Отиди на
Форум "Наука"

"Kой те бие, ма?..."


Recommended Posts

  • Потребители

Слава Богу,че е "само" това.Не ми се мисли-изнасилване ,побой и т.н. Това са едни пубертетни гаменчета ,които ,ако имаше казарма ,можеха и да се оправят ,за по нататък не ми се мисли.....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ами този случай се въртя отдавна из форумите. Всъщност на клипчето се вижда, как въпросната даскалица гони момчетиите из стаята да се бие с тях. Останалото - ами личния пример винаги оказва много по-голямо влияние от поученията.

Покрай случая излязоха доста неща за въпросната учителка - напр. че влизала в час с майка си, че се опитвала да респектира с двойки и др. под. Не че е лесно с днешната разпасана младеж, ама едва ли е случайно, че от цяло училище преподаватели точно нея са избрали за своя клип.

Как мислите - колко е удачно някой първо да налита на бой, а после да се жалва, че е бит?

Тъй като опита от останалите дискусии показа, че някои бяха предпочитали да гледат клипа донякъде (от дъблоко възмущение не могли да стигнат докрая), ще пусна снимки на два избрани момента - за впечатления и коментар на личния възпитателен пример на бълг. учител:

post-549-1213694872_thumb.jpg

post-549-1213694884_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Абсолютно неадекватни ученици. Аз да съм на родителите им веднага ще им приложа такова домашно психическо и физическо насилие, че няма да могат да мръднат две седмици от вкъщи щото ще са наказани затворени и заключени в стаите си с едно гърненце и комплект сандвичи!! ЕГАСИ НЕАДЕКВАТНИТЕ ГОВЕДЦА! Не заради боя там вече нещата ексалират а заради поведението преди това. Тези деца са невъзпитани а майките им им треперят като над първолаци без да им е ясно какви чудовища са децата им като излязат от клас.

Реакцията на учителката е доста недадекватна - аз съм имала такъв калпазанин в час като един от двамата и съм успявала да го овладея без бой и кървища, но той беше палав но умен и осъзнаваше някои граници (най-голямата му беля беше да троши чинове и столове в междучасието и да се завира в едни гардеробчета, ), но на базата на самото училище - в момента, в който излезех от стаята да ходя да ги ковладя на директора и всички ставаха по-тихи от тревата - т.е. въпрос на дисциплина в самото училище. При мен си позволяваха волности но само в някакви граници. Случвало ми се е ученик в 12 ти клас да ми обяснява че познавал хора и видите ли щяло да ми се случи нещо ако не му напиша 6 - отговорих му спокойно, че аз познавам много по-страшни хора и, че ако нещо ми се случи, той ще иде на екскурзия някъде и мама и тате ще го търсят много дълго :) Наложи се, но подейства - 12-то класника е пълнолетен и родителите му дори не знаят дали е в училище, та така пича стана особено уважителен към мен... Други едни 12-токласници ми гръмнаха пиратка през джама на стаята в час, изкараха ми акъла и после се наложи цял час да се увещаваме да не ходя да говоря с директора по въпроса - то бяха преговори на високо равнище, то бе чудо и половина...Така, че не си мислете, че учителката там е способна да възпита някого от тези говедца. Те са абсолютно неконтролируеми и без граници и на всичкото отгоре според правилниците на училищата дори не могат да бъдат отстранени от часа! Единствения начин е да им се напише забележка в дневника, а тя нищо не представлява...

Честно тия двамата ако ми бяха ученици веднага щях да се постарая да ги изключа без изобщо да правя някакви възпитателни опити в час. Но за да може тя да ги изключи се налага ръководството да е свястно и да подкрепя учителите...а това не се среща навсякъде!

Бе кво говорите ученик с пушка в час виждали ли сте??? Кой ти говори за възпитание тука. Според мен в стаитена такива училища трябва да има МЪЖЕ-охрана и като забуйстват да има КАРЦЕР - място където да стоят наказани и да речем да чистят или вършат някаква работа...

Неадекватна ситуация...просто ми беше гадно да гледам. А учителката според мен сбърка - тя трябваше да напусне помещението веднага щом ония се появиха и почнаха и да доведе директора сама. Щото иначе сама да се оправи с тия двама едри мъжаги (кви деца бе - тва са говеда прости и тъпи - да ме извинят родителите им ама това си търси боя и жалко че на мястото на учителката нямаше някой як даскал с един колан по карате.

АБЕ КАК МОЖЕ ПУСНАТИ ДЖИ ЕС ЕМИ И ФОТОАПАРАТИ В ЧАС!!??? То и ние сме се снимали ама с МОЕ позволение...

Изпуснато положение. А аз си мислех, че моето като съм била учителка е отчайващо. Е не е било щом има и такива училища... Всъщност много се радвам, че вече не работя като учител - напуснах сама! Тъй като това за мен не е работа и който я върши се побърква перманентно. Щото е бъгава системата. Щото са тъпи родителите и не знаят как да си възпитат децата. Щото няма никаква санкция за подобно поведение на учениците. И ТОЗ ПРОБЛЕМ НЯМА ДА СЕ РЕШИ С ОЦЕНКИ ПО ПОВЕДЕНИЕ. Този проблем ще се реши само с глоби към родителите и временно или перманентно отстраняване на ученика от училище.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Е, аз, като съм тренирал бойни изкуства, какво?! Нямам право да ги бия, освен, МОЖЕ БИ (?!) - при самозащита. Веднъж изхвърлих телефона на един ученик от 10 клас в боклукчийската кофа и идиотът тръгна да рита кофата. Добре, че не ритна и мен - сигурно щях да му счупя я крак, я ръка, я главата. И щеше да се наложи да напусна професията завинаги.

Не, че не мога да правя/работя и други неща, но все пак, съм учил за учител и това правя най-добре. Доказателство за това е и мечтата на някои мои преподаватели по методика да са ученици, а аз да съм им учител. В други случаи, родители са ми казвали, че децата им искат да станат учители или историци, само защото аз съм им преподавал.

Това, че някои простаци, на които съм учител, не могат да ме оценят, си е техен проблем. Аз все още съм учител, а това е така заради малкото ученици, които са свестни деца и заслужават да споделя с тях знанията си за историята. Идвало ми е понякога да изхвърля някого през прозореца. Разбира се, аз се сдържам (на цената на унищожени мои нерви!), като ме успокоява мисълта, че мога да го направя по всяко време. Спира ме и мисълта, че искам да продължа да преподавам. Поне още някоя и друга година.

А има ученици, които не трябва да бъдат бити, те трябва да бъдат убити. Това са настоящи и бъдещи престъпници. От сега се изживяват като недосегаеми. Ами, като завършат училище?!

---

Да се върнем на темата...

Проблема за възпитанието oпира до един важен въпрос, а именно - че възпитанието се прилага, когато имаш ресурс, с който да го направиш. А какви права имат днес учителите в нашата страна? Вижда се от клипа... - никакви! Те имат само задължения.

Е, ако на един шофьор му вземат волана на колата, ще може ли да я кара?

