Отиди на
Форум "Наука"

Amazonski

Потребител
  • Брой отговори

    353
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    5

Amazonski last won the day on Август 13

Amazonski had the most liked content!

Репутация

498 Аспирант

Всичко за Amazonski

Лична информация

  • Интереси
    оръжие, военна техника

Последни посетители

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Amazonski

    Сърбия в ЕС

    Ти изобщо ли не познаваш сърбите? През ПСВ те избират Австрия и България да им децимират населението, пред това дори да водят преговори с Антантата и България за отстъпки в Македония. А мисленето им оттогава не е мръднало ни на йота. Отделно, че на България тия покрайнини не и трябват. Ние нашата си територия не можем да усвоим, баш са ни притрябвали и територии, където извън студенти учили в България по разни програми, никой не говори български. На България и трябват българи, а не територии. Камо ли да влизаме в териториални спорове с най-откаченият от съседите ни и единственият който открито ни ненавижда и ни завижда. Това което трябва да правим е да ораничаваме отровното им влияние в Македония. Основно с разобличаване на сръбските агенти близки до властта в Скопие и изграждане на нормални отношения на България с Македония.
  2. Е как ще е обратното? Изрично съм написал "шофьори". Не е само в Хонконг. Водача на мотрисата и част от диспечрите да са заместени от експертна система. В САЩ пък все по-масово навлизат автоматичните каси. Не са и няма да заместят изцяло касиерките, но брутално увеличават пропускливостта на магазина. И намаляват персонала наполовина. Пак има човек да помогне ако нещо се обърка, но е един на примерно 4 каси.
  3. Няма да правиш нищо, но буквално ще вегетираш. Ще си в малко по-добро положение от професионалните безработни, или закъсали хорица с купони за храна, които имаме днес. Ще ти стига за някаква храна, покрив над главата, медицинско осигуряване, за малко книги и филми и да отгледаш едно дете. От там нататък, дори въдица да поискаш да си купиш, ще трябва яко спестяване, или да си намериш някаква работа. Дори не говорим за автомобил и такива екстри. Представи си го повече като средно голяма пенсия. И пак казвам, пишем за ударно повишаване на производителността, чрез експертни системи с милиони редове код, производства с 3D принтиране, роботи копачи, роботи шофьори, роботи заварчици, роботи пилоти на самолети, помощен персонал, транжиране на пилета и т.н.. Ако желаем да останем в реалността, трябва да забравим за робот ветеринар, инженер, медицинска сестра, или оператор на тежка и опасна техника. Просто машината, която ще поправя асфалта, ще се управлява(надзирава) от един спецалист, вместо 20 баьовци в сини гащеризони, да пушат около ямата, а един да копа.
  4. Само пълнолетните ще има такъв доход. Ако направиш повече деца отколкото можеш да гледаш - държавата ти ги взима, както е в Норвегия. Ако продължиш безмозъчно да правиш деца - затвор.
  5. Безусловният доход би уравновесил пазара на труда. Примерно фирмата в която работиш, те съсипва от работа, унищожава ти здравето, като същевременно е поела надолу. Да ама ти нямаш време и енергия да си потърсиш друга работа, а и имаш да издържаш семейство. Ако има ББД, можеш да кажеш на работодателя, или по-скоро на висшия мениджмънт, да се стегне в кръста, или утре се махаш. Също така, би се опростила социалната система. Детски надбавки, помощи за безработни, социални пенсии, инвалидни - всичко това и още много, плюс огромния и често не особено компетентен апарат, който издържа, изчезват. Някой индоевропеец, като иска да има 16 деца, да си мисли как ще ги храни с ББД.
  6. И защо? Основната творческа дейност все още, ще се извършва от хора. Лекарите диагностици, инженерите на високо ниво, програмистите, архитектите, писателите и т.н. ще са си хора в следващите хиляди години. Няма как да бъдат заместени от роботи дори теоритично. По-скоро е точно обратното. Бай Жеко работи шпакловчик. Щото храни жена и две дъщери. А шпаклова, щото никак не му е вървяло училището - мързел, лоша среда в малко градче, забременяло гадже и т.н. Обаче Бай Жеко още си пази пейзажите дето е рисувал осми клас и никак не са лоши. Ама сега време за рисуване няма! Ако в едно обозримо бъдеще робот шпаклова вместо Бай Жеко, Жеко, може и да спре да е "Бай" и да сътвори картина достатъчно добра, за да се появи в изложба. Другото е че хората ще могат да сменят професите си по-лесно. Познавам багерист с 20 годишен стаж, който на 40 се е хвърлил да учи за програмист и успя! Оказа се че мозъка му става за тази работа и то много става. Обаче колко са такива смелчаци? А ако не беше успял, която е най-вероятния случай? Щеше да бута с купони за храна и смачкано самочуствие.
  7. Amazonski

