Отиди на
Форум "Наука"

apostol

Потребител
  • Брой отговори

    83
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за apostol

  • Рожден ден 22.05.1958

apostol's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Репутация

  1. ПРОДЪЛЖАВА ДРАМАТА ОКОЛО YAHOO Трима изпълнителни директори, двама вицепрезиденти и още няколко ръководители от високо ниво напуснаха по свое желание компанията Yahoo. Тенденцията мениджърите на Интернет гиганта да напускат, се прояви след краха на преговорите за поглъщане от Microsoft. Старшите мениджъри в Yahoo не разбират политиката на генералния директор Джери Янг и на президента Сюзан Декер, посочва вестник "Ню Йорк Таймс". От друга страна, членовете на Съвета на директорите са подложени на натиск от милиардера Карл Икан, който чрез изкупуване на акции се опитва да овладее контрола в компанията. Инвеститорът търси начин да смени борда на директорите и да върне Microsoft в преговорите, като така отговори и на желанията на немалка част от дребните акционери. Не е изключено Microsoft да подготвя примамливи предложения за водещите инженери на Yahoo, пише освен това "Ню Йорк Таймс". Когато през февруари Microsoft отправи офертата си за поглъщане на Yahoo, Бил Гейтс отбеляза наличието на много талантливи служители в компанията. АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  2. ОПАСНА ЛИ Е WI- FI ВРЪЗКАТА?... „Ползвате ли wi- fi?...” Това е въпросът на деня. Учените обаче предупреждават: подрастващите не бива да поставят в скутовете си своите преносими компютри с безжичен интернет достъп! Така поне смята професор Лоури Чалис, който оглавява американския правителствен комитет за безопасност на мобилните устройства. Причина за безпокойство в случая са не самите мобилни компютри, а вградените им wi-fi портове. Според професора състоянието на потребителите от рисковата група трябва да бъде следено поне докато завършат изследванията на потенциалните здравословни проблеми, свързани с използването на wi-fi технологията. Дотогава е препоръчително децата и подрастващите да стоят на безопасно разстояние от вградените в корпуса на лаптопите антени. Според официалното становище на Агенцията за защита на здравето, устройствата използващи wi-fi стандарта, са значително по-маломощни от мобилните телефони и следователно не представляват реална опасност за потребителите. Според професор Чалис wi-fi връзката е наистина безопасна, но само когато антената на устройството е разположена на достатъчно разстояние. Именно поради това проблемът не съществува при десктоп машините, които са разположени на поне 20 см. от краката на потребителя. При това положение излъчването на wi-fi предавателя се равнява на около 1% от това на мобилния телефон. Положението обаче е коренно различно, когато поставите лаптопа в скута си. В този случай wi-fi предавателя се намира на не повече от 2 см от вас, а излъчването му се доближава до това на мобилните телефони. "Логично е, щом съветваме децата да ограничат използването на мобилните телефони, да ги посъветваме да не държат лаптопа в скута си, докато използват wi-fi връзката.” – завършва професорът. АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  3. ЕФЕКТИВНАТА РЕКЛАМА В МРЕЖАТА На Хенри Форд, “бащата на индустриалната ера”, принадлежат думите: “Когато спечеля 100 долара, аз влагам 90 от тях за реклама!” Да, Форд, за разлика от нашенските “бизнесмени”, е разбирал значението и силата на рекламата. Десетки български търговци хленчат непрекъснато, че бизнесът им не върви. Как би могло да бъде другояче?… Та повечето от тях клечат по цял ден в мизерните си дюкянчета и чакат някой да се отбие ей така, случайно… От време на време наистина се отбива някой, но той си излиза скоро, без да купи каквото и да било. Защото с него се случва нещо отвратително. Щом го види, търговчето скача веднага на крака и още от вратата се нахвърля върху клиента си с фразата: “Кажете!” Познато до болка, нали?