Учителите вече не могат да бъдат истински учители, докато имат такива ученици. Те се превръщат в бостански плашила и в звероукротители. Когато в ръцете си има тесто, хлебарят ще замеси хляб. А, когато той има в ръцете си фекалии, хляб няма да се получи, колкото и да меси...

Ние, учителите, сме в голямата си част като достатъчно добросъвестни и квалифицирани работници в един завод, където е доставено смесено качество суровини и само некачествени инструменти на труда. Началниците, които не влизат в цеха, искат работниците да произведат само качествена продукция чрез некачествените машини - т.е произведеното ниско качество болтове да бъдат "коригирани" с голи ръце. И то срещу ниско заплащане, в максимално димна и запрашена среда при нечовешка температура. Ако по някакъв магически начин някой работник успее да се справи със задачата - нищо, даже и потупване пред строя няма, всъщност ставаш неудобен и започват да измислят поводи, за да ти правят скандали или те товарят с тройно повече работа, за да няма шанс да я свършиш или да те шантажират с нея. Ако работниците не успеят да произведат нормална продукция /както е закономерно да се случи/, тогава се стъжнява живота на тези, които отказват да бъдат послушковци и се възхваляват тези, които скланят главичка. Последните биват обявявани за велики учители и дори финансово награждавани. С времето "магьосниците" и непoкорните биват принудени да напуснат.

След "реформата" на министър Вълчев училищата нямат интерес да гонят ученици, а дори напротив - със зъби и нокти трябва да се борят дори и за най-големия малоумник или лумпен само и само да оцелеят. Затова и очаквам подобни извращения да зачестят. Това е модерното в нашата родина към момента - да си хулиган, гамен, супермен и да си правиш, каквото си искаш безнаказано.

Освен това, много от сегашните родители са абдикирали от задълженията си на родители, да не говорим, че доста от тях си търсят "правата" спрямо учителите с много недостойни постъпки... пред директора , в инспекторатите и т.н.

Така че каква мотивация да има учителя... за какво? За 300-400 лв. или за каузата да бъдеш учител на такива "ученици" ?!

A кой или коя институция има моралното право да прецени кое да бъде изучавано от учениците като задължително учебно съдържание? Аз, може би, имам една представа за това, ти - друга, ученикът - трета, семейството му - четвърта, МОН - пета, бизнесът - шеста, а страната, в която той евентуално ще имигрира, след като завърши - седма. Къде е пресечната точка между нашите различни мнения?

Има един факт, който е много забавен: срещата на високите технологии с простотията - тези момчета позволиха актът на подивяването им да бъде записан. Дали от суета, дали от глупост... сега този запис е най-големият им враг. Използваха високите технологии, както маймуната би използвала ножчето за бръснене, въпреки че мамуната сигурно би проявила повече интелект и не би се порязала. Високите технологии до такава степен са изпреварили умственото развитие на тези оскотели примитиви, че ситуацията - от тази гледна точка, е направо комична.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Много си прав - на всичкото отгоре завършват училище такива...и то без да са попили каквото и да е знание, а същевременно са лишили от психическо здраве огромен брой учители и свои съученици!

Не всички агресивни ученици обаче са еднакви... Понякога агресията е зов за помощ...

Но пък аз съм имала ученик, който както вече споменах беше безумно палав, но колкото палав толкова и умен... Детето беше в 9ти клас, баща му бе починал от рак преди да почне годината и бабата непрекъснато беше в училище заради него и просто безпомощно зовеше за съвет как да се оправи с него... Майката бе на гурбет. Детето протестираше срещу света направо. Беше топка агресия, която се изливаше върху предметите в училище и в неадекватно шутовско поведение.. Не забелязах обаче да има някакъв механизъм за индивидуален подход към такива деца.. Те оцеляват в стадото, както родителите им (в случая бабата, която също бе преживяла травма все пак) без да получат каквато и да е помощ от обществото. Имах и друг, който беше мирен и тих но пълен безнадежден алкохолик - пак деветокласник!!! Той беше с още по-тежка съдба - без майка и баща, майката починала, бащата самоубил се, той живееше при леля си и единственото, което правеше тя за него бе да му дава за джобни пари ДЕТСКИТЕ му....Това момче не можа да приключи годината не заради поведението си, а защото не изкара нито една оценка различна от 2...- че то той не изтрезня.. Искам да кажа, че пак нямаше как учителите да му помогнем, освен някой от нас да го осинови..?+???? Имах и друг, който в 12 ти клас работеше на 2 места и нервите му бяха толкова разклатени, че в час обяви, че ще заколи баща си ако още веднъж посегне на майка му и търсеше в учебника по Свят и личност нещо написано за неговия случай на насилие в семейството. Аз лично се обърнах към училищния психолог по този повод - никакво решение на проблема на последва, защото 12-то класника беше пълнолетен.

Ясно е, че има невъзпитани, прости, агресивни ученици... Но пък има и такива, които са жертви и идват на училище и по различни начини с поведението си сигнализират своето страдание и безпомощност и учителите нямат какво да направят...

Някои трябва да бъдат изгонвани. Съгласна съм. Даже според мен глобите,които трябва да плащат родителите им трябва да са от порядъка на 1000-2000 лева..., за да няма рецидиви.

Обаче самата ни система за контрол над възпитанието на децата е абсолютно бъгава. Те имат всички права в училище и понякога никакви у дома.. А онуй написаното в програмите за образование "индивидуален подход" е невъзможно на практика...първо паралелките са огромни, не се разделят на групи, няма залегнали в програмите никакви възможности за практика и обучение в практика. Ние в часа по психология не можем да се научим да решаваме конфликти, защото за темата ни свързана с агресия и конфликти е отделено всичко на всичко 1 ЧАС от програмата...и той не стига дори за да решим и всеки да се изкаже какво е конфликт... - това са минимум 26 деца сблъскали се с конфликти.... Примерно.

Да не говорим колко малко са часовете по физическо, където децата изпускат парата и да не говорим как протичат... Да не говорим също, че факта, че стават рано в 6:00 повечето, за да стигнат до 7:15 в училище от другия край на София в тъпкания градски транспорт допълнително ги товари. Да не говорим, че имат по над 7 часа на ден понякога и след това куп домашни (безсмислени защото след натоварването сутринта, те следобяд не са способни да запаметят качествено каквото и да е) за другия ден и трябва да преценят между това да идат без домашно и да се правят на смели, но да си починат или да си напишат домашното и да се зомбират, да нямат време за сън или каквото и да е там. Няма система за това знанието да се УПРАЖНЯВА в училище. Няма извънкласни училищни мероприятия като кръжоци по интереси, спортни прояви, занимания, ако ще турнири по КЪНТЪР но да са в рамките на училищната среда - да се види, че в училище е интересно, да се стимулира конкуренцията.. Имала съм случаи, когато собствения ми клас е имал 7 часа и във всеки час тежко контролно - случая беше по физика, по математика, по биология и по литература - последното беше класно...- две от контролните бяха по 2 часа и класното също!!! И после 8ми час - час на класния?!?! Това нормално ли е? Някой нещо ще научи ли? Вие представяте ли си после как тези деца се прибират у дома и сядат да учат за следващия ден. Аз не очаквам и да седнат. Ако съм аз няма да седна де!!! Учителите просто трябва да си наместят програмата...а я наместват по тъпите, неадекватни програми от МОН...Да не говорим за отвратителните, неинтересни учебници... И смее ли един учител да импровизира? На мен са ми идвали 2 пъти на проверка от инспектората само за 1 година и ни развалиха ролевите игри по психология единия път, защото молим ти се инспекторката заяви, че не можело да редим столчетата в КРЪГЧЕ и да пренареждаме стаята и как можело учениците да ми говорят на "ти" - че то това беше целта на ролевата игра и кръгчето и всичко - изравняване на позициите, за да се види как се постига доверие в група!Написа ми в някакъв доклад, че "не съм овладяла часа" и то защото децата се разбунтуваха, че планираната от месец игра им се проваля! ТОВА Е ЧАС ПО ПСИХОЛОГИЯ ПО ДЯВОЛИТЕ....как по друг начин да им създам интерес ако не като им покажа как се работи в рамките на тази наука?!?!?!

