Отиди на
Форум "Наука"

shockhead

Потребител
  • Брой отговори

    5
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за shockhead

shockhead's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Репутация

  1. ОК. В света на физиката и химията почти всичко е модели или приемания. Това значи, че най-вероятно въобще не е така както си го мислим, но съответния модел ни дава емперични връзки, които прилагаме в науката и ежедневието с цел изучаване на обкръжаващия ни свят. Както казваше един професор, който ми преподаваше: "В действителност нещата съвсем не са така, но модела върши работа". И така метала е изграден от кристална решетка. Приема се, че ядрата на атомите на метала са относително стабилно ситуирани в решетката, а осцилиращите около тях електрони са споделени между съседните ядра - демек не принадлежат на точно определено ядро................или иначе казано са по подвижни. На приплъзването на слоевете на кристалната решетка по електроните например се дължи ковкостта на металите, но това е друга тема. И така приеми, че си седнал на един електрон и той се отдалечава от ядрото на атома си - ще си кажеш "Електрона се движи и аз се отдалечавам от положително зареденото ядро"..............ами ако си седнал на ядрото ще си помислиш, че ядрото се отдалечава от електрона. Разбираш ли.......всичко е относително. Та едни казват, че се движат електроните в едната посока, а други учени смятат, че се движат ядрата и то точно в обратна посока. Ето защо няма нищо объркващо в изречението. Или се движи в едната посока ако токоносителя са електроните или в противоположна посока ако токоносителя са ядрата. ...............да не говорим, че нищо не се движи, а има там едни вълнови функции, но да не задълбаваме. Един от горните модели се използва за извеждане на разни закони и............ Надявам се да съм помогнал!
  2. Въпросът ти е малко объркващ. Би ли цитирал точно изречението на английски, защото от смесването на езиците се получава недоразумение. Electric current и ток не е ли едно и също като превод. Има два варианта (приемане) за протичането на тока: В единия се приема, че носителя са положителните, а в другия отрицателните частици. Ето защо тока може да тече в две напълно противоположни посоки - въпрос на приемане. Все пак дай цитат на английското изречение!
  3. По принцип няма значение от коя страна на консуматора е, само да е свързан последователно на него. За да разберем как се мери ток позволи ми да ти обясня с малко по нагледен пример, без разбира се да искам да те засегна ако ти се стори прекалено нагледно. Представи си, че проводниците са тръби и по тях тече вода, а лампите (консуматорите) са две кофи. Батерията е езеро, от което тече вода по тръбите към кофите, а от кофите изтича точно толкова вода към езерото по другата тръба, колкото и влиза. Да измериш тока към всяка лампа с амперметър е като да засечеш колко вода тече към всяка кофа. Не се сърдете, примера сега го измислих. Може и да е малко недодялан. Е, все пак се надявам да помогне.
  4. Вярната схема е начертана в червения кръг. Така ще мериш тока на лампа 1, а ако включиш амперметъра в долния контур ще мериш тока само на лампа 2. Както го беше направил мериш тока на двете лампи заедно.
  5. Здравейте Ами и аз май съм само с едно въпросче и затова предпочетох да не натоварвам тематично сайта. Въпросът ми е свързан с радиоактивното излъчване на ИЙЛ. Та молбата ми е ако можете да ми дадете връзката между разстоянието и мощността на дозата или искам да разбера как ще намалява дозата с отдалечаването от източника на йонизиращо лъчение. Източниците са CO 60 и Cs 137 (гама лъчение). Може би трябваше да обясня първо защо ми е необходима тази връзка. Казусът е следния: Нашите наредби дават санитарни норми на дозата на повърхността на ИЙЛ, на 1 метър от него и на работните места. Фирмата, за която работя ще закупи ИЙЛ, но производителя дава мощност на дозата на повърхността и на 30 мм от повърхността. Трябва да се прецени дали на работните места, които се намират на не повече от 4-5 метра мощността на дозата ще е под 0,34 µSv/h, което е допустимата норма според българските закони и наредби. Благодаря предварително!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...