Отиди на
Форум "Наука"

victor92

Потребител
  • Брой отговори

    2
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за victor92

victor92's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Репутация

  1. "Монтажът на всеки кулокран се извършва по предварително изработен проект за организация и изпълнение на строителномонтажните работи в съответствие с изискванията на държавните нормативни документи. Проучване и изработване на проекти за изпълнение на строителството се извършва от проектантски институти, организации, звена и др. по ред и начин, определени от правилника за капитално строителство, от атестирани проектанти, дейността на които е определена от правилника за технически надзор на повдигателни уредби. Проектът за изпълнение на строителството с кулокран съдържа данни за: товароподемност, височина на вдигане на товарите, обсег на стрелата и технически решения за осигуряване на безопасни разстояния до местата за движение на превозни средства, пешеходци, електропроводни линии, надземни и подземни комуникации; възможности за обслужване на строежа и складовете за детайли и материали; необходим брой товарозахващащи приспособления и графични схеми за захващане на товарите; мероприятия за безопасна работа. Проектът за организация и изпълнение на строителството с кулокран се изработва в 2 фази: идейна, означена съкратено ПОИС и работна - РПОИС." Това е извадка от една книга, в която са описани доста неща за крановете. Но от моите лични опит и наблюдение ми е правило впечатление, че няма кой знае какво проектиране за монтаж на кулокран. Виждал съм обекти, които са изключително малки като размер, а за тях монтират над 50-метрови кулокранове. Или пък точно обратното - супер висока сграда, но кранът стига само наполовината и не може да бъде удължен повече. По принцип в зависимост от строежа се използват 2-та типа кранове - с хоризонтална и индикаторна стрела. Често за много високите строежи се използват с хоризонтална стрела, а за строежи, които са ниски и широки се използзват кранове с индикаторна стрела. Всичко е много относително и не може да се гарантира с точност. Зависи и от това с каква техника разполага фирмата - изпълнител, дали кулокранът е в изправност, какво точно ще се строи и т.н. Все пак цените на машините са най-разнообразни - като се започне от около 10 000 за слаби кранове и се стигне до 250 000 - 300 000 лева за по-мощни машини. Има и друг вариант - да се използват кранове под наем, като на месец цената варира между 1000 - 4500 лева. Изборът е на строителя. Относно марки и модели ще бъда кратък - те са най-разнообразни... Най-известните марки използвани у нас са КБ, LIEBHERR, POTAIN, ПАЙНЕР, КОМАНСА и един по-специфичен модел БК-1000 (намира се в АЕЦ "Белене"; ТЕЦ Марица Изток - 2; има го по морето във Варна). Разбира се има и много дурги по-малко известни марки, които се използват в България. Разнообразието е голямо - има кранове, които най-често се управляват горе от кабината, има такива, които се управляват долу при основата им, а най-интересните са тези с безжично дистанционно управление. Виждал съм доста такива, като кранистът има възможност да се разхожда из обекта като едновременно с това управлява машината. Дори и на стари модели кранове съм наблюдавал как е монтирано дистанционно управление. Всяка марка си е известна със своите разнообразни модели, така че тук няма да ми е достатъчно мястото да изпиша само всички модели на серията КБ (български и руски), защото те са поне към 30-40 вида. За LIEBHERR и POTAIN положението е същото - много модели и голямо разнообразие. Интересно е, че някои модели на LIEBHERR са първенци в скоростта за вдигане и спускане на товара, която може да достигне до 12 метра в секунда Така че в крайна сметка излиза, че ако се вгледаме в тези високи машини ще разберем, че те са с невероятно голямо разнообразие и разпространение, както например автомобилите
  2. Тези кулокранове, които са по строителните обекти могат да бъдат с различни височини. Често се срещат различни модели, чиито височини варират от 10-15 метра и достигат над 120 метра. Например моделът кулокран КБ 160 2.М се използва най-често с височина на кулата от около 30 метра, но тази височина може да се повиши и кранът да стигне над 40 метра (и това е само кулата!). Понеже кранът е с индикаторна (променяща ъгъла) стрела и тя като е вдигната височината се увеличава още повече. Някои модели на кулокрана Пайнер достигат над 120 метра височина на кулата, но те са с хоризонтална стрела. Височината на кулата е относителна и зависи до голяма степен от строителния обект и може да се увеличава. Някои модели кулокранове се монтират в асансьорните шахти на сградата и се издигат заедно с напредването на строежа. Сглобяването се състои от няколко етапа - пренасяне на кулокрана на части до обекта, издигане на кулата (при някои модели едновременно с това се монтира и кабината), издигане на стрелата, издигане на ролковия блок (куката) на крана. Разбира се това е най-простото обяснение, защото различните модели кулокранове се монтират по различни начини и в различна последователсност. Товароподемността е различна - като се започне от 1500 Кг при слабите модели на LIEBHERR и се стигне до 11-12 тона при КБ, POTAIN, Пайнер и други. Когато кулокранът е с хоризонтална стрела, той има количка, която се движи по стрелата и пренася товара. Колкото повече се отдалечава количката от кулата, толкова намалява товароподемността, а колкото е по-близо количката до кулата, товароподемността се увеличава. При кулокрановете с индикаторни стрели е малко по-различно, но на практика е същото. Колко повече е спусната стрелата, толкова е по-малка товароподемността, а колкото е повече е вдигната стрелата, толкова повече товароподемността.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...