Отиди на
Форум "Наука"

0101

Потребител
  • Брой отговори

    6
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за 0101

Последни посетители

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

0101's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • One Month Later Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

11

Репутация

  1. източник https://www.mediapool.bg/142-mln-evro-ofertata-za-novi-3d-radari-iznenadvashto-se-okaza-po-evtina-news357146.html 142 млн. евро. Офертата за нови 3D радари изненадващо се оказа по-евтина Никола Лалов7коментара 14 март 2024 15:04 Споделяне Снимката е илюстративна Офертата на френската компания “Талес” (Thales), която бе избрана за доставчик на новите 3D радари за армията, се оказа по-ниска от очакванията – 142 млн. евро, съобщиха източници на Mediapool. В четвъртък и военният министър Тодор Тагарев в оставкапотвърди, че предложената цена е с 25% по-ниска от индикативната от 400 млн. лева. Очакванията бяха проектът да не се впише в бюджета заради скока в цените и поръчките след военната агресия на Русия срещу Украйна. Военното министерство взе решението в последните часове на отиващото се правителство. Още по темата Новите 3D радари едва ли ще се вместят в бюджета от 400 млн. лева. Очакват се най-рано в края на 2025 г. 24 август 2023 13:06 Бившият министър на отбраната Красимир Каракачанов критикува екипа на Тагарев, че не е поискал подобряване на офертите от компаниите, каквато е практиката. В четвъртък Тагарев обясни решението с получената по-ниска цена, предложение на междуведомствената комисия, която подготвя проекта, и желанието да не се бави още повече процедурата. МО иска да придобие седем нови трикоординатни радари, като в пакета трябва да влезе още обучението и поддръжка за 5 години. По процедура сега трябва да се проведат преговори с класирания на първо място участник. Едва след това ще се изготви проект за инвестиционен разход (ПИР), който трябва да бъде одобрен от парламента. Евентуално различно политическо ръководство на МО може да преразгледа проекта, а и депутатите могат да не подкрепят избора, тъй като по закон скъпите военни сделки минават през пленарна зала. Това обаче ще забави значително проекта, което се очаква да излезе над 400 млн. лева. Oще през август миналата година бяха публично отворени офертите на "Локхийд Мартин" (САЩ), "Леонардо" (Италия), "Елта“ (Израел), "Индра" (Испания) и "Талес" (Франция), но отварянето на ценовите предложения се забави, въпреки че военният министър Тодор Тагарев очакваше да е сключил договор още през 2023 година. В крайна сметка МО тихомълком отвори ценовите предложения и в същия стил взе решението. Според очакванията на МО срокът на доставка на радарите се предвижда да бъде в рамките на 30 - 36 месеца от подписването на договора.
  2. Новите 3D радари, необходими за усвояването на новите F-16, ще струват под 400 млн. лв. Новите 3D военни радари ще струват под 400 млн. лв. Това е обявил министърът на отбраната Тодор Тагарев по време на изслушване в парламентарната комисия по отбрана, информира БНР. Процедурата за искане на предложения не предвижда възможност за подобряване на офертите, е уточнил Тагарев в отговор на въпрос на "Възраждане" за детайли по процедурата за одобряване на победителя. Работната група от военновъздушните сили е поискала от министъра да удължи срока за работата ѝ след 1 февруари и да работи до април, за да може да обработи допълнително дадената информация от фирмите. По думите на министъра на отбраната един от потенциалните доставчици занесъл нов плик, но комисията е решила да не го отваря заради етапа, в който се намира процедурата. ................. източник: https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2024/02/08/4586159_novite_3d_radari_neobhodimi_za_sposobnostite_na_novite/#
