Отиди на
Форум "Наука"

Маркетинг


Recommended Posts

  • Потребител

Много моля,ако някой разбира от маркетинг да ми отговори на следните въпроси(ТЕСТ)

Благодаря Предварително!

Информация за първите 12 въпроса:

Фирма Мадлен casa OОД предлага на българския пазар мебели за обзавеждане на дома и градината.Ръководството на фирмата твърди ,че тя е ориентирана към потребителите и пазара и ,че това не е декларация а философия. Екипът се гордее с това ,че заради производството от 2005г. насам не е било отрязано нито 1 дърво. Фирмата използва ратан,банан,ламинирани пресовани плоскости,които се получават чрез слепване на отпадъчни стърготини от други производства.Дори гофрирания картон,с който се опаковат мебелите е рециклиран. Благодарение на всеотдайните си усилия фирмата е получила правото да поставя екомаркировка на всяка своя стокова единица.

Вицепрезидентът по маркетинг ръководи екип от млади и ентусиазирани специалисти,които осигуряват връзката на фирмата с потребителите и потготвят маркетинговата стратегия.Te отговарят за развитието на компанията, правят анализите, разработват плановете, контролират изпълнението им, следят развитието на маркетинга и изразходването на средствата по маркетинговия бюджет,осигуряват функционирането на МИС,ръководят методически маркетинговите звена, които работят в поделенията.

Мадлен casa ООД разполага с дизайнерско бюро, завод за производство и търговска кантора.Последната е отделна СБЕ с относителна самостоятелност. Тази структура е нова и е получена от сливането на предприятие за производство на мебели и търговска фирма,която има добре развита магазинна мрежа.

До 2004г. в средата на всяка година маркетинговия екип на фирмата е възлагал на маркетинговата агенция GFK, България изследване, което трябва да установи модните тенденции за следващата година,изискванията на потребителите и конкурентното предлагане.Маркетинговите изследвания са финансирани самостоятелно от фирмата. От началото на 2005г. Мадлен casa ООД купува части от доклад от домакинския панел на GFK.

В началото на всяка година фирмата извежда на пазара по една жилищна и една градинска колекция от марково наименование.

За 2007г. колекцията за обзавеждане на дома се нарича Bella Casa, регистрирана е като марка за мебели и съдържа 6 модела холни гарнитури,6 модела модулни стелажи, 5 модела ракли, 8 модела комлект маса със столове и 9 модела комплект холна масичка с шкаф за техника и бар. Въпреки че не е типично за отрасъла, моделите се водят под номер(например Bella casa 2007 N#15).На търговските промоции и в тв реклами се представят с рекламното послание Добри хора в хубав дом!"

Градинската колекция се нарича Natura (регистрирана като марка за мебели) и съдържа 5 модела ратанови комплекти от ниска маса с 4 фотъойла, 5 модела ратанови комплекти от висока маса с 4 стола, 4 модела люлеещи се столове от банан, 6 модела люлки - ратан и банан. Всички съпровождащи ги рекламни материали неизменно съдържат фразата "От природата - За природата!". С продажбите се занимава търговската кантора. Тя контролира фирмените магазини Мадлен casa ,регистрира и след марките,управлява рекламните компании и поддържа връзките с медиите.

Мебелите на фирмата се продават само в собствени мебелни салони в София и областните градове.В салоните се излагат мостри, а клиентите правят поръчки и получават стоките си в срок от 45 работни дни. Цените се движат в инервала 169-999 лв. на артикул и се възприемат като луксозни. Цените са високи, но фирмата дава 2годишна гаранция, а салонът трябва трябва да поема всякакви ангажименти по поправка и доставка до дома на клиента, както и да приема поръчки за производство по индивидуален модел и мярка. Всички изделия без изключения, се доставят до дома на клиента и ако е необходимо, се монтират. При желание на клиента, могат да се заплатят на 4 части в рамките на 1 година.

Непосредствено преди и по време на извеждането на новите модели фирмата рекламира колекциите си в най - гледаните часови пояси по Нова телевизия и БТВ, в специализираните списания и в тематично насочените светски списания. В сайта на фирмата в Интернет може да се види непрекъсната виртуална изложба.

За 2008г. фирмата планира да увеличи обема на производството на артикулите в колекцията Natura,да ги продава на пазара в Полша. Предвижда се и производство на градински осветителни тела, с които поляците традиционно комбинират градинските си мебели. За целта е оборудван и чака сертификация Цех за електротехническо производство.