Същото е положението и с родителите. Те искат от учителя да поеме цялата грижа по развитието на децата им докато те си пият ракията или си веят гъза напред назад, щото на отрудените родители по мои наблюдения децата са доста възпитани, а те независимо, че са отрудени и изморени са винаги налице зарад детето си...Т.е. има си една прослойка в България, която произвежда тези деца - гаднярчета, така ги възпитава, така ги създава, че да пречат на образованието на останалите. А според мен цялото правителство и принципно политиците имат сметка точно такъв тип простаци да са им гласоподаватели...Те лесно се манипулират, лесно дават рушвети и лесно потушават бунта на интелигентния човек с насилие под всякаква форма!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Проблемът за мен е общополитически и е свързан с безнаказаността в държавата. Като я няма нея, тези ще си налягат парцалите. Нови ТВУ-та трябва да се построят няколко...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ех, тази носталгия по казармата и концлагерите - най-вече сред тези, дето не са били в нито едно от двете.

Добре, а защо същесвуват училищата? Ако трябва да очакваме родителите да научат децата си и на възпитание и на знания има ли смисъл от училища и учители? Какво тогава може да научи едно дете в училище - че ако мама и тати плащат на учителя за частни уроци, то и да не знае нищо ще има високи оценки? Не ще и дума полезно знание, което може да му помогне в живота повече от научаването на Питагоровата теорема, цялата Менделеева таблица и устройството на земноводните взети заедно. Но това ли искаме да излезе от това дете?

Тези деца са невъзпитани а майките им им треперят като над първолаци без да им е ясно какви чудовища са децата им като излязат от клас.

А защо смятате, че майките им са по-големи и яки биячки от учителката? Защо тогава у дома не се държат по същия начин. Ами явно им липсва челния пример на учителката у дома. Тези деца са пратени в училището, където специално подготвени хора би трябвало да ги учат на знания и възпитание - нещо, което за неквалифицираните им родители е трудно. Аз наричам въпросната учителка даскалица - педагог означава човек, който води децата. Е тази Хаджи-Генчовица докъде може да ги доведе?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Галахад, на мен ако ми беше навлязъл ученик в личното пространство така не само че нямаше да постъпя педагогически но и под съд щях да дам родителите му и него и вярвай ми щях да му стъжня животеца още преди да се сети да ми посегне! И видиш ли щях да го осъдя за това, че ми е навлязъл в неприкосновения метър пространство, в който никой ако ще да е най-любимия пикльо на мама няма право да навлиза. И за това че си позволява да го прави е виновна мама щото не го е научила как да се държи на публично място, тъй като тя няма да направи забележка на келемето си, че е имало такова поведение в час а ще вини учителката, че видиш ли не е овладяла неконтролируемия й син, който вероятно гледа как татко му се държи с майка му и за това така се държи на публични места! И ще изкара виновна учителката, че сина й е лайно. Първо персонала в училище не е подготвен за "трудни" деца а за нормални. За трудните деца съответно трябва да си има специализиран персонал, който да ги ВЪДВОРЯВА, но в масовото училище се очаква да постъпват НОРМАЛНИ деца - с нормално поведение и възпитание у дома. Факта, че тоя малък изрод ходи в нормално училище подкрепя думите на ИСТОРИК, че политиката на МОН е такава, че училищата да нямат интерес да разкарват тия келеменца от училищната система - а хич не им е мястото там.

Споменах горе, че са ме заплашвали с побой заради оценка! Извини ме ама мен никой не ме е подготвял за заплахи с насилие и рекет за оценка - поради това, че не ме е подготвяла образователната система за това аз минах на стрийт език и му казах на въпросния амбициозен рекетьор "Виж к'во брато, от там където ти идваш аз отдавна съм минала, а хората, които аз познавам могат да ти изкарат червата и да ги разнесат из София безнаказано тъй че не се гъбаркай с мен и внимавай как съм със здравето, докато работя тук!" - почти дословно ти цитирам какво му казах, за да ме остави на мира. В интерес на истината с момчето се разбрахме и той до бала ме питаше "Как сте със здравето, госпожице"Няма да ти казвам, че това бе доста по-ползвотворен диалог отколкото да тръгна да се оплаквам на ръководството, което нищо не можеше да направи за да ме защити, а да го съдя за заплаха щеше да ми отнеме време и верно да си намеря боя заради точно две еденици - той получи 4 за срока, колкото си заслужаваше и си трайкаше, а аз получих спокойствие. Интересно обаче дали други учителки не са клекнали мм? На тоя огромен, стокилограмов, двуметров рекетьор! Не се е научил на това в училище. Определено. И определено не е нормално да ми се случват почти криминални събития докато работя, за да обучавам някого. Родителите изобщо не възприемат училището като място където децата им се учат! Това е мястото, където те ги пращат за да не се занимават с тях. Същото е и с детската градина. Още оттам тези деца са изпуснати и там наистина специализирания персонал се чуди какво да ги прави като седнат да тероризират нормалните деца - щипят, хапят, дерат, чупят! Невинни малки бъдещи изроди! А мама като й се направи забележка скача на бой. Не ми говори защото съм го виждала с очите си как майка налита на учителка в детската градина а после пребива детето си пред учители и родители - неадекватна история. И проблема беше, че сина й хапеше всичко наред и учителката я попита дали това дете получава достатъчно внимание! За това за малко да изяде боя а малкото момченце наистина го изяде! Еми извинявай ама учителката я беше страх да се обажда в "Закрила на детето" както я посъветваха майките, защото "после не знам какво ще ми се случи".