… “Бизнесменът” проклина “тъпите” българи, дето не разбират от хубава стока. Той кълне калпавото правителство и неговата икономическа политика, кълне турското робство и какво ли още не… Не проумява обаче, че вината за неговото мизерно съществуване е у самия него. Когато запиташ такъв един “бизнесмен” за рекламната му стратегия, той те гледа като теле в железница. Защото този простоват субект от край време смята, че “хубавата стока се продава сама”. Продава се сама на куково лято. В наши дни вече и един самун хляб на можеш да продадеш без реклама. Човек не само че трябва да рекламира бизнеса си непрестанно и упорито, той трябва да знае и КАК да го рекламира. Казано другояче, всеки, който иска да успее, е длъжен да изучи най- ефективните рекламни техники и похвати. Техники и похвати които аз разглеждам най- обстойно в курса си „Как да започнем успешен бизнес в Интернет”. Искам да ви запозная все пак с някои от основните рекламни похвати… 1. Накарайте читателя на вашето рекламно послание да си представи, че вече е купил вашата стока. Обяснете му какви прекрасни резултати ще постигне с нея или чрез нея. Опишете му ползите и облагите, които ще му донесе тази покупка. 2. Превърнете рекламата си в нещо като разказ. Измислете някаква увлекателна история и я разкажете. Така читателят ще бъде въвлечен в рекламата, без да дори да го съзнава. Междувпрочем, точно това правя и аз в момента!… 3. Помъчете се да убедите читателя на вашата реклама, че закупвайки вашата стока, той ще направи истински “удар”. Един често използван похват: съобщете на читателите, че въпросната стока обикновено струва 47 лв., а сега те могат да я закупят само за 27 лв. 4. Насочете заглавието си към определена таргет група. Така тези хора ще се почувстват ВАЖНИ! Един пример: “Счетоводители! Узнайте тайната на новия счетоводен софтеър!” 5. Съобщете на читателите колко бързо ще получат поръчания продукт. Това като нищо може да ги тласне към покупка. 6. Съобщете освен това на читателите, че при покупка ги очаква приятна изненада- няколко БЕЗПЛАТНИ подаръка. Любопитството отново може да тласне доста хора към покупка. Аз лично предлагам между 5 и 7 подаръка и в четирите си комерсиални сайта. Безплатен подарък предлагам дори и в новия си блог за Интернет маркетинг и е- търговия. 7. Интегрирайте в рекламното си съобщение някакви професионални съвети и наставления. Това ще заздрави репутацията ви на специалист и експерт във вашата област. Това е много, много важно, защото не цената продава стоката. Не я продава и качеството. Продава я доверието в стоката и търговеца, а то изцяло почива върху РЕПУТАЦИЯТА! 8. Избройте всички онези предимства и ползи, които клиентът може да извлече от вашия продукт. Никога не забравяйте основния постулат на рекламата: “Клиентът е адски себичен! Той търси единствено и само своята полза и изгода!” По подобен начин са структурирани текстовете и на останалите ми три комерсиални сайта. 9. Накарайте потенциалните си клиенти да повярват, че повече няма да срещнат такава изгодна оферта. Това съобщение придава елемент на неотложност и спешност. И това може да накара мнозина да посегнат към портфейла си. Прилагайте тези правила последователно и упорито и вие неминуемо ще повишите продажбите си. Гарантирам ви го! АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  4. ЖЕЛЯЗНОТО ПРАВИЛО НА КАПИТАЛИЗМА Когато стане дума за американския бизнес модел неминуемо се стига до „правилото 80/20”. Какво ще рече това?... Установено е, че в Америка 20 % от населението създава 80 % от благата и материалните ценности. Тези 20 % прибират, разбира се, 80 % от печалбите. Казано другояче, 80 % от населението нямат ума, трудолюбието и куража да започнат самостоятелна стопанска дейност. Те са и ще си останат изпълнители, които работят за останалите 20 %. Да повторим: 80 % от населението на една страна получават и ще получават САМО 20 % от общата парична маса! Завинаги и навеки! В този смисъл капитализмът е една много, много справедлива система. Тук ще отворя скоба. Положението на човечеството никак не е розово. Броят на населението на Земята расте ли, расте (планетата вече се населява от близо 7 милиарда души!) Успоредно с това баницата (природни ресурси, полезни изкопаеми и пр.) става от ден на ден все по- малка. Всеки нов гражданин на нашата планета иска, разбира се, да яде. Но!... Малцина са тези, които имат енергията, куража, ума и трудолюбието за самостоятелен, независим бизнес! 