Отиди на
Форум "Наука"

Неясноти около въстанието на Асеневци


Recommended Posts

  • Модератор Военно дело

И така, как протича въстанието на Асеневци. Императора събира добитък за сватбата си. Избухва въстание на пастирите в странджа което се разпростира и в източна стара планина. Това си е типичен селски бунт и в него не може да видим нищо специално. Асен и Петър пристигат при императора с дребна молба, да им се даде някакво малодоходно място. Той не им го дава защото божията воля е по силна от човешката. Асен говори остри неща, за въстание, и какво щели да направят като се върнат в родината си, за отделяне от държавата. Нищо особено, честолюбци във Византия бол, имаме си и полусамостоятелни феодали като Лъв Сгур в пелопонес. Тези заплахи не правят впечатление никому, Асен просто е "напляскан по лицето" за дръзките си слова.

Като си идват те изграждат църква на името на свети Димитър и поставят там икона на светеца пристигнала по чуден начин в търново за да покровителствува българите. На откриването на църквата ромейските митрополити са заставени да ръкоположат някакъв свещенник Василий, и той от своя страна коронясва Теодор за български цар под името Петър.

1 Каква е връзката на Асен и Петър с въстанниците, май никаква, ако имаше такава то с императора щяха да си говорят за опрощаване на данъка, амнистия и други такива, и едва ли острия тон на Асен би останал незабелязан и биха само му ударили два шамара.

2 Виждаме една очевидно планомерна подготовка за възстановяване на държавата. Още с обявяването на въстанието е призован светец заакрилник, избрани са църковен и държавен глава. Дори имаме опит за легитимация на държавата. Ромейски митрополити са заставени да издигнат в сан българския църковен глава.

3 Да не би императора от глупост и пренебрежение да им е отказал пронията или е имал сериозни причини да го направи?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Фактите, които съобщава Хониат, са твърде малко, за да се даде аргументиран отговор на тези въпроси, с изключение може би на втория. Явно някаква подготовка е имало, но в какво точно се е изразявала тя (освен поканването на гръцките владици, осигуряване на човек за бъдещ архиепископ и "бесновати", за да нахъсват тълпата) е трудно да се каже.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

На третия въпрос - обикновено скъперничество.Исак Ангел е бил прочут с него.Между другото след идването си на власт Исак Ангел определно протежира провинциалната аристокрация / към която принадлежат Асе и Петър/ и затова братята са имали надежди молбата им да бъде удовлетворена.Затова мисля че и молбата им не е била толкова незначителна:

1.Иска се директно от императора.Допустимо е да се помисли че само той е имал компетентността да реши случая.Василевса едва ли е бил занимаван с дребни молбички от компетентността на местинте управители.

2.При отказа последва заплаха за отцепване от държавата.Що за молба трябвало да е било да предизвика такава реакция.Очевидно не става въпрос за пасище някъде в Стара Планина.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не зная откъде са сведенията, че въстанието е избухнало в Странджа. Доколкото съм запознат, то започва именно в Стара планина.

Причините за народното недоволство през 1185 г. са били чисто икономически. Става дума за извънредния данък, който централната власт трябвало да събере от старопланинските скотовъдци. И друг път данъчната политика на василевсите е ставала причина за избухването на въстания против ромейската власт, като например въстанието на Петър Делян от 1040 г., въстанието на власите в Тесалия от 1066 г. и т. н.

Няма каквито и да било данни за социалното положение на братята преди избухването на въстанието. Сперед мен, Асен и Петър или са били сред първенците (тарторите) на местните пастири, или просто са яхнали гребена на вълната. Възползвайки се от антиромейските настроения в Мизия, братята отиват при императора, за да го изнудват (рекетират) да им даде едно слабодоходно място в Стара планина, а те ще се оправят с народното недоволство. Василевсът разбира се, високомерно отхвърлил офертата им и по този начин братята се сдобили не само с едно място във въпросната планина, но взели, че я завладели цялата.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

ИЦА не си прав.Причините за въстанието са си чисто политиески.Още от първия си момент в църквата " Свети Димитър" въстанието си има много ясна изразена политическа цел - възстановяне на бълтгарската държава.Ни повече ни помалко.Това че са изпозлвали като повод народното недовоолство срещу извънредния данък е друг въпрос.Виж аналогията с бунта на Нестор стотина години по рано.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Асен и Петър били тартори на пастирите, значи баш пастири.