Ей така живеят нормалните учители в днешно време - заобиколени от ученическа и родителска агресия и незащитени. Имай пред вид, че младата учителка там е подложена на непрекъснат тормоз и няма никаква нормативна база да накаже виновниците освен със заблележка, която им е през к..? Нали ти е ясно? Такава "свободна" среда няма в иито едно европейско училище. Иди в германските или австрийските училища и виж за какво става дума - глоби, наказания, отстраняване от училище и право на образование за различни периоди, индивидуална работа с РОДИТЕЛИ ако в тях е проблема, специални кабинети и класове за агресивни деца. Не става дума за концлагери а за санкции. Без санкции това поведение ще ескалира масово. Щото и послушните вече се разпускат виждайки, че няма нормативна база която да ги санкционира. Кабинети за родители трябват! Щото родителите са основния източник на възпитание за учениците - на някои ученици и през ума не им минава да правят това, което правят тези келемета просто защото средата, в която живеят е друга - родителите им са ги научили на уважение към институции, преподаватели, правилници. Това не е работа на училището - един млад човек не може да блъде специално обучаван как се заобикалят правила от родителя си и после да очакваме от него да е адекватен на правилата - мамички идват и питат защо сме написали толкова много неизвинени отсъствия на дитенцето им като те били пратили бележки по домашни причини - а за толкова много декади не ходене на училище примерно не важат бележки по домашни причини и пищят, плачат и риват да спасяваме бягалото им от училище дете, което дори у дома не получава наказание за това че е нарушило правилата.

Още нещо - българското училище възпитава до 3ти клас. И то какво възпитава е спорно, щото на малките програмата е толкова натоварена че време за възпитание не остава...търчи се по материала. Такава ни е системата. От там нататък преподавателите са специалисти в различни области с педагогически курс, който ги е научил не да усмиряват озверяла тълпа а да ПРЕПОДАВАТ знания и умения по съответната специалност. Иначе има специалисти по дивиантно поведение но те не работят в часовете в обикновеното българско училище! Нито някой от нас е бил обучаван да се справя с деца с дивиантно поведение! А това поведение на този клип е абсолютно ненормално, никак не ме интересува дали е модерно или популярно.

Учителката очевидно е жертва - и който я обвинява че не се оправя с тези говеда е абсолютно сляп и незапознат с условията на труд на съвременните учители. А поведението й е самозащита. Галахад представи си, че си жена и двама смръдливи тийнейджъри ти се завират в личното пространство със заплашителен вид. Извинявай ама лично аз го възприемам за явна агресия - физическа и както чухме вербална и естествено че веднага ще се защитя по един или друг начин! В крайна сметка това, че е непълнолетен не го прави по-малко престъпник от възрастния! А тези двамата са едни престъпници. Ако са на улицата и закачат така гаджето ти какво ще правиш, а? Ако някой тръгне да я замеря с предмети и да я псува? А да й скача на 15 см от лицето и да й се вре и да й посяга? Ще ти пука ли дали е пълнолетен или непълнолетен? Ще го гледаш и ще му се радваш ли? Тука вече става дума за перманентно прекъснат учебен процес и то заради еденици хора. Освен това тези тийнейджъри са поне 15-16 годишни - при тях педагогическия подход е неподходяща мярка - за тях вече се налагат законни и нормативни санкции, за да се светнат къде са им границите!

Неквалифицирания родител, Галахад? Какво е това понятие? Знания може да не може да даде на детето си, но онуй през първите 7 години - възпитанието нали се сещаш, че само той може да го даде! Възпитанието не се дава в училище а у дома. То за това се казва УЧИЛИЩЕ, а не Възпитателен ДОМ или възпитателник! Ма то родителите които им пука за възпитанието на децата им си подбират и училищата и средата на децата си и граници им поставят и санкции и наказания и поощтрения и да ти кажа, Галахад то си им идва отвътре, когато са образовани и свестни хора. Ние не можем да възпитаваме децата им без нормативна база, ако ще и да сме с богове - т.е. аз ако не мога да санкционирам нарушилия правилата, то правилата се обезмислят! Как да го науча тоз ненаучения на нормално поведение на обществено място (той и в автобуса и на улицата е такъв, а у дома пред тате (или мама) дето бие и смърди на ракия мълчи кат пън и лъже колко е гадна госпожата, за да не отнесе някой шамар)!? Как да го науча като той пример за подобно поведение няма у дома? Трябва да мога първо - да го изгоня от час - не мога. Второ трябва да мога да го накажа така, че следващия път да не прави така - е няма с какво, забележката не му се отразява, а мама и тате ме обвиняват, че ме е пребил видиш ли?!? Трето трябва мама и тате да понесат отговорност, че сина им е престъпил правилата, за да може съответно набързо да го научат как се спазват правила - като платят 1000 лева глоба за това че е нарушил работата в час и пикльото - после нека стои у дома и беснее един месец и направи същите бели в къщи тогава ще си видят самите те бакиите, нека им стане ясно, че той видиш ли няма да мине между капките както се надяват както и те - леко и безотговорно. Четвърто ако мама и тате не могат да се оправят, тоз излиза от институциите на нормалните училища и отива да го обучават допълнително в училище със специален режим. Такива има навсякъде по света. Щото аз като съм учител не мога да съм отговорна едновременно в 1 час за минимум 26 живота а същевременно никой да не го е грижа за моята безопасност! Камери, охрана, наказание при нарушаване на реда! Това са нормални необходимости за да има ред и сигурност там, където има тийнейджъри! Вечерен час, забрана за продажба на алкохол на непълнолетни и крути санкции при нарушаване на тази забрана. Санкции за родители, които оставят децата им да се мотаят по улиците по цял ден - щото от училище те направо на улицата отиват и за това не е виновен никой учител, а мама и тате, че не им дреме какво прави калпазанина по цял ден и с кой се събира и кво пие и кво яде и къде ходи! Санкции за родители, които бият децата си. Санкции за родители, които не се грижат за децата си и ги оставят сами примерно през нощта. Никакви нощни дискотеки, никакви алкохолни извращения. Забрана за внасяне на включени мобилни апарати в час. Изобщо освен, че системата трябва да се промени изцяло трябва да се въведат много нормативни мерки. И не на последно място учителя трябва да има права по дяволите! Не само ученика. Аз не мога да работя и да преподавам философия, за което съм квалифицирана ако няма как да отстраня двама гамени от часа си и да го проведа качествено! Никой няма право МЕН да замерва с предмети. И естествено ще ме изкарат некомпетентен преподавател ако дам под съд лигльото нали? А родителите едва ли ще си вземат поука от това. А татко или мама ще кажат "майната й на даскалицата, дай да гледаме да завършиш училище по някакъв начин"....

А носталгия има да. Аз когато бях ученичка а това не беше отдавна наистина не сме смеели да гъкнем в час. Никой не ни е пребивал или дори посягал. Имахме един учител по трудово, който ни замеряше с тебешир, но това бе доста забавно...Просто направим ли беля според волята на учителката и съвета можехме да бъдем изкллючени а видиш ли това бе ПОЗОР да си изключен, да си оставач, да си глупав, да си двойкаджия! Да не говорим за срама, който ще изживеят родителите ни. Да не говорим за това, че сме искали да се гордеят с нас, а не просто да завършим - въпрос на възпитание е това! Много от моите учители още преподават. Но учениците не са същите. Не може преди същите хора да са били по-квалифицирани а сега да не са! Просто системата не им позволява да ВЪЗПИТАВАТ, а родителите изобщо не възпитават никакви ценности в децата си. Говоря за някои родители. Ама баш техните деца стават точно такива изроди като тия двамата за които говорим! Една опитна учителка дори не би могла при настоящите правилници в училищата да се оправи с тази ситуация камо ли тази младата!

