Отиди на
Форум "Наука"

Frujin Assen

Модератор Военно дело
  • Брой отговори

    11355
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    94

Frujin Assen last won the day on Август 7

Frujin Assen had the most liked content!

Репутация

5517 Академик

1 Последовател

Всичко за Frujin Assen

Лична информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

38610 прегледа на профила
  1. Тази нощ сирийците са започнали щурма на Хан Шейхун.
  2. Очевидно общата ти култура е доста слаба що се отнася до авиацията... даже жълтата преса писа по въпроса. https://blitz.bg/svyat/rusiya-zapochna-seriynoto-proizvodstvo-na-su-57-no-sashch-go-tsakat-s-legion-video_news688480.html Този самолет обаче няма нищо общо с алтернативката, тъй като е първия руски, а не съветски самолет проектиран от нулата. Трябва обаче, да държим сметка, че 30 години са огромно време и само едно поколение нямаше да се смени. Навярно днес вече щеше да навлиза напълно ново поколение. Самолетите за които говоря са проектирани през 80 те и е трябвало да полетят в края на 90 те. Да добавим още няколко години за отстраняване на грешки, после още малко време за насищане на съветската армия с тях... тоест първото десетилетие на 21 век щяха да дойдат и при нас. Проектирането на самолети обаче щеше да продължи и през 90 те. Тоест самолетите проектирани през 90 те щяха да са готови за производство навярно още към сега, през това десетилетие. Например 1.44 е бил готов още през 1990. Той е щял да влезе на въоражение още през 90 те, а още към 2010 щеше да е готов неговия заместник.
  3. Празен пост да се види, после ще го изтрия.
  4. Ето и още нещо за атомния бизнес. Надявам се да ви е интересно. https://en.wikipedia.org/wiki/Gilbert_U-238_Atomic_Energy_Laboratory Детска играчка - конструктор "Направи си сам атомна лаборатория". Продавана е през 50 те, когато не са имали точна представа за последствията.
  5. По последни непроверени данни е превзета и Ракая.
  6. В светлината на закупуването на Ф-16 (парите вече са платени) изниква въпроса, а как биха изглеждали българските ВВС, ако не се бе случила сакралната дата 10 ноември 1989. Разбира се, една такава алтернативка изисква и оцеляването на СССР от когото България би закупувала своята авиационна техника. Слава Богу днес ние знаем доста за перспективното поколение съветски самолети което би заменило модерните тогава машини. Разбира се, трябва да си държим сметка и за тогавашната идеология, която би намерила продължение и днес. Нейните най значителни постулати са; 1 Всяка задача изисква свой тип самолет (за разлика от западната, където се опитват за "всичко в едно") 2 Самолетите имат сравнително къс жизнен цикъл и не се модернизират сериозно 3 Предпочитат се сравнително евтини, но многобройни машини по опита от ВСВ Изтребителна авиация Към 1990 България разполага с многобройна изтребителна авиация, имаща многобройни вариации на вече остарелия МиГ-21. В началото на 80 те са купени голям брой МиГ-21 бис с идеята да запълнят дупките докато дойде новата машина. Също така сме имали и МиГ-23 мф, който обаче много бързо е приведен в графата "остаряващ самолет". За наистина модерни машини са смятани МиГ-23 мла и млд. В самия край на социализма пристига и така дългоочаквания МиГ-29 А 9-12. Трябва да държим сметка също, че много скоро ентусиазма от МиГ-23 е изчерпан, тъй като самолета се оказва с големи вродени недостатъци- труден е за управление и има малък боен товар. български МиГ-21 бис български МиГ-23 мла български МиГ-29 А 9-12 Няма никакво съмнение, че през 90 те и може би в началото на 21 век българската авиация би продължила насищането с МиГ-29. Предвид на остаряването на МиГ-21 и неудволетворението от МиГ-23 биха били закупени големи количества МиГ-29 от последващите варианти 9-13 и 9-14. Варианта СМТ навярно би получил друг индекс и също би постъпил на въоражение. Радикално