Няма причина осветителните тела да не се предлагат и на Българския пазар още през същата година.

1.Коя е господстващата маркетингова концепция във фирмата?

А)Производствена Б)Продуктова В)Търговска Г)Маркетингова Д)Социално-етичен Маркетинг

2.Определете вида на МИ, закупувани от агенцията след 2005г?

А)Конфиденциални Б)Омнибусни В)Синдикати Г)Конюнктурни Д)Не може да се определи по наличната информация

3.По каква комбинация от критерии е сигментиран пазара?

А)Пол и възраст, Б)Възраст и платежоспособност, В)Платежоспособност и очаквана изгода, Г)Пол,платежоспособност и стил на живот, Д)Платежоспособност,очаквана изгода,ситуация при ползване

4.С каква стратегия фирмата обхваща целевия си пазар?

А)Недиференциран маркетинг Б)Диференциран маркетинг В)Концентриран маркетинг Г)"Б"и"В" Д)Не е нужно да го обхваща

5.Определете в кои групи по маркетинговите класификации на стоките попадат тези на "Мадлен casa ООД"

А)Стоки за крайно потребление,стоки с всекидневно търсене

Б)Стоки за крайно потребление,стоки с особено търсене

В)Стоки за крайно потребление,стоки с предварителен избор

Г)Стоки с производствено предназначение,технологично оборудване

Д)В зависимост от типичните за пазара мотиви за избор,отговори "А" и "Б"

Е)В зависимост от типичните за пазара мотиви за избор,отговори "Б" и "В"

6.Чрез какъв процес на вземане на решение за покупка най-вероятно ще бъдат закупувани мебелите?

А)Разширен Б)Ограничен В)Рутинен Г)Импулсивен Д)Комбиниран

7.Какви марки от гледна точка на обхвата ползва фирмата?

А)Обща марка Б)Фамилии В)Индивидуални Г)Комбинирани Д)Няма достатъчно информация за да се определи

8.Определете показател за наситеност на стоковата номенклатура на "Мадлен casa ООД"

А)8 Б)9 В)54 Г)26 Д)84

9.Ако маркетинговия екип прави анализ на продукцията,по структурния модел на Левит,кои равнища следва да отчете?

А)Стоката в реално изпълнение

Б)Стоката по замисъл и стоката в реално изпълнение

В)Стоката по замисъл,стоката в реално изпълнение и стоката с подкрепление

Г)Стоката по замисъл,стоката в реално изпълнение,стоката с подкрепление и стоката с обществено признание,ако има данни ,че марката се възприема като престижна

Д)Това е въпрос на избор от страна на екипа

10.Какъв канал ползва фирмата при продажбата на мебелите?

А)ВМС от корпоративен тип на едно равнище

Б)Управляема ВМС

В)Хоризонтален

Г)Пряк канал

Д)ВМС на едно равнище от договорен тип

11.С каква стратегия се извеждат новите мебели във фаза Внедряване(Въвеждане) от жизнения цикъл на стоката?(Разходите за ТВ реклама не могат да бъдат отчетени като ниски)

А)Широко проникване(бързо навлизане на пазара)

Б)Изборно проникване(бавно обиране на каймака)

В)Интензивен маркетинг(бързо обиране на каймака)

Г)Пасивен маркетинг (бавно навлизане на пазара)

Д)Ниско бюджетен маркетинг

12.Какво представлява като профил на бизнеса СБЕ,която движи стоките от производството до дома на потребителите?

А)Търговец на едро

Б)Търговеж на дребно

В)Агент

Г)Брокер

Д)"А" и "Б" са верни

13.Каква стратегия за развитие предприема фирмата за 2008г. ако съдим по плановете и да продава на пазара на Полша и България едновременно

А)Интензивно развитие,пазарно развитие

Б)Интензивно развитие,пазарно проникване

В)Интензивно развитие,развитие на продукта

Г)Диверсификация

14.Ако приемете ,че основния конкурент на фирмата е позицирал своите мебели чрез посланието "Всичко Естествено!", как е позицирана колекцията на "Мадлен casa ООД" - "Добри хора в хубав дом!" ?

А)Диференцирано

Б)Лице в лице

В)Под "чадъра на марката"

Г)Не може да се определи

Д)Отговори "А" и "Б" са верни

15.Определете марковата стратегия на фирмата?

А)Мономаркова

Б)Многомаркова

В)Разширяване обхвата на марката

Г)Разширяване границите на използване на марката

Д)Няма достатъчно информация за да се определи

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...