Отиди на
Форум "Наука"

Хипербола примери


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Хиперболата е силно преувеличаване на нещо - в речта или в художествената литература. Пример: Като те подгоня, Земята ще ти се стори тясна! (няма да можеш да ми избягаш никъде, няма да можеш да се скриеш от мен).

В математиката обаче хиперболата е вид алгебрична крива (или нещо такова; ако бъркам, поправете ме!).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Отиваш в училищната библиотека, искаш Речник на литературните термини, сядаш и четеш статиите за термините, които ти трябват. Там има и примери.

Дето се вика, да ги беше и гугълнал тия метафори, хиперболи и епитети, пак щеше да намериш някоя дефиниция и пример.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=8942

Ето му речници на литературните термини - да не ходи да се разправя с библиотекарките.

Маноле, какво ще кажеш за идеята ние двамата с теб да се явим на изпита на тоз младеж (няма значение по какво е и какъв е конспекта)?

Ако не друго, поне ще демонстрираме знания.

Младжо, я кажи, къде и по какво ще те изпитват и какъв е конспектът (въпросникът - колко и какви са питанията)?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

О, матура?! Смехории! И ти се притесняваш!.

Очаквах изпит по литературознание (увод в литературознанието) в един наш университет, в първи курс, примерно - в специалност "Българска филология".

Ето ти един примерен конспект с темите на въпросите. В сравнение с това, матурата е едно нищо.

Разбираш ли нещо от това, което пише по-надолу?

Конспект:

1. Предмет и специфика на литературната наука. Литературознание и хуманитарно познание. Съществуване на литературната творба.

2. Теория на литературата. Предмет и основни задачи. Развой и съвременно състояние. Отношението между "теоретизъм" и "историзъм".

3. История на литературата. Същност на литературния процес. Проблемът за външните и вътрешните фактори, които го обуславят. Принципи на историколитературната периодизацаия.

4. Литературна критика. Същност и основни функции. Своеобразие на литературнокритическата интерпретация. Жанрови форми.

5. Методи и школи в литературознанието на ХХ в. Генеалогия и проблематика, определящи облика им.

6. Същност на естетическото. Естетическото в природата, в обществото и в литературната творба. Основни естетически категории.

7. Проблемът за автора. Исторически аспекти и съвременни схващания. Становището на М. М. Бахтин.

8. Идеология и литература. Идейни и познавателни функции на художествената литература.

9. Художествена условност. Основни аспекти. Типове художествена условност.

10. Художествен образ. Минало и настояще на категорията. Постановката на Р. Ингарден и своеобразието на литературно-художествения образ.

11. Проблемът за съдържанието, формата и материала в художествената литература. Език и литературна художественост.

12. Персонаж, герой, характер в литературната творба. Изграждане и типология.

13.Сюжет, фабула и композиция. Същност и функции в литературната творба.

14. Проблемът за художественото време и пространство в литературната творба.

15. Стилът в художествената литература. Същност, обем и граници на понятието. Становища за стила. Стил и стилизация.

16. Поетическа лексика. Своеобразие и функции на различните лексикални пластове в изграждането на творбата.

17. Тропи и стилистични фигури.

18. Поетически синтаксис. Същност и основни фигури.

19. Отношението звук и смисъл в литературната творба. Проявите му в лириката и прозата.

20. Особености на стиховата реч. Видове стихосложения.

21. Рима. Същност и функции.

22. Строфа. Строфична и астрофична организация на лирическата творба. Бял стих.

23. Литературен род. Традиционни и съвременни гледища за литературно-родовото делене. Граници и взаимоотношение между литературните родове.

24. Лирика. Основни белези на литературния род.

25. Лирически видове. Принципи на класифицирането им.

26. Лироепос и лироепически видове.

27. Епос. Основни белези на литературния род.

28. Епически видове.Принципи на класифицирането им.

29. Драма. Основни белези на литературния род.

30. Същност и функции на литературния жанр. Жанрова класификация и ролята на жанровете в литературната традиция.

31. Художествен метод и художествено направление - основни категории на историческата типология.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Колега, ако изпитът е по математика или физика, съм отекъл директно в канавката ;) Ти обаче можеш да се явиш на изпит по история и да даваш отговорите на френски за заблуда на противника, а аз ще ги превеждам и на латински, ако трябва :P Инак можем да се явим на матура по македонски.

Но тъй като при такова репрезентиране на рационалния симулакрум софистикацията на дискурсивната парадигма ще интродуцира известни дификултации във вербално-комуникативния процес, бих пропонирал да диминуираме наситеността на елитарната актовост ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Но без да забравяте, че предстоящото инкорпориране на дефинираният по-горе и маркиран с топонима Македония специфичиен социум в хитерланда на най-близкият му политически конструкт, а именно евроатлантическите политикопроизводни структури, то визирайте в аванс посибилитетността с вашите дификултации и диминуации да не стане така да деструктурирате в социопсихолингвистичен план сериозна доминанта от членовете на горевизирания социум.

:crazy_pilot::sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Какво да ви кажа който се занимава да си губи времето с тези литературни глупости отдавна му е изпит мозъка от кукувица.И за какво ми е това "Постановката на Р. Ингарден"???

Мога да го науча ако имам време, книги, учител, пари, условия за развитие и т.н. ама тва няма файда.По добре да изуча философия,английски,физика и история отколкото тея безсмислени дълбочини в литературата.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 месеца по късно...
  • Потребител

Хипербола-стилистическа и реторическа фигура, широко разпространено изразно средство за постигане на образност и речева експресия чрез преувеличаване на някои действителни прояви в противовес на т.нар. литота. Основана е на сравнение между две явления, между които съществува само идейно, но не и реално сродство.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...