Отиди на
Форум "Наука"

springgirl13

Потребител
  • Брой отговори

    15
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за springgirl13

Лична информация

  • Пол
    Жена

Последни посетители

776 прегледа на профила

springgirl13's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Репутация

  1. Мерси много за отговора, ПС Аз уча в Химическия на СУ :D
  2. Здравейте, днес случайно попаднах на едно видео, което ме обърка и реших да попитам. Във видеото се решава задача в която електрон излъчва фотон и преминава от n=4 на n=2. Пита се каква е енергията на фотона. Задачата се решава по познатата формула E=R(1/nf2-1/ni2 ), където R e ридбергова константа. Това, което ме изненада е че във видеото решиха задачата като на мястото на nf написаха 4, а на мястото на ni 2. Доколкото знам трябва да е обратното, защото вадим от финалното състояние началното, а електронът първо е в n=4 после в n=2. Аз ли нещо не съм разбрала от теоритичната химия или във видеото допускат грешка?
  3. Много ви благодаря! Значи плътността на разтвора е 1,11, а тази на водата е 1, затова и масата и е равна на обема.
  4. Здравейте, възможно ли е ключа с отговори на олимпиада да е сгрешен? В условието имам В 93 мл вода са разтворени 18 гр син камък, разтвора е с плътност 1,11гр/см3. В отговора пише, че масата на разтвора е 111гр, но аз получавам друго като умножа обема по плътността, по какъв начин се стига до тези 111 гр?
  5. Moon_Watcher, обяснил си кристално ясно как се решава. Супер си, много ти благодаря!
  6. А как се разбира,че точно калиевият хлорид е реагирал с основата, магнезиевият дихлорид също може да реагира с алкален хидроксид?
  7. Last roman, то ако една бира е тарифата-лесна работа ;p
  8. 1. Na2SO4 + BaCl2-> BaSO4 + 2NaCl 2.ZnCl2 + 2NaOH-> 2NaCl + Zn(OH)2 3. HCl + NaNO3 -> HNO3 + NaCl 4. Na + AgCl -> NaCl + Ag Дано съм помогнала Моля ви дайте ми идея как да реша задачата. Намерете формулата на карналита, в състава на който влизат КCl MgCl2 H2O ако при нагряване проба от 5,55гр. намалява с 2,16гр. При накаляване на утайката получена при обработка на 5,55гр. карналит с алкален хидроксид загубите са 0,36гр. Щом тези 2,16 гр се изпаряват, значи би трябвало това да е водата? Но нататък не знам как да продължа. Съставих уравнение с което уж да намеря масата на калиевия хлорид и магнезиевия дихлорид M(KCl)*n+M(MgCl2)*n= 5.55-2.16=> 74.5n+95.3n=3.39=>n=0.02=> n(KCl)=1.49 n(MgCl2)=1.906, но нататък нищо не ми се получава. Знам, че формулата е КCl* MgCl2*6H2O, но искам да стигна до резултата. Незнам как да използвам данните за взаимодействието с алкалния хидроксид....
  9. Здравейте! В неделя бях на олимпиада по химия и естествено сега се чудя вярни ли са ми задачите. Може ли някой да ми каже дали съм била на прав път? Едната задача: беше дадено е уравнението на обратимия процес 2SO2 + О2 -> 2SO3. В 1 литър има 2 мола кислород и 3 мола серен диоксид. ДА се намери равновесната константа, ако равновесната концентрация на серния триоксид е 2,2 mol/l. Аз я решавах така Kc=2,2*2,2/3*3*2=4.84/18=0.27 Обаче ми се струва твърди лесно, което ме води на мисълта, че някъде бъркам? Другата задача е според мен по-скоро физична и гласи: Пoдредете по нарастваща температура на замръзване разтвор на глюкоза с концентрация 0.4mol/l ,разтвор на фруктоза с концентрация 0.2 mol/l и разтвор на захароза с концентрация 0.3mol/l. . Аз реших, че най-ниска ще е Тз на този на захарозата въпреки, че концентрацията на глюкозата е по-голяма, но все пак захарозата представлява свързани молекули глюкоза и фруктоза. Нaй-висока Тз има разтвора на фруктозата.. Някакви идеи как всъщност е трябвало да се решат задачите?
  10. damon, не се притеснявай не съм изгубила много време, смятах с елка ;d Moon_Watcher адски много ти благодаря за помощта!
  11. damon, надявам се да си прав, защото показаното от теб е лесно и ще мога да се справя и за останалите торове, ако пък не си ще посмятам малко излишно здраве да е ;d
  12. Това 66,66666666666667 го получих, че е масата с която участва т.е. че от тези 200 кг 66,66666666666667 са NH4NO3 ,което го получих като умножих 5 и х=13,333333333. А иначе ето как съм решавала задачата досега. По същата логика умножих х със 3 и 5 за да получа с каква маса участват другите съединения при което получих за (NH2)2CO 93,33333333333 13,333333333*7 и за NaNO3 39,9999999, и като закръгля се получава 93+67+40=200, което ме води на мисълта, че съм им намерила масите вярно. И сега молекулните им тегла са съответно M( NH4NO3 )= 80 M((NH2)2CO )=60 M( NaNO3)=85. Само че си нямам на идея коя формула да използвам за да изчисля процентното съдържание на азота.
  13. Moon_Watcher, благодаря ти за отговора.И аз започнах да решавам по тази логика, обаче явно някъде бъркам. За да намеря с колко участва всеки от торовете съставих следното уравнение. 200=5x+7x+3x, 200=15x от което ми се получава х=13,333333333 и след това умножих х със съответно 3, 7 и 5 за да получа кое с колко кг участва (т.е. реших го като задача по математика)Е да обаче ми се получиха някакви извънземни числа. m(NH4NO3) по тази логика ми е 66,66666666666667 и другите стойности са не по-малко стряскащи. Демек или нещо жестоко бъркам в сметките или в задачата наистина се получават такива стойности, което е абсурдно, защото е от олимпиада по химия,а не от олимпиада по математика.
  14. Химици, моля ви помагайте. От 2 месеца се мъча над една ужасна задача. Обожавам химията, но изчислителните задачи не са ми силната страна. Въпросната задача е от олимпиада и гласи следното: Фермер искал да повиши добива от 5 декара насаждения. За целта наторил земята с 200 кг от следните азотни торове: амониева селитра NH4NO3, карбамид (NH2)2CO и натриева селитра NaNO3 в масово съотношение 5:7:3. а) Достатъчен ли е добавеният тор, ако: - необходимото количество активно вещество (N2) за вегетацията на растенията е 10 кг за декар. - 25% от внесеното в почвата количество азот се губи по различни механизми. Опитах всико, за което се сетих, но все ми се получават някакви километрични дроби . Ако някой има идея как да се реши, ще съм му много благодарна.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...