Отиди на
Форум "Наука"

Втори след княза

Потребител
  • Брой отговори

    1439
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    7

Втори след княза last won the day on Август 5

Втори след княза има най-харесвано съдържание!

Репутация

651 Асистент

Всичко за Втори след княза

Последни посетители

2129 прегледа на профила
  1. По орбита, определена от интересно и отегчително
  2. Бях на читалищния концерт на школите по музика. Като минаха учениците по пиано, една майка придърпа детето си- пианист и го изведе с думите: "Няма какво да се тъпчеш с музика, която не е пиано". Наскоро пък един ловец казваше, че ловно куче не бива да бъде водено на различни места и пускано свободно, освен на лов, защото си разстройва обонянието или по- скоро си задръства мозъка с информация за миризми. То трябва да си знае ловния район и миризмата на терена и дивеча. Другото пречи. Наистина, опитните музиканти намират в музиката на други инструменти, диригенти, изпълнители нови неща, но неопитните по- добре да усвоят непосредствено необходимото. Ако им стига умът за повече, то нека е после.
  3. Като се придържам към това, че нормите се определят от авторитетите, свързвам вулгарността на Борисов, освен с миналото му, но и с неговото обкръжение, което поддаква и за близост с него говори на същия език. Не съм слушал записа, но смятам, че събеседника не изразява никакво критично мнение или смущение от вулгарностите. Когато хората зависят от него, съвсем не очаквам критично поведение, напротив и те ще говорят така. А Тръмп спокойно може да му каже с презрение, като Август към поклонника си от Тракия- "Обичам предателствата, но не обичам предателите". Ние обаче сме независими от Борисов и определяме езика си от тези, от които сме зависими- администраторите на форума. Ако те изпростеят, то и ние ще се съобразим По отношение контекста сме малко превзети. Борисов води частен разговор и е по- свободен в избора на думи. Друг е въпросът, че заинтересовани от раздора между властите го раздухват. В контекста на официален разговор това е недопустимо и мисля, че на Борисов не му се е случвало. Пък може и да е.
  4. За контекста и наблюдателя в една вулгарна народна приказка Един го завели на сгледа, но като му знаели ума, го предупредили да говори само при случай, ако има да каже нещо дълбоко. По време на гостуването, под масата, котка се отъркала в краката му, което го подразнило, но бидейки предупреден, кандидат- женихът мълчал, не дал да се разбере изобщо. След малко- отново. После- пак. Накрая този не издържал и избухнал, а бил седнал тъкмо срещу момата, "П- ш-ш-т. Да те е... в гъ...дълбоки, да те е..." Не ще дума, сгледата се провалила, но става дума, че контекстът на събитието не е бил един, а според своя си, хората определяли кое е етично и кое- не. В персоналния контекст на злополучния простак, да се напсува котка, която е толкова досадна е в реда на нещата. Може би и "благовъзпитаните" родители се е случвало да го направят, инак той от де ще знае? Според контекстът на значимото представяне- сгледа, същият е трябвало да се представи максимално добре и като умен, с някакви дълбоки приказки. Прочее, той се постарал, в съответствие със съветите, да включи и нещо дълбоко. Тук добавяме и ракурса, от който наблюдавали шокираните сватовници. За тях думите се отнасяли за момата. Те нямали представа какво се случва под масата. А под масата винаги са се случвали много интересни тайни събития. Искам да наблегна, че контекстът и ракурсът на наблюдателя са важни за определяне на обективната оценка на събитието. Също искам да се извиня за избора на тази вулгарна приказка, като се позова първо на това, че е народно умотворение, предавано от векове и второ с това, че бидейки Втори, не си налагам юзди и медицинска маска като този, който е Пръв, който е Княз и ще влезе в христоматиите.