  3. източник: https://armymedia.bg/2024/02/02/спартан-става-спасител-в-борбата-с/ „Спартан“ става спасител в борбата с огъня Българските Военновъздушни сили ще бъдат първите в света, които ще използват военнотранспортния самолет „Спартан“ за ограничаване на пожари. Тази готовност ще бъде постигната още през май, когато е началото на пожароопасния сезон. Дотогава ще бъдат подготвени общо 4 екипажа, които да могат да работят на две смени и да пускат по 1 т вода и химикали от 5 контейнера, за да се ограничи огънят. Това заяви командирът на 16-а авиобаза полковник Лазарин Лазаров за в. „Българска армия“. Така спартаните стават спасител в борбата с огъня наред с вертолетите Ми-17 на 24-та авиобаза Крумово. Самолетите летят по-бързо, биха стигнали по-бързо до огнището на пожара и биха хвърлили повече вода от вертолетите. Хеликоп-терите са подходящи за ограничаване на пожари в пресечена местност Тези предимства обаче биха могли да бъдат използвани само в равнините. Но релефът на страната ни в 80% от територията ни е планински. Там тези характеристики трудно биха могли да бъдат използвани, а „царете“ на планинското пожарогасене си остават вертолетите. Това се обяснява с факта, че самолетите имат по-голяма латентност в полет – те се издигат по-бавно, летят и правят завоите по по-полегата крива, обясняват експертите. Тези характеристики ограничават използването им в планински райони, където се налагат техники на пилотиране с по-остри ъгли на атака и големи наклони. Подобни ограничения предполагат необходимостта да се изгради оперативен щаб, който да планира в експресен порядък използването на самолетите и вертолетите в зависимост от вида на пожара, къде е възникнал и накъде се разпространява. В подобна ситуация вертолетите се използват в районите със силно пресечена местност, а самолетите могат да хвърлят вода от по-високо, за да ограничат фронта на разпространение на огъня. Един вид, да дадат глътка въздух за другите екипи за пожарогасене от Главна дирекция „Противопожарна безопасност“. Тези условности налагат да се разработят процедури по цялостното планиране и провеждане на пожарогасенето, както и обозначаване къде е планирано те да бъдат хвърлени. Заради спецификата на тези контейнери с вода и противопожарни химикали на земята също ще има хора, които да дават знаци за фактическото място на попадение на водата. В същото време те ще определят и зоната за безопасност, така че този контейнер да не нарани някого при стоварването му. Всичко това ще се прави за първи път в света с този тип самолет, а опитът от използването своевременно ще бъде вкарван в нормативни документи и разписани процедури. Технически засега е известно, че един самолет може да изхвърли 5 контейнера по 1 т на курс. Контейнерите са за еднократна употреба, те могат да се пълнят на всяко летище с помощта на вече закупени мобилни басейни. Качват се на самолета с помощта на челен товарач. Това ще даде възможност за паралелна подготовка на контейнерите на земята, за да могат да бъдат натоварени в спартана, без пилотите да гасят двигателите. В началото ще се ползват военните летища в Безмер, Граф Игнатиево, Долна Митрополия, Пловдив. Впоследствие ще се търсят начини да бъдат монтирани специални стоянки и кранове на всяко подходящо летище – включително в Приморско, Добрич, Горна Оряховица. Опитът досега са единствено тестови изпитания на пилотите изпитатели от фирмата производител на „Спартан“ – „Леонардо“. Тези тестове показват, че най-висока ефективност е постигана, когато контейнерите са изхвърляни от височина от около 150 м и скорост от 210 км/ч. При тези параметри те могат да бъдат изхвърляни с точност до 30 м от зададената точка. Българските Военновъздушни сили ще бъдат първите в Европа, които ще придобиват опит и ще използват практически самолета за ограничаване на пожари. Италианските самолети “Спартан” могат да пренасят в пъти повече вода от вертолетите Според полковник Лазарин Лазаров първият екипаж за пожарогасене – майор Генчо Златанов като командир и капитан Дичко Узунов, са летели заедно с летци изпитатели от „Леонардо“, които накрая са разписали сертификатите за придобитите умения. „Всички режими за използването на самолета за пожарогасене са правени в Италия, но само в изпитателни режими. Ние фактически ще бъдем пионери в практическото използване на тези контейнери, тяхното разпръскване над районите с пожари. В това включвам режими на полет, скорост и височина на самолета. Това ще е опит, който ще се трупа тепърва“, казва полковник Лазаров. Мечтите на транспортните авиатори не спират дотук. Те планират през 2025 г. да придобият способности за десантиране на големогабаритни товари, като контейнери. В такива контейнери може да бъде натоварено всичко необходимо за живота в някое отдалечено село, откъснато от света след снежна буря, земетресение или друго природно бедствие. Това могат да бъдат горива, храни, машини. Контейнерът се приземява с парашутна система. Досега подобни действия са извършвани само с вертолети. Със спартаните могат да се десантират товари, чието тегло превишава способностите на вертолетите многократно.