80 % от хората на земята са малко или повече обслужващ персонал и трябва да се задоволяват с трохи. Така е и така ще бъде! Защото, както вече загатнах, на тях им липсват някои много важни неща: образование, интелект, находчивост, трудолюбие, кураж… Едно трябва да е напълно ясно. Основната причина за това, че 20 % от хората потребяват 80 % от ресурсите, е, че те произвеждат 80 % от тези ресурси. Останалите 80 % от населението потребява 20 % от ресурсите, защото произвежда само 20 %. Това състояние на нещата на бива да се схваща като проблем! Това е висшата справедливост на капитализма. Глупавите, необразованите, ленивите, разпасаните, слабите и страхливите не заслужават по- добра участ. Много хора са ме питали и продължават да ме питат: „Кога ще се оправи България?” Те, сиромашките, не разбират, че България никога, ама никога не е била по- добре. Това, че питащите принадлежат към гореспоменатите 80 % и НИКОГА няма да се оправят, е един съвсем друг въпрос. Точно този въпрос се стремя да изясня с тази си публикация. Ще завърша със следното: напоследък се наблюдава една съвсем реална тенденция. Тези 80/20 бавно, но сигурно се превръщат в 90/10. Така например последните статистически проучвания недвусмислено показват, че само 7 % от българите успяват да пестят. Само 1 % от българите пък не си знаят парите. Ще го кажа по друг начин. Предприемчивите, изобретателните, находчивите, трудолюбивите и смели хора стават от ден на ден все по- малко. Те са вече не 20 %, а 10 % от цялостното население на планетата. Та тези 10 % от населението ще теглят общата колесница напред и ще осигуряват ЦЕЛИЯ прогрес на човечеството. И ще прибират съответно 90 % от парите. Но!... Те, разбира се, заслужават всяка стотинка, която са спечелили и ще спечелят! Животът е много справедлив- на този свят всеки получава точно това, което заслужава! Повечето българи все още не могат да проумеят и да се примирят с простичкия факт- те са бедни и завинаги ще си останат бедни, защото НЯМАТ ПОТЕНЦИАЛА ДА БЪДАТ БОГАТИ! Изкривената от комунизма българска психика не МОЖЕ ДА СЕ ПРИМИРИ С НЕРАВЕНСТВОТО. Е, ще се наложи да се примири! Защото друг път няма… АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  5. Съгласен съм за масовите хипнози. Известни са много такива случаи. Известни и надлежно описани в историческата и окултната литература.
  6. apostol

    Рекламата днес

    ОТНОВО ЗА РЕКЛАМАТА И ЛЪЖАТА Спомняте ли си как преди време ни баламосваха от „Praktiker”: „Единствено в “Praktiker” можете да замените или върнете закупената стока…”? Добре все пак, че на време се усетиха и спряха тази нелепица. Да, рекламата може да изкушава, може да съблазнява, тя може да сгъстява боите, но НЕ БИВА ДА ЛЪЖЕ! Защото лъжата като бумеранг се връща към рекламодателя и съсипва целия му бизнес. Въпреки това почти всеки ден един нагъл инженер ни гледа в очите и произнася лъжовната фраза: „Водата в България е твърда!” Лъже ни, разбира се, и Иван Гарелов, който твърди, че хранителната добавка Arthrostop може да ни избави от артрита. И така нататък, и така нататък… Да, неефективността има една по- малка, но далеч по- грозна сестра и тя се нарича НЕКОМПЕТЕНТНОСТ! АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  7. НАЙ ДОБРИЯТ НАЧИН ЗА ПОПУЛЯРИЗАЦИЯ НА БИЗНЕСА Едно изследване на социолозите от Minnesota Opinion Research недвусмислено сочи, че Мрежата е повлияла на много купувачи да посегнат към портфейлите си. Разпитани са били 1000 души от различни социални групи. 60 % от тях са признали, че Интернет им влияе при вземането на определени делови решения. Особено тогава, когато трябва да закупят нещо. Крис Шрьодер от „Washington Post” е стигнал до подобни изводи: „Много хора от бизнес- средите си признават съвсем откровено, че техните решения до голяма степен се влияят от Мрежата. Най- интересното е може би това, че те са единодушни в едно: Интернет започва да играе водеща роля при вземането на делови решения. Мрежата буквално тласка милиони хора по света към извършването на покупки.” Шрьодер продължава: „Бизнесмените твърдят, че Мрежата е най- доброто място за среща с тях…” АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  8. apostol

    Цариградска чалъмба

    БИЗНЕС И ЧАЛЪМБЪ Стотици нашенски бизнесмени, посетили с повод и без повод Истанбул, след това седмици наред говорят за един фантастичен ориенталски мурафет. Нашенците са направо възхитени от чудото, което са преживели край Босфора. Става дума, разбира се, за легендарната турска „чалъмбъ”. Бизнесмените ни повтарят като хипнотизирани: чалъмбъ, та чалъмбъ! До такава степен ме видиотиха, че реших и аз да отскоча до Истанбул за една чалъмбъ. Когато пристигнах, реших веднага да се подложа на чалъмбъ. За целта отидох в най- големия гей- бар, наричан в Турция „манафоглу”. Поразпитах обратните за чалъмбъта и те много скоро ме насочиха към един хамам, където особено ловки теляци правели и чалъмбъ. Още на другия ден бях в хамама. Свалиха ми гащите, проснаха ме по корем, че като ме почнаха… Леле, мале! Извъртяха ми страшна чалъмбъ! Какво да ви кажа?... А бе, чалъмбъта си е чалъмбъ! Най- добре е сами да опитате, защото пред това изживяване думите бледнеят. Трябва