  5. Две трудни предстоящи задачи, за които се иска мислене. 1. След като определих, че авторът създава някакво произведение на изкуството, защото е впечатлен от нещо, мога ли по горния разказ на Антон Донев да стигна до някакви изводи? 2. Тъй като съм на мнение, че естетическите, пък и етичните норми се формулират от авторитети, които не са философите, то какво е мястото на философите? Дали може да се философства за ценностите, при какви условия ценностите са такива и при какви- инакви. При какви авторитети ценностите са такива и при какви- инакви. Въпроси, безспорно трудни... :((
  6. Е, еволюционните процеси са твърде бавни, а "класическата музика" е твърде отскоро. Съдейки по елинските и римски изображения, европейската красота е била и по времето на сирингата и лирата.
  7. Наложително е определение за "дух" А инак, преведен цитатът би звучал "Определянето на това, което е впечатлило авторите и информацията която са отразили в художествените произведения е главната задача на естетиката"
  8. Въпросът с духа остава водещ за философията Цитатът е от http://philosophical-alternatives.com/wp-content/uploads/2020/07/MAKET-4-2017_5.pdf И Адорно поставя въпроса за овеществяването на духовното. В случая вещественото опосредства "духовното" на артиста към духовното на зрителя. Самото "духовно" най- адекватно приемам като ОБРАБОТКА НА ВЪЗПРИЯТИЯТА В ЧАСТНОСТ, И НА ИНФОРМАЦИЯТА КАТО ЦЯЛО.
  9. или алтернативата да поддържа традиция, наложен стил, мода. В това няма нищо чудно. Ако хората харесват песни за любов, това са вечни теми, които се избавят от баналността чрез таланта на автора да се впечатли и изяви нещо, незабелязано до сега.
  10. Общо взето, в обществата, човекът на изкуството е причисляван към свободното занаятчийско съсловие. Малко са големите артисти (в общия смисъл), които са били аристократи, духовници, роби или крепостни. От онзи образ на Омир - просякът, седнал на прага пред пируващите, готов да услужи, попее, развесели и дори да се сбие за да развлече господарите, до съвременните богаташки къщи на актьори и писатели на бестселъри има много перипетии, времена на гордост и унижение. „Изкуството е средството на единици, на самотници да осъществят себе си. Каквото е представлявал Наполеон външно, това е всеки творец вътрешно. През победи той се изкачва нагоре като по стълби. А нима Наполеон е побеждавал някога заради публиката?“ Р.М.Рилке
  11. Можем ли да мерим основната категория в етиката- доброто? В метеорологията, независимо, че скоростта на вятъра може да се мери в м/сек, се използва и скалата на Бофорт, която се основава на видими признаци. щил спокойно, без вълни тихо тих вятър, бръчки по повърхността вятърът може да раздвижи пушек лек бриз, малки вълнички може да се усети по открита кожа слаб вятър, големи вълнички постоянно движение на листа и клонки умерен вятър, малки вълни вятърът вдига прах и хартийки, клати малки клони полусилен вятър, средно дълги (1,2 m) вълни, наличие на пяна и пръски разклаща малки дръвчета силен вятър, големи вълни с пяна по върховете и пръски клатене на големи клони, чадър трудно може да бъде удържан доста силен вятър, вълни в различни посоки, откъсват се парчета пяна цели дървета се движат, трудно е да се ходи срещу вятъра много силен вятър, средно високи вълни с чупещи се върхове и водовъртежи, ивици пяна чупи клонки от дърветата, отклонява коли от пътя щорм високи вълни, с гъста пяна, върховете на вълните се преобръщат, доста пръски леки повреди на сгради и съоръжения силен щорм, много високи вълни, морската повърхност е побеляла, намалена видимост изкоренява дървета, значителни повреди на сгради и съоръжения жесток щорм, изключително високи вълни множество повреди на сгради и съоръжения ураган огромни вълни, морето е изцяло бяло и хвърля пръски, въздухът е пълен с пяна и пръски, силно ограничена видимост множество масивни повреди на сгради и съоръжения "Добрината" на човек може ли да бъде разгледана в степени? Може да оцени едно събитие като добро или лошо Споделя намерение да извърши нещо, смятано за добро Извършил е нещо, смятано за добро Извършил е множество неща, смятани за добри Организира ресурси за постигане на общо добро Организира хора за извършване на общо добро А действията могат ли да бъдат разгледани в степени?

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...