Отиди на
Форум "Наука"

Р. Теодосиев

Администратор
  • Брой отговори

    4484
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    50

Р. Теодосиев last won the day on Януари 2

Р. Теодосиев had the most liked content!

Репутация

2916 Професор

3 Последователи

Всичко за Р. Теодосиев

  • Титла
    Administrator
  • Рожден ден 15.12.1988

Лична информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

71387 прегледа на профила
  1. В понеделник в 19 часа сме в Дон домат на зад банята. Don Domat ul. "Triaditsa" 5, Б, 1000 Sofia Center, Sofia 02 987 7000 https://maps.app.goo.gl/W2ECL845pr8KEMzH6
  2. @Thorn се прибира в Българя за малко и се уговорихме да се видим в понеделник заедно с @Warlord Всички сте добре дошли. Скоро ще пиша за повече подробности относно мястото и времето.
  3. Истинските благотворители са тези, които дават пари - другите само говорят!
  4. Не е ОК да се сравняват двете неща, в Африка не спират да се наливат милиарди..., а тази катедрала няма нищо общо с глада нито във Африка нито в България - който има нека да даде!
  5. Нотр Дам след пожара: Какво остана и какво предстои Каменната зидария на Нотр Дам не е засегната от пожара, но може да е повредена конструктивно http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Notr-Dam-sled-pozhara-Kakvo-ostana-i-kakvo-predstoi_126590.html?fbclid=IwAR23TXFvg0_wsKw0Heo8m2u16LHlBDvvIC6WidwHJX0yubIneBM0xpqAnUc Снимка: YouTube След като огромният пожар в катедралата Нотр Дам бе потушен, специалистите от френските технически служби се заеха да оценят сигурността и безопасността на оцелялата част от конструкция и да се определят кои елементи от нея са потенциално нестабилни. Изданието NewScientist ни запознава с някои вече направени изводи. Вероятно резултатите от официалното разследване за причината за пожара ще бъдат оповестени след месеци, но френските медии сочат, че ремонтните работи в катедралата са възможният източник на бедствието. Най-вероятната причина Според директора на инженерно-консултантската фирма Mosen Фати Тарада (Fathi Tarada) ремонтните работи са правдоподобна причина за пожара в катедралата Нотр Дам. „Произходът на пожара все още е въпрос на спекулации, но е добре известно, че ремонтните дейности представляват рисков фактор за пожар. Това се дължи на огнеопасни дейности [като заваряване, например] и искри, които могат да бъдат създадени от някои процеси, като например шлайфане и рязане", заяви за New Civil Engineer Тарада, който е участвал като експерт при разследването на опустошителния пожар и експлозия от 2005 г. в съоръжението за съхранение на петрол Бънчефийлд. "Изглежда, че пожарът започна в покрива и се разпространи бързо. Покривът е почти изцяло направен от дърво със средновековен произход и едва ли е било обработвано с противопожарни средства. „Старата дървесина е суха и следователно особено уязвима при пожар. На тази основа материалът на покрива може да поддържа бързо хоризонтално и вертикално разпространение на огъня". „Доколкото ми е известно, в катедралата не са били монтирани пръскачки […], но покривът изглежда е напълно изгорял, добавя специалистът. "Щом покривът се запали, падащите въглени могат да запалят дървените рамки и други конструктивни елементи на катедралата". Това, което остана Въпреки страховете, че ще рухне цялата катедрала, основната конструкция изглежда непокътната. Двете правоъгълни кули все още се открояват в парижкото небе, а големият каменен свод остана на върха на тежките стени, поддържани от масивни аркбутани. Сградата издържа най-голямото си изпитание. Покривът на катедралата се състои от каменен свод, защитен от дървена конструкция. Това я прави по-устойчива от други катедралите с дървени тавани. "Каменният свод на Нотр Дам се оказа достатъчно здрав, за да не могат (в голямата си част) срутващите се дървени ферми да го пробият. Заради това разрушените дървени елементи останаха отгоре върху свода, подпалвайки огъня", заяви Робърт Боулс (Robert Bowles) от британската Камара на строителните инженери. Том Никсон (Tom Nickson), старши преподавател по средновековно изкуство и архитектура в Лондонския институт Курто, отбеляза за Рhys.org, че каменният свод "е действал като един вид противопожарна врата между силно запалимия покрив и лесно запалимия интериор" - както е замислено от средновековните строители на катедралата. Въпреки че каменните стени, сводовете и аркбутаните са пожароустойчиви, те може да са претърпели структурни повреди