модернизирания МиГ-29 М2 би се превърнал в последния вариант на този самолет доставян за българските ВВС. Ако имахме достатъчно пари, то няма съмнение, че вариантите СМТ и М2 биха се превърнали в гръбнака на изтребителната авиация. МиГ-29 СМТ базиран на 9-13 МиГ-29 м2 Предположително към 2005-2010 би влязъл на въоражение и самолета от новото поколение. За наша радост тежката машина известна като МиГ проект 1.44 е била въплатена в метал още преди разпада на СССР. Дали България би получила от тези тежки машини е сложен въпрос. Предвид на малката територия и ограничени финанси, навярно би се повторила съдбата на Су-27 които не купуваме. МиГ проект 1.44 По сложен е въпросът с лекият изтребител, който така и не е произведен и съществува само на хартия. А именно това е самолета който би дошъл на смяна на МиГ-29 в българските ВВС към 2005/10. Поради тази причина сме принудени да се предоверим на фантазията на художника как би изглеждал Су ЛФИ проект 4.12 Ето тези самолети от горните картинки, биха били днес гордостта на българските ВВС и наш основен изтребител. Ударна авиация България разполага с мощна ударна авиация, като Су-22 м4, а не МиГ-29 е бил смятан за най модерния и най добре оборудван самолет в нашите ВВС. Освен тях сме имали също щурмовици Су-25к и вече остарелите МиГ-23бн. Български Су-22 м4 Български МиГ-23 бн Български Су-25 к Извън съмнение е, че би продължило закупуването на модернизираните варианти Су-25 тм на базата на Су-25 уб и Су-22 м5. При това Су-22 м5 би бил същия на външен вид, но доста по различен вътрешно. Предвиждало се е отказ от КИГ (крило с изменяема геометрия) и полуизтребителния въздухозаборник, а по някой мнения и изобщо от форсажната камера на двигателя. Считано е било, че тази все по ударна машина няма нужда от тези изтребителни рудименти останали от изтребителя бомбардировач Су-7. Радикално модернизирания Су-25 тм Навярно бихме закупили и МиГ-27 (като на снимката по горе) втора ръка за замяна на вече остарелите МиГ-23 бн. Новото поколение ударни самолети би влязло на въоражение в началото- първото десетилетие на 21 век и би произлизало от Су МФИ проект 4.12. Първоначално това е бил конкурент на ЛФИ, но впоследствие конструкторите решават да направят от него ударна или най малко многофункционална машина. Той също не е произведен в метал и отново сме принудени да се доверим на фантазията на художниците. Ето така би изглеждал МФИ който би заменил Су-22 и може би МиГ-27 в първото десетилетие на 21 век. Наследник на Су-25 е трябвало да стане проекта Ш-90. За съжаление към момента на разпад на СССР той е бил още на стадий концептуална разработка, така че би постъпил на въоражение доста по късно. Навярно днес вместо Ф-16 бихме купили именно този самолет, тъй като той би бил готов доста по късно. Остава въпроса как той би изглеждал когато бъде готов и тук отново сме принудени да се предоверим на фантазията на художниците, които ни го рисуват в два варианта с една и две кабини. Проект Ш-90 в очите на художниците. Разузнавателна авиация. България е разчитала за разузнаване на МиГ-21 р, МиГ-21 мф-р и Су-22 м4. Освен тях сме имали и МиГ-25 рбт. Този самолет е върнат на СССР през 1990, а преди това е бил силно секретен и поради това няма хубави негови снимки от България.
  7. И сега, понеже живеем в комерсиално общество е време за реклама! Който иска да се потопи в тази епоха- 50 те години препоръчвам да изпробва игрите от серията фолаут. Сетинга може да се опредeли като ретрофутуризъм. Ако нямате време или желание за игра горещо препоръчвам да изслушате саундтрака на играта. Голяма част от песните са хитове от тези години. Ако и за това нямате време, вижте поне моята любима песен от саундтрака.
  8. Благодаря за добрите думи, ще го изтрия щом предизвиква недоволство.
  9. Съобщения, че сирийците са превзели хълма Тел Нар. Отбелязал съм го на картата.
  10. Frujin Assen

