Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

dario

Потребител
  • Брой отговори

    244
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    1

dario last won the day on Декември 18 2024

dario има най-харесвано съдържание!

Всичко за dario

Лична информация

  • Пол
    Мъж
  • Пребиваване
    София

Последни посетители

838 прегледа на профила

dario's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Very Popular Rare
  • One Year In Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

99

Репутация

  1. Повечето Цигани исторически в Индия са били извън кастовата система и вероятно произлизат от индоевропеизирано дравидско население (Даса), но те са с разнороден произход (не са едно племе) и някои от тях са били част от касти, включително и хора отпаднали от кастите по различни причини. Обществото им е патриархално, най-възрастните обикновено са водачи на родовете. В днешно време имат нещо наподобяващо кастова система, макар че едва ли е много ясно дефинирано - групирането на хората по занаяти и професионални спецификации свързани с различен социален статус (Калдарашите са пример за най-висша "каста"), а също и религиозната принадлежност е подобен маркер. Чувал съм нещо интересно, че хората от група с по-нисък социален статус не се допускат до изкачване в "йерархита" към по-престижните социални групи. Това ако е вярно, очевидно е остатък от кастовата система в Индия. Имат някакви "царе", традиционен съд мешере и някакви други вътрешни "институции".
  2. Това не е ли същия модел като в Оладе? Гледам една от графиките е идентична. Иначе да, както genefan каза, зависи кое броим за референтна популация. Ако ползваме Централно-Европейския клъстер, там ще имаме 50% - ако броим Балтийския, там ще имаме 37% + остатъка до 50 се разпределя обикновено към West_Balkan_IA или Старогермански популации, в зависимост какво е сложил човек. Аз съм почти сигурен, че това е реалното положение, което се вижда и по разпределение на хаплогрупите, едва ли е случайно, че при 37% общо от R1a/I-Y3120 в калкулаторите излиза консистентно 37% Славянско-Балтийски примес. А че тия допълнителни ~13% (за да се стигне до 50%) са свалени на юг от Славяните, да, доста вероятно някъде в Панония да е станало смесване с някакво Романо-Илирийско население, включително и с Германски елементи за цвят, което пак се вижда на ниво хаплогрупи.
  3. Не точно, зависи какъв модел построиш. Ако сложиш само Славяни като прокси за северния компонент ще излезе само това. Ако сложиш допълнителни северни популации почват и те да прокват. Във всеки модел поне за нас е необходим втори по-малък северен източник. В това изследване се ползва изчистен и опростен модел, което донякъде е добре, ноо като изгърмят 30-40% славянски компонент в Албанци и Гърци нещата са ясни, че това е подвеждащо. Някакви странни решения се взимат в сериозни изследвания понякога, например преди време имаше едно изследване дето ползваха Мордовци за прокси за славянски компонент, което е потресаващо.
  4. “Олелде” Тия проценти са понадути, понеже в моделите на Оладе не се отчитат други северняшки компоненти. CRO/ALB Iron Age и Германски елементи, ако се добавят биха редуцирали Славянския. При нас реалистично трябва да е средно 37; 40 в Северозапада; 35 в Тракия. За Албания и Гърция реалистично към 15-20% с регионални вариации. В Румъния в южните части 35, обаче в севера съм виждал хора стигат до 65, но това е заради скорошни миграции на Русини, то се вижда даже на око, така да се каже.
