Отиди на
Форум "Наука"

Р. Теодосиев

Администратор
  • Брой отговори

    4441
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    50

Р. Теодосиев last won the day on Януари 2

Р. Теодосиев had the most liked content!

Репутация

2876 Професор

2 Последователи

Всичко за Р. Теодосиев

  • Титла
    Administrator
  • Рожден ден 15.12.1988

Лична информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

70982 прегледа на профила
  1. Р. Теодосиев

    Роботизирано изследване на Марс

    Много тъжно! Но времето, в което живеем не спира да ни изнедадва с нови и интерсни новини свързани с Марс.
  2. Р. Теодосиев

    Какво е домейн име?

    Домейнът .SPACE – дигиталната изява на творческата общност Имате нужда от свое пространство, където да покажете таланта и възможностите си пред целия свят? Дайте силно начало на Вашето онлайн присъствие, като “приютите” творческите си изяви в надежден дом, придружен от колоритно и запомнящо се име. Така ще направите творчеството си достъпно за всеки, който се интересува от изкуство или търси креативни идеи. Защо да изберете домейна .space за име на Вашия проект? Цялата информация: https://blog.superhosting.bg/
  3. Р. Теодосиев

    Volkswagen в България

    Това са над 5000 работници и няколко стоти специалисти, имаме ли ги? Спокойно могат да създадат редица обучителни програми с обвързващи договори, както прави Луфтханза Техник София в момента.
  4. Р. Теодосиев

    Volkswagen в България

    Миналата година излезе подобна новина, че Али Баба ще идва в България, чу се за Амазон, но това звучи най-реалистично. България ли е най-подходяща и можем ли да отговорим на техните изисквания?
  5. Р. Теодосиев

    Volkswagen в България

    Как може да изглежда заводът на Volkswagen Автор: Капитал Ще стане ли „Кремиковци“ Volkswagen? България за първи път има шанс да привлече мега автозавод, но подобни преговори изискват всички умения и усилия на българското правителство. София срещу Пловдив. Капацитетът на структурата ще е около 1000 коли на ден, тоест около 360 000 на година. Което директно вкарва държавата, която го приюти, в топ 10-12 по производство на леки коли в ЕС (дори да няма никакви други подобни мощности). Сроковете за избор на локация са изключително кратки: окончателно решение трябва да се вземе до края на април - началото на май, а идеята е целият завод да заработи от 2022г. Подобен проект, разбира се, кара правителствата в целия регион да се облизват. Само за сравнение, инвестиция от такъв мащаб би се равнявала на общите чуждестранни инвестиции в цяла България за година и половина. Затова и при преговори за такива проекти в Европейския съюз (а и навсякъде) автомобилните гиганти влизат с много силни позиции, подкрепени и от сигурността, че ако не получат нещо в една държава, почти сигурно ще го договорят в следващата. По информация на "Капитал" преки конкуренти на България за завода се явяват Румъния и Сърбия. Това е и добре, и не. Цялата статия: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/02/08/3386796_shte_stane_li_kremikovci_volkswagen/
  6. Р. Теодосиев

    Какво е домейн име?

    Професионален сайт? Разчитайте на домейна .PRO Днес светът е толкова шарен и динамичен, че трудно можем да се откроим сред тълпата. Независимо дали става въпрос за начина, по който изразяваме себе си чрез стила, или за бизнеса, който развиваме, важно е да бъдем различни, за да ни забележат. И както гласи известната поговорка “По дрехите посрещат, по ума изпращат”, не бива да подценявате влиянието на първото впечатление. Сентенцията важи с пълна сила не само за визията ни по отношение на облекло, походка и обноски, но и за визията на вашата онлайн идентичност. Затова е добре да се погрижите за нейното безупречно представяне пред потенциалните си клиенти. Как? С интересно и автентично име за вашия бизнес, позициониран в дигиталния свят. Ако богатото разнообразие от домейни прави избора труден или почти невъзможен, обърнете внимание на разширението .pro. Цялата информация: https://blog.superhosting.bg/pro-domain.html
  7. Р. Теодосиев