да отбележа обаче, че след чалъмбъта се почувствах като новороден. Направо ми изникнаха крила. Качеството на моя труд рязко се повиши. Не след дълго подобрих съществено и четирите си комерсиални сайта В заключение само това: тичайте към Цариград! Не се лишавайте от това върховно удоволствие, наречено чалъмбъ! АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  9. МАКРОБИОТИЧНАТА КУХНЯ Мнозина са чували за нея, но малцина знаят, какво се крие под това понятие. Знайно е, че Йоко Оно и Джон Ленън пропагандираха и популяризираха този начин на хранене в Европа и САЩ. Знае се също така, че Джон Макинроу започна да жъне големи победи, едва след като премина на макробиотично хранене. Тайгър Уудс, най- богатият спортист в света, се кълне, че и той дължи големите си спортни постижения на макробиотичната кухня. Създателите на макробиотиката твърдят, че са сътворили една нова научна дисциплина, чиято цел е да удължи човешкия живот чрез рационално хранене. Създателите на тази система се опират всъщност на древното източно учение за двойствеността в природата. Чрез основополагащите категории “Ин” и “Янг” те се опитват да изразят и двойствената информация за храната”. В моята книга “Технология на успеха”, издадена от ИК “Труд”, и аз съм включил и ред макробиотични рецепти, защото, признавам си, този хранителен режим силно ме впечатли. Специалистите в тази област смятат, че всяко блюдо съдържа топли (ян) и студени (ин) елементи. Отделните ястия могат да загряват или охлаждат нашия организъм. Майсторите на макробиотичната кухня ни препоръчват да ядем охлаждаща храна при възникването на остри възпалителни заболявания. И обратно- общата слабост и депресивните състояния се премахват чрез приема на загряваща храна. При непрекъснатия стрес, на който сме подложени ежедневно, най- добре би било, ако се успокояваме с охлаждаща и отпускаща храна. Освен това специалистите ни съветват да консумираме само онези продукти, които виреят в нашата географска зона. Останалите организмът ни преработва трудно. Тук му е мястото да изясним, кои храни спадат към едната група и кои към другата. Към студените (ин) продукти принадлежат просо, ръж, зеле, цвекло, магданоз, хрян, стафиди, плодове, олио и масло, мед, мляко, сметана, извара, риба, пилешко и телешко месо, както и всички напитки, вкл. и вода. Към топлите (ян) продукти спадат пшеницата и овесът, червеният и черният пипер, копър, чесън, лук, горчица, мак, орехи, джинджифил, кориандър, овнешко, патешко и пуешко месо, дивечът, хайверът, яйцата и сиренето. Има и една група от неутрални продукти. Това са бобовите растения и варивата изобщо, картофите, морковите, доматите, краставиците, тиквата, ряпата и динята. Тази класификация е доста изчерпателна, но ние трябва да имаме предвид, че диетата ни трябва да се променя в зависимост от сезона, пола, възрастта и характера на нашата работа. През лятото е по- добре да ядем охлаждащи ястия. Северните народи пък трябва да наблягат повече на загряващите храни. С възрастта организмът все повече се охлажда. Затова с напредването на възрастта ние би трябвало да преминаваме към загряващ начин на хранене. Според радетелите за макробиотично хранене храната ни трябва да се състои от 7 части “ин” и 1 част “ян” продукти. Това означава, че ежедневното ни меню трябва да включва 50- 60 % житни храни, 25- 30 % зеленчуци и плодове (при това половината от тях в суров вид) и около 10 % варива. Месото, рибата и птиците трябва да заемат едва една осма част от нашия дневен порцион. Редно е да отбележа, че макробиотиците са ревностни застъпници на вегетарианството. Те смятат, че животинските белтъчини увеличават киселинността на кръвта, а при напълно здравия човек тя трябва да е леко алкална. Увеличената киселинност на кръвта води до хронична умора и причинява повечето от болестите на вътрешните органи. За алкалната реакция на кръвта особено подходящи са листните зеленчуци, млечните продукти и цитрусовите плодове. Храната, която се приготвя бавно и се съхранява след това продължително, не е за препоръчване. Не са за препоръчване и сладоледът, шоколадът, захарта, газираните напитки, саламите и консервите. Натрупаният през годините опит доказва, че ако се следват стриктно предписанията на макробиотиката, физическото и умственото състояние на човека се подобрява. Работата на вътрешните органи се нормализира, спадат всякакъв вид отоци, отзвучават болести, пред които традиционните лекарства са безсилни. Описани са случаи на излекувани чрез макробиотична диета артрити, жлъчка