    Електромобили

    Някой хора още си мислят, че бензина извира по бензионостанциите. Нека видим пътя до потребителя при двата варианта. Електромобил: ТЕЦ, със всичките му съвременни салтанати по пречистване на пушека (дълга тема), после електропреносна мрежа, колкото по-развита, толкова по-малко загуби, следва кабел до паркинга и колконка за зареждане. Толкова. Батериите се рециклират, новите на Панасоник имат все по-малко количество редки елементи. Барутник: Нефтени платформи, нефтена индустрия - гориво, смазочнни материали, вторична индустрия за чаркове, щото са много и се чупят, огромна преносна мрежа от танкери, цистерни и терминали. Огромни спекулативни борски и картели, като ОПЕК. Безумни данъци (ЕС). Абсурдно скъпа и голяма мрежа от бензиностанции. Луди пари и енергия за производство на сложните и скъпи ДВГ, редуктори и съпътстващи ги системи. Носещи със себе си система от автосервизи, в които някой марки автомобили са редовни кленти. И всичкото това за какво?!? Че като натиснеш педала да чуеш БрБрРРРРРРРРРРРРРРРРРРРуууумммммммммм!!!!!!!! Ами не, мерси. Онзи ден имах щастието да карам Тесла модел 3. Усещането е невероятно (не посмях да я оставя тя да ме вози). Нищо общо с нормална кола, а аз съм минал през доста. Цената вече е като на нормална кола. Пробега 310 мили нормално каране. П.П: За да не ме помислите за някакъв електрофанатик, карам DOGE RAM 1500, модел 2017-та. П.П.П: И нещо куриозно. Тесла 3 има акумулатор! Не се шегувам. Седи зад малкият преден багажник. Служи за първоначално стартиране на компютъра, системите, радарите, оптиките и т.н. Ако ти "падне акумулатора" не тръсиш приятелче с кабели, ами има кабел, който измъкваш изпод предницата и си зареждаш акумулатора от колата. Защо са го направили така, идея си нямам.
  8. Малко забавно отклонение: Дори Паисий, черпи за историята на славяно-българите от руски източници. Когато той твори, тъкмо се е зародил Панславизма. Нормално е да е повлиян, все пак това тогава е единственият път на българите и човека, правилно го е усетил. Интерено, колко от източнниците които ползва Паисий са рожба на новата идеология?
  9. Amazonski

    Отново за новия изтребител

    Висчко това е вярно, но за еърполисинг си трябва истински изтребител. Не е само въпроса дали може да се изстреля до 10 000, или 13 200 метра, а дали ще може да оперира на тези височини. Той ще се засили и като камък от прашка ще се качи до там, но ще е практически трудноманеврен. Докато пътническите самолети и базираните на тях разузнавателни, AWAKS, морски и т.н. машини, благодарение на огромната крилна площ и турбовентилаторните двигатели се справят на тези височини (ама и за тях не е песен). Да не говорим за скоростта. При положение, че боингите и руските илове имат същата скорост, като твоят самолет, няма как да ги прихванеш. Ти имаш някакво време за реакция, за разгон, за набор и единственият ти шанс е прихват на насрещен курс. След това не можеш дори да съпровождаш нарушителя. Не казвам, че ако много искаш, или нямаш друго, не можеш да използваш УТС за еърполинсинг, но ще се надяваш на благоприятна ситуация. Въобще не разглеждаме груби варианти, понякога с жертви, като заигравките между Гръцките и Турските ВВС. Пишем само за ситуаци руски разузнавателен Ил в твои териториални води, или пътнически самолет със съмнителен курс и изсключен транспондер. Иначе за реалната си функция, напреднало обучение, чехът не е толкова евтин. Аз лично мисля, че в тази роля M-346 е много по-добър, особено със системите си за симулации и е същата цена, или по-евтин - 20 милиона долара. За корееца писах за този за напреднало обучение. С превръщането му в боен се случи точно това което написах по-горе, цената му стана като на боен изтребител, а възможностите не баш... И сега корейците търсят други варианти.
  10. Може би в негова памет да включиш и зоопарка и фондацията на о. Джърси? (да използвам да благодаря за прекрасната тема!)
  11. Amazonski