  5. Погрешно кое? В Християнството е точно така, няма какво да спорите тук. За Адвайта това съм го чувал директно от практикуващ човек в тази традиция, така че не знам какво повече да кажа. Аз дадох примери с разнородни традиции, които казват различни неща. Вие сега ме изкарвате, че грешно съм интерпретирал нещата и вместо да наблегнете къде точно е грешката почвате със старите ви похвати от предните страници - вие така вие онака. Личното ми мнение гравитира около идеята, че очевидно нещата не работят като много ги искаш, включително и в много други сфери на живота извън духовното. Няма какво да се сърдя, ако някой не е съгласен и да отклонявам към личното ви отношение. Нямам какво повече да ви кажа.
  6. Вие пак го обръщате на лично отношение. Дал съм два примера с две различни традиции. Това са различни подходи и разбирания. Вие пак нещо си имате мнение и си знаете, но поне спорете с тезите. Не знам с какви хора си пишете по какви форуми, но занимавайте се повече с тях. Тук няма да намерите такива образи.
  7. Това което мога да кажа на общо основание, е че не трябва да се търси нещо да се случи. Човекът може с праксис само да подготви почвата, като изчисти мислите, но тези неща си имат собствена логика и механизми. Колкото повече го искаш толкова повече не става. В Християнството се предаваш на Бог, останалото е негово действие. Даже се казва от много хора и в Патристиката и другаде, че ако искаш да се свържеш с Бог няма да стане, не става с лична воля. Индуистите примерно от Адвайта биха казали, че ти вече си това което търсиш (чисто съзнание, без мисли и очаквания) и не се налага да правиш нищо по този начин, те самите определят практиката като undoing. Изводът явно е, че с очакване и искане не става, по-скоро с пускане на всякаква идея и очаквания.
  8. Гледам в Genarchivist са пуснали семплирани Волжки Българи от Танкеевка (Татарстан) от изследването Long shared haplotypes identify the southern Urals as a primary source for the 10th-century Hungarians. Автозомният модел е малко странен и вероятно трябва да се преразгледа от който има достъп до файловете. Засега нe виждам да има G25. Плот-ват близо до днешните Башкири, но все пак са outliers. I25526: Q I25527: R-Y20993 I25528: R-M269 I25529: R-Y23623 I25534: R-Y20993 I25526 (5) Karayakupovo horizon Early Volga Bulghars Tankeyevka burial 1065 MidVolga_EVB 1000 850-1050 CE Russia 54.82128 49.11835 pars petrosa Szecsenyi-Nagy Lab 34 Boston robotic Rohland 2018 (Dabney Buffer, silica beads) Boston ds partial Rohland 2015; silica coated magnetic beads and 7x volume PB (Qiagen) for cleanups, Bst2.0 in smaller volume, 100ul total PCR volume, higher primer concentration, SPRI cleanup of PCR 1240K 0.368225108 54.8 789764 Fu 2013; simultaneous enrichment of ~1.2M SNPs and mtDNA 92.55 0.1075 0.093 [0.964, 0.984] B5b4 32483 22658 M Q Q 3324 0.0138 6.272727273 I25527 (5) Karayakupovo horizon Early Volga Bulghars Tankeyevka burial 1139 MidVolga_EVB 950 892-1023 calAD (1080±30 BP, Poz-136157) Russia 54.82128 49.11835 pars petrosa Szecsenyi-Nagy Lab 34 Boston robotic Rohland 2018 (Dabney Buffer, silica beads) Boston ds partial Rohland 2015; silica coated magnetic beads and 7x volume PB (Qiagen) for cleanups, Bst2.0 in smaller volume, 100ul total PCR volume, higher primer concentration, SPRI cleanup of PCR 1240K 0.07449915 45.7 414629 Fu 2013; simultaneous enrichment of ~1.2M SNPs and mtDNA 63.51 0.1285 0.133 [0.985, 0.997] Z1a1a 9566 6972 M R1b1a1b1b3 R-Y20993 443 -0.00139 -0.408823529 I25528 (5) Karayakupovo horizon Early Volga Bulghars Tankeyevka burial 1143 MidVolga_EVB 1000 850-1050 CE Russia 54.82128 49.11835 pars petrosa Szecsenyi-Nagy Lab 34 Boston robotic Rohland 2018 (Dabney Buffer, silica beads) Boston ds partial Rohland 2015; silica coated magnetic beads and 7x volume PB (Qiagen) for cleanups, Bst2.0 in smaller