  4. UMEX 2024 – The Bulgarian company Hades expects a large order for the NEM-600 jet drone The Bulgarian company Hades Defence Systems expects to receive a large launch order in the middle of the year for its new unmanned aerial vehicle (UAV) NEM-600, designed to engage a wide range of armoured targets. As Georgio Markov, the Business Development Department regional manager at Hades, told EDR On-Line at UMEX-2024, all testing of the NEM-600 (Nemesis) has now been completed and mass production is planned to begin in June for the benefit of the starting operator, whose name has not been disclosed. Also, according to Markov, the developer is negotiating the supply of its new UAV with a number of other potential customers. ................ Източник: https://www.edrmagazine.eu/the-bulgarian-company-hades-expects-a-large-order-for-the-nem-600-jet-drone За самият дрон от сайта на компанията: The Nemesis is a jet-propelled kamikaze-attack Unmanned Aerial Vehicle (UAV) designed to combat a wide-range of armoured targets, capable of penetrating up to 800mm of Rolled Homogenous Armour (RHA) with its nose-mounted HEAT warhead. The system is fit for service across all regions and weather conditions, including urban areas, and with a hit accuracy of up to 0.5 meters, it can deliver its payload with surgical precision while minimising collateral damage. At a top speed of up to 450 km/h, and a maximum altitude celling of 6,000 meters, the NEM-600 can easily outperform propeller-based loitering munition systems, as well as most jet-propelled suicide drones. With a communications range of 50km and a flight endurance of 70km, the Nemesis ideal for close-range tactical operations and strategic target elimination. Take-off is achieved via catapult launcher, allowing quick and efficient battlefield deployment, either off the ground or via mobile delivery platforms. Once in the air, the NEM-600 has several tactical features such as a “Follow the Terrain” mode at low altitude and high velocity to prevent radar detection and targeting. Outfitted with near-target loitering features, programmable flight paths, and auto-pilot and guided flight modes – the Nemesis is versatile and can be frictionlessly introduced into existing arsenals to meet modern defensive needs. The drone is designed and manufactured with multiple built-in radar prevention measures. It has a compact frame with a small reflective surface and a wingspan of 3,500mm (a smaller 2,500mm variant is also available), a body constructed entirely of radio wave transparent materials and radio wave absorbent insulation is applied to all internal metal and electronic components – achieving little-to-no reflection towards enemy radar systems. When coupled with the drone’s low altitude, high velocity and high manoeuvrability – the Nemesis is exceedingly difficult to detect and intercept. Източник: https://hadesdefense.eu/attackdrone-nemesis/
  5. източник: https://armymedia.bg/2024/01/19/министърът-тагарев-българия-очаква-с/ Министърът Тагарев: България очаква с голямо нетърпение Ф-16 Блок 70 Министър Тагарев се подписа на шпангоута на първия изтребител, който българските ВВС ще получат идната пролет Делегацията на МО в САЩ се запозна с производството на изтребителите Българското общество очаква с голямо нетърпение самолетите Ф-16 Блок 70. За нас това е огромен проект и сериозно усилие за повишаване на способностите на Въоръжените ни сили. Това заяви министърът на отбраната Тодор Тагарев след визитата си в САЩ. Заедно с началника на отбраната адмирал Емил Ефтимов той посети заводите на „Локхийд Мартин“ в Грийнвил, Южна Каролина, за да се запознае с производството на изтребителите Ф-16 Блок 70, предназначени за българските ВВС. При обиколката в производствената база българската делегация разгледа седем от предназначените за страната ни изтребителя, които се намират в различен етап на производство. По време на кратка церемония министър Тагарев разписа шпангоута на първия изтребител, който ще бъде завършен. България