    Атомен бизнес

    Началото на Атомния бизнес като атракция е поставено в САЩ. За начало може да се смята хвърлянето на бомбите върху Хирошима и Нагасаки които станали сензацията на века и за тях се говорело много. Макар във втората половина на 40 те да не били ясни всички следствия от ядрения взрив вече се знаело, че радиацията е твърде опасна. Неяснотите и явната опасност обаче не могли да възпрат нездравия интерес към това най унищожително оръжие в историята въобще. Съвсем скоро след първите изпитателни взривове военното командване започнало активно да осветява изпитанията в пресата. На страниците на пресата започнали да се появяват датите на изпитанията, на самия полигон били канени журналисти, които при това можели да посетят и самия кратер след изпитанието! Това обаче било само началото, за да не пропуснат гостите на Невада шоуто търговско-промишлената палата започнала да пуска календари с графиците на изпитанията, да предлага най добрите места за тяхното наблюдение и ... екскурзии с гидове по полигона. През 50 те местния бизнес също започнал да се включва в атомния бизнес. Били издигани специални площадки в близост до полигона откъдето имало най добър изглед, а хотелиерите се стараели така да ремонтират своите хотели, че посетителите да могат да наблюдават взривовете направо от басейна докато пият коктейла си. Ядрените гъби били видими даже и от Лас Вегас, така че, това била още една атракция. Появила се и атомна мода- красавици в изрязани бански позирали за фотосесии на фона на поредната атомна гъба. Провеждани били конкурсите Мис Атомна бомба и Мис Атомен взрив. Атомния туризъм се оказал златно време за туристическия бизнес! Например знаменития бизнесмен и хотелиер Бени Бинион заявил, че "Най доброто което може да се случи в Лас Вегас е атомна бомба". В баровете започнала продажбата на атомен алкохол. Най различни коктейли били кръстени на атомна тематика. Един от най популярните бил коктейл "Атомна бомба" включващ шампанско, водка, шери и бренди. За атомните изпитания били организирани екскурзии, пикници и цели шоута, които често включвали конкурси по красота и барманско майсторство. През 1955 огромна популярност придобило стриптиз шоуто на хотел The Sands. Освен алкохол и голи жени жени, той имал и образователна цел- военни разказвали на очарованата публика за атомните бомби на фона на поредната издигаща се атомна гъба... Безспорна звезда на шоуто била певицата Маргарет Пиазе, която била наречена "Мис Радиация". Последната атомна мис, вече през 60 те била избрана в същия хотел и това била Ли Мерлин, която получила корона във вид на атомна гъба. А радиацията от тези взривове? Официално властите признавали само незначително повишение на радиационния фон. Едва много години по късно властите признали, че умишлено са криели нивата на радиация, за да не предизвикват паника. Най големия кратер Седан днес.
  11. Сирийците са превзели Абдин.
  12. Малко теоритизиране. Когато четох за 4 кръстоносен поход видях, че французите използват името Романия. В България пък се използва по скоро термина "гърци". Едни кратки сравнения с днешната ситуация. Имаме Германия, и съответно германец, Франция и французин... но имаме Великобритания и ... британец, а не великобританец. Имаме Съветски съюз, но нямаме съветскосъюзец, а просто руснак или максимум съветски човек (но това е с ограничено използване). Имаме Съединени Американски Щати, но нямаме съединеноамериканскощатовец, а просто американец. Напълно неправилен термин, тъй като и канадеца и мексиканеца и аржентинеца също се явяват американци. Тоест видно е, че хората използват удобни за произнасяне и запомняне термини, дори когато те са фактически погрешни. Например руснаците са само един от съветските народи, а СССР е империя. Фактически грешно. САЩ е само една от многото държави в америка, и е фактически погрешно жителите и да бъдат наричани "американци". За Византия е същото. Самото име "Източна римска империя" е неправилно, тъй като нито тогавашните хора, нито днешните говорят за "източноримлянец", а най много за ромей. В този смисъл най коректно би било "Романия" и "ромей".
  13. В района на Африн кюрдите са взривили опозиционна кола и са убили двамата возещи се в нея опозиционери. Партизанската война в района в последно време все повече е кюрди против опозиционери, а не кюрди против турци. Опозиционни части от зоните под турски контрол са заминали за Идлиб да участват в боевете против сирийците. Опознат е сирийския пилот на сваления при Сукейк Су-22 м3, това е Мухамад Ахмад Сулейман. Той е взет в плен от опозиционерите. Втория член на екипажа (явно е учебно-бойна машина) се е спасил. Съобщава се, че сирийците се придвижват в Тел Тари (отбелязал съм го на картата).

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×
×
  • Create New...