Отиди на
Форум "Наука"

gmladenov

Потребител
  • Брой отговори

    2999
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    2

gmladenov last won the day on Септември 15

gmladenov има най-харесвано съдържание!

Репутация

888 Асистент

Всичко за gmladenov

Последни посетители

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Какво от това, че двете събития нямат причинно-следствена връзка? Това няма никакво значение. Парадоксът тук е, че водата достига едно и също ниво в двата края на басейна неедновременно ... което е физически безсмислено. Дали тези две събития са свързани или не няма значение. Безсмислието си остава: как така нивото на водата в даден момент е различно в различните краища на басейна ?!? При това само в едната отправна система, а не в двете. Няма закон на физиката, според който това е възможно.
  2. Като приложиш Лоренцовата трансформация, винаги ще излизе, че водата достига едно и също ниво в различни моменти от време в подвижната система. Проверката как ще промени ситуацията? Дори с проверката, ти пак ще завърши с едно ниво в два различни момента. Какъв е физическият смисъл на това разминаване във времето?
  3. Хехе, трябва да проверим дали гравитацията действа както се очаква. Защото без тази проверка не можем да сме сигурни.
  4. Ако водата в десния край на басейна достига ниво 2м в 1:00ч, а в левия край достига ниво 2м в 1:01ч, водата според теб водоравна ли е? Ако е водоравна, защо не достига ниво 2м в двата края едновременно? Ако пък не е водоравна, какво е физическото обяснение за наклона? И защо в едната система имаме наклон, а в другата нямаме? Какво е физическото обяснение за това?
  5. Добре де, какво обяснява наклона? И защо в едната система има наклон, а в другата няма?
  6. Ще ти задам същия въпрос като Екземус: Ако водата в десния край на басейна достига ниво 2м в 1:00ч, а в левия край достига ниво 2м в 1:01ч, водата според теб водоравна ли е? Ако е водоравна, защо не достига ниво 2м в двата края едновременно?
  7. Колега, водата е наклонена само в подвижната система. Това става заради различните времена в левия и десния край на басейна, а не заради някакви сили.
  8. А така, чудесно. Значи гравитацията е различна в двете отправни системи, щом в едната система водата е водоравна, а другата система не е. Значи законите на физиката не са еднаква във всичски системе. Не??
  9. Това Лапландеца вече го предложи, но не е нужно. Лоренцовата транасформация ни казва, че водата в басейна е наклонена. Да поставим нещата така: ако водата в десния край на басейна достига ниво 2м в 1:00ч, а в левия край достига ниво 2м в 1:01ч, водата според теб водоравна ли е? Ако е водоравна, защо не достига ниво 2м в двата края едновременно?
  10. Ако водата в двата края на басейна достига същото ниво ... по различно време ... значи тя се намира под наклон. Защото ако не е под наклон, тя ще достигне същото ниво едновременно в целия басейн. Именно затова казваме "водоравен".
  11. В примера с басейна няма никаква сила, а ракетата се движи успоредно на водната повърхност. Защо тогава водната повърхност се накланя ?!? Това е парадоксът.
  12. Не съм съгласен. Защо да не ги потормозим малко.
  13. Ако водата в двата края на басейна достига същото ниво ... по различно време ... значи тя се намира под наклон. Защото ако не е под наклон, тя ще достигне същото ниво едновременно в целия басейн. Именно затова казваме "водоравен". Ти виждал ли си вода под наклон? И аз не съм, но щом е под наклон, значи тя със сигурност става за пързалка.
  14. Лапландец, принципно са ми сложни твоите обяснения, но този твой парадокс го разбирам. Ще те изплагиатствам и ще направя версия на този твой парадокс с чертеж. Той е по-добър и по-явен от парадокса с басейна. Не можах да разбера идеята с лазерите, но помисли следното: Ако имаш лазер и огледало по дължината на вала ... и валът се усуче ... пътеката на светлината също ще излезе усукана.

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...