Здравейте. Съвсем нов съм в този форум, но предполагам тук е най-точното място, където би следвало да задам въпросите си, които са свързани с динамиката на флуидите и в частност с Вентури ефекта. Извинете ме ако допусна грешки в терминологията или въпросите ми звучат повече от смешно, но все пак предпочитам да бъда сигурен в отговорите им, за да имам отправна точка за това, което смятам да направя. Конкретно иде реч за дифузьор за LPG-смесител (известен още като "плочка" за газова уредба). Идеята да променя неговата форма е с цел да постигна по-добър вентури ефект респ. с това да променя към по-добро динамиката на автомобила си, за да стане близка до тази, когато колата се движи с бензин.
Сега по същество. На схемата, която изрових от уикипедиа, мисля е взет някакъв класически вариант на Вентури. От нея се вижда, че наляганията в точка 1 и точка 2 са доста различни, в следствие на факта, че потокът от газ или течност, който преминава по дължината им среща различно съпротивление оказано от различния диаметър на "тръбата" (условно да я наречем така?). В коя от тези две точки вакуумът би следвало да е най-голям? Клоня към точка 2, но все пак? Така ли е наистина?
Не зная дали при Вентури има някакви завихряния или при този вариант те са избегнати (за разлика от тези при Орифис)? В този ред на мисли след като знаем къде вакуумът е най-силен редно ли е точно оттам да влиза пропан-бутанът и да се смеси с постъпващия към колектора въздух? Или е по-добър вариант той да навлезе в "тръбата" от точката с по-ниско подналягане, да премине през стеснения отвор, след това през разширението и тогава в колектора?
Бих се радвал ако някой ми даде отправната точка, от която имам нужда.
Благодаря ви предварително !