ще бъде втората европейска страна, която ще получи най-съвременната версия на Ф-16. Първите два изтребителя Ф-16 Блок 70, предназначени за България, ще пристигнат в страната ни през пролетта на 2025 г. Това стана ясно след визитата на министър Тагарев и адмирал Ефтимов в САЩ. В завода на „Локхийд Мартин“ в Грийнвил, Южна Каролина, те видяха, че първите 7 от общо 8 самолета са в процес на сглобяване. В завода българската делегация беше посрещната от Орландо Санчес, вицепрезидент и генерален мениджър на Интегриранaта изтребителна група в „Локхийд Мартин“. На срещата присъства и заместник-помощник секретарят на ВВС по въпросите на международното сътрудничество Кели Сейболт. ”Ще имаме 16 самолета и 32 пилоти след изпълнението на договора, заяви началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов. Освен пилотите 84 души от инженерно-техническия състав ще преминат обучение в САЩ. Според адмирал Ефтимов решението да се платят и вторите 8 самолета е било правилно. Ако бяхме отложили искането, нещата щяха да се забавят и можеше да ги получим след 2030 г., тъй като търсенето на тези самолети е засилено”, каза още той. По време на работното посещение във Вашингтон министърът на отбраната Тодор Тагарев проведе среща със заместник-секретаря по отбраната на САЩ Катлийн Хикс. По време на разговорите беше дадена много висока оценка на двустранното сътрудничество и напредъка, постигнат от България по отношение на модернизацията на Въоръжените сили. Акцент беше поставен върху помощта на България за Украйна. Освен важността на модернизационните проекти за Сухопътни войски и Военновъздушните сили, бе обърнато особено внимание на необходимостта от изграждане в страната на регионален център за ремонт и поддръжка на бронираните бойни машини от фамилията “Страйкър”. Обсъдена беше сигурността в Западните Балкани и заплахите, произтичащи от случващото се в Червено море и Аденския залив. В светлината на предстоящата Среща на върха с домакин Вашингтон и отбелязването на 75-годишнината от основаването на НАТО и 20-годишнината от присъединяването на България, бяха дискутирани и въпроси, свързани с бъдещето на Алианса и ролята и приноса на страната ни в изпълнение на мисиите и задачите на организацията, както и приоритетите на отбранителната ни политика. В рамките на официалната си програма по време на визитата началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов проведе срещи с представители на военното ръководство на американските въоръжени сили. Той проведе работна среща с председателя на Съвета на началник щабовете на Въоръжените сили на САЩ генерал Чарлз Браун. Двамата обсъдиха широк кръг от теми от взаимен интерес в областта на двустранното отбранително сътрудничество и изпълнението на 10-годишната Пътна карта, подписана между министерствата на отбраната на двете държави. Разгледани бяха и въпроси, свързани със средата за сигурност, предприетите мерки в съюзен формат по укрепването на Източния фланг на НАТО и модернизацията на Българската армия.
  6. Оръдия Bushmaster, ракети Javelin и още броня. С какво ще са въоръжени новите “Страйкър” за армията Договорът със САЩ за доставка на 198 машини за армията е подписан. Опозицията обаче твърди, че машините са в пъти по-скъпи, а дори не са бронирани. “Страйкър”, които София купува, наистина са поскъпнали при преговорите, но за това има причини – ще се сглобяват в България и ще са модерно въоръжени. Допълнителни 422 млн. лв. С приблизително толкова са поскъпнали машините за сухопътните сили “Страйкър” (Stryker), които България купува от САЩ, в рамките на преговорите по сделката. Тя беше сключена в края на 2023 г., след като години наред проектът за модернизация на сухопътните войски се движеше неуспешно. Основните причини за поскъпване на машините са допълнителни изисквания на командването на българската армия към първоначалната оферта – машините да се сглобяват в България, да бъдат подсилени с допълнителна бронировка, въоръжение и средства за разузнаване и комуникация. Това се разбира от отговор на министъра на отбраната Тодор Тагарев на въпроси на председателя на комисията по отбрана в парламента Христо Гаджев (ГЕРБ) от края на ноември 2023 г. Документът разкрива подробности с какво въоръжение ще разполагат новите машини за пехотата – информация, която не беше публична. Те ще