volume, 100ul total PCR volume, higher primer concentration, SPRI cleanup of PCR 1240K 0.113203859 47.8 676392 Fu 2013; simultaneous enrichment of ~1.2M SNPs and mtDNA 71.42 0.1105 0.109 [0.984, 0.998] H6a1a 23232 16571 M R1b1a1b R-M269 2062 0.00608 2.895238095 I25529 (5) Karayakupovo horizon Early Volga Bulghars Tankeyevka burial 657 MidVolga_EVB 1000 850-1050 CE Russia 54.82128 49.11835 pars petrosa Szecsenyi-Nagy Lab 34 Boston robotic Rohland 2018 (Dabney Buffer, silica beads) Boston ds partial Rohland 2015; silica coated magnetic beads and 7x volume PB (Qiagen) for cleanups, Bst2.0 in smaller volume, 100ul total PCR volume, higher primer concentration, SPRI cleanup of PCR 1240K 0.265978742 53.9 830660 Fu 2013; simultaneous enrichment of ~1.2M SNPs and mtDNA 78.43 0.081 0.0745 [0.978, 0.994] D4e4 45591 32445 M R2 R-Y23623 4874 0.0033 3.3 I25532 (5) Karayakupovo horizon Early Volga Bulghars Tankeyevka burial 961 MidVolga_EVB 950 710-957 calAD (1185±30 BP, Poz-136155) Russia 54.82128 49.11835 pars petrosa Szecsenyi-Nagy Lab 34 Boston robotic Rohland 2018 (Dabney Buffer, silica beads) Boston ds partial Rohland 2015; silica coated magnetic beads and 7x volume PB (Qiagen) for cleanups, Bst2.0 in smaller volume, 100ul total PCR volume, higher primer concentration, SPRI cleanup of PCR 1240K 0.197160643 49.9 645084 Fu 2013; simultaneous enrichment of ~1.2M SNPs and mtDNA 111.6 0.097 0.107 [0.996, 1.000] T2d1b1 39914 504 F n/a (female) n/a (female) n/a (female) n/a (female) n/a (female) I25533 (5) Karayakupovo horizon Early Volga Bulghars Tankeyevka burial 1006 MidVolga_EVB 1000 850-1050 CE Russia 54.82128 49.11835 tooth Szecsenyi-Nagy Lab 34 Boston robotic Rohland 2018 (Dabney Buffer, silica beads) Boston ds partial Rohland 2015; silica coated magnetic beads and 7x volume PB (Qiagen) for cleanups, Bst2.0 in smaller volume, 100ul total PCR volume, higher primer concentration, SPRI cleanup of PCR 1240K 0.142831416 45.3 544829 Fu 2013; simultaneous enrichment of ~1.2M SNPs and mtDNA 124.9 0.059 0.0805 [0.995, 1.000] U4d2 33902 592 F n/a (female) n/a (female) n/a (female) n/a (female) n/a (female) I25534 (5) Karayakupovo horizon Early Volga Bulghars Tankeyevka burial 1012 MidVolga_EVB 1000 850-1050 CE Russia 54.82128 49.11835 pars petrosa Szecsenyi-Nagy Lab 34 Boston robotic Rohland 2018 (Dabney Buffer, silica beads) Boston ds partial Rohland 2015; silica coated magnetic beads and 7x volume PB (Qiagen) for cleanups, Bst2.0 in smaller volume, 100ul total PCR volume, higher primer concentration, SPRI cleanup of PCR 1240K 0.145944657 48.3 684225 Fu 2013; simultaneous enrichment of ~1.2M SNPs and mtDNA 69.66 0.1095 0.111 [0.990, 0.999] T1a1 23345 16666 M R1b1a1b1b3 R-Y20993 2020 0.00259 1.61875
  9. Окей, сега вече разбирате идеята на темата (като опит за сравнителен анализ на рационално ниво) и разбирате позицията ми (не съм мистик). Тема за любителско обсъждане, а не за изявени практикуващи, това е. В изследването на Мистицизма могат да се посочат 2 подхода - единият е практическия включен - т.е. това са самите мистици, участниците в процеса, от които имаме различни сведения от различни религиозни традиции и епохи; друг подход е изследователски - това са хора, които обикновено не са мистици, но вярват в Мистицизма и информацията, която е дошла от самите мистици и я обработват интелектуално. Разбира се, винаги е за предпочитане човек лично да преживее нещо и да знае от опит, а не само от теория. Всичко това е много хубаво, но плодовете на мистицизма не се постигат просто така, това е дълга практика. Ако следим информацията дадена от много мистици, те дори казват директно, това не се придобива чрез лична воля, а се дава по милост за усилията. Няма как всички да са преживяли всичко. Но да, върховното състояние не може да се предаде както казвате рационално, могат да се предадат интелектуално различни импликации от него и странични идеи - така възникват идеите за монизма, апофатическото богословие, пан-Ентеизма, Теозиса и т.