Отиди на
Форум "Наука"

Sharana

Потребител
  • Брой отговори

    73
  • Регистрация

  • Последен вход

Репутация

96 Ученик

Всичко за Sharana

Последни посетители

472 прегледа на профила
  1. Актуална карта на ПВОто около пролива според последните сателитни снимки от региона.
  2. И това не важи. Да може да оперира от по-лоша инфраструктура не е същото като производителя да се хване на плаща скъпи ремонти на често чупещи се неща, в следствие от лошата инфраструктура. Та гаранацията ще важи само ако се покрият минималните изисквания (а те са близки до тези на Ф-16 като инвестиции) - с други думи пари пак ще се вадят за инфраструктура и спестяване особено няма. Каква координирана така бре, изключени са от Швейцария, където Ф-16 даже не участва... Пук за техническите характеристики вече много се е писало, тук включително както се спомена. Защо да се прелива от пусто в празно след като няма нищо ново? Иначе нещо по темата за разнообразие - цената на която ни ги предлагат е 2,07 млрд лева. Ще видим дали веднага ще подпишем или ще тръгнат нови преговори за предоговаряне. https://fakti.bg/bulgaria/388528-samo-vav-fakti-davame-2-mlrd-lv-za-8-iztrebitela-f-16
  3. Да, спешно трябва всички да се ориентират към по-простите и надежни модели. Предлагам нещо от ПСВ, максимум ВСВ. След това вече ги развалят с много електроника - абе направо като колите, не са вече като едно време! Не знам на колко години си, но все някога ще трябва да проумееш, че безплатен обяд няма
  4. Толкова едностранчиви, че точно пък по тази тема освен консенсус как МиГ-29 са за смяна друго няма Това е уведомлението до конгреса в САЩ, а не сделката. Тя в крайна сметка беше за 1,6 млрд евро, което е 1,8 милиарда долара (128,5 милиона долара бройката). Та от програма максимум (208 милиона долара бройката) паднаха на програма минимум (128,5 милиона долара бройката). В нашия случай максимума е идентичен - 208 милиона долара бройката. Как ще изглежда нашата програма минимум и изобщо договор ще има ли обаче не се знае и цирка предстои. Ако процедираме по идентичен начин като Словакия за 8 самолета трябва да се получат 1,8 млрд лева, но това би било твърде орязано най-вероятно. Бюджет от 2 до 2,2 млрд е по-логичен, за да си спестим ядове на по-късен етап.
  5. F-35 не е просто тясно специализиран самолет като F-117, а именно многоцелеви - реално наследник на F-16 като е по-добър от него почти във всичко. Е, когато го излекуват от детските болести разбира се. По времето на F-117 (90те години) руснаците могат да разчитат само на Су-24 за такива ударни задачи, а е пределно ясно какво би могъл и какво не би могъл да свърши. Стелта не е нужен само на ударните самолети - F-22 е изтребител (многоролевите му качества са основно на хартия) и стелта му помага да върши основната си работа. Мантрите "слаб радар, лоша маневреност" и тн звучат доста странно - на базата на какво? F-16 има по-слаб радар, авионика и тн от F-15 - направо да се чуди човек защо са му дали право на живот Колкото до малкото оръжия - това няма директна връзка със самия самолет. Су-35 е доста готин самолет, но като оръжейна платформа хич не блести, защото оръжейната му откъм съвременни образци е доста бедна. Обаче уж само за самолети ставаше въпрос.
  6. Егати класацията. F-117 бил много зле, защото бил маневрен като тухла. Ами ударен самолет е, не му е работата да прави шоу по изложенията. За времето си е вършил работата, която се е очаквало да върши, при това доста успешно. Беркута е демонстратор, който така и не се развива. Tejas също все още не може да стане самолет, защото индийците не могат да го направят - те имат проблеми с качеството дори с лицензното производство на стрелково оръжие... JF-17 пък имал слаб радар, малък боен товар малък радиус. Че Грипена не страда ли от същите неща?! Такъв клас самолети са просто, плюсовете им не са в тези категории, което изобщо не ги прави лоши самолети по никакъв начин. F-104 например е наистина кофти самолет с ужасяващ процент загуби от катастрофи - направо летящ ковчег. Той си заслужава мястото в такива класации, пък те с какво пълни...
  7. Ясно ми е, че в днешно време е много популярно да се вярва на конспиративни теории - що на запад, що на изток, но все пак...
  8. Ами не е. Тя консервата е евтина, но двигателите хич не са - те са около 65% от цената на първата степен, самото гориво пък 0,3%. Та двигателите не е като да ги претопиш евтинично Колкото и пари да е имал лични - те свършиха на етапа F1. Последната ракета, която най-накрая е и успешна са я изстреляли като са събирали пари всички заедно в компанията. Ако и тя беше гръмната като предните три сега нямаше да ги обсъждаме, защото нямаше да съществуват още и да са фактора, който станаха. Ето я компанията в пълен състав през 2002ра: [/