И изведнъж половците-кумани /известни като "черните българи", васали и част от Волжка България/ се стичат от север на талази. Помитат всичко византийско що е до Одрин. След това Фридрих Барбароса води преговори с тия пастири, зад които е тръгнал целия народ от двете страни на Балкана и на север от Дунав, барабар с българската аристокрация /която доброволно минала под управлението на овчарите/. Че даже изпратили Добромир Хриз в Македония, където той успешно организира държавна структура да бие византийците в гръб. Последното явна аналогия с тактиката на навлизане на І Българско царство на юг от Дунав, където ролята на Добромир Хриз играе Кубер. След това Ватикана кански се мъчи да приобщи баш пастирите в лоното си и не само признава правата им по кръвно родство с І българско царство, ами ги величае и като от род произлезли от Рим. В това време унгарския крал /явно дребен владетел в този период/ и през ум не му минава да дири нещо в тази ситуация и не оказва никаква подкрепа на зет си Исак ІІ Ангел, който бере душа и силици да се оправи с тия пронияри-баш овчари.

Какво странно има във въстанието?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Има един въпрос който винаги ме е вълнувал - къде пише че въстанието е вдигнато точно във Търново?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Причините за въстанието са си чисто политиески. Още от първия си момент в църквата " Свети Димитър" въстанието си има много ясна изразена политическа цел - възстановяне на бълтгарската държава.

Ясната политическа цел идва после. Първо е сватбата на василевса и свързаният с него идва извънреден животински данък, който предизвиква недоволството на старопланинските пастири. Следва посещението на Асен и Петър при императора и едва след като той отказал да изпълни желанието им, те се завърнали в страната си "твърде много обидени" и започнали да подкокоросват народа към бунт:

"Власите отначало се бавели и не се решавали да започнат въстанието, към което ги подстрекавали Петър и Асен, понеже се страхували от такава голяма работа. Двамата еднородни братя, за да освободят своите сънародници от този страх, построили храм на името на великомъченик Димитрий, в който събрали много и различни луди с кръвясали и разкривени очи, с разпуснати коси и проявяващи напълно останалите неща, които правят обхванатите от зли духове, и внушили на тези бесновати люде да викат с висок глас, че бог е решил да подари свобода на българския и влашкия народ и да премахне дългото им робство."

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

ИЦА строежа на една църква е продължавал с години.А посещението на братята в Кипсела е септември 1185 г.Освещаването на църквата е вероятно на Димитровден 1185 г. / 25 октомври/.Е как го виждаш за 40 - 50 дни след пристигането си от Кипсела братята да получат разрешение за изграждане на църквтата,да я построят / чисто технически не е възможно/ а същевременно да успеят да изградят и организацията на въстанието.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да, издигането на църква за месец - два е непосилна задача, но всъщност, строителството ѝ може да е започнало по-рано и по друг повод. Възможно е да има и някаква неточност в сведението на Хониат. Но така са описани събитията от него. Между другото, за избухването на едно въстание в онези времена не се е изисквала кой знае каква подготовка. Достатъчно е било да се съберат достатъчен брой ентусиасти. Срв. въстанието на Спартак, например, което избухва съвсем стихийно, но бързо успява да се разрастне до невероятни мащаби. А непристъпните планински крепости допълнително са окуражавали въстаниците.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

ИЦА точно това казвах, че въстанието на овчарите във връзка с данъка не е ръководено и явно няма нищо общо с асеневци. Иначе в Кипсела щяха да говорят с императора за опрощаване на данъка, амнистия и т.н., а не за прония.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
1 Каква е връзката на Асен и Петър с въстанниците, май никаква, ако имаше такава то с императора щяха да си говорят за опрощаване на данъка, амнистия и други такива, и едва ли острия тон на Асен би останал незабелязан и биха само му ударили два шамара.

Ами те поискали прония, не им била дадена и вдигтали въстание. Населението било недоволно заради извънредния данък, но не се било вдигнало на въстание, тъй че братята е трябвало да го мотивират допълнително и да яхнат вихъра на недоволството.

2 Виждаме една очевидно планомерна подготовка за възстановяване на държавата. Още с обявяването на въстанието е призован светец заакрилник, избрани са църковен и държавен глава. Дори имаме опит за легитимация на държавата. Ромейски митрополити са заставени да издигнат в сан българския църковен глава.

