Отиди на
Форум "Наука"

nik1

Потребител
  • Брой отговори

    10020
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    160

nik1 last won the day on Февруари 2

nik1 had the most liked content!

Репутация

4787 Професор

Всичко за nik1

Последни посетители

28251 прегледа на профила
  1. nik1

    Отново за новия изтребител

    Ти го избиваш на политика сега..или отново, ха-ха-ха Една минута не можеш да се сдържиш , ха-ха-ха-ха-ха-ха ....ха-ха-ха-ха
  2. nik1

    Отново за новия изтребител

    Шведите са променили офертата, и са дали аванти (може да се види докладът - при първоначалата оферта те не предлагат въоръжение) Написах още в първите страници, че шведите няма да се "дадат".. Може да се предположи че ако от шведската страна изпуснат поредната сделка и шанс след "Белгийската", при прозрачна процедура , след това ще им трудно да си пласират Грипените.. Сделката ще е реабилитация, демек, на СААБ и Швеция, които понесоха много удари върху морала и авторитета Ще поживеем и ще видим.. Тук може да се видят офертите за Ф-16 , какво се вкключва в тях https://www.capital.bg/getatt.php?filename=o_3377137.pdf https://www.capital.bg/getatt.php?filename=o_3377136.pdf Та това е
  3. nik1

    Отново за новия изтребител

    Ти свърза омразата към даден народ с хегемонинията на дадената държава и с "изсмускването" (Темата беше предварително отролена с лайна, насирания и памперси!!) Аз попитах защо аджеба не се мрази регионалия хегемон, който държи една четвърт от българската икономика.. Нефтохим го споменах, както и другите неща, заради "избирателя" пишещ и чятящ в темата, който иначе чете само заглавията на епицентър ,....и който се подава на троленето на хранениците на Нефтохим, закъсали за бутилка уиски..
  4. Има ли наследници на сармати днес, който не са тюркизирани?
  5. Така подчертано... Технически погледнато - план А изисква сключване на нов договор.. Политически и икономически погледнато, планът ми изглежда като "подгряване" на вкусния британски кейк, който европейците не харесаха ха-ха-ха-ха (може и да греша) - иска се свободно движение на стоки, без да се поемат други ангажименти.. Не съм много убеден че има реципрочност в шантажирането, ха-ха-ха-ха-ха-ха, но аз съм еврофил, и може и да греша, ха-ха-ха-ха-ха Има го този момент явно -игра на нерви Ако говорим за Меркел - Меркел много пъти е казвала че иска и очаква реципрочни отношения на ЕС с UK.. Разбира се Меркел може да греши, но лично за мен , "шантажът" не е част от нейния начин на правене на политика.. PS Едно интересно виждане и анализ от 17 януари 2019-та https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/17/germany-britain-brexit-angela-merkel Не разчитайте на Германия да разреши Brexit, не е необходимо да помагате на Великобритания Алън Посенер Ангела Меркел има по-големи притеснения у дома си, а производителите на автомобили имат по-важни клиенти Спомнете си, когато Борис Джонсън ви казваше, че Германия ще принуди ЕС да приеме почти всички условия за Brexit /всъщност Великобритания да има своя торта и да я яде/ - защото „те се нуждаят от нас повече, отколкото ние се нуждаем от тях“? Не се случи. Но в отчаяни времена на Brexit надеждата за deus ex machina да реши цялото проклето нещо продължава. Неотдавна имаше повече предложения, че Ангела Меркел някак си ще спаси Тереза Мей, като предложи на Великобритания нова и по-добра сделка. Това също няма да се случи. Ето защо. Първо, обратно към Джонсън. Той твърди, че Германия иска да изнася автомобили за Великобритания, така че ще гарантира, че Великобритания и Европа ще имат свободен достъп до пазарите на другите, без значение какво. Вярно е, че британците са закупили 768 896 немски коли през 2017 г., почти всеки пети автомобил, изнесен от Германия. Но износът на автомобили за Великобритания е намалял с 3%, докато износът за Китай и Япония е нараснал съответно с 11% и 14%. Мей говори за “глобална Великобритания”, но Германия мисли глобално, а в схемата на нещата Азия и САЩ са по-важни. И между другото, докато британските политици се караха за това дали страната трябва да принадлежи към митнически съюз, който предполагаше, че Великобритания ще премахне свободните търговски сделки с “глобалните партньори”, ЕС подписа споразумение за свободна търговия с Япония, което трябва да доведе до износ на Германия и печалби от 8,6 милиарда евро годишно. Говорейки за автомобили, германските автомобилостроители може и да не са щастливи от перспективата Великобритания да излезе от ЕС на 29 март или да напусне митническия съюз за няколко години, но това са блясъци в сравнение с реалните им загрижености: дизеловата криза и повишаване на самостоятелното управление и взаимно свързани електрически автомобили. Главният изпълнителен директор на VW Матиас Мюлер иска да превърне Фолксваген "от автомобилен производител в световен лидер в мобилността", а други немски производители го следват. Само преди няколко дни, Доналд Тръмп обяви гордо, че VW ще построи съвременен завод за електрически автомобили в Чатануга, Тенеси. Не в Крю. VW има европейска верига за доставки: вашата „немски машина“ може да има полски двигател, испански корпус, италиански седалки и други компоненти от Словакия, Унгария, България и Румъния. Европейската интеграция и доставката на точното време е от съществено значение за конкуренцията на VW с Toyota. При Продаването на автомобили до Великобритания не е така. Но това е много повече от колите. Разгледайте картата и ще видите защо германските политици - с изключение на някои от най-дясното и крайно лявото - са интегратори. Германия има сухопътни граници с девет страни: Полша, Чехия, Австрия, Швейцария, Франция, Люксембург, Белгия, Холандия и Дания - и всички те са отворени. (Швейцария не е член на ЕС, но принадлежи към зоната без шенгенски паспорти.) С популистки партии на власт или във възход в много от тези страни, правителството на Меркел няма нулев стимул да предложи на Великобритания вида сделка, подхранваща популистите. биха могли да посочат като доказателство, че напускането на ЕС не трябва да бъде толкова лошо в края на краищата. Германия не иска да накаже Великобритания, въпреки че в Берлин има известна сума на раздразнителност. Но перспективата за девет различни гранични режими, подчинени на капризите на националистическите партии, е много по-страшна от всичко, което идва от Лондон. Това не беше чисто кървящо сърце, което накара Меркел да запази границите отворени в разгара на бежанската криза. Камиони, натрупващи се на граничните пунктове, докато фабриките изпращат работници у дома, е нещо, което никой германски лидер не иска да види по телевизията. Меркел има много повече екзистенциални притеснения, отколкото Брексит, нещо, на което се е примирила. В международен план се наблюдава възходът на Китай, руската военна агресия в Украйна и кибер-атаките върху Европа, търговската война със САЩ и изолационизма и нестабилността на Тръмп. В рамките на ЕС основният съюзник на Меркел, френският президент Емануел Макрон, беше отслабен, премиерът на Унгария Виктор Орбан предизвиква неприятности и има малко вероятно, но гласно полско-италианска ос на брюкселските пристанища. У дома 2019 г. евроскептичната алтернатива für Deutschland (AfD) оспорва християндемократите на Меркел на три регионални избори и изборите за Европейски парламент. AfD изисква „Dexit“, ако ЕС няма да се превърне обратно в свободен клуб на свободните търговци нации. Канцлерът няма да помогне на британците да постигнат статут, който може да изглежда като модел на Европа за Афганистан, особено след като в Берлин нараства усещането, че "те се нуждаят от нас повече, отколкото ние се нуждаем от тях" и че Европа може да си позволи да чака. И точно това казва Меркел. "Все още има време за преговори", каза тя пред комисията по външни работи на Бундестага, след като общините гласуваха за сделката с май, "но премиерът трябва да ни каже как ще се движат нещата." каза Шолц от Социалдемократеска партия
  6. nik1