  9. Абе то за много неща можеш да се съмняваш, но подпомагането отива за развиване на технологиите, които няма как да се появят от нищото. Тия Рогозински приказки дето Мъск прави пускове на загуба само и само, за да им е нелоялна конкуренция...нали. Централния между другото последния пак го изгубиха - не им върви нещо... Иначе сега си мисля, че цената е по-евтина повече заради доста по-оптимизираната производствена част, а не разплутите "стари" производители, които в момента са крайно неефективни от финансова гледна точка. Доколко по-евтино излизат F9 и FH заради това, че части се връщат не е много ясно - със сигурност има проценти, но едва ли са чак толкоз много. В момента просто носят пари и държат пазарен дял (който и спечелиха заслужено) като печалбата + субсидиите отиват в разработката на следващото семейство, което вече изглежда доста по-смислено и перспективно.
  10. Чак ми стана къде в дълбините на рунета се е намерило изказване на някой псевдоексперт как ракетите с многократно използване нямали бъдеще... Че то даже на Роскосмос му се наложи да признае очевидното.
  11. "Внушения" даже не се и опитвам да правя, още повече пък такива между редовете, че руските самолети били по-по от американските примерно, ама то между редовете всеки може да види каквото си поиска Смисъла на целия пост е много по-просто - Frujin разказва небивалици колко са скъпи самолетите и затова Пакистан и Индия се сбили с антични машини, аз опровергавам - Индия нанася удара си с най-доброто, което имат, а това е Мираж 2000 като ударен самолет и Су-30МКИ като изтребител. Пакистан не е подготвен да отрази изненадващ удар от толкова самолети (прилична бройка е била цялата групичка) и не влиза в бой, където щеше най-вероятно да загуби самолети. На следващия ден обаче прави също (нанася удар срещу Индия) с най-доброто си - изтребителите F-16 и JF-17. Индия в ролята на защитник този път (не тя избира времето и мястото на сблъсъка) може да контрира само с МиГ-21 (поради дълъг ред от причини) и се опитва, но неуспешно.
  12. Товарищ, так как вы видимо по болгарски информацию совсем воспринимать отучились, то попробую на более понятном для вас лично языке. Пакистан наносил удар по Индии (когда и случился данный воздушный бой) самыми современными самолетами, которыми имеет на вооружении - F-16 и JF-17. Последний кстати настолько близок к второму поколению, как и ваши фантазии близки к реальности (то есть он оооочень далеко). Индия день ранее, когда проводила свою атаку, тоже использовала все самое совершенное что есть на вооружении - а именно Мираж 2000 и Су-30МКИ. Тогда бой не состоялся, так как Пакистан его не принял на условиях Индии. В зеркальной ситуации на следующей день Индия все же приняла бой, хотя он был на пакистанских условиях (они же нападают) и там МиГ-21 Бизон не оправдал те надежды, которые ставили на него в ВВС Индии - самолет хоть и сильно проапгрейденный, но все равно уже устарел к 2019 году.
  13. Сравнение с F-5 преди 40-50 години няма абсолютно никаква връзка с условията на въздушен бой днес и съвременните тактики свързани с БВБ. Отиди в Графа и кажи там на пилотите, че МиГ-21 не става за БВБ, а трябва да стреля отдалече и да видим колко странно ще те гледат Аз ти предложих да прочетеш за учението, където за пръв път американските Ф-15ки се срещат с въпросните Бизони и за интересните ситуации, които се получават (и защо). Но както казват - "едно си баба знае, едно си баба бае". За останалите - по този начин изглеждат заключенията на американците. След тези учения се ускорява въвеждането на JHMCS, купуват се Elta-8222 контейнери за агресорски самолети, за да може да тренират пилотите срещу съвременна РЕБ, дава се и по-висок от първоначалния приоритет за инсталиране на радари с АФАР за F-15, които дават много предимства точно в ситуациите, използвани от индийците, за да се доберат до БВБ с Ф-15ките на тези учения.
  14. Сори, ама глупостите ги пишеш ти чел-недочел нещо някъде преди години. МиГ-21 не ставал за догфайт и трябвало да стреля отдалеч - това трябва в рамка да си го изкараш JF-17 в твоя свят може много неща да е, но в този, където обитават повечето - това е интересен изтребител ала Грипен, но с източни вместо западни технологии. Ясно е, че за теб и Грипена е стар и претоплена манджа на тема МиГ-21, но това е просто още нещо към дългия списък бисери А Block II е толкова стар, че постъпва на въоръжение около 2015... А заедно с тях в удара пък участват и Ф-16ки. В общи линии Пакистан е с най-доброто в арсенала си, което хич не се връзва със странната ти теория. Колкото до Индия и защо смятат модернизираните МиГ-21 Бизон за най-добрия си догфайтър (и защо там отиват след време не малка част от опитните им пилоти) ти препоръчвам да прочетеш за учението Cope India 2004 и от представянето на кого американските Ф-15 са изненадани - от Су-30 или от МиГ-21 и защо.

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×
×
  • Create New...