Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

Днес попаднах на една много интересна статия. По време на студената война американците са се сдобили с 25 Миг-а: Миг-17; Миг-21 и Миг-23. Машините са били използвани за трениране на американците за бой със съветски Миг-ове. Това е станало между годините 1977 и 1988 в безлюден район в Невада. Самолетите са били държани в тайна и всеки път, когато съветски разузнавателен сателит е минавал над хангарите, машините са били вдигани във въздуха. Миг-овете са били обслужвани на малки ушким цивилни летища от цивилно облечени механици. Общо 6 800 пилота са били тренирани да се бият срещу Миг-ове. В инцидентите с руските машини са загинали двама пилоти. С руските изтребители ставали средно по 100 инцидента на всеки 100 000 летателни часа за разлика от американските машини, с които ставали по около 4 инцидента на 100 000 часа летене. Американците не казват от къде са си набавили Миг-овете.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спирит, информацията ти е много стара. Американците имат сериозно количество руски самолети и изобщо руска техника. Набавили са си ги основно от съюзници. Примерно Египет им дава доста руска техника, имат и трофеи, примерно от войната във Виетнам. Руснаците също имат доста американска техника с която са се сдобили по подобен начин. Например Иран и Виетнам имат солидни количества американска техника от която охотно продават на СССР. Трофеи им дават и арабите пленени във войните с Израел. Специално руснаците без капка свян копират множество технически решения от пленени американски самолети. Например колиматорния прицел, системата за запълване на резервоара с инертни газове (за да не се взривяват самолетите като по холивудските филми), радиостанцията и радиоприцела от сейбър пленени в корея. Копират и двигателя на ф-4 и си го ползват масово. Първата им управляема ракета е копие на американска взета като трофей от китайците и дадена на руснаците. Концепцията и ракетите за далечна стрелба на МиГ-31 пък са взети от Ф-14 предоставин от Иран. Радара на МиГ-29 пък е краден от Ф-18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spirit, самолетите за които говориш се намират към авиобаза Нелис, Невада. Там те са част от така нареченото "агресорско" авиокрило, с тях се провеждат редица учения и това не е някаква особена тайна. :animatedwink: Поради недостига на руски самолети обчаче, както и поради това, че не се знае кой точно ще бъде бъдещия враг, се използват и редица американски самолети, но с променени опознавателни знаци. Например е много забавно да видиш на снимка F-16 с червени петолъчки ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Думаю, любителям авиации будет интересен этот русский ресурс: http://www.fly-movies.ru/

Сюда наши любители авиасимуляторов ("Ил-2. Штурмовик", "Lock On", "MSFS") выкладывают созданные ими видеоролики. Есть самые разные: от уровня home video до настоящих шедевров.

Всем советую обязательно посмотреть "Come with me" (автор RC_Kedik) http://www.fly-movies.ru/goldcollection/come_with_me/

Это однозначный и всеми признанный хит.

Вот этот мне тоже очень нравится: http://www.fly-movies.ru/goldcollection/novaya_jiznq/

"Новая жизнь". Автор - NIK_SL. С душой, уважением и патриотизмом сделанный клип о судьбе пилотов советской штурмовой авиации. Один из моих самых любимых.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Днес попаднах на една много интересна статия. По време на студената война американците са се сдобили с 25 Миг-а: Миг-17; Миг-21 и Миг-23. Машините са били използвани за трениране на американците за бой със съветски Миг-ове. Това е станало между годините 1977 и 1988 в безлюден район в Невада. Самолетите са били държани в тайна и всеки път, когато съветски разузнавателен сателит е минавал над хангарите, машините са били вдигани във въздуха. Миг-овете са били обслужвани на малки ушким цивилни летища от цивилно облечени механици. Общо 6 800 пилота са били тренирани да се бият срещу Миг-ове. В инцидентите с руските машини са загинали двама пилоти. С руските изтребители ставали средно по 100 инцидента на всеки 100 000 летателни часа за разлика от американските машини, с които ставали по около 4 инцидента на 100 000 часа летене. Американците не казват от къде са си набавили Миг-овете.

В началото на 80-тте един съветски летец-изтребител избяга с МиГ-25 в Япония. Тъй като нямаше как да се крие това, новини за него се появиха и в социалистическите медии, които, разбира се, заклеймяваха империалистите, че отвлекли закъсалия пилот и пр. На народа му беше ясно какво става, но пък се носеха други легенди - че като кацнал със самолета си, японците избягали от летището :):):))))))

Та оттам имат МиГ 25.

Иван, отлични сайтове !!

Редактирано от КГ125

Share this post


Link to post
Share on other sites

В началото на 80-тте един съветски летец-изтребител избяга с МиГ-25 в Япония. Тъй като нямаше как да се крие това, новини за него се появиха и в социалистическите медии, които, разбира се, заклеймяваха империалистите, че отвлекли закъсалия пилот и пр. На народа му беше ясно какво става, но пък се носеха други легенди - че като кацнал със самолета си, японците избягали от летището :):):))))))

Та оттам имат МиГ 25.