Няма оправдание за родители претупали възпитанието на децата си - "ох ние не знаем как да ги научим да се държат като нормални хора, научете ги вие нали туй ви е работата!" - уви не им е това работата на учителите по математика, физика, химия и прочие, нито е работа на учителката, която трябва да научи туй дете да пише или да чете! Той вече на тази възраст трябва да е НАУЧЕН и то именно у дома и от системата допълнително да бъде социализиран. И щом у дома не го учат системата трябва да е МНОГО строга и да санкционира и учителя и ученика, и майката и бащата, и бабата и дядото, и продавача в магазина за цигари и алкохол и т.н.

Аз познавам много ученици, които са станали студенти и прекрасни учени после без да са плащали за частни уроци. Но мама и тате плащат, защото детето им само няма стимул да УЧИ и да се готви - родителите чакат някой да излее информацията свъвкана и готова за изплюване в мозъците на децата им и за това плащат за уроци. А много училища именно поради кофтито дисциплина просто практически вече не обучават - в тях децата ходят за да убият половината ден и да се погъбаркат с учителите и някой "зубър". И това е защото няма как да бъде овладяна дисциплината - учителите са хора, а не мултифункционални устройства! Тъй де - образованието ще отиде още по на зле. Просто е очевидно, че накрая учители НЯМА ДА ОСТАНАТ, защото младите хора няма да искат да работят това а старите ще се пенсионират. Тогава да видим кой ще влезе в час да обуздава "горките деца", на които са им извоювани "права" да не ги гонят от час, да не им пишат остъствие, да не ги изключват току тъй и да имат право на образование ако ще да потрошат цялото училище!

И най-вече - абе ей кой ще седне да се пъне да обуздава тая лудница и да се пече на бавен огън между родители, ръководство и избеснели тийнейджъри, да си хаби нервите и съня за 400 кинта на месец! Това не е предизвикателство а гавра в случая. Познай колко физици, химици, биолози, историци и философи вече НЕ ИСКАТ и да помислят да работят в училище(вкл. и аз)и дори са по-склонни да се преквалифицират отколкото да се подложат на това. Никой в университета не обучава на казармени методи а ТОЧНО те са нужни на такова стадо! Нали си гледал в ЩАТИТЕ по филмите американците калпазаните де пращат децата си - във военни училища и се разписват, че позволяват еди кви си методи на обучение и възпитание :) Тука и това го няма... Абе с една дума няма какво да се жалват родителите, медиите и правителството и да обвиняват учителите - щото все учителите обират парцала. Системата е нарочно такава - мисля, че на всички е ясно що. За да могат също както тия двамата в час, така и в живота навънка РЕПАТА, БИДОНА и ЧУШКАТА примерно да са също толкова безнаказани и ние да не можем да направим НИЩО по въпроса...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Има и друг момент - родителите им дават по една (или половин) учителска заплата на ден. Ние ходехме с по 20 стотинки на училище. С тях можеше да се купи или баничка от 20 ст., или - детско пюре от 18 ст. Аз често съм заменял баницата с пюре, за да спестявам пари за книги. Днешните ученици не си купуват книги, за да си купят цигари, алкохол, наркотици или проститутка. Те не искат да идат на екскурзия, за да опознаят страната, природата, хората, музеите и т. н., за да прекарат 1, 2 или 3 дни заедно и да се забавляват, а - за да се олеят в повръщано, след като препият.

Напълно съчувствам на колежката от клипа. Убеден съм, че това поведение на учениците е и плод на не малко външно въздействие и толериране от страна на нейните колеги. Защото, вероятно, тя си гледа работата и се отличава от масата учители, а и защото е заплаха за статуквото.

Бях чел някъде, че директорът подкрепил "милите деца", заставайки срещу нея. Ами нали той я е назначил?! Да застанеш срещу собствения си колектив, това не го разбирам?!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Учителката очевидно е жертва - и който я обвинява че не се оправя с тези говеда е абсолютно сляп и незапознат с условията на труд на съвременните учители. А поведението й е самозащита.

Когато някой млати другиго по гърба, то агресора е млатещия, а този, чийто гръб е налаган - е потърпевшия. На втората снимка се вижда, че даскалицата налага хлапето по гърба. И реакцията на родителите е съвсем оправдана, че искат да я съдят.

който вероятно гледа как татко му се държи с майка му и за това така се държи на публични места!

Ами не знам какво е гледал у дома, ама на снимките виждаме една разпасана даскалица, която гони момчетиите из цялата стая да се бие с тях.

Хубаво е решила да се оплаква - ами да си беше излязла в началото на часа и да се оплаква на директор, инспекторат и който и дойде на ум. Ама не. Мацето тръгна да се бие с момчетиите и ги гони из цялата стая. И когато е разбрала, че безобразията и са записани е тръгнала да се жалва, за да замаже това, дето ще се види записано на клипа.

Иначе отговорност за поведението на децата носят както родителите, така и учителите за ставащото в училище. Знам, че днешния бълг. учител се счита за най-безотговорното същество, чието единствено задължение е да реве за по-висока заплата. Той не се счита ангажиран за възпитанието на децата, не се ангажира и с това какво ще научат. Имат си родители, имало и частни уроци... Ясно е, че от подобен подход не може да се очаква различно поведение от това на клипа. Но хубавото е, че независимо от това дали им харесва или не, те носят отговорност и май трябва да им се търси по-често.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Галхад явно не си гледал клипа внемателно - ясно се виждат сума ти летящи предмети и то летящи право към учителката! Много преди тя да започне да се отбранява защото малкото лайно се спусна към нея да взима метнатия предмет и то доста агресивно!?! Това си беше чисто нападение от негова страна. Или си бил невнимателен или си затваряш очите като да речем директора и колегите на тази млада жена! Тя е на най-много 26-30 години и вероятно е расла в среда, в която замерването с предмети и посягането се счита за нападение. Пак те питам! Какво щеше да направиш ако така скочат на гаджето ти двама "разпасани" ученика!