и дори диабет. Повече от ясно е също така, че този начин на хранене ни предпазва от най- големия бич за населението на България- затлъстяването. Накрая нещо весело и забавно. Макробиотиците ни предупреждават, че настроението на готвача се предава и на храната. Затова те ни съветват, когато готвим, да прибавяме към храната и една щипка любов плюс огромни количества добро, ведро настроение… АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  10. УНИКАЛНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ПОКУПКА Уникалното предложение за покупка (УПП) бе популяризирано през 1961 година от гения на рекламата Росър Рийвс. В книгата си „Действителността в рекламата” този легендарен спец определя уникалното предложение за покупка като едно уникално и ясно формулирано преимущество на даден продукт или услуга. Рийвс смята, че всеки бизнес, всяка фирма трябва да има УПП. Работата е там, че повечето предприемачи не предлагат такова нещо. В това е и цялата им трагедия, целият им провал. Уникалното предложение за покупка трябва да отговаря на няколко изисквания: 1. То трябва да дава специфични обещания на клиента. Един пример: „Купи този продукт и ти ще извлечеш от него следните ползи и изгоди:…” 2. То трябва да предлага преимущества, които конкурентите не предлагат. Тези преимущества трябва, разбира се, да са уникални. Клиентите не би трябвало да намират подобни неща никъде другаде. 3. Уникалното предложение за покупка трябва да е толкова силно, че да привлича тълпи от ревностни купувачи. Рийвс твърди също така, че 80 % от рекламите нямат УПП. Ако прегледате пресата или се загледате в телевизионните реклами, ще откриете, че този процент е дори по- висок. За да откриете ВАШЕТО УПП, вие трябва да погледнете на бизнеса си отстрани и отвисоко. Трябва да го видите в една нова светлина. Съсредоточете се при това върху ползите, изгодите и преимуществата, които предлагате на вашите клиенти. Истината е, че в повечето случаи вашето УПП е просто под носа ви. Трябва само да огледате внимателно бизнеса си и да го откриете. АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  11. ЧУДОВИЩАТА НА МРАКА Те идват винаги след полунощ… Превръщат се в прилепи или вълци, проникват в домовете на хората през ключалката и се нахвърлят безпощадно върху ужасените си жертви. От древни времена съществуват поверия, според които определени хора могат да променят облика си и да се превръщат в диви зверове. Легендата е дълговечна. Защото за изпълнението на ред свещени ритуали още първобитните хора надявали кожите на свирепи животни, като наивно вярвали, че по този начин ще се сдобият с тяхната сила. С течение на времето тези ритуали се превърнали в елемент от култа към дявола, а върколаците или хората- вълци били подложени на гонения и унищожение. През периода 1520- 1630 година само във Франция били доказани над тридесет случая, при които са се появявали върколаци. През 1573 година цяло едно село в близост до Доле, Източна Франция, било обзето от смъртен страх пред върлуващ из местността върколак, който изял няколко малки деца. Когато сформираната набързо ловна хайка най- после попаднала на чудовищния звяр и то в момента, в който разкъсвал едно дете, ловците с почуда забелязали, че върколакът поразително приличал на Жил Гарние- заселил се в гората отшелник. След като го заловили, върколакът признал, че е влязъл в съглашение с Дявола. Той му дал вълшебен мехлем, с помощта на който мигом се превръщал в див звяр. Като повечето върколаци, направили самопризнание, Гарние бил екзекутиран и изгорен. Друг върколак обаче получил съвсем леко наказание въпреки признанието си, че се е срещал и общувал със Сатаната. От него и той получил вълшебния мехлем. Този върколак се казвал Жан Грение и извършил чудовищни престъпления. Той не бил убит, но го затворили до края на дните му в манастир. Подобни неща са се случвали и у нас през двадесетте години на миналия век. Случвали са се и през петдесетте години, но тогава комунистическата преса ги е премълчала по лесно обясними причини. Сред най- правдоподобните от многото съвременни теории, поставили си за цел да обяснят съществуването на върколаците, е тази за ухапани от бесни кучета хора, които впоследствие действително побеснели. Те се зъбели, ръмжели и ревели, от устата им се точела лига, а мнозина от тях дори тичали на четири крака. Следва една аналогична версия. От векове е прието да се смята, че ухапаният от върколак също така се превръща във върколак. Връзката със заразата от бяс тук е очевидна… Състоянието на