    Отново за новия изтребител

    Идеята да се използват самолети за напреднало военно обучение, подобно на L-159, Як-130, M-346, Корейскоро самлетче, самолета на Текстрон Скорпион за ерзац изтребители не е нова и е много дискусирана...по форумите. Обаче практически не се прилага. Причината е прозаична - самолета за напреднало обучение е бавен и лети ниско. Не можеш да провеждаш еър полисинг, или сериозно да подпомагаш ПВО-то, ако самолета ти нито може да настигне граждански джет, нито да се издигне на неговата височина, а ако се успее, ще се изръси от там в свредел. За маневриране на големи височини и не говорим. Друга причина са хомеопатичните сензори, когато въобще ги има. Стават за обучение и понякога за работа по наземни цели, но самолета просто е ерзац. Как ще свалиш крилата ракета, откачил пилот на съседна държава мъкнещ бомби към Варна, или отвлечен Боинг, като и трите цели са ти извън скоростно-височинния диапазон. От какво ще пазим небето тогава? И какво ще предложим на НАТО? Не е коректно сравнението между Лансерите и L-159. МиГ-21 си е пълнокръвен боен самолет. Свръхзвуков и с планер създаден да издържа натоварвания. Оборудван с израелския радар, ХУД и ракети е напълно способен да изпълнява задачи по еърполисинг. И да обучава пилотите за такива задачи. Вече като самолет за ПВО издиша. Често има мечти (а китайците ги претвориха на практика), да се усили планера и да се преструктурира за свръх звук (планера е най-скъпото), да се сложи нов по-мощен двиател, по-сериозен радар, системи за самозащита, да се интегрират оръжия и ХОП! Имаме чудесен изстребител! Обаче това чудо ще е по-скъпо от Грипен и ще бъде още по-компромисно.
  12. Съмнявам се, че много хора без психични проблеми, вярват в плоската Земя. Останалите са или майтапчии, или се надяват да привлекат внимание и да изкъртят някоя петолевка. Защо тогава се вдига толкова шум? Ами заради нас - "нормалните". Като опашката пред палатката на брадатата лейди в цирка. Куриоз е, лесно се сочи с пръст, кара ни да се чустваме умни, щото нали...онези еуглени плоскоземците... Ето и тук - няма плоскоземци, никой не познава такъв, но си имаме тема, щото е забавно и несъзнателно ни повдига самочуствието
  13. Amazonski

    Бъдещето на капитализма

    Това мога да го потвърдя от първа ръка. Сравнително малка семейна фабричка, чрез подизпълнителски поръчки, проектира и произвежда електронни компоненти за разрушителите на флота. Отделно прави съвсем други неща за влаковете на големите компании. Само два примера, но прекрасно илюстрират каквото си написал.
  14. Amazonski

    Бъдещето на капитализма

    Още като прочетох заглавието, дойдох да напиша почти дословно, каквото си написал. Добре, че първо чета мненията, че щях да се изложа. Ако може да допълня: Кой има най-голяма полза хората да са здрави, осигурени, работоспособни, умни, образовани и прогреса да върви? Държавата? Ами не, или поне не изцяло. Нашата си държава, открадна активите на здравната каса, за да си плаща там други неща. Докато за корпорациите, които стават все по-високо технологични, хората са най-конверртируемият актив. Практически корпорациите са малко като мокър сън на Сталин - там "кадрите решават всичко". Къде има сравнително естесвено заемане на важните позиции от способни хора? Държавата чрез избори? - Хехехехехе. Не! Според мен националните държави, ще си запазят някакви регулаторни функции и част от социалните, като ББД. Както и ролята на абитър/законодател, но много други функции ще минат към корпораците. Социалните вече са си ги поели някой фирми - медицински, пенсионни, застраховки и т.н. Науката и тя ще отиде където са парите и търсенето. Тя вече е там де... Това като цяло е хубаво. Бизнеса постояно търси и опитва нови оптимизирани методи на управление и взаимодействие. Някой ще са неуспешни, но някой може да са откритие.
  15. Според Др. Десислава Нешева, Акд. Гълъбов и италианският екип, генетично съм ако не пряк, то със сигурност в голяма степен потомък баш на прабългарите. Със славянска закваска. Имам право да използвам "ние". Отделно, че национално съзание не се предава по генетичен път. Иначе аз личнно може да съм потомък на воин на Светослав, изнасилил парбългарска болярка в Карвуна, ама това няма особено значение за предмета на разговора.

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×