    Идеи за сайт

    Винаги ще има хора, които ще искат да имат свое място в интернет. Някакъв сайт, блог или форум, реално много хора не знаят какво точно искат и как да го направят, но искат Вдъхновението за тази тема дойде от една публикация в блига да СуперХостинг: 6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин - https://blog.superhosting.bg/website-not-only-for-ecommerce.html Статията започва с цитата: Според мен това с онлайн търговията е нещо ново, през годините много хора си правиха блогове и форуми, дори някой от модераторите в този форум са имали или имат собствен форум, който развиват. След големия бум на социалните мрежи създаването на собствено пространство замря и се родиха фейсбук групите, страниците, инфлоенсърите - стана много по-лесно да се показваш и да имаш "собствено място". За мнозина фесбук е и платформа за правене на пари по много начини, онлайн търговия, предлагане на различни услуги, намиране на почасова работа и много други. За пример ще дам ФБ групата: Фрийлансъри (Свободни професии) / Freelancers - където всеки ден се търсят различни специалисти и хора от всички области си намират работа, нови работодатели и каквото се сетите. Но в крайна сметка тези социални мрежи колкото и да са обществени, те са собственост на огромни корпорации и могат да изчезнат всеки момент, както Google си закри своята социална мрежа Google + (от март месец вече няма да съществува), така и Facebook може да затвори и закрие всяка една група и страница и информацията в нея. За това и форум като този продължават да живеят и да имат самостоятелност, която ни позволява да се развиваме. Тук информацията остава и през годините развихме много теми, цитират ни по различни научно-популярни предавания и различни специалисти и експерти пишат или са писали. Та да се върнем да въпроса с видовете сайтове. Всяка страница в интернет може да се нарече сайт, но по-коректно е да използваме като име неговото предназначение, а именно: #1 Блог #2 Сайт портфолио #3 Обучителен сайт #4 Сайт за новини #5 Форум #6 Сайт за благотворителни каузи Подробно може да се запознаете видовете сайтове тук: https://blog.superhosting.bg/website-not-only-for-ecommerce.html
  8. Р. Теодосиев

    Как да си направим онлайн магазин?

    45 статистики за онлайн търговията [2018] Без да губим време, направо започваме с есенцията на статията. Предстои да споделим с Вас статистики за онлайн търговията от изминалата 2018-та година. Те ще Ви помогнат да планирате настоящата 2019-та година, да адаптирате бизнес и маркетинг стратегиите си, за да привлечете повече клиенти и да печелите повече. Започваме с… Статистики от България Интернет потребление (НСИ): 63% от българите използват интернет ежедневно. Най-активни са младежите между 16-24 години - 92%. Висшистите са групата на най-активно ползващите интернет ежедневно - 89%. 26% от българите никога не са използвали интернет (30% от тях живеят в Югоизточна България). Най-главната причина за неизползването на интернет е липсата на умения за работа с него (17%). На следващо място е вярването, че е безполезен (15%). 72% от домакинствата в България имат достъп до интернет. 53% от потребителите използват интернет за разговори (гласови или видео разговори). 51% използват интернет, за да присъстват в социални мрежи. 43% го използват като източник на информация, а 40% - за да получават и изпращат имейли. Плащания при онлайн покупки (European E-commerce Report, 2018): 70% от потребителите желаят да заплатят с наложен платеж. 25% - с карта. 5% - по банков път. Стоки и услуги (НСИ): 75% от купените продукти за 2018-та са дрехи и спортни стоки. 32% са стоки за дома, а 21% - пътувания и резервации за хотели. 85% от стоките са закупени от България. Само 35% от потребителите се осмеляват да пазаруват от чуждестранни онлайн магазини. Най-главната причина, поради която потребителите не желаят да пазаруват онлайн, е че предпочитат да видят на място продукта или просто нямат навика да пазаруват онлайн. (39%) Потребителски опит (Google Consumer Barometer): 79% от потребителите са търсили информация с помощта на търсачка за продукт/услуга, преди да направят покупка. 39% от тях споделят, че сайтът на компанията, от която са закупили, е помогнал да вземат решение. 76% от потребителите първо попадат на продукта онлайн, преди да го проучат и да решат да го закупят. 52% от потребителите проучват продукта/услугата онлайн и след това правят покупката онлайн. 39% от потребителите се сблъскват с реклами предимно онлайн, а 36% - по телевизията. 28% от клиентите са мотивирани да направят покупка по спешна нужда, а 24% - поради наличието на промоция. 50% от потребителите стартират проучването си за даден продукт първо през смартфон. Използвани устройства (Google Consumer Barometer): 85% от потребителите, които пазаруват онлайн, правят покупката си през десктоп версия. 36% от потребителите използват своите смартфони, за да сравняват цени и характеристики на продукти/услуги, 27% ги използват, за да четат мнения и съвети преди покупка, а 21% ги използват, за да намерят най-подходящия бранд за своите нужди. Цялата инфорамция: https://blog.superhosting.bg/ecommerce-statistics-2018.html
  9. Р. Теодосиев

    Как преди 30 години купихме МИГ-29

    Смених името на темата от "Как преди 30 години СССР ни подари 22 изтребителя МиГ-29" на "Как преди 30 години купихме МИГ-29". Вече може да продължите да коментирате темата, а не нейното заглавие.
  10. Р. Теодосиев