Св. Димитър не е бил призован. Тогава норманите превземат и опустошават Солун. Предполага се, че във връзка именно с това събитие иконата е била изнесена от Солун и по някакъв начин е попаднала в Търново.

Не е имало някакъв избор с гласуване, просто Теодор бил обявен за цар. В смисъл тълпата се била събрала и на него били сложени царски отличия - това много често се правели през средновековието, но не толкова често завършвало с успех.

Василий бил хиротонисан от видинския митрополит, просто защото последния не успял да избяга. При следващия му опит да го направи бил екзекутиран за държ. измяна. Но той просто си е бил в диоцеза и е бил спипан, като избухнало въстанието.

3 Да не би императора от глупост и пренебрежение да им е отказал пронията или е имал сериозни причини да го направи?

Пренебрежине и глупост. Не заради пронията - туй че не я е дал не променило нищо съществено. О за това, че подценил значението на въстанието. Въобще глупостта е основна отличителна черта на братята Исак и Але4ксий Ангели - благодарение на нея, те съсипали цялата империя. В случая - за наш късмет.

Да, издигането на църква за месец - два е непосилна задача, но всъщност, строителството ѝ може да е започнало по-рано и по друг повод.

Ами с църквата има малък проблем, но е друг - дали въстановената е тази, която е била постраена за въстанието или е била върху намиращите се непосредствено до нея останки от основи (на снимката южно). Счита се, че е била направена прибързано и не много стабилно, та се е наложило да бъде направена наново в съседство.

V.Tarnovo-zarkva%204a.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не е невъзможно, във време на подем, макар и с усилия църквата да се издигне за толкова време. Малко е вероятно, но не е невъзможно.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Остава въпроса дали ако Асен и Петър биха получили в Кипсела желаната прония щяха да обяват въстанието.Според мен лично отговора е поскоро да.Очевидно такъв план е съществувал и изпуснатите думи от Асен в Кипсела говорят за точно това.Но Исак Ангел прави поредната си глупост / от негова гледна точка/ като пуска братята да си тръгнат по живо по здраво от Кипсела само с няколко шамара.Едно въстание няма как да се подготви само за няколко седмици дори и ако се приеме че строителството на църквата "Свети Димитър" е започнал преди това по друг повод.Отварям една скоба - имама своите резерви дали "Свети Димитър"до Трапезица е идентична със "Свети Димитър" от обявяването на въстанието но не ми се спори на тази тема.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Забележете идиологическото подковаване, известния светец ще покровителства въстанието, това обикновен бунтовник не го прави. А иконата, как попада в Търново? Дали братята я вземат от норманите (или от прекупвач) и дали са употребили повечко време да се снабдят с нея. Струва ми се невероятно да е попаднала случайно в точното време на точното място (освен ако не се обърнем към религията и приемем на сериозно че по чудодеен начин е пристигнала).

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Колкото повече се вдълбавам, все по-интересно ми става какъв статут са имали Асеневци. Току така да се вдигнеш и да влезеш при императора, да го заплашиш с бунт и да си излезеш, макар и шамаросан...

Исак Ангел е бил бая идиот и патологичен скъперник. Той от това си и умира. След като кръстоносците го връщат на трона вадейки го, ослепен, от тъмницата, старата скръндза отказва да им плати. Когато вследствие на това пламват междуособици и Алексий Мурзуфул убива сина му, Исак Ангел умира от мъка, а просто трябваше да си изпълни дълга към латинците и доста можеше да царува...

Така че, връзва се с характера му историята с допълителния данък... Но дали е спонтанно въстанието? Твърде много "държавен елемент" има в него, то веднага се стреми да легитимира българското царство... Навярно ако бяха получили каквото искат, братята биха го вдингнали пак. Конкретния икономически повод, ударил района (кой знае колко го е ударил, просто е послужил за искра на възмущението) е май търсен...

Сцената на религиозен екстаз, която описва хронистът ми изглежда като доста сериозен народностен подем. Военните победи след това го доказват, както и общото състояние на духа на българите. Но най-изненадващото е летящият старт - веднага се почва политика за легитимация, а и са значително разширение на българската държава.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор История

Да много случайности се събират.Първо иконата попада в Асеневци по неведоми пътища,след това почват да строят църквата, Асен намеква на императора за отцепване а след няколко седмици започва добре организирано въстание.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
ИЦА строежа на една църква е продължавал с години.А посещението на братята в Кипсела е септември 1185 г.Освещаването на църквата е вероятно на Димитровден 1185 г. / 25 октомври/.Е как го виждаш за 40 - 50 дни след пристигането си от Кипсела братята да получат разрешение за изграждане на църквтата,да я построят / чисто технически не е възможно/ а същевременно да успеят да изградят и организацията на въстанието.

