Отиди на
Форум "Наука"

Р. Теодосиев

Администратор
  • Брой отговори

    4552
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    50

Р. Теодосиев last won the day on Януари 2

Р. Теодосиев had the most liked content!

Репутация

2983 Професор

3 Последователи

Всичко за Р. Теодосиев

  • Титла
    Administrator
  • Рожден ден 15.12.1988

Лична информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

72045 прегледа на профила
  1. “Ако България поръча 50 оръдия, ние трябва да поръчаме 60.” Румънският крал Карол до германския пълномощен министър в Букурещ през 1905 г.
  2. На невероятната възраст от 137 години, вождът Белия вълк / Джон Смит се счита за най-стария индианец, който някога е живял. (1785-1922)
  3. Красива млада двойка индианци, Situwuka и Katkwachsnea, 1912г. Идеята на темата е да съберем интересни и красиви снимки на Индианците от Северна Америка.
  4. Княз Бисмарк и имп. Наполеон III след битката при Седан и капитулацията на императора. По този повод големият британски политик Бенджамин Дизраели споделя: "Тази война представлява германската революция, и е по-голямо политическо събитие от френската революция от миналия век… Не съществува нито един принцип в управлението на нашите външни работи, приет от всички държавници за напътствие до преди шест месеца. Няма дипломатическа традиция, която да не е премахната. Вие имате нов свят, нови влияния, нови и неизвестни проблеми и опасности, с които да се справите. Бяхме обсъждали баланса на силите. Но какво се случи? Балансът на силите е напълно унищожен, а страната, която страда най-много, и чувства ефекта от тази голяма промяна, е Англия." Източник: https://www.facebook.com/angelkalinovzlatkov/
  5. На днешния ден е роден един от основателите на Вътрешната македоно-одринска революционна организация Петър Попарсов. Безспорно изключително интересна фигура, той споделя с Дамян Груев тежкия живот в Белград и опитите на сърбите да ги превърнат в оръдия на сръбската пропаганда в Македония. Именно по този повод последния споделя с Попарсов мнението на баща си за западните ни съседи:„На волко в устата дойдохме, Петре, ама да видим що ке излезе от всичко това. Татко ми арно велеше: "Сърбинот едно дава, после две сака". Има нещо нечисто во тая работа.“ Източник: https://www.facebook.com/angelkalinovzlatkov/
  6. До момента по програма "Хоризонт 2020" (програмата за наука на ЕС) България е усвоила около 0,25% или малко над 80 милиона евро. За сравнение, Гърция има над 1 милиард, или с други думи, гърците са успели да привлекат за наука 10 пъти повече пари от нас. Българските институции имат капацитета, но правят ли достатъчно? Отговорът е: не, като цифрите говорят достатъчно. Дори Сърбия има 86 милиона евро, Румъния – 180 милиона евро, а Турция – 156 милиона евро. Въпросът е защо ние сме толкова назад, какво ни пречи? Всеки в научната общност има отговор на този въпрос, но ще се изненадате колко се разминават отговорите един с друг. Преди да кажа какъв е отговорът за мен, ще трябва да разясня няколко неща. В момента най-дейните научни институти и научни екипи имат доста работа покрай Националните програми, научните центрове, както - и по европейската пътна карта за научна инфраструктура. Това са големи национални програми, които ангажират много учени, но в тях заложените средства не са за персонал, а - за консумативи и техника, които да се използват за работа. Така заплатата на младите учени продължава да бъде прекалено ниска, което не помага да се привличат качествени кадри. Има нови апарати за милиони евро, но хората, които работят с тях, са заплатени с около 500-600 лв. Липсата на свежи и млади мотивирани кадри е ключова, за да може да се привлекат средства по европейски проекти. Моят отговор на въпроса, защо имаме само 80 милиона евро, е… ЖЕЛАНИЕ. Цялата статия може да видите тук: https://nauka.bg/
  7. Проект, който събира на едно място интервюта с българските ветерани от Втората световна: http://veterani.uni-sofia.bg http://veterani.uni-sofia.bg/ Стрелба в с. Мало Бучино, Софийско, 1943 (Източник: anamnesis.info)
  8. DeepMind Изкуственият интелект AlphaStar, създаден от DeepMind (собственост на Alphabet Inc.), победи двама професионални играчи в най-предизвикателната игра - стратегия в реално време (RTS) - StarCraft II, съобщава сайтът на компанията. Срещите се проведоха при условия на професионален мач на състезателна карта и без никакви игрови ограничения. Срещите на алгоритъма с двама професионални играчи - Дарио Вунш (Dario "TLO" Wünsch) и Гжегож Коминч (Grzegorz "MaNa" Komincz) - се проведоха през декември, но тази седмица, на 24 януари, се проведе последният двубой. Преди това алгоритмите на DeepMind победиха най-силния играч на Го и прогнозираха формата на протеин много по-добре от професионалните биолози. Но във всеки от тези случаи изкуственият интелект разполагаше с цялата налична информация. Въпреки