от топлината. "Зидарията може, без да се срутва, да се нагрее и разшири, а тъй като после се охлажда и се свива, тя може да се деформира", пояснява Боулс. Изящните витражи на катедралата изглеждат непокътнати, но вероятно страдат от „топлинен шок“ от горещината на пожара, последван от студената вода, обяснва Джени Алекзандър (Jenny Alexander), експерт по средновековно изкуство и архитектура в Университета на Уоруик. Това означава, че оловното стъкло може да е било отслабено и ще се нуждае от кратко изследване. Сега ще са необходими внимателни проверки, за да се определи дали камъните на сводестия таван са отслабени и напукани от топлината. Ако е така, може да се наложи да се разруши цялата конструкция и да се изгради отново. След като сградата бъде стабилизирана и щетите са оценени, могат да започнат възстановителни работи. Вероятно това ще стане с международни усилия. Какво следва Първата работа на аварийните екипи е осигуряването на безопасен достъп за инженерите, за да се направи оценка доколко е стабилна конструкцията. Нестабилните части могат временно да бъдат укрепени или демонтирани. "Следващият приоритет ще бъде да се прецени рискът от проблеми при охлаждането на зидарията и да се изработят средства за премахване на овъгления дървен материал върху сводовете, така че да може да се проверят самите каменни сводове", обяснява Боулс за The Guardian. Това вероятно ще изисква кранове. Ще е необходим временен покрив, за да се предпази зидарията. Проблеми Фасадата на катедралата е реставрирана през 90-те години на миналия век, което дава малка представа за реалната умора и критичните конструктивни проблеми, пред които е изправена емблематичната сграда. Още някои от необходимите спешни ремонти са: Шпиловете, увенчани с 12-те апостола, имат голям брой пукнатини Остарялата каменна зидария на всички аркбутани създава проблеми за стабилността на цялата сграда. Много пинакли и гаргойли са в лошо състояние или са паднали Оловото на оцветените стъкла е отслабено Снимка: YouTube Централният шпил на Нотр Дам, унищожен в пламъка в понеделник, бе добавен към готическата катедрала през 19-ти век. Трябва ли да бъде възстановен, или да бъде заменен с нов дизайн за 21-ви век? Вероятно финансови и политически съображения, както и естетически, ще участват в решението. Катедралата Нотр Дам е построена за почти 200 години и е била много променяна през останалите почти 700 години от завършването си. В този смисъл тя никога не е била сграда, застинала във времето - тя винаги се е променяла и еволюирала. Набавянето на материали също може да бъде предизвикателство. Покривът на катедралата е направен от дъбови греди, изрязани от вековни дървета, някои с дължина до 110 метра. Дори през 13-ти век е било трудно да се намерят. В Европа вероятно няма нито една страна с достатъчно големи дървета днес, отбеляза Том Никсон. Президентът Емануел Макрон обеща да възстанови катедралата. Френските компании и богатите семейства вече събраха над 600 млн. евро. Налице е и точен дигитален 3D модел, извършен под ръководството на Андрю Талън (Andrew Tallon), за който ви разказахме вчера. Малцина се съмняват, че Нотр Дам ще се издигне отново в пълния си блясък. "Катедралите са каменни феникси - напомнящи, че от всякакви неприятности можем да се преродим", заяви Ема Уелс (Emma Wells), археолог от Университета в Йорк. Източник: http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Notr-Dam-sled-pozhara-Kakvo-ostana-i-kakvo-predstoi_126590.html?fbclid=IwAR23TXFvg0_wsKw0Heo8m2u16LHlBDvvIC6WidwHJX0yubIneBM0xpqAnUc
  6. Да игнорираме човека, който очевидно не е наясно с материята и да продължим с дискусията.
  7. Режисьор и сценарист: Виктор Десов Монтаж : Виктор Поптолев Двама български студенти по кино са посветили две години от живота си на изследване на югославските конфликти от 90-те години и последиците от тях. Дали първопричината за тези събития е действително етническата нетърпимост между балканските народи или е резултат от политическите машинации на Великите сили? Направеният от тях документален филм разглежда една от големите трагедии на XX век в една нова светлина – несъвместимостта на Югославия със световната икономика след приключването на Студената война. От режисьора : „Филмът, който ще гледате, не може да обхване всичките аспекти от формирането на Югославия и възникналите впоследствие проблеми. Нарочно сме избягвали темата за българите в Македония и Западните покрайнини, тъй като