Явно нямаш идея какво е да носиш отговорност за 20 и кусур живота, разбеснели се пубертети от мъжки пол - щото аз съм работила в училище в което имах по 1 най - много 2 момиченца в клас! Ти знаеш ли, че се е е налагало да им измислям словесни битки, за да избегна физически такива между самите тях! И ако аз мога да разтърва деветокласници, понеже съм едра то 12 то класници не мога - те даже и деца не се водят - и ако няма охрана милите ученици вече научени, че са безнаказани могат ако не мен да утрепат то да се изпотрепат по между си и ако директора не застане зад мен те ще го направят. Нашите директори заставаха зад нас и даже шамари млатеха!!! За това в момента, в който напуснех стаята за да ходя да се оплаквам при директора и наставаше пълна тишина и спокойствие. Но в това училище ИЗКЛЮЧВАХА за бели и ако учител се запъне пред директора ученика си го получаваше наказанието, което заслужава независимо жалбите на мама и тате - хубавото беше също, че при нас децата идваха със сериозен тежък изпит и учеха програмиране и инженерни науки, та да им е ясно, че ако ги изключим ще загубят много. Това училище е било друга работа. Жената очевидно си знае, че и да иде при директора - все тая. Следващия път случката ще се повтори. В случая тя защитава себе си. Ясно се вижда кой атакува пръв и дърпа нещо от ръцете й, което преди това бе взел от катедрата и бе метнал срещу нея! На мен само веднъж ми се случи в междучасие по грешка летящ хек да ме уцели баш мене както си влизам. Виновника бе един сладур, много кьопав и много мирен по принцип. Обаче му взех хека и казах, че ще го върна на родител. И ако не се появи родител да си го вземе ще си го запазя. Така съм си запазила 10 тина чифта карти и до края на годината влачех и няколко кутии цигари! По цели седмици съм държала увити в пликчета и надписани на кой са мобилни телефони, докато дойде мама или тате да ги иска и да се разправяме! Но в момента, в който нещо се озовеше в ръцете ми никой не е и смеел да става от стола си да ми го взима и да ми налита! Може да стане да ми реве да му го върна, но не и да ме заплашва. Това е разликата между осъзналия, че е сбъркал ученик и тоя дет няма възпитание и граници. Тия двамата знаят, че и родителите им няма да ги санкционират и директора и даскалите. За това тормозят вероятно новата учителка! Аз бях също нова, но след 2 теста и няколко серии неизвинени плюс разходки до дирекцията хаоса се укроти! Но ако няма при кого да отидеш да те подкрепи бидейки нов учител край! Положението се изпуска

Как няма да искаме големи заплати, Галахад! Ти живял ли си с 180 лева на месец - щото като работех като учител без стаж толкова ми беше заплатата и тя не покриваше загубите които претърпя здравето ми за 1 година от нерви и отговорности.

Има си училища, където наример директорите ходят по университетите и търсят млади учители с хъс - мен ме поканиха в такова училище, но за съжаление не се връзваше с докторантурата ми техния договор. Та директорката ми каза:"Нашето училище е добро - имаме сериозни ученици и много ЗАИНТЕРЕСОВАНИ родители, ще ви бъде приятно да работите за нас!" - какво се оказва а? Че когато родителите са заинтересовани какво става с децата им, то и децата са сериозни и учителите МОГАТ да работят. Знание на сила не се дава. Училището е място за знания. В него нося отговорност за здравето и живота на учениците докато ги обучавам на философия, логика, психология, етика и право, свят и личност - обаче не ми е работа да ги възпитавам. Мога само да ги санкционирам ако правилата сда нарушени. И ако нямам възможност да наложа санкции то правилата не се спазват - това е факт. Виж сега само 1 час ти трябва да си от другата страна за да си смениш позицията. И то в училище, където дисциплината е отслабена от ръководството!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не съм съгласна с теб Галахад, защото съм била и от другата страна. Макар и за малко бях възпитател на 2 кл. В класа имаше един побойник, от който пропища не само целия клас, но и цялото селото. Това дете влияеше зле и на деца, които по принцип не бяха лоши, но те го копираха. В случая обаче майката на този ученик ми беше колежка и затова повечето колеги си затваряха очите пред неговите зулуми. Доколкото знам за бащата и той е бил същия като малък. Веднъш зашлевих шамар на синчето, и то ме заплаши с баща си. Шамара обаче си беше основателен.

За разлика от учителя - възпитателя е в още по - неизгонна позиция. Нито можеш да пишеш оценки, нито да пишеш отсъствия, нито да наказваш. А в същото време трябва да разбираш всички дисциплини и да обясняваш.

Няма да забравя как в един ноемврийски ден няколко деца напъхаха хартии в печката и те лумнаха. После ги извадиха и ги хвърлиха на пода. Ако беше станало пожар, кой щеше да е виновен?

Това обаче не бе едниствения случай, когато търпението ми беше поставено на изпитание.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Ясно се вижда кой атакува пръв

Тези аргументи не са ли от репертуара на възпитаниците на детските градини - ама той започна пръв, затова аз мога после да правя каквото си искам?

Шамара обаче си беше основателен.

Добре си го научила. Като позаякне, ще започва да шамаросва учителките си. И предполагам, че в много от случаите ще е основателно.

Как няма да искаме големи заплати, Галахад! Ти живял ли си с 180 лева на месец - щото като работех като учител без стаж

Началните заплати навсякъде са малки. Въпросът не е в искането на по-големи заплати, а в тоталното нежелание на един учител да поеме каквато и да е отговорност - нито за възпитанието, нито за обучението на едно дете. Това разбира се не му пречи да е свръхвзискателен към хора с други професии, дори и да получават по-малки заплати. Аз говорех, че това на клипа нямаше да се случи, ако учителите влагаха поне половината от енергията използване за искания за по-големи заплати за да възпитават децата.

Е добре. Какво правим, след като подготвените и заплащани възпитатели не искат да възпитават децата, а родителите, които нито са подготвени като възпитатели, нито това им е основната работа - не могат?

В случая обаче майката на този ученик ми беше колежка и затова повечето колеги си затваряха очите пред неговите зулуми.

Много показателно!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Това на клипа нямаше да се случи, ако такива юнаци като тези биваха незабавно и безусловно изключвани от училище, съдени надлежно за извършеното, родителите им - санкционирани много сериозно.

Четете в старите спомени каква трагедия е могла да бъде за едно семейство изключването на някого от гимназията....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Четете в старите спомени каква трагедия е могла да бъде за едно семейство изключването на някого от гимназията....

Ами при такова преподаване и обучение

post-549-1213694884_thumb.jpg

никаква!

Не случайно повечето българи желаят да пратят децата си в чужбина за да получат качествено образование. А хлапетата и родителите им трябва да разпратят снимки като тази до всички международни организации, за които се сетят та да се види, какво чудо е бълг. училище и защо бълг. деца се пращат да учат в чужбина.

А поне от това, което се писа в интернет - тази даскалица е имала същите проблеми и в предишното училище, а същите тези ученици не са имали такива изпълнения при останалите учители в същото училище. Та какво ще стане - тази келешка в което и училище да иде все ще я пердашат, а хлапетата където и да идат - ще си занършат нормално. Такива като нея не трябва да ги пускат на 50м. от оградите на училищата, камо ли да преподават.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Тя да си носи и тя отговорността. Но каквато и да е, такова чудо, каквото е при нас в момента не може да се оправдае, както и конкретните деяния на хлапетата.

В България единствените, на които не се посяга са полицаите, защото просто се знае, че могат да отвърщат брутално.