Димитровден не е на 25, а на 26 октомври.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Дали братята я вземат от норманите (или от прекупвач) и дали са употребили повечко време да се снабдят с нея. Струва ми се невероятно да е попаднала случайно в точното време на точното място (освен ако не се обърнем към религията и приемем на сериозно че по чудодеен начин е пристигнала).

Ами най-вероятно е била изнесена в хаоса, докато норманите са вилняли из Солун. Няма детайли как точно се е случило - дали в града е имало бълг. монаси или търговци, които се възползвали от случая и са я отнесли в Търново или пък е станало по друг начин може само да гадаем.

Колкото повече се вдълбавам, все по-интересно ми става какъв статут са имали Асеневци.

Били са клеарси. Буквално означава коняри, но в случая е по-скоро почетна длъжност от виз. йерархична система, която се давала на аристократи. Напр. през първото царство миникът - началникът на ханските конюшни е била една от най-високите длъжности в държавата и е възможно да е един от 6-те велики боили. Разбира се клеархът не бил чак толкова високо в йерархията. но все пак като аристократи са имали някакъв достъп до двореца и императора.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Легендата свързва изнасянето на иконата с най-младия от тримата братя, а именно с Калоян :paladin: . Но това е само една легенда. А може и да има известна доза истина? Кой знае?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да видим какво пише Блазиус Клайнер за българите едноутробни братя Асеневци:

Исаак Ангел [741]

Тридесет и втори цар на България и император на Изтока. Още през първата година на своето властвуване той наложил по-големи данъци на подчинените си провинции. Българите, несвикнали на подобни налози, грабнали оръжие и поискали да свалят гръцкия ярем. Като видели това, двама български първенци, едноутробните братя Асен и Петър, които по онова време били оскърбени от императора и изхвърлени от двореца, избягали при българите, заедно се разбунтували и спечелили славна победа над императора.

Асен с брат си Петър [742]

Тридесет и трети цар на българите, провъзгласен от въстаналите българи за цар. Той с всички сили се заел да възстанови царство България след 124-годишно робство под византийските императори. Асен обаче бил прободен с меч от българския велможа Иванко, след като царувал с брат си девет години.

Петър II [743]

Тридесет и четвърти цар на българите, брат Асенов, царувал кратко време след брата си, тъй като и той с измама бил убит от някой си българин, подбуден от Иванко, който убил брат му.

Йоан I [744]

Тридесет и пети цар на българите, брат на Йоан Асен и на Петър, наричан Калоян. Извънредно войнствен владетел, напълно възстановил българското царство и понеже през целия си живот бил страшен враг на гърците, той и в духовно отношение се отделил от гърците и подчинил на св. римска църква царство България. Тъй като обаче бил много жесток, затова той умрял от непоносима болка в ребрата, нанесена му свише, след като царувал осем години.

/История на България от Блазиус Клайнер, съставена в 1761 г./

В писмо от 1201 г. папата пише до унгарския крал писмо, че Асеневци са от рода на старите български царе. Известно е, че папата ги назовава за род от Рим /което е минало покрай ушите на Калоян, но…/

А сега какво пише Блазиус Клайнер за връзките Рим-България при старите ни царе от І БЦ, който определено е историк с достъп до книгите на Ватикана:

Симеон[721]

Дванадесети цар на българите, син на Михаил, наистина католик . Лош враг на гърците, той водил постоянно войни с тях и за да не зависи в духовно отношение от тях, подчинил себе си и царство България на римската църква . Войнственият Симеонов дух бил помрачен от прекалената жестокост спрямо християните. Най-подир хърватите, на които той обявил война, го победили и го обърнали в бягство, а той, потънал в срам, се върнал в България и тук умрял от голяма душевна мъка в 930 г. Със смъртта си той се научил и поучил, че човек не бива прекалено да се надява в лъстивите наслади на земното щастие. Царувал четиридесет и една година.

Някой отхвърля ли възможността Симеон І да е заигравал политически с Рим за да печели преднина в двубоя си с Константинопол?

