Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител

Битката при Левктра е сражение между тиванците и спартанците и техните съответни съюзници, оформили се след Коринтската война. Битката се разиграва в близост до Левктра, селище в Беотия на територията на теспите. Тиванската победа отслабва огромното влияние на Спарта в Елада, резултат от Пелопонеските войни. Тиванското върховенство в Елада се оказва също твърде кратко, само за да бъде изгубено тотално след македонската инвазия на Филип II.

Спартанците най-елитната, най-мотивираната, най-дисциплиринарата войска която е непобедима търпи поражение от една даже численно по-малка армия. Епаминонд /може би е бил пиян?/ вместо да нападне фронтално фалангата на спартанците/ както по-всеки тогавашен стратег е прилично/ дава заповед на войската да нападне странично. Това съвсем деморализира спартанците които не могат да удържат на локалното превъзходство и редът се разтурва....

Никога повече не могат да се съвземат от травмата на това покушение.

Тази стратегия бивана използвана в редица по-късно разиграли се битки, включително и ВСВ. :post-70473-1124971712::post-70473-1124971712::post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Хич не е бил пиян Епаминонд, а просто е имал хитрост и стратегия в излишък. И това е гениално - локално превъзходство, подсилен десен фланг и линията на противника е пробита. А щом веднъж строят на фалангата е нарушен, нищо не може да я спаси.

battle_leuctra_lg.jpg

Oтделен е въпросът, че и кавалерията на Епаминонд е на ниво и разбива спартанската. Тази тактика с използването на кавалерията като прикритие на фланговете, която нанася решаващ удар в разгара на битката по-късно е взаимствана от Филип II.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Това и в RTR досега върши работа безотказно :) В битка между две равностойни фаланги на VH печели тази, която подсили единия си фланг (а аз като класик обикновено подсилвам десния).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В 1452 година огромни китайски кораби окупираха пристанищата в Лондон и почнаха с помаща на оръдията си да обстрелват градът. Върху по-дълечните крепости пускат многостепенни ракети. Съпротивата е преодоляна и десетохиляднита пехота превзема градът почти без съпротива. С това свършва колонизацията на Европа почнала още от времето на адмирал Джън Хъ, когато той с около 300 кораба от които 62 са били по-дълги от 100 метра и по-широки от 60 метра с 9 мачти и около 30 000 души тръгва да колонизира светът. Повод за окупацията беше, че англичаните сложили мито върху вноса на чай, коприна, порцелан. По това време вече целият европейски континент консумира китайски стоки само британците се съпротивяваха още. Но след кратко сражение фактически капитолираха. След време аристокрацията почна да учи на китайски, децата си в китайски колежи да обучават, но за 1600 година веше и гражданите почнаха да пишат официалният език на колонизаторите, което позволява на различно говорещи народности да номуникират благодарение на единната писменност а народът да се асимилира към китайските земледелци. От части има съпротива, въстания но те биват брутално потушавани.

Ако....

Но не стана така. Адмиралът след като обиколи азия и чак до южна-америка стигна, костатира, че обкръжаващите народи са много по-примитивни от тях и, че няма смисъл да търгуват с тях защото в Китай всичко има.

1433.г. забраняват мандарините по на татъшните походи, унищожават корабите и с закон забраняват строежа на джунки по-големи от 2 мачти...

:post-70473-1124971712::post-70473-1124971712::post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това си е за отделна тема, Скуби :)

Ами да. По това време почват да строят каравелките в европа основават академия за морски офицери в Саргес

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BD%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B5_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F

които са годни вече за мореплаване но никога няма да доближат даже качеството на платната които ползват джунките...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

През пролетта на 1901 година един бизнисмен отрива салон за новите тип каруци които се движат без коне.

Поставил три вида мостри от които може да се поръчва.

Господин Клеин и сам запален към новата техника развълнуван чакаше първият си клиент.

Пристигна една едноколка с един господин, брокер от борсата.

-Заповядайте господине...

-Раскажете ми ако обичате за тези нови...хмм самохди.

-Този автоход вижте. Дига над 100км час. Няма по-бърз от него ако се касае да стигнете някъде бърже.

-И докъде мога да отида с него?

-За съжеление той работи с акумулатори и може максимум 10-15 км растояние и после трябва да зареждате акумулаторите минимум 8 часа.

-Но вилата ми е на 50 мили от градът!

-О затова мога да ви предложа този модел на Бенз. Работи с двигател на вътрешно горене. Трябваму само петрол. Малко е шумен и пуши но затова ще ви занесе даже и на 100 мили разтояние.

-Ама бакърнаците са затворени в неделя, много пъти даже и след обед. Миризмата на петрола е непоносима и ако си изцапам ръцете, цял ден ще ми миришат. Не! Не ми харесва. Каква е тази третата консрукция?

-Парна кола. Малко по-бавно загрява от тази с петрол но когато тръгне е надеждна. Не е шумна. Няма вонящ мирис на петрол. Дърва, въглища има на всякаде. Дето само вода трябва да добавяте. Но кладенци има на всякаде. Ако се развали някоя част всеки ковач може да ви я поправи. Това е за вас идеалната машина.

-Да. Виждам, че е нашо производство, познавам фирмата от борсата. Струва си да поръчам от тях парният автомобил....

Ако

Ако в 1904 година не беше избухнала епидемия на ящур. Заради епидемията затвориха за повече от половин година всички общински, публични кладенеца. През това време притежателите на парните автомобили не можеха да употребяват машините си. Всички преминаха на леки коли, камиони, трактори консумиращи петрол.

:post-70473-1124971712::post-70473-1124971712::post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Sir Winston Leonard Spencer Churchill лордът на най-големият флот на земята с мрачен поглед се разхождаше в сградата на Адмиралитета. Получил беше неприятни новини във връзка с намеренията на германия. Каизерът имаше намерение да строи по-големи и по-модерни кораби от тези на англия. Само така може да се запази империята ако имат превъзходство по океаните. Но тези нови кораби засташават това. Би било идеално и английските кораби да минат на течно гориво вместо въглища но, за съжаление Англия няма. Така щат не щат трябва да отстъпят на гермаските претенции за търговски права с индия, китай. Да отстъпят територии в африка и другаде. Иначе в една война ще победад немците.

Ако

Ако на 26. май 1908 година сутринта в 04:30 в село Masjidi Sulejman планината Agrosz изригва на 50 метра високо нефтът. Господин G.B. Reynolds вече многократно беше получил приказ по телеграфа да спре за да намали загубите. Очевидно беше, че в персия няма нафта. Но Рейнолдс не се подчиняваше и смяташе да продължи докато неполучи писмена наредба за спирането....

Сир Уинстън Чърчил след като узна, че империята разполага с нафта даде наредба, че новите бойни кораби да бъдат годни да работят с нафта и да почнат реконсрукцията на старите. Незабавно да се свържат с господин Дисъл за да му купят патента за новият тип двигател.

:post-70473-1124971712::post-70473-1124971712::post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

хубава статия за Епаминонд /на руски/:

http://www.roman-glory.com/delbruck-epaminond

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...