Абе, какви времена... Дядо ми като идваше да ме взима от училище си сваляше вътре каскета. Знам, че е минало време, ама чак пък....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Най-вероятно колежката е имала проблеми тъй като е нанасяла отсъствията стриктно, пишела е адекватни оценки и забележки - т.е. вършела си е работата! И ако моя син и се беше изрепчил така повярвай ми сериозно щях да я попитам що не го е напердашила по - здраво! Щото аз у дома лично наистина ще го напердаша при такова поведение. То бива, то може, аз съм виждала подивели тийнейджъри във всякакви форми, но такова чудо не - това е въпрос на училище. Има училища, Галахад, в които учителите, които си вършат работата не оцеляват. Т.е. прието е да не се пишат отсъствия и закъснения на учениците, да им се завишават оценките просто ей така и те да си минават между капките. Прието е учениците да се разхождат като в кафене по време на час и да говорят на "ти" с учителката. И в такова училище една нормална учителка, която иска да спазва малкото правила винаги ще е тормозена. Е как няма да е като тя им нанесе на тия двамата отсъствия - те бяха закъснели видиш ли. То и за това стана цялата хамалогия ако не схващаш. Ако ги беше приветствала с добре дошли и продълржила да си мъмри под носа неосъществимия заради тия уродчета урок нямаше да има спор и кавга и замервания с предмети. Аз за къде по-малко съм си изпускала нервите така, че да напраскам двойки на цял клас - и то след като им пуснах контролно на урока, който смятах да им предам - тъй щото няколко души ми провалиха часа. Обаче видиш ли моите ученици бяха яки бележкари, трепереха си за оценките и веднага се автокоригираха. Тия както виждаш не им пука - Техникум по хранене - кой ги знае какво вършат по практика и кво готвят и един ден КАКВО ще са научили. Та онези учители дето ги пускат да преминават от клас в клас са за бой а не тази госпожица, която се е опитала да нададе отпор! Щото дори в София има изпуснати училища, обикновено спортни, където не е прието учителите да ОБУЧАВАТ, те дори са ДЛЪЖНИ да не пишат отсъствия и това е обществена тайна и зад нея стои ръководството на съответното училище. На 16 годишен тийнейджър примера отдавна му е даден. Хората в някои държави на 16 създават семейства. Тия двата отдавна вече са бита карта и са попаднали в училище по хранене просто защото не са ги приели никъде другаде. Те са утайка. Тази утайка обаче не трябва да учи с онези деца, които наистина искат да станат професионалисти и да им пречи! ДИРЕКТОРА Е ТРЯБВАЛО да ги изключи отдавна. А проблеми не са имали - таратанци, учителите просто са вдигнали ръце от тях. И тия вдигналите ръце също ги оправдавам - началната заплата била ниска - че крайната демек 400 лева да не е много бе, с тия пари не може да се оцелее цял месец. Не може онзи, който се грижи цял ден за детето ти, аре половин ден и то за не едно а много деца да получава колкото една чистачка в реномиран ресторант и дори по-малко!!! И да искате да е мотивиран и да не си измива ръцете, чак да искате да ви обучава децата и да ги ВЪЗПИТАВА! Аз лично се учудвам на онези, които продължават да учителстват. Особено в скапано училище като това!

Министърът на образованието няма да посмее да влезе в такова училище - нито пък някой писал програмите за обучение.. щото и на него ще му налетят на бой. Той министърът на образованието не е стъпвал в училище като учител, а лично аз съм се сблъсквала в университета с него като с преподавател и съм отчаяна от некадърността му - преподаваше "Основи на държавата и правото" на неспециалисти. Та той и неговата шайка некадърници решават какви да са правилата в УЧИЛИЩЕ, той дето няма представа какво е да си учител!

Извини ме, Галахад, но тези ученици НЕ МОГАТ да останат и ден в чуждо училище. Веднага ще ги изключат. На секундата. Те ще ги изключат и от едно от по-елитните български училища! За това са в ТОВА училище, където вероятно е практика по време на час да се въртиш напред-назад и да знаеш, че няма да те изхвърлят!

В НПМГ например правилника е много прост (там се влиза много ТРУДНО и родителите треперят и реват чакайки резултатите от изпита на децата си) - просто всяка учителка си въвежда правилата в часа а общите правила са следните - успех под 4:00 и вече не си ученик на гимназията. Ако има 15 процента непосещаемост по даден предмет автоматично губи право на срочна оценка и прочие и прочие сткриктни правила, простички, които веднага още първата година отсяват утайката и такива дори с връзки да са попаднали гаменчета и олигофрени отпадат. Дори и правилника да се е променил от времето, когато брат ми учеше там пак предполагам е достатъчно строг та училището да може с гордост да се нарича лицей на СУ. Обаче там за такива деца място няма! Те не могат дори да пристъпят прага му. НЕ са достойни и то не заради учителите а заради родителите си, поради чието влияние, любов, интереси и загриженост са попаднали във най-долнопробното възможно даскало в града! Ама това училище е станало долнопробно защото именно системата не допуска такива деца да се санкционират така, че поведението им да се коригира. Или ако няма интерес да учи - ми няма да му се даде образование или още повече родителите му ще ПЛАЩАТ за него. Защото в чужбина ще плащат. Тука хем безплатно, хем искат учителите да са супермотивирани да превърнат невъзпитаните им отрочета в хора, хем да си стоят с ниски заплати. Тва да не ти е пита - чупи та яж! Е в България има Американски колеж - сериозно училище. Там ги наказват ако ги хванат да пушат в района на училището с отстраняване от училище за 2 седмици - две седмици родителите им губят кинти, щото таксата за срок е безбожно висока. Кой ли смее да наруши правилото??!! А вътрешните правила???

За това - охрана, камери и строги санкции. Дори и за учителите, но само тогава, когато условията им на труд се подобрят.

Всеки има право на образование - да, но ако той всячески пречи на другите да получат образование това право според мен перманентно трябва да му се отнеме. Като се случи с един, двама, трима и останалите ще се светнат за какво става въпрос.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Във Франция студентите, които бъдат заловени да преписват по време на писмено изпитване, губят студентските си права за 5 години напред. Да не говорим колко губят, ако са чужденци. А тук преписват масово и, ако учителя им пречи (!!!) да препишат, го заплашват, че ще се оплачат на директора. Какви адекватни оценки, какви знания?!

Много малко (и все по-малко) са учениците, които идват в училище, със съзнанието, че те ходят на училище, за да научат нещо там.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Тия както виждаш не им пука - Техникум по хранене - кой ги знае какво вършат по практика и кво готвят и един ден КАКВО ще са научили.

Ами че много си е хубав техникума - дава конвентируема специалност, която може да се работи по цял свят. Пък в чужбина може да си работи като готвач и да си завърши каквото иска. То както се вижда нашето образование е вече взело-дало.

Най-вероятно колежката е имала проблеми тъй като е нанасяла отсъствията стриктно, пишела е адекватни оценки и забележки - т.е. вършела си е работата!

Ами като гледам как преподава - тези и да научат английски, няма да е от нея - я ще е от курс, я от радиокурс, я покрей интернет ... н няма да е от нейното преподаване. Както и да си погледне, не си върши работата. От това, което се вижда една такава може да подготви само хулигани и побойници.

Или ако няма интерес да учи - ми няма да му се даде образование или още повече родителите му ще ПЛАЩАТ за него. Защото в чужбина ще плащат.