този вид луди се влошава при пълнолуние и точно тогава те нанасят своите страховити удари. В наши дни вече няма никакво съмнение: повечето от тези върколаци, тези кръвожадни убийци са страдали от така наречената ликантропия. Това е едно рядко психическо разстройство, при което болният започва да вярва, че се е превърнал в диво същество, в звяр. Не можем да допуснем, че всички наши предшественици са били заслепени от суеверия или са ставали жертва на масова истерия. Това би било едно прекалено лесно обяснение за тази толкова широко разпространена легенда. Защото разказите за върколаци упорито се носят из цяла Европа- от мрачното Средновековие, та чак до наши дни. Много упорит и дълговечен е този слух, за да бъде само измислица на болни мозъци или безумни шегаджии… АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  12. НОВИЯТ „БУМ” НА ИНТЕРНЕТ БИЗНЕСА Когато в началото на 2001 година поредната гигантска рецесия разтърси Съединените Щати, паричните потоци към Интернет изведнъж пресъхнаха. Хиляди сайтове, които преди това печелеха милиони, направо фалираха. Положението изглеждаше напълно безнадеждно. По онова време мнозина дори се питаха дали Интернет бизнесът изобщо ще оцелее. Отчаянието беше поголовно. България почти не бе е засегната от тази рецесия. Точно по това време у нас бяха създадени и набраха скорост най- крупните Интернет проекти. Ще спомена само трите портални сайта и Интернет магазините. Досега те се развиваха по един завиден начин и започнаха да реализират невероятни печалби. За справка: месечните печалби на един български Интернет магазин възлизат на 100 000- 120 000 лв. Порталните сайтове пък си поделят вече над 3 000 000 евро от реклами! Споменавам тези цифри умишлено, защото у нас и до ден днешен стотици наивници си мислят, че от Интернет не могат да се печелят пари. Голяма роля за възраждането на Интернет бизнеса в световен мащаб изигра Google. Чрез въвеждането на услугата Google AdSense тези симпатяги дадоха възможност на всички, на абсолютна всички да печелят добри пари от Мрежата. През 2001- 2002 година и аз започнах моя бизнес в Мрежата. Лека- полека създадох цели 4 (четири) комерсиални сайта. Благодарение на тези сайтове днес аз живея уютно и спокойно. Мисля, че всеки средно интелигентен човек може да постигне това, още повече, че в момента преживяваме нов „бум” на Интернет бизнеса и е- търговията. Това е една изключителна възможност, от която би трябвало да се възползва всеки що- годе читав и здравомислещ човек… АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  13. ИНЖ. ГАНЕФ НАБАРА КОМЮТЪР ИЛИ МИЛИОНИ СТРАНИЦИ ТЪПОТА Цялата Мара втасала, та най- накрая се случи и това - инж. Ганеф, внук на бай ти Ганя, се чучна и пред компютър. Кеф, майка му стара! Тури ножа у тупана! И стана тя една… Стой, та гледай! Инж. Ганеф от край време обича да се изказва. Да споделя и да налага мнения, да взима отношение, да отстоява становища. Изказва всъщност НЕКОИ СЪОБРАЖЕНИЯ. При това те са винаги КРИТИЧНИ, защото инж. Ганеф нищо не харесва. По принцип. До обяд той мрази себе си и мизерната си участ, а след обяд мрази вече целия свят. Особено силна е омразата му към преуспелите хора. Тъй като той не е в състояние да се учи от тях; той просто ги мрази. Мрази ги и в червата! Което идва да рече, че Ганчо е прононсиран идиот и мръсник едновременно. Инж. Ганеф е много петимен да споделя всичките си съображения с хората около него. Мисли се, сиромашкият, за ВЕЛИК (всички нищожества разсъждават така). Инж. Ганеф е твърдо убеден, че неговото мнение е безценно. И през ум не му минава, че на този свят МНЕНИЯТА СА НАЙ- ЕВТИНАТА СТОКА. Той не може да проумее освен това, че е една анонимна нула от задния двор на Европа и за неговото мнение никой и пет пари не дава. Но ношио е невменяем маниак- каквото и да става, той винаги се мисли за ВЕЛИК. Затова е и толкова прокопсал… Има и още нещо. Мре инж. Ганеф акъл да дава, да учи по- учените от него. Знайно е, че нашият герой е специалист по всичко и като такъв отбира от всичко – от футбол, от политика, от медицина… Напоследък се превърна и в ненадминат експерт по всички въпроси, свързани по някакъв начин с Интернет. Накратко: мисли се, цървулът му с цървул, за много голяма работа. А истината е, че на две магарета сено не може да раздели! Нашият герой е тъповат по природа, затова му е трудно да проумее, че става и смешен, и жалък. Защото думата „идиот” е чуждица, а българската дума за „идиот” е ВСЕЗНАЙКО. В лицето на своята благоверна- стрина Гана- нашият герой има