тя е твърде обемна и изисква самостоятелен филм. Насилственото потискане на българщината по тези земи е престъпление, с което Тито ще бъде запомнен завинаги от нас. Постарали сме се да се отърсим от нашите обусловености и да погледнем историята на нашите съседи с техните очи. Ще има обвинения, че филмът е просръбски – а той е всъщност прочовешки. Югославия е била държава, провеждаща самостоятелна политика – коя от днешните малки балкански държави може да се похвали, че е действително независима или стабилна? Медиите разделиха някогашните братя, сложиха им етикети – „жертви“ и „агресори“, „демократи“ и „комунисти“, а политиците посяха у тях семената на омразата. Някои ще кажат, че военновъздушната кампания от 1999 г. е била вид историческа справедливост – но отговорността е индивидуална, а не обща. Децата, разкъсани от касетъчните бомби, не са носели вина за историята или политическите решения на своята страна. Обратното твърдение би било висша форма на цинизъм. Филмът е насочен към българите. Те са тези, които трябва да осъзнаят, че не сме сами в своята материална и духовна криза – че и други са били докарани нарочно до същото положение като нас, макар и по по-различен и кървав начин…“ Източник: http://www.dokumentalni.com/ Първа част: Втора част:
  8. Верно спрете с глупостите! Душко веднъж го пуснах с преглед на мненията и не му хареса, ако продължава ще се повтори и няма да го отменя, а той ще се откаже да пише като знае, че никой няма да му одобрява троленето. Имаме си клуб Политика, където се обсъжда политиката такава каквато е, в открития форум това е забранено точно кактл се и сплмена в тази тема - за да се избягват ненужните конфрунтации.
  9. Дракула Брам Стокър Не мога да повярвам, че до момента не съм я чел Уникална книга, нищо чудно че след нея има толкова много романи, разкази, филми, сериали и какво ли още не свързани с Дракула. Стокър създава цял един свят, който ще продължи да живее още много поколения.
  10. Още една професия отива в историята:
  11. Година след като Илон Мъск изпрати автомобила си с ракета в Космоса и малко повече от 40 след като „Излел е Дельо Хайдутин“ озвучи космическото пространство, оригиналният интерактивен спектакъл „Дългият път към звездите“ ще ви разходи сред звездите. В това нетрадиционно представление науката среща театъра, за да предложи на зрителя нови знания и да му даде храна за размисъл за бъдещето на човечеството. Смелият екип зад проекта - Андреа Брунело, режисьор и сценарист от Jet Propulsion Theatre - Италия, д-р Владимир Божилов от Катедра "Астрономия" към Физическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ и Димитър Узунов, режисьор, сценарист и актьор от Famille Mundi - Париж и Арте Урбана Колектив - София, заплитат цветен коктейл от наука, театър и пърформанс. Запознайте се с учения Джон Иванов с корени в Бохемската аристокрация и с ексцентричния водещ Денеш Наги, които кръстосват шпаги в дебата „Настояще на Земята или бъдеще в Космоса“. В напрегнато токшоу ще можете да научите подробности за това колко ни остава да ги стигнем марсианците и дали животът на земята може да бъде песен, ако положим задружни усилия, както и любопитни подробности от личния живот на двамата герои. Ако искате да участвате във вземането на решението за бъдещето на човечеството, заповядайте на премиерата на спектакъла на български език на 11 април (четвъртък) от 19.30 във Френския културен институт в София (адрес: https://goo.gl/a5x91L) и на 12 април (петък) от 19.00 в Limacon Event Center в Пловдив (адрес: https://goo.gl/oe1Sd2). Билети за представленията и съпътстващите събития през годината можете да закупите онлайн на адрес: http://www.arteurbanacollectif.com/the-long-way-to-the-stars.html. След края на представлението ще имате думата за дискусия с екипа на проекта. Датите не са избрани случайно. На същия този 12 април през далечната 1961 г. руснакът Юрий Гагарин става първият човек, който полита в Космоса и така слага началото на космическия живот на човечеството. Освен да ви запознае с възможностите на съвременната наука и стъпките напред към недостижимите до вчера цели, организаторите на проекта от Арте Урбана Колектив, Сдружение „Форум Демокрит“ и Jet Propulsion Theatre, в партньорство с редица институционални и частни партньори, ще ви дадат уменията да разкажете и собствените си истории. Освен като зрители на представлението, през април и май ще можете да се включите и като участници в двата уъркшопа