В чужбина плащат - ама после не се и връщат да работят у нас. Преди 100г. са учели и са се връщали, но вече не. Ако стане платено, значи няма да е задължително. Пък то при днешната полза от образование - ще има голямо съкращаване на училища. Та и самите учители да се чудят защо са учили, а не са се хванали да готвят в някой ресторант.

Ясно е, че общата криза на институциите не е подминала и нашето образование. Работещите там гледат да измъкнат по-голяма заплата и считат, че учениците им трабва да дойдат възпитани и научени. Е, няма да стане. С този подход нещата не само няма да се подобрят, ами ще тръгнат и по-зле. След като учителите още от І клас почват да ги обучават че с бой и блага дума можело да се постигне много повече отколкото само с блага дума си е съвсем нормално като станат в ХІІ клас редовно да пердашат учителите си. Все пак техните колеги тъй са ги възпитали и обучили.

На снимките, които сложих хубаво се вижда как се преподава и си е съвсем логично децата и да покажат как са усвоили преподадения материал.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Съжелявам, че много хора мислят като Галахад. Не учителите, а системата е изкривена. Е как няма да искат да им увеличат заплатите, срамота е учител да получава такива пари, как да очакваш хората да си вършат добре работата, когато ги третираш като... айде да не казвам?

Болно ми е, като чета изказвания на някои родители как учителите само искали, как не възпитавали децата им... да учителите обаче трудно оцеляват- познавам много такива, които нямат зад гърда си съпруг или съпруга, който да ги издържа финансово. Да това са хора, които си купуват дрехите от втора упореба, които не могат да усигурят на собствените си деца това, което биха искали! Това са нашите учители! Нека да ги бият, още да ги мачкат нали...защото човешката злоба и глупост са движеща сила, защото много хора не могат да проумеят, че учителите трябва да се уважават. Та нали собственото ти дете един ден ще бъде учено от тези хора, такива обезверени и смачкани ли ги искаме?

...не си прав, друже, не си прав!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Съжелявам, че много хора мислят като Галахад. Не учителите, а системата е изкривена. Е как няма да искат да им увеличат заплатите, срамота е учител да получава такива пари, как да очакваш хората да си вършат добре работата, когато ги третираш като... айде да не казвам?

Болно ми е, като чета изказвания на някои родители как учителите само искали, как не възпитавали децата им... да учителите обаче трудно оцеляват- познавам много такива, които нямат зад гърда си съпруг или съпруга, който да ги издържа финансово. Да това са хора, които си купуват дрехите от втора упореба, които не могат да усигурят на собствените си деца това, което биха искали! Това са нашите учители! Нека да ги бият, още да ги мачкат нали...защото човешката злоба и глупост са движеща сила, защото много хора не могат да проумеят, че учителите трябва да се уважават. Та нали собственото ти дете един ден ще бъде учено от тези хора, такива обезверени и смачкани ли ги искаме?

...не си прав, друже, не си прав!

Много точно си го казал, за съжаление :( Затова и много от добрите учители не се задържат дълго в тази професия. Поклон пък към тези, които остават въпреки това.

Но и в думите на Галахад има истина - има такива учители, които наистина не се държат адекватно в част - просто нямат психологическата нагласа да анализират точно атмосферата, постъпката и съответната реакция от тяхна страна. Познавам такива - а с тях учениците са жестоки. Е, може би не така жестоки като в това на видеото, но... успяват да се погаврят с тях. Страшно е, когато учителя няма поне малко количество чувство за хумор; няма такта да обърне нападките срещу "нападателя", да усети слабостта му и да го постави на мястото му; страшно е ако няма такта и умението да спечели болшинството на своя страна, пък единиците ще си "налягат парцалките" в прилични норми. Наистина има учители, които определено прекаляват с високия тон, крещене и дребнаво дразнене с учениците. Това еднообразно и негативно отношение рано или късно ескалира.

И тази професия е изкуство, но на учителя наистина трябва да се дадат повече ПРАВА ДА КОНТРОЛИРА ЧАСА И УЧЕНИЦИТЕ СИ. Именно видяното по-горе е аргумент за това, учителя да има право да гони ученик от часа.

Темата е необятна май... :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Съжелявам, че много хора мислят като Галахад.

Проблемът е, че много хора не мислят така. Какво виждаме на клипа - една разгонена келешка вилнее из класната стая, всякаш е пратена там не да преподава, а да се бие. Това което виждаме да прави, тя го извършва с ясното съзнание, че клипът може да бъде показван на родители, учители, че и на цялото общество. Представям си какво се случва, когато не я снимат. И ако не беше клипът кой би повярвал на хлапетата, че се е случило това, което се вижда на снимките които сложих.

Та каква е ситуацията?

Родителите - техните деца се държат добре у дома, добре се държат и във всички часове .. освен в един - този на въпросната хулиганка. А кетап за родител няма - всеки може да има деца, независимо дали е в състояние да ги възпита. Тъй че мъж и жена може да си отимат деца, но да не са в състояние да ги възпитат. Може да ги глобяват. Ами може да започнат да глобяват и нашите преподаватели във ВУЗ-овете и институтите докато открият напр. лекарство против СПИН-а. Това дали ще помогне да открият лекарството, след като те просто не могат, не ги бива, не стават. Иначе глобите може да решат въпроса със заплатите - правят им заплатите по 5 000 лева и им взимат 4 700лв за данъци и осигуровки. Тъй че с това смятам да приключа с детинските аргументи как глобите щели да направят от всеки родител талантлив възпитател. Ами нека глобят въпросната даскалица и да видим, дали това ще й помогне да стане от нея учителка - сигурен съм, че няма да се получи.

Учителите - те считат, че нито трябва да учат децата, нито да ги възпитават. Просто 6 уч. часа от по 45мин. трябва да отбият номера за да получат по техните искания огромна заплата, а после да хукнат да препечелват от търговийка и частни уроци.

И тъй -какъв е извода. В крайна сметка никой не иска да се заеме с възпитанието на децата. Резултата е пред очите ни. Всеки счита, че не е длажен, а те правят каквото могат и каквото искат.

Та и в случая даскалицата върши безобразия. Най-вероятно са се оплаквали - но без резултат. И накрая са решили да направят нещо. Може да не е най-доброто, но е това, което са се сетили, изоставени от всички.

А за концлагерите - ами в случая е много важно чий татко е партийния секретар. Ако е нейния - тежко на хлапетната. Ама ако е на някой от хлапетата - не и мърдаше концлагера и там щяха да намлатят простата и тиква колкото е необходимо. Или както казваше един мой учител по история - да не забравяме, че тоягата има два края.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Това е абсолютен геноцид,зомбиране и заличаване на българския народ!

Нека родителите АТЕИСТИ,ОЩЕ ДА СА ПРОТИВ ВЪВЕЖДАНЕ НА ВЕРОУЧЕНИЕТО В БЪЛГАРСКИТЕ УЧИЛИЩА!

После те ще си скубят побелелите коси,впрочем не им го пожелавам ,но каквото посеят -това и ще жънат.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...