    Разходка из ITER

    Да, това е идеята на Локхийд Мартин.. Военните разработки през последните 800 години движат прогреса
  7. nik1

    Разходка из ITER

    Локхийд Мартин е работил (най-малкото) върху такъв реактор https://besacenter.org/perspectives-papers/lockheed-martins-compact-fusion-reactor/ При тестовете от 2014-та Т4 дизайна, няма успех (не е постигнато сливане) .. За по-късните тестове на Т4 не лично аз не намирам данни, Не намирам данни и за ТХ дизахйна , който е различен от първоначалния (поне тежи 10 пъти повече).. Ако е вярно че Локхийд Мартин са патентовали реактора, както пише в статията, то е вероятно да има напредък , ако не пробив
  8. Киров (пак извинявай че ти казвам на фамилия), не е точно така според мен Слага се на масата предложението на Греъм Брейди (той е твърдолинейните), с което се иска промяна на бекстопа с друг "по-мек", алтернативен вариант, С бекстопа, или предпазният механизъм от договора с ЕС през ноември се цели да се избегне създаването на твърда граница между Република Ирландия и Северна Ирландия https://www.mediapool.bg/britanskite-deputati-poiskaha-predogovaryane-na-brekzit-bryuksel-otkaza-news289239.html https://www.radionz.co.nz/news/world/381290/proposal-to-replace-irish-backstop-backed-by-british-parliament Както написах някъде по-горе, твърдолинейните приемат сегашния бекстоп като заплаха за бъдещо излизане на UK от Митническия съюз, /след изтичане на преходния поериод/. Твърдите се опасяват че при действието на този бекстоп (които е договорен през ноември), в 2020 границата няма да може да се "затвори" така, че UK да могат да излезнат от митническия съюз Един вид - твърдолинейните се страхуват че изпълнението на сегашния бекстоп може да "върже" UK в митническия съюз с ЕС за неопределено време.. Пише го и и в статията на Файненшъл Тайм, на която беше любезен да направиш превод
  9. Какво окачваш да му има на оръжието?
  10. Човекът не е добре... Не ви ли прави впечатление това?
  11. "Цинизъм" е емоционално казано, както твърдението че е изоставено Белфасткото споразумение от 10 април 98-ма (Good Friday Agreement), е емоционално, но тук няма някаква "теория на конспирацията". Цялата западна преса (мейнстрийма) оценява по близък начин събитията и действията на Тереза Мей: За да избегне раздора с твърдите и рацеплението на Партията, Тереза Мей (след гласуването в Камарата на общинините на 29 януари) поиска предоговаряне на предпазните клаузи за границата между Република Ирландия и Северна Ирландия и замяната им с алтернативни мерки. /Твърдите се страхуват , че тези клаузи, така както са договорени и разписани ще задържат UK в митническият съюз с ЕС за неопределено време./ Ще видим резултатите, но засега позицията на ЕС е твърда- няма да има ново отваряне (макар че мен лично не ме смущава това да се търсят алтернативи на предпазните клаузи, замяната им с подобни алтернативи не променя договореностите) Въпросът според мен е психологичен и личностен: никой в ЕС не вярва на Тереза Мей - не я приема сериозно в ролята на "пожарникар" или "лидер": През ноемрви след година преговори тя подписва един цялостен договор (той следва да отразява и синтезира Британската позиция,нали имаха две години години да се уточняват и мислят, особено в партията и!), и сега 2 месеца преди 29 март, се иска ново отваряне.. Ако се стигне до "запичане" (дори и договорът да бъде преработен в частта за границата) но в Камарата на представителите (горната камара), какво следва?
  12. nik1

