добре измислена и се харесва на много хора и изобщо рекламния ефект е максимално добре постигнат

2. кво пък му има на това ? извинявай ако си някой 50-70 годишен може да ти се струва глупаво, но на тийн-овете които искат да си купят ай-под може пък да им харесва

3. замислял ли си се някога, че има хора които живеят близо до ЖП-линия и детето им посреднощ като чуе влака и се събужда и почва да реве "искам влакчитии" (майка ми и баща ми са имали това удоволствие да им рева по цяла вечер) и една такава звукоизолираща дуграма би им сваршила перфектна работа

4. има хора без наследници без никой на този свят... ако продадат къщата остават на улицата или трябва да ходят на квартира. Не е ли по добре да си изживееш последните дни спокоен със пари в джоба със саламче в хладилника във къщата в която си живял цял живот...

5. Баща ми не знае английски ... но и никога не би си купил енерджи дринк, но доста голям процент от хората които косумират тази напитка знаят к'во точно значи тази фраза и мен лично ме кефят някой реклами на английски (тази не се сещам коя е щото от доста време не гледам телевизия и на компа не сядам)

6. Фрапирай лятото !

има някой реклами които са много гадни и много дразнят като онази с онази патка дето вика "папаапапа", но добрата реклама е тази която маниполира и привлича вниманието като прави добро впечатление

Примртно рекламата на м-тел където онзи мълчеше 30 секунди ... тая реклама просто беше върхът няма как да дадат рекламата по телевизията и да не ти привлече вниманието и да си помислиш "защо по дяволите млъкна тоя телевизор" и да погледнеш аджеба ко става...

и както каза "Батари" като цяло се излъчва това, което иска да се гледа ... нищо повече...

МИРОСЛАВ ГЕОРГИЕВ

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...