верен съюзник. Тя винаги му приглася, когато трябва да се заклейми нещо. Мрат и двамата да оплюят, злепоставят, окалят, одумат и оклеветят някого. Непоклатими и единни са в своя балкански негативизъм. Тъй де, та нали всички са маскари, всички за куршум плачат?! Само стрина Гана и нейният гениален съпруг са порядъчни хора. Но маскарите не им го признават и ги държат голи и боси, гладни и жадни. Проклети да са тия маскари! Мрежата дава пълна свобода за изява. Използвайки тази възможност, инж. Ганев, дращи ли, дращи. Най- вече във форумите. Отскоро има възможност да дращи и в свой собствен блог. Та цял свят да разбере, колко му е акъла. И се натрупват милиони страници с тъпотии… Смрадливи, гнусни, балкански тъпотии. Българското Интернет пространство е на път да се удави в простотия и простащина. Тази празна воденица напоследък се завъртя много яко. Край няма това хълцукане, уригване, грухтене… Кънтят празните тенекии и туй то! Дращи си инж. Ганеф, а керванът си върви… Върви си, а нашио си остава както винаги капо. Хвърля геле в кафенето, проклина и псува и си е все така беден, нещастен и болен. И много, много озлобен… Той никога няма да проумее, че на този свят всеки получава точно това, което заслужава! АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  14. ДЕСЕТ ГЛУПАВИ ОПАСЕНИЯ Има една такава зен- будистка мъдрост: „Всичките ни страхове и опасения са въображаеми!” Като се замисли човек, излиза, че това си е точно така. Защото ние имаме само един сериозен проблем и това е смъртта. Но пред смъртта така или иначе сме безсилни, затова не бива изобщо да мислим за нея. От край време тесногръдият и ограничен балканец е свикнал да вижда САМО преградите и ограниченията. Много, много рядко той съзира и осъзнава ВЪЗМОЖНОСТИТЕ. Възможностите, които животът му предоставя. В областта на Интернет маркетинга също така се наблюдава подобно нещо. Зародиха се някакви нелепи митове, които спират устрема на мнозина и парализират тяхната инициатива. Иска ми се да изброя тези 10 мита за и около Интернет бизнеса. 1. Не съм достатъчно „подкован” Мнозина мислят, че не са достатъчно умни и образовани, за да въртят бизнес в Мрежата. Истината е следната: Интернет маркетингът не е проста работа, но не е невъзможно човек да започне най- напред с някакъв скромен бизнес онлайн. 2. Липса на време Ако работите 8- 9 часа на ден, а имате и семейство, за което трябва да се грижите, тези опасения са донякъде основателни. Обаче! Ако сте достатъчно обиграни в работата с компютър, вие можете да си докарвате приличен допълнителен доход само с един час работа на ден. 3. Нямам достатъчно пари За непосветеният Интернет бизнесът е скъпо начинание. Истината е, че можете да започнете с минимални инвестиции. Всъщност, в наши дни само Интернет бизнесът не изисква огромни финансови инвестиции и жертви. 4. Тази работа е за специалисти Не е така. Няма нужда да сте голям компютърен специалист, за да започнете онлайн бизнес. Имате ли добра компютърна грамотност и известен опит, вие можете да започнете доста успешен бизнес в Мрежата. Е, добре би било все пак да разбирате същността на Интернет маркетинга, но това може да се научи. 5. Нямам стока за продан Мнозина мислят, че няма какво да продават в Мрежата, но те жестоко се лъжат! Не е необходимо да продавате ВАШИ продукти и услуги. Можете да продавате чужди продукти, като прибирате съответната комисионна. Оттук насетне бавно, но сигурно можете да растете и търпеливо да търсите ВАШАТА НИША, ВАШАТА ВЪЗМОЖНОСТ. 6. Конкуренцията е много голяма Човек винаги търси оправдания както за своите действия, така и за своето бездействие. Едно от най- често срещаното оправдание е следното: пазарът е пренаселен и аз няма да мога да се наложа. Истината е, че конкуренция винаги е имало и то във всички сектори на стопанския живот. Но с труд, здрав разум и кураж ВСЯКА конкуренция може да бъде преодоляна. 7. Липса на пари Мнозина са тези, които мислят, че за да правиш пари, са ти необходими пари, т. е. начален, стартов капитал. Е, в Интернет нещата не стоят точно така. Първоначалните инвестиции са наистина минимални. Те са по джоба на всеки един човек! 8. Липса на успех Светът е пълен с хора, които са претърпели много неуспехи. Тези неудачи създават, разбира се, комплекси. Но аз ви уверявам, че бизнесът в Мрежата може да ви помогне да откриете вашето истинско „аз” и да реализирате най- сетне забележителни успехи. Говоря донякъде и от собствен опит, защото успехите, които най- неочаквано пожънах в Мрежата, бяха главозамайващи. Бях наистина много, много изненадан. 