бъдат допълнително бронирани, ще има мощни и скорострелни оръдия Bushmaster XM812, противотанкови ракети Javelin и системи за комуникация, с които се предават разузнавателни данни в реално време, включително от и към новите изтребители F-16, които България купи и очаква от САЩ. Парламентът одобри сделката със САЩ през ноември и през декември 2023 г. ратифицира междуправителствен договор. Той слага началото на първото от 30 години превъоръжаване на Сухопътните войски на Българската армия. С покупканата на 198 бойни и спомагателни машини, 183 от които са от фамилията “Страйкър”, България трябва да оборудва механизирана бригада. Това е един от ангажиментите на страната към НАТО. Те струват около 2.5 млрд. лева, заедно с необходимите боеприпаси и ракети Javelin. Плащането е разсрочено между 2023 и 2027 година. Първата вноска от 263 млн. долара е внесена в края на 2023 г. Доставката ще започне през 2025 г. Освен че машините ще бъдат асамблирани и тествани в България, технологията за бронята ще бъде предоставена на българска компания, както и боеприпасите. Какво ще е оборудването, кое с колко е оскъпило сделката и как информацията за всичко това опровергава твърдения на опозицията, която е против договора за модернизация на сухопътните войски – отговорите са в следващите редове. Въоръжение, способности и кое с колко оскъпява сделката Към основната покупка на сухопътни военни машини се прибавят следните способности, които оскъпяват сделката: 70 млн. долара, защото машините ще се сглобяват и тестват в България. 50,6 млн долара за комуникационно и информационно оборудване. 48 млн. долара за допълнителна броня за всички 183 бойни и специални машини “Страйкър”. Тези брони също ще се произвеждат в България. 33 млн. долара за допълнително оборудване за разузнавателните машини. 11.2 млн. – интеграция на ракетите Javelin 31,5 млн. – нови куполи за разузнавателните машини, монтаж, резервни части и обучение 4 млн. долара – повече спомагателни машини и полеви работилници. 33 млн. долара за оръдия Bushmaster XM812. 6,5 млн. долара. за оборудване за минно почистване. 8 млн. долара повече за обучение заради поисканите нови системи и оръжие. Броня за всички Освен гореописаното оборудване и въоръжение в първоначалната оферта не е имало цени и за системи за управление на боя (Battle Management System – BMS), специализирано медицинско оборудване и допълнителни комуникации. Те са добавени в договора, като медицинското оборудване ще е същото, като на американската армия. В началото е била предвидена само решетъчна броня за кумулативни снаряди, затова е поискана допълнителна бронировка за всичките “Страйкър”. Технологията за бронята ще бъде предоставена на България. Поискано е и противотанковият комплекс Javelin да се монтира на куполите на бойните машини, вместо да е вътре. Заради всички поискани системи за оптично и радиолокационно разузнаване се е наложило да бъде заменен куполът на машините за разузнаване. Основната бойна сила в проекта за инвестиционен разход са 90 броя машини “Драгун” или XM1296 Infantry Carrier Vehicles – Dragoon (ICVD). Все още не е ясно какви ще са куполите на машините. Последната модификация на XM1296, която се прави от консорциум от Ошкош (Oshkosh Defense), използва купол на израелската компания Рафаел. В по-ранно съобщение на Държавния департамент на САЩ, което включва всички разрешени за продажба артикули, няма куполи. В този списък не бяха включени и скорострелните оръдия Bushmaster XM81 с които от 2022 г. се модернизират машините “Страйкър” на САЩ. Повече спомагателни машини По време на разработването на проекта за договора със САЩ са променени броят и типът на спомагателните машини от 12 на 15 и са добавени 6 машини за зареждане на гориво. Увеличен е броят на полевите работилници. Базата на машините “Страйкър” се развива и модернизира постоянно. През юни 2023 г. армията на САЩ направи поръчка за 712,3 млн. долара за 300 машини “Страйкър” DVHA1. Според министър Тодор Тагарев е възможно придобиването на още машини от фамилията “Страйкър” – за радиоелектронна война, за непосредствена противовъздушна отбрана и други – “за докомплектуване на механизирана бригада”. източник: https://armymedia.bg/2024/01/13/оръдия-bushmaster-ракети-javelin-и-още-броня-с-какво-щ/

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...