Отиди на
Форум "Наука"

Минко Илчев

Потребител
  • Брой отговори

    2
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за Минко Илчев

  • Рожден ден 13.04.1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.driver-bg.eu/index.php
  • Skype
    minko_ilchev

Лична информация

  • Пол
    Мъж
  • Интереси
    Физика, транспорт

Минко Илчев's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Репутация

  1. Да, единствено ако са на една ос скаларното ще е равно на векторното. В случаят не бе отчетено земното ускорение, а само центростремителното. В конкретния случай нямаше голяма разлика. Peter_Kunstbahn #22 Не мога да цитирам частично! Графиките наистина са страхотни имам несъгласие за центробежната сила. Направо си няма такава, въпреки че разговорно се ползва много, както и в заглавието. В началото на старта когато няма завой тангенциалната компонента е тази която ускорява тя не претоварва, усещането е само от нормалната компонента на теглото и тя е по-малка от 1 g и колкото е по стръмна пистата е по-малко натоварването . Земното ускорение не дава претоварване когато тялото е свободно само когато е уравновесена или има някаква реакция, тя ускорява и действа на всички точки от тялото едновременно. Както парашутист при свободно падане, когато скоростта е малка и съпротивлението на въздуха е пренебрежимо малко, той е като в безтегловност и силата на теглото му действа. При достигане от 200 до 300 км/ч силите са в равновесие и натоварването е достига 1 g. При отваряне на парашута има „динамичен удар“. А теглото е било през цялото време постоянно. Когато е в завой за по просто може да се приеме, че скоростта е постоянна. Претоварването идва само от реакцията на пистата и силата на триене по посока на движение тя е много малка, в напречна посока може да бъде съществена, поради каналите в които се движи. Ъгълът който сключва реакцията спрямо пистата е близък до прав, ако няма триене (в странично направление) задължително е перпендикулярна. Центростремителната сила е векторен сбор на реакцията и тангенциалната компонента на теглото. Претоварването идва от това, че пистата предава на шейната, а тя съответно на състезателя центростремителна сила. Без чертеж вероятно не е ясно, ще е друг път евентуално! Коефициента на триенето което е посочено по-горе вероятно е за сухо триене, в случаят имаме наточени ски които поради налягането разтопяват повърхността и служат като смазка. Докато в напречно направление коефициента на триене е стотици и хиляди пъти по-голям, поради това, че се движи в канал.
  2. И по моите изчисления ускорението по хоризонталата е толкова. Обаче има и вертикална компонента на земното ускорение и по Питагоровата теорема ще бъде 60,95 m/s2 . И е 6,21 g или с 5,21 пъти претоварване. Което не е много повече, но ако е примера със стоманеното въже, тогава радиуса ще е по-малък (и е по-голямо) ще описва конус, за да може вертикалната компонента на реакцията, да се уравновесява с теглото. А ако това са реално измерени скорости, могат да се изчислят много точно. Вече ако се предполага колко ще е има много условности!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...