    Това е единствената стратегия, която има смисъл

    Това не е вариант:
  11. Р. Теодосиев

    Баалбек

    Нищо не каза Я покажи малко знания като разкажеш нещо.
  12. Светът трябва да преосмисли плана си за справяне с изменението на климата. Това твърдят политологът Джошуа С. Голдщайн (Joshua S. Goldstein) и енергетикът инженер Стафан Кювест (Staffan A. Qvist). В петък The Wall Street Journal публикува есе, в което дуото твърди, че не можем да се справим с глобалния климатичен проблем толкова бързо, колкото е необходимо, използвайки само възобновяеми източници като слънчева и вятърна енергия. Имаме на разположение по-ефективен начин да избегнем климатичната катастрофа и според тези експерти той се фокусира върху много повече ядрена енергия. Дори ако всяка нация внедри възобновяеми енергийни източници със същата скорост като Германия, световен лидер в тази област, бихме достигнали само една пета от глобалната цел за чиста електроенергия. По този начин ще са необходими 150 години, за да се декарбонизира планетата напълно, според Голдщайн и Кювест, а повечето учени смятат, че имаме само около три десетилетия, преди да достигнем точката, след която няма връщане. И дори ако можем да въведем вятърната и слънчевата енергия по-бързо, те са непостоянни източници на енергия, които изискват големи участъци земя. "Това, от което светът се нуждае, е некарбонен източник на електроенергия, който може да бъде увеличен до голям мащаб много бързо и да осигури надеждно денонощно енергия, независимо от метеорологичните условия - всичко това без да се разширява общата площ, предназначена за производство на електричество", пишат Голдщайн и Кювест. "Ядрената енергия отговаря на всички тези изисквания". Според Голдщайн и Кювест, необоснованите страхове от ядрената енергия попречиха на нейното развитие. Хората свързват ядрената енергия с аварията в Чернобил и радиоактивните отпадъци. Но броят на загиналите вследствие на аварията в Чернобил, която е единствената ядрена авария, взела жертви, за последните 60 години, бледнее в сравнение с броя на починалите вследствие на други неядрени промишлени аварии. Количеството на отпадъците, произведени от ядрената енергия, също е много по-малко от количеството на също така токсичните отпадъци, произвеждани от въглища и други горива. "През целия си живот един американец, използващ атомна енергия, ще произведе количество дълготрайни отпадъци, които се побират в кен сода", твърдят двамата експерти. В крайна сметка трябва да дестигматизираме ядрената енергия и да я включим в усилията за бързо и мащабно предотвратяване на климатичната катастрофа. Според Голдщайн и Кювест: "Това е единствената стратегия, която има смисъл" *** Тази статия първоначално е публикувана от Futurism. Прочетете оригиналната статия. Източник: http://nauka.offnews.bg/
  13. Един от популярните страхове е този срещу флуорида във водата и някои продукти за козметика и хигиена. Страхът бе разпространяван дори и в последната книга на Юлияна Дончева за козметиката, която макар и да не е навлизала по-дълбоко в природните науки, твърдо заявява, че флуоридите са безкрайно опасни и трябва да се избягват на всяка цена. Но казусът около този компонент е много по-комплексен. Доказано е, че при минимални или липсващи количества следва бързо влошаване на здравето на зъбите, което най-силно се наблюдава при децата. Много здравни организации препоръчват прием от 0.7 мг за литър вода, но да не се надвишава 1.5 мг (1). Или отново стигаме до златното правило, че дозата прави отровата, но и дозата прави лекарството. През 2007 година в питейната вода на град Джуно, Аляска, САЩ са били премахнати флуоридите (4). Водата е била напълно чиста спрямо тях. Вече резултатите от това политическо решение са видими. Средният брой на процедури за лечение на кариес при деца под 6 години е скочил от 1.55 до 2.52 за година - над 60% увеличение. Финансовото отражение на този феномен за американците е равно на по още над 300$ за всяко дете. Макар наличните доказателства, които доказват, че няма място за паника, все още много хора вярват, че консумацията на продукти с наличие на флуордни съединения води до остеопороза, онкологични заболявания, синдром на Даун, хронични бъбречни заболявания, високо кръвно налягане и други. Но в научният консенсус и становищата на различни здравни организации се посочва, че флуоридите са напълно безопасни в оптимални количества (2). Разбира се този феномен не е наблюдаван само в този град. През 2011 година канадският град Калгари също решава да направи същото. И там отново се стига до извода, че премахването на флуоридите води до повече работа за зъболекарите (3). Това кара Канада да възстанови флуоридизацията на питейна вода. Може би изводът, който трябва да си направим е, че флуоридите в питейната вода са полезни? Или, че политиците трябва да взимат научно обосновани (science based) решения за благото на хората, които представляват. Взимането на решения без добро аргументиране, а само на база предчувствия и лични мнения е безотговорно. Източник:
  14. Р. Теодосиев

    Бъдещето на капитализма

    Китай първа икономика до 2-3 години Една много интересна инфо графика за движението на световните икономики от 1961 година до 2017 година:
  15. На теория всеки може всичко - както казваш - на практика нещата седят по различен начин. Аз изхождам от моята гледна точка, че щом аз мога и всички могат. Всички сайтове, които имам, магазин "Читател" и този форум сам съм си ги направил, но мисля, че тук е мястото и да спомена колко е важно да имаш добър хостинг и адекватен съпорт. В това отношение искам да похваля Суперхостинг, тъй като те наистина не веднъж ми съдействаха за решаване на не един проблем. Нещата в интернет вече се промениха толкова много, че наистина сам не можеш да се справиш с всичко и ако не знаеш елементарни неща като каква е разликата между http и https - то не трябва да се занимаваш. Идеята на тази тема е по-скоро да се даде насока какво е Wordpress и как чрез тази система създаването на сайт е доста лесна и вече има плъгини за всичко, но отново трябват знания за това какво се случва и как се случва.

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×