Аз бях танкист-механик водач и инструктор механик водач в асеновградския танков полк.През времето на службата ми там съм карал т55,т55а,т55ам2,т62 за кратко там имаше и т54 с хидравл.лостове и от личния си опит мога да кажа че,по корава машина от т55а нямаше.Т55am2 изглеждаше най красив но само да се снимаш с него при малък наклон страни но отказваше да превключи предавка по 10-15 мин на място баир катереше на първа само и в калта веднага засядаше поради намаления просвет.Т62 на книга по нов,по хубав,бръз мощен и тем подобни бля-бля-бля на практика редовно се чупеше ...Т55а беше калашника на танковете просто и надеждно оръжие направено за малоумни,дуракоустойчиво желязо, което може да ремонтира и селския ковач обаче е много стара концепция и изостава назад от конкуренцията.въпреки това превъзхожда, която и да е бронирана джипка,бтр,мтлб,бмп и можеше да не се ликвидира поради куп съображения но няма да ги изреждам че и без това се отплеснах май.....
Танковте са ефективни само когато се използват по много с подръжка от пехотата сам по себе си един танк е нищо предчочитам да имам 1000 стар модел танкове, пред 20-30последен модел...без значение на произхода.