по „Разказване на научни истории“ на Андреа Брунело, режисьор на представлението, и „Творческо разказване на истории“ на Димитър Узунов в София и Пловдив. Уъркшопът на Димитър Узунов бе включен в топ 10 на най-добрите креативни събития в Лондон през септември миналата година. През юни е планиран и трети уъркшoп по „Комуникация на науката“ с водещ д-р Владимир Божилов, като датите и локациите за София и Пловдив предстоят да бъдат обявени. Повече информация за събитията ще можете да откриете и на официалната страница във Facebook: www.fb.com/thelongwaytothestars/ Уъркшопът по „Разказване на научни истории“ ще се проведе на 13 април от 10.00 в зала Компас на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и на 14 април от 10.00 във Френския културен институт в София. В уъркшопа по „Творческо разказване на истории“ можете да участвате на 16 май от 18.00 в Limacon Event Center в Пловдив и на 22 май от 18.00 във Френския културен институт в София. Билети можете да закупите онлайн тук: http://www.arteurbanacollectif.com/the-long-way-to-the-stars.html. В работата си Андреа Брунело свързва театъра и науката. Той има докторска степен по физика от State University of New York at Stony Brook. През 2001 г. Брунело решава да следва своето артистично призвание и започва театрална кариера. Той е основател и художествен ръководител на Teatro Portland в Тренто, Италия. Той е и художествен ръководител на Arditodesio Company, театрална компания, създадена през 2002 г., за която е написал и продуцирал над 10 оригинални пиеси, които са представяни в цяла Италия и в чужбина. През 2012 г. Андреа Брунело съвместно с Лабораторията за комуникации по физически науки към катедрата по физика на университета в Тренто създава Jet Propulsion Theatre. Това е лаборатория за театрално творчество, свързано с науката, учените и научните истории. JPT има за цел да покаже хуманната страна на науката чрез театъра. Брунело понастоящем е свързан с катедрата, където преподава курс Emozionare con la Scienza, за разказване на научни истории и за писане на научни театрални пиеси. Продукциите на JPT са както на италиански, така и на английски, и са представяни в множество театри, университети и училища. Димитър Узунов е театрален режисьор, сценарист и продуцент. Той притежава магистърска степен по приложни театрални науки от Университета Париж 8. Учил е и актьорско майсторство, театрална режисура и театрален мениджмънт в Brooklyn College (CUNY). През 2008 г. основава театрална компания Famille Mundi в Париж и оттогава е нейн артистичен директор. Съосновател е и съръководител на Арте урбана колектив, който продуцира и организира различни събития в България и Европа. Организатор е на Summer Scriptwriting Base, международен образователен форум за писане на сценарии за различни изкуства и творчески индустрии. SSB събира всяко лято за десет интензивни дни с лекции и уъркшопи участници, лектори и ментори от цял свят. Той е режисьор и сценарист на осем театрални постановки във Франция и България и множество мултимедийни истории. Димитър Узунов редовно дава уъркшопи за разказване на истории, актьорско майсторство и режисура (Франция, България, Великобритания, САЩ, Египет, Литва и Азербайджан). Проектът е част от официалната програма на Пловдив 2019 – Европейска столица на културата и се осъществява с подкрепата на Дирекция „Култура“ на Столична община. От страна на ПУ „Паисий Хилендарски“ и СУБ-Пловдив координатор и съорганизатор на събитията в Пловдив е доц. д-р Тодорка Димитрова, научен секретар на СУБ-Пловдив. Медиен партньор на проекта е сп. „Българска наука“.
  12. То си е сериозен бизнес с тези хапчета и реално са до момента половината население не е имало нужда от тях, но от "днес" грешката е поправена! За мен въпроса е повече морален.
  13. Нови хапчета за мъже за контрол на раждаемостта са преминали тестовете за безопасност и поносимост. Хапчетата могат да се приемат ежедневно и произвеждат хормонални реакции равносилни на ефективната контрацепция. Резултатите от Фаза 1 бяха представени в неделя, 24 март на ENDO 2019, годишната среща на Endocrine Society в Ню Орлиънс, САЩ. Цялата новина: https://www.technologynetworks.com/
  14. Аз най-вероятно няма да присъствам, че ми е доста далече и от опита ни до сега винаги срещите организирани извън София не са имали голям успех. Но самата тема може да предизвика една локална среща

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×
×
  • Create New...