Сигурно е така и на темата наистина й трябва повече разискване. Но къде отиват всички вампири, върколаци, самодиви, змейове, стопани, нави, олицетворения на болести и прочие..? Много от обичаите в семейните празници се считат за славянски, народните наименования на месеците несъмнено са такива. За календарните празници примери са Пеперуна, Герман, Мара Лишанка, Кумичене, Еньовден, Огнена Мария, Илинден, Мратинци, Вълчи празници, т.н. Мотивите при великденските писани яйца в народите в Източна Европа са идентични при по-старите техники.
За кукерството и Заговезни приемам. Впрочем благодаря и за препоръката.
Не говорех за Възрожденските къщи, каквито е имало из цялата Османска империя, а за обикновените селски. За съжаление от тях няма много запазени в днешно време, но например в селата от Дунавската равнина до началото на ХХ в. има уземни къщи заради чернозема.
Облеклото, като изключим мъжкото чернодрешно при нас, от общата форма до детайлите в бродерията притежава всички основни елементи, които имат и тези от бивша Югославия до Беларус и Украйна. При западните славяни само има по-малко архаични форми. Да не навлизам в подробности, че така или иначе е извън темата, но ако искаш, погледни снимки- личи си и при пръв поглед. Даже понякога по форуми и статии сe бъркат и слагат снимки на украинки вместо българки. Цървулите/опинците имат твърде близки аналози(виж postoly,opanky, kierpce/krpce). Също така кърпи, постелки и подобни. Като по-голяма разлика мога да посоча само металните накити в България и Сърбия, които носят омъжените жени, но те са по-скоро турско влияние.
Относно социалната структура, да, там са предположения главно, но всъщност визирах задругите, където нещата пак клонят най-вече към славянска традиция.