9. Класация в търсачките Мнозина се тези, които мислят, че бизнесът им няма да потръгне, ако не са класирани на предни позиции от търсачките. Това не е вярно! В Интернет човек започва да печели от първия ден и лека- полека бизнесът му се разраства, а сайтът му се класира все по- високо и по- високо. Има много успешни Интернет бизнесмени, чиито сайтове не са на първа страница в Google. 10. Липса на рекламен бюджет Най- добрата новина е тази: вие не се нуждаете от НИКАКЪВ рекламен бюджет, за да започнете бизнеса си онлайн. Съществуват десетки начини за безплатна реклама и ако прилагате постоянно и последователно 7- 8 от тях вие ще се наложите и ще се задържите трайно на пазара. Ще завърша със мотото на Nike: Just do it! Просто го направете! Започнете ли един път, вие НИКОГА няма да съжалявате! АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
  15. МАГИЯТА, НАРЕЧЕНА GOOGLE Допреди няколко години тази търсачка беше една от многото. Днес това е най-мощната търсеща машина, с над 150 000 000 заявки за търсене дневно. Индексирани са над 1,6 милиарда страници ( от общо 5 милиарда в целият Интернет). Търсачката "владее" близо 30 езика и заема 15-то място в списъка на най-посещаваните сайтове в САЩ. И всичко това само за 3 години! Google (терминът, между другото, според някои източници, означава число с клонящ към безкрайност брой нули след единицата) възниква с средата на 90-те години като кандидатска работа в Станфордският университет. По онова време създателите му Сергей Брин и Лари Пейдж са аспиранти във факултета по информатика, като Сергей изследва технологиите за събиране на информация, а Лари анализира Интернет. Двамата съвсем скоро стигат до извода, че двете теми имат много общо и обединяват усилията си, заемайки се с общ проект, представляващ технология за търсене и индексиране на информация в Интернет. Така лека- полека се ражда най- голямото медийно и технологично чудо на нашето време. Години отиват за модернизиране и дооформяне на проекта, след което Сергей и Лари, анализирайки ситуацията стигат до извода, че техният проект може да стане основа на търсеща машина, предлагаща по-добри резултати от всяка друга, съществуваща до момента. И така, през септември 1998 г. стартира бета версия на сегашния Google в Интернет. Същността на неговата технологията се състои в това, че търсещата машина не само индексира ключовите думи, съдържащи се в уеб страниците, но и прави оценка на това, от колко други страници има линкове към тази страница. Съвсем логично следва търсене на инвеститор. За разлика от Yahoo, която е финансирана няколкократно, тук финансирането е еднократно, като пари дават Sequoia Capital и Kleiner Perkins Caufield & Byers , които през юни 1999 г. "наливат" в основите на Google капитал в размер от $25 млн. През 2001 г. Google успява да върне вложените средства и да излезе на печалба. През всичките тези години усилията на екипа на Google, наброяващ сега над 250 човека, освен Сергей, Лари и привлечения през лятото на 2001 г. Ерик Шмидт, бивш CEO на Novell и директор на Sun Microsystems, който изпълнява ролята на Изпълнителен директор, са насочени към подобряване и развитие на технологията. Факт е, че в една или друга степен технологията на Google ползват (срещу заплащане, разбира се) Yahoo!, Cisco, AOL, Netscape, RedHat, Caldera Systems и още около 130 сайта. Но нито един от тези сайтове не използва цялата патентована технология на Google. Точно от продажбата на търсещи технологии и от продажбата на рекламни площи в сайта на Google се формира печалбата на компанията, която, както е известно, не хвърля луди пари да рекламира услугите си, а предпочита доволните от резултатите потребители да популяризират сами услугите, предлагани в сайта. Google е в постоянен процес на развитие и усъвършенстване, като, за разлика от някои други търсещи машини, добавили към услугите, свързани с търсене на информация и електронна поща, търговия плюс хостинг, Google продължават да развива само услугите, свързани с търсенето на информация. Появиха се и нови области за прилагане на технологиите на Google-вътрешни корпоративни търсещи системи, над които екипът работи усилено. Планира се Google освен вътре в уеб страниците, да може да търси и извън тях-в MS Office, PDF документи, изображения и др. Днес Google е търсеща система № 1, но това не означава, че всички хора я използват. А точно към тази цел се стреми амбициозният екип на Google... АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...