че имат значителни успехи във видеоигри като Atari, Mario, Quake III Arena Capture the Flag и Dota 2, досега на AI технологиите им бе трудно да се справят със сложността на StarCraft. В случая на стратегическа игра в реално време като StarCraft II, всичко е различно - това е игра със скрита информация. Машината не може да предскаже действията на играча, така че трябва да се адаптира към неговите маневри. Визуализация на агента на AlphaStar по време на игра 2 в мача срещу MaNa. Показана е играта от гледна точка на агента: суровият вход за наблюдение на невронната мрежа, вътрешните активации на невронната мрежа, някои от разглежданите действия, които агентът може да предприеме, като например къде да кликне и какво да се изгради, и прогнозирания резултат. Погледът на Мана към играта също е показан, въпреки че не е достъпен за агента. Необходимостта от балансиране на краткосрочните и дългосрочните цели и адаптирането към неочаквани ситуации представлява огромно предизвикателство за системите AI, които често са не толкова гъвкави. Овладяването на този проблем изисква пробиви в няколко изследователски предизвикателства на AI, включително: Теория на игрите: StarCraft е игра, в която, както и в "камък, ножица, хартия", няма една най-добра стратегия. Като такъв, процесът на обучение на AI трябва непрекъснато да изследва и разширява границите на стратегическите знания. Несъвършена информация: За разлика от игри като шах или Го, където играчите виждат всичко, важната информация е скрита от играча на StarCraft и трябва да бъде откривана активно. Дългосрочно планиране: Подобно на много проблеми от реалния свят причинно-следственият ефект не е мигновен. Действията, предприети в началото на играта, може да не се изплатят дълго време. Реално време: За разлика от традиционните настолни игри, в които играчите се редуват с ходовете си, играчите на StarCraft трябва да изпълняват действията си непрекъснато, докато трае играта. Голямо пространство за действие: Стотици различни единици и сгради трябва да бъдат контролирани наведнъж, в реално време, което води до комбинаторно пространство от възможности. Освен това действията са йерархични и могат да бъдат модифицирани и допълнени. Благодарение на тези огромни предизвикателства, StarCraft се очертава като „голямо предизвикателство” за изследванията на изкуствения интелект. Как е обучен AlphaStar Поведението на AlphaStar се генерира от дълбока невронна мрежа, която получава входни данни от суровия интерфейс на играта (списък на единиците и техните свойства) и извежда последователност от инструкции, които представляват действие в играта. AlphaStar използва и нов алгоритъм за мултиагентно обучение. Първоначално невронната мрежа бе обучавана от игрите на реални хора, предоставени от компанията - създател на играта Blizzard Entertainment. Това позволи на AlphaStar да научи чрез имитация основните микро и макро стратегии, използвани от играчите на StarCraft. След като усвоява поведенческите модели на играчите, тя се научава да побеждава вградения в играта изкуствен интелект “Elite” в 95% от случаите. Тогава различните й агенти се състезават един с друг в турнир с елиминации. Той се провежда в ускорен режим, така че всеки от тях играе около 200 години. След като избират най-успешния агент, авторите го поставят срещу TLO и MaNa. Първо той спечели пет от пет мача с TLO, а след това друга версия на невронната мрежа побеждава MaNa същия брой пъти. В същото време алгоритъмът извършва по-малко действия на минута от съперниците си. Това вероятно се дължи на малко предимство, което все так AI притежава. За разлика от човека, той не вижда част от известната карта (екрана), а цялата, така че не трябва да превключва между различните области. Освен това зрителите забелязват, че той може да командва три отряда, разположени в различни зони по едно и също време, което човекът определено не е способен. https://nauka.offnews.bg/news/Igri_12/Nevronnata-mrezha-na-DeepMind-pobedi-profesionalni-igrachi-na-StarCraf_121088.html
  9. От 28 до 31 юли 2019 г. в гр. Пловдив ще се проведе ежегодното съвещание на Съвета на мениджърите на Национални антарктически програми (COMNAP). Домакини на събитието са Българският Антарктически Институт (БАИ) и Министерство на образованието и науката (МОН). COMNAP е втората по големина и важност организация в системата на Антарктическия договор след Срещите на консултативните страни по договора (ATCM). COMNAP координира дейностите по логистиката между всички национални програми на държавите, работещи в Антарктика. БАИ е неин член от 1994 г. и България ще бъде домакин за втори път на Съвета, което е изключително признание за страната ни и нейния авторитет в системата на Антарктическия договор. Цялата новина: https://nauka.bg/
  10. Сайта е супер и повече министерства трябва да имат подобни интернет страници.