и преди да си отговори всеки на въпроса, да се има предвид следното:

Източно-Западната схизма, разкол между православието и католицизма е от 1054 г

Въстанието трябва да се преценява освен с вътрешната /повишаването на данъците, икономическа предпоставка/, но и с външна обстановка.

1. Готви се кръстоносен поход.

2. Сърбия започва да се обособява в този момент и клати вътрешно Източната римска империя.

3. Определено Ватикана не е против едно въстание в православната Източната римска империя, да не кажа че е позитивно настроена към такива размирици предвид бъдещия поход.

4. Някоя велика сила възпира всяка мисъл на унгарския крал да се намесва в обстановката /да помага на Исак ІІ Ангел или да завзема земи възползвайки се от вътрешно-имперската размирица между Асен и Исак/. Вярвам, че тази велика сила е Ватикана, но може да е Волжка България /справка пак куманите-преки съседи на унгарците и фактор в региона/

5. Връзките на Дунавска България и силната тогава Волжка България /свързващо звено за помощта на последната са куманите/ и т.н.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Да видим какво пише Блазиус Клайнер за българите едноутробни братя Асеневци:

Исаак Ангел [741]

Тридесет и втори цар на България и император на Изтока. Още през първата година на своето властвуване той наложил по-големи данъци на подчинените си провинции. Българите, несвикнали на подобни налози, грабнали оръжие и поискали да свалят гръцкия ярем. Като видели това, двама български първенци, едноутробните братя Асен и Петър, които по онова време били оскърбени от императора и изхвърлени от двореца, избягали при българите, заедно се разбунтували и спечелили славна победа над императора.

Асен с брат си Петър [742]

Тридесет и трети цар на българите, провъзгласен от въстаналите българи за цар. Той с всички сили се заел да възстанови царство България след 124-годишно робство под византийските императори. Асен обаче бил прободен с меч от българския велможа Иванко, след като царувал с брат си девет години.

Петър II [743]

Тридесет и четвърти цар на българите, брат Асенов, царувал кратко време след брата си, тъй като и той с измама бил убит от някой си българин, подбуден от Иванко, който убил брат му.

Йоан I [744]

Тридесет и пети цар на българите, брат на Йоан Асен и на Петър, наричан Калоян. Извънредно войнствен владетел, напълно възстановил българското царство и понеже през целия си живот бил страшен враг на гърците, той и в духовно отношение се отделил от гърците и подчинил на св. римска църква царство България. Тъй като обаче бил много жесток, затова той умрял от непоносима болка в ребрата, нанесена му свише, след като царувал осем години.

/История на България от Блазиус Клайнер, съставена в 1761 г./

В писмо от 1201 г. папата пише до унгарския крал писмо, че Асеневци са от рода на старите български царе. Известно е, че папата ги назовава за род от Рим /което е минало покрай ушите на Калоян, но…/

А сега какво пише Блазиус Клайнер за връзките Рим-България при старите ни царе от І БЦ, който определено е историк с достъп до книгите на Ватикана:

Симеон[721]

Дванадесети цар на българите, син на Михаил, наистина католик . Лош враг на гърците, той водил постоянно войни с тях и за да не зависи в духовно отношение от тях, подчинил себе си и царство България на римската църква . Войнственият Симеонов дух бил помрачен от прекалената жестокост спрямо християните. Най-подир хърватите, на които той обявил война, го победили и го обърнали в бягство, а той, потънал в срам, се върнал в България и тук умрял от голяма душевна мъка в 930 г. Със смъртта си той се научил и поучил, че човек не бива прекалено да се надява в лъстивите наслади на земното щастие. Царувал четиридесет и една година.

Някой отхвърля ли възможността Симеон І да е заигравал политически с Рим за да печели преднина в двубоя си с Константинопол?

и преди да си отговори всеки на въпроса, да се има предвид следното:

Източно-Западната схизма, разкол между православието и католицизма е от 1054 г

Въстанието трябва да се преценява освен с вътрешната /повишаването на данъците, икономическа предпоставка/, но и с външна обстановка.

1. Готви се кръстоносен поход.

2. Сърбия започва да се обособява в този момент и клати вътрешно Източната римска империя.

3. Определено Ватикана не е против едно въстание в православната Източната римска империя, да не кажа че е позитивно настроена към такива размирици предвид бъдещия поход.

