Отиди на
Форум "Наука"

Библиографски указател


Recommended Posts

  • Администратор

ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. СВ КИРИЛ И МЕТОДИЙ”

СТОПАНСКИ ФАКУЛТЕТ

ПУБЛИКАЦИИ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ

ОТ

КАТЕДРА „БИБЛИОТЕКОЗНАНИЕ И МАСОВИ КОМУНИКАЦИИ”

2005 - 2009

БИБЛИОГРАФСКИ УКАЗАТЕЛ

ТЕОДОР ИВАНОВ

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

2009

ОБЯСНИТЕЛНИ БЕЛЕЖКИ

Настоящият библиографски указател съдържа публикациите на научния състав на катедра „Библиотекознание и масови комуникации” при Стопански факултет на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий”, за периода 2005 – 2009 г.

Включените книги, студии, статии, рецензии и интервюта, представят многообразието от теми, които са обект на дългогодишната изследователска дейност на преподавателите от катедрата.

Материалите са подредени в зависимост от научната степен или звание. Първо са представени трудовете на професорите, след това на доцентите и т.н.

Библиографските описания за отделните лица са обособени по следния начин:

1. Книги (автор, съставител, редактор);

2. Студии и статии в сборници;

3. Студии и статии в периодични издания и сборници;

4. За него / За нея.

В първия раздел са представени монографии, сборници, библиографски указатели, ръководства, на които членовете на катедрата са автори, съставители и редактори. Рецензиите са поместени до произведението, за което се отнасят.

Вторият раздел включва изследвания, публикувани в персонални или отраслови сборници, както и издания от международни и национални научни конференции, кръгли маси и др. форуми с подобен характер.

В третия раздел са представени статии от списания, вестници и периодични сборници.

Четвъртият раздел е включен в структурата само при наличие на публикации, засягащи жизнения и творческия път на конкретния учен.

Подреждането в отделните рубрики е хронологично – азбучно.

Указателят съдържа 273 книжни и електронни публикации, които са дело на 13 хабилитирани и нехабилитирани преподаватели и докторанти.

Аналитико-синтетичната обработка на документалните източници е извършена съгласно действащите в България стандарти.

Библиографските описания са направени ”de visu”, като съобразно спецификата на указателя са взети следните методични решения:

- всички заглавия са представени с главни букви;

- името на конкретния автор не се дублира;

- при колективни трудове, името на разглеждания автор е заменено с многоточие, а останалите са дадени в забележка;

- направените съкращения са съобразени със стандартите и терминологията на съответната научна област;

- еднаквите по съдържание публикации, са представени чрез сводно описание.

- на произведения, чиито заглавия не носят достатъчно информация, са направени справочни анотации.

За повишаване на информационно-търсещите възможности на указателя, всички библиографски единици са номерирани във възходящ ред с арабски цифри и са изработени именен и географски показалец.

Широкият тематичен диапазон на библиографския указател, позволява той да бъде успешно използван от научни работници, университетски преподаватели, студенти и специалисти от най-различни области на човешкото знание.

Изтеглете указателя от тук:

UKAZATEL.doc

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...