  11. Стани учен още през ваканцията Науката в 21 век се прави от много хора по целия свят. Можеш да се включиш и ти, още като ученик(чка) – през ваканцията и по време на учебната година, и да добавиш частица знание към известното досега, да помогнеш да се разплете научна загадка, а защо не и да направиш собствено откритие. Участието в проектите за „гражданска наука“ ще ти позволи да бъдеш учен още преди да си завършил(а) училище! Всеки може да се включи в проект за гражданска наука, стига да има интерес. Обикновено участниците събират или обработват данни, които после учените анализират и така им помагаме. Много често проектът е от полза за нашата природата, нашия град или страната ни - за да станат по-развити, по-чисти и по-добри. А изненадващият бонус е, че това е едно интересно и забавно занимание, което можеш да направиш със смартфона или таблета си. Ето кратки описания на двата проекта, в които можеш да се включиш още сега. Curio Дърветата са страхотни! Освен че ни снабдяват с кислород и са наслада за окото, през летните жеги с големите си корони понижават чувствително температурите под тях, а при проливен дъжд листата им задържат доста вода, което ни предпазва от локални наводнения. Curio събира информация за всички дървета по света. Можеш да включиш родното си място и България на световната карта на дърветата с няколко прости стъпки и с помощта на твоя смартфон или таблет. 1. Сваляш приложението Curio на смартфона си. 2. Избираш си дърво или растение, което искаш да поставиш на световната карта на дърветата. 3. Снимаш го, обозначаваш го на картата и качваш снимката. 4. Можеш да добавиш и кратка история, ако искаш. Ако картирането на отделни дървета ти се струва лесна задача, може да се съберете група от няколко човека и да картирате квартал, градинка, парк или маршрут в града или извън него. Повече можеш да научиш на: https://www.curio.xyz . Сайтът е на английски език. Globe at Night - NASA Сигурно си забелязал(а), че в големия град нощем не можеш да видиш много звезди, да не говорим за Млечния път. За да ги видиш, трябва да отидеш далеч от големите населени места и техните светлини. Прекалено многото светлини нощем в големите градове водят до светлинно замърсяване. Освен че скрива красотата на нощното небе, силната осветеност нарушава съня на много хора, пречи на нощните животни да се ориентират, ловуват и размножават и всъщност е по-голям разход на енергия и пари за хората. Учените от НАСА изучават светлинното замърсяване и имат нужда от помощта ти. Как можеш да помогнеш? 1. Зареждаш сайта на Globe at Night на смартфона или таблета си. 2. Избираш си съзвездие. 3. Обозначаваш географските си координати, т.е. координатите на мястото на наблюдение, датата и часа на наблюдението и ги качваш на сайта. 4. Наблюдаваш съзвездието и го оценяваш по 7-степенна скала за осветеност. 5. Качваш оценката в сайта. Можеш да наблюдаваш едно и също съзвездие в различни дни или от различни места, градове, както и различни съзвездия от едно и също място. Наблюденията стават по тъмно, което означава, че с теб трябва да има възрастен – учител или родител. Повече можеш да научиш на: https://www.globeatnight.org . Сайтът е на английски език.
  12. Всичко около нас е наука, а новите технологии ни позволяват да покажем, че всичко е REFRESH. Покажете, че науката е интересна, забавна и може да привлече повече млади хора. РЕГЛАМЕНТ НА КОНКУРСА „REFRESH VIDEO” -> *** Конкурсът е насочен към подпомагане на децата и младежите с увредено зрение. Той включва прочитане на глас и запис на аудио файл на материали с научно-популярно съдържание. РЕГЛАМЕНТ НА КОНКУРСА „REFRESH VOICES”-> *** Конкурс за есе на тема “Как се виждам в света на науката и технологиите”. Участниците могат да бъдат момичета и млади жени на възраст от 12 до 29 години. РЕГЛАМЕНТ НА КОНКУРС „REFRESH GIRLS”-> *** Конкурс за рисунка за участници със слухови проблем. Темата е „Как се виждате в света на науката“. Участниците могат да бъдат деца и младежи от 5 до 29 г. РЕГЛАМЕНТ НА КОНКУРС „REFRESH TOUCH”-> *** НАГРАДИ ПЪРВА награда: електронен четец с всички електронни броеве на БГ Наука + допълнените и специализираните – абонамент за една година. ВТОРА награда: Научна тениска по избор, абонамент за една година на списанието и юбилейната книга на БГ Наука на хартия, Том 1 или книгата „(Не) обикновените животни“ ТРЕТА награда: Научна тениска по избор от магазина на Българска Наука kupinauka.com. *** Контакт с нас: admin@nauka.bg *** Европейска нощ на учените 2016-2017 Партньори!
  13. След публикуването на мнение имаш няколко часа възможност да го редактираш, след това само модератор може да редактира мнения.
  14. Той го казва това и се оправдава, че банките са виновни за това, че зарибявали гърците с много кредити. Интересно е, гледайте го, но аз на гърци много не вярвам за това имайте едно на ум

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×
×
  • Create New...