4. Някоя велика сила възпира всяка мисъл на унгарския крал да се намесва в обстановката /да помага на Исак ІІ Ангел или да завзема земи възползвайки се от вътрешно-имперската размирица между Асен и Исак/. Вярвам, че тази велика сила е Ватикана, но може да е Волжка България /справка пак куманите-преки съседи на унгарците и фактор в региона/

5. Връзките на Дунавска България и силната тогава Волжка България /свързващо звено за помощта на последната са куманите/ и т.н.

Може ли да ви помогна малко?

Прочетете Благовествованията (Евангелията) за последните дни на Христос. Той идва от Иерихон (крепост Кипрон при Йосиф Флавий), което е анаграма на Перник ПРНК = КПРН и ИРХН (И=П и Х=К), минава през Витфагия (Драгичево), Витания (Владая), после взима белият Жребец (а не магарето) от насрещното село (Княжево - Баал Ефенди) и влиза през Овчи порти (в началото на Пиротска) в Иерусалим (Сердика). На Цветница го посреща цялото население на Сердика като цар - освободител.

Евангелие на Матея

1. И когато наближиха до Сердика и дойдоха до Драгичево при Витошката планина, Асен изпрати двама ученици,

2. като им каза: идете в селото, що е насреща ви, и веднага ще намерите вързан жребец и осле с него; отвържете и докарайте Ми ги;

3. и, ако някой ви рече нещо, ще кажете, че те са потребни Господу; и веднага ще ги прати.

4. А всичко това стана, за да се сбъдне реченото чрез пророка, който казва:

5. "кажете на дъщерята Сионова

София): ето, твоят Цар иде при тебе кротък, възседнал бял жребец и осле, син на подяремница".

6. Учениците отидоха и сториха тъй, както им бе заповядал Асен:

7. докараха белият жребец и ослето и метнаха отгоре им дрехите си, и Той седна на тях.

8. А повечето от народа постилаше дрехите си по пътя; други пък сечаха клони от дърветата и постилаха по пътя;

9. а народът, който вървеше отпред и който Го съпровождаше, възклицаваше и казваше: АСЕНЕ Сину Давидову! Благословен Идещият в име Господне! АСЕН във висините!

10. И когато влезе в София, цял град се потресе, и думаха: кой е Този?

11. А народът отговаряше: Този е Асен , пророкът от Кратово Галилейски.

Евангелие на Лука

37. А когато наближаваше вече да превали Витошката планина, цялото множество ученици, възрадвани, почнаха велегласно да славят Бога за всички чудеса, каквито бяха видели,

38. като казваха: благословен Царят, Който иде в име Господне! Мир на небето и слава във висините!

На старите разпятия, (като това в Боянската църква) на кръста пише ЦАРЪ СЛАВЕ.

Евангелие на Иоана

12. На другия ден тълпи народ, дошли на празника, като чуха, че Асен иде в София,

13. взеха върбови клончета и излязоха да Го посрещнат, като викаха: АСЕНЯ! Благословен Идещият в име Господне, Царят на ИЛИРИК.

14. А Асен, като намери един бял жребец, възседна го, както е писано:

15. "не бой се, дъще Сионова! Ето, твоят Цар иде, възседнал бял жребец".

16. Учениците Му изпървом не разбраха това; но, когато се прослави Асен, тогава си спомниха, че това беше писано за Него, и това Му бяха направили.

На мястото на Иуда Искариотски (СКРД) поставете Иванко Сердикийски (СРДК) и всичко си идва на мястото.

Евангелие е гръцки превод на Вест от, на, за Благо (Белгун).

Асен на Бял кон - това е ХОРОС.

Хилядите оброчни плочи, стели и монети, Мадарският конник от онова време пресъздават това събитие.

Дали случайно днес символът на България е същия?

Хорос.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

А сега при този "прочит" на на евангелията на мястото на Асен сложете Фердинанд, а на мястото на "Иванко Сердикийски" (???) - Франше д'Епре и пак всичко си идва на мястото.

Тази методика има наистина възхитителни и неограничени възможности. :head_hurts_kr:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
А сега при този "прочит" на на евангелията на мястото на Асен сложете Фердинанд, а на мястото на "Иванко Сердикийски" (???) - Франше д'Епре и пак всичко си идва на мястото.

Тази методика има наистина възхитителни и неограничени възможности. :head_hurts_kr:

Не е много важно, кой се смее сега. Важното е - КОЙ ЩЕ СЕ СМЕЕ ПОСЛЕДЕН?

Хорос. :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...