н. Това вече са философски и религиозни конструкции, по които може да се разсъждава и да се осмислят. Вече чистото върховно състояние си остава нещо за малцина. Иначе интересна статия, а самата книга съм я чел преди време, в общи линии все още е актуална и интересна.
  10. Важното е, че Кабо Верде се класира за световното :)))
  11. Юнг пише по 2 направления, едното клинично, където се ползва емпиричното наблюдение и друго направление, където развива философски теми. Той не ползва философските си занимания в клиничната дейност, но често коментира е книгите ди клинични теми прехвърлени през философските му изводи. Това обаче не означава, че се е занимавал да обяснява на пациентите си за гностицизма, алхимията и някакви подобни. За сянката писах по-горе, че в психологията е твърдо доказано, че хората изтаскват нежелани елементи от съзнанието си и ги репресират. Това е сянката. Това няма някой жив психолог който да го оспори. Вече дали модерната психология ползва термини като сянка или ид, не знам и вероятно зависи от школата.
  12. Това ще е последният ми отговор към вас. Вие изглежда разбирате и тази материя по-добре от всеки, както и другите материи от темата. "Психичен факт" е валиден термин, който съм видял от психологическа литература. Проверявайте и вие понякога някакви неща, не е лошо. За архетипите ясно, че са древни идеи, има ги и при древногръцките философи. Вие обаче отрекохте психологическата им валидност у Юнг, а сега изтъквате психологическата им валидност в Будизма. Супер. Да си привиждам? Както казах, прочетете си предните постове и ще си привидите и вие нещата. Както и да е. Наистина нямам желание да продължаваме, нищо което пишем вече няма общо с темата така или иначе. Ако искате отговаряйте и на това, но няма да продължа този разговор. Бих желал, ако някой реши да продължава да пише тук да се придържа към общата идея.
  13. Както ви писах по-горе, направих си труда и проверих в последствие тези неща, които ви бях написал. Дадох ви пример с архетипите и сянката на Юнг, това още са валидни понятия, които може да се ползват и с друга терминология. Но психичният факт зад тях не е оборен. Как може някой да обори факта, че в човешкото подсъзнание има репресирани емоции, отритнати схващания за себе си и т.н. Та това е коренът на всяка патология. Да не говорим за психологическата проекция, това е друга концепция, която е факт. Едва ли сериозно може да кажете, че съм подминавал неща, с които не мога да се съглася. Може да не съм бил съгласен, но съм влизал в гледната ви точка. Такъв пример е с Будизма, където влязох в семантиката и атеистичната особеност на Будизма и ви предложих тезите на мистик като Майстер Екхарт, които звучат особено сходно с Будизма. За връзките между Будизма и възгледите на Майстер Екхарт има вече много изписано по въпроса, включително от будисти. Влязох също в гледната ви точка за невронните мрежи и се опитах да я критикувам от нейната перспектива, а не просто да я заклеймявам. Опитвам се да съм максимално гъвкав, но не съм перфектен. Накрая получавам някакви глупави ад хоминем подмятания в половината ви постове и както казах, не ми се занимава да водя повече дискусията при това положение. Истината е, че за сравнителен мистицизъм след 1-вата страница не е и ставало на въпрос в тази тема.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.