    НОВИЯТ РЕД , огнен дъх от Мрака.

    Ти драги прекалено обичаш живота и удобствата, за да бъдеш революционер от класата на Обама.. В това че обичаш живота и удобствата няма нищо лошо, аз даже ти се възхищавам, защото си малко или много моя противоположност
  13. Не мога да вместя толкова информация , като ли да правя изводи върху нея Гледам нещата по-просто - В споразумението между Тереза Мей и ЕС от ноември 2018-та, Мей договаря оставане в митнически съюз и спазване на стандартите и директивите на ЕС (до 31декември 2020-та минимум). https://www.whitecase.com/publications/alert/brexit-trade-goods-under-draft-withdrawal-agreement-endorsed-25-november-2018-uk Ако тя е знаела "кристално" какво точно се иска- защо аджеба се съгласила? - При гласуването на това споразумение в Британския парламент на 15 януари 2019 тя не е подкрепена от твърдите и лейбъристите (които според мен са на двете крайни позиции), Ако не греша дотук и по-нататък в разссъждението си :),.в мейнстрима изглежда битуват 3 позиции: "твърда"; "плавна" или "средна"; и "лейбъристка" - условно казано, за договаряне на дългосрочен статут и условия, подобни на тези на Норвегия И последния ход на Тереза Мей е ето какъв: https://www.mediapool.bg/fainenshal-taims-reshenieto-na-mei-da-ugodi-na-brekzitarite-smaiva-s-tsinizma-si-news289340.html Подскачане като на пожар (според мен)..Вместо "разиграване" /Какво разиграване, като Мей е станала предмет на закачки от европейските лидери.. Според мен няма никъкъв шанс за отварянето на нови преговори: Решенията относно Брексит от страна на ЕС трябва да се вземат с единодушие, дори и да има "британофили" е достачъен един скептичен глас ..Всъщносг мисля, че гласът на държавите-мотори, основатели и на Предсесдатвеля на ЕК Юнкер, и на Президента Туск са пределно ясни - няма да има други преговори/ PS Британската опозиция (Her Majesty's Most Loyal Opposition) за мен лично е част от мейнстрима: тя има свой официален кабинет в сянка (Official Opposition Shadow Cabinet), и винаги е готова да управлява
  14. nik1

    Отново за новия изтребител

    Джими, пак ли почна с фейковите заглавия , бе пич? Нищо подобно на заглавието няма в изявлението на официалното шведско лице Ето какво точно казва официалното лице от Швеция, директорът на "Експорт и международни отношения" в Агенцията за отбранително имущество Йоаким Валин: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/01/18/3376953_shte_poluchim_f-16_na_cena_kato_slovakiia_i_bahrein/ "Уважаваме решението на българския парламент във връзка с процеса по придобиване на нов тип боен самолет. Въпреки това ние сме убедени, че шведската оферта носи повече предимства за България... Gripen е произведен в Европа, напълно съвместим е с НАТО и има ниски разходи през целия жизнен цикъл. Освен това шведската оферта е за напълно съвместим пакет от 10 изтребителя. Заедно с необходимото въоръжение и оборудване, офертата е под първоначално одобрения от парламента бюджет от 767 млн. евро. Продължаваме да следим процеса и оставаме на разположение за допълнителни разговори в случай, че България би искала да проведе такива.", коментира в свое официално изявление Йоаким Валин, директор "Експорт и международни отношения", Агенция за отбранително имущество на Швеция. https://www.segabg.com/category-bulgaria/shveciya-podobri-ofertata-si-za-gripen
  15. Благодарско, Киров!! Ще гледам филма Казвам ти "Киров" тук, защо не си си малкото име във форума,ха-ха-ха-ха

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×