Иван, отлични сайтове !!

КГ125, мисля, че в мнението на Spirit става дума за 25 машини от типа МиГ-17, МиГ-21 и Миг-23, а не за МиГ-25. Самолетът на Беленко е върнат на СССР няколко дни след кацането в Япония и скоростна щатна разузнавателна справка в САЩ. Иначе споменатите 100 на 4 инцидента са пълна пропагандна глупост. Няма такова нещо. Пък и ми е интересно какво точно разбира Spirit под "инцидент", че от инженерно-авиационна гледна точка май означава нещо съвсем друго :bigwink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хм, това не го знаех, че са върнали самолета обратно. Е, а "инциденти" в гражданския смисъл на тази дума в авиацията, както и навсякъде, където се експлоатира техника, не може да няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ботсвана е почти четири пъти по-малка по численост от България. За сравнение на ВВС трябва да се каже, че Ботсвана възнамерява да купи 16 броя изтребители F-16, а България миналия месец изпрати запитване до четири държави за едва 8 (осем) употребявани изтребителя, като най-вероятно това ще бъдат също F-16. Предстои в недалечно бъдеще да бракуваме изтребителите си МиГ-21 и щурмовите Су-25. Така че временно ще изпреварваме с числеността на МиГ-29, докато Ботсвана купи F-16. По отношение на транспортната авиация африканците са чувствително пред нас, само вертолетите ни са приблизително еднакъв брой.

Източник - http://www.blitz.bg/

.:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти!

Един въпрос. Защо ни са такива мощни самолети?

99% от сега модерните са разработка на държави с огромни територии, население и геополитически интереси. На тях тази техника е нужна....На нас защо?

До колкото знам с пълен форсаж даже и един по старичък Миг не можеше да направи пълен кръг над страната без да наруши нечия граница....

Защо не се работи върху такива решения с които мажем да дадем доста силна заплаха с минимални ресурси на тези които биха желали да нарушат интегритета на държавата...

До колкото си спомням цената на един изтребител варираше около цената на 1 болница или 3-4 основни училища.....

:post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е толкова малка България, а може да се наложи и участие в действия на НАТО над Балканите, знае ли човек.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е новина - F-22 Raptor вече се предлага и във версия кабрио :tooth:

22 января 2013 года

«Раптор» (F-22 Raptor) — многоцелевой истребитель пятого поколения, разработанный компаниями Lockheed Martin, Boeing и General Dynamics. F-22 на сегодняшний день является единственным стоящим на вооружении истребителем пятого поколения в мире.

Характеризуя этот самолёт, заслуженно используют определение "Самый", самый современный, самый дорогой, самый "невидимый", самый, самый, самый...

Однако, даже самая-самая техника не застрахована от неполадок, приводящих как к трагическим последствиям, так и к нелепым и даже анекдотическим ситуациям.

До сих пор не решена серьёзнейшая проблема с кислородным оборудованием самолёта, приведшая уже к трагическим последствиям с гибелью пилота. Известен случай, когда группа самолётов не смогла долететь из США до Японии, как оказалось, в программном обеспечении не учтена была линия смены дат, и вся группа, потеряв ориентировку, вынуждена была возвратиться назад, следуя визуально за самолётом-заправщиком.

А ещё случается и такое...

tn.jpgПросмотр

Пилот не мог открыть фонарь кабины и просидел в кабине ПЯТЬ ЧАСОВ!

f22-001.jpgПросмотр

Редактирано от JImBeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чтобы освободить пилота, не оставалось ничего другого, как разрезать фонарь кабины! Скотчем размечаем место будущего разреза...

f22-002.jpgПросмотр

Экипировка спасателей должна соответствовать важности момента, ведь не лифт какой-нибудь открывают, самый современный истребитель! Работа закипела, пилы вгрызаются в поликарбонатный беспереплётный цельнотянутый фонарь, покрытый специальным напылением, долженствующим исключить отражение сигнала РЛС от оборудования кабины.

f22-003.jpgПросмотр

Элементарная неисправность позволительна, наверное, продукции ВАЗа, но не такой дорогой штуковине как «Раптор». Вся процедура, с ремонтом, обошлась в 180 000 долларов. Признавайтесь, кто еще искал на этой фотке лужу? :

f22-006.jpgПросмотр

Причина неисправности неизвестна. Самолет принадлежит 27 авиакрылу авиабазы Ленгли.

f22-007.jpgПросмотр

зато теперь у них есть F-22 Кабриолет...

f22-008.jpgПросмотр

Редактирано от JImBeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мания! Искам F-22 кабрио! Не е истина.... един чаршав да бяха провряли при първия разрез....

Ти пък сега - чаршаф. Няма да застилат на пилота да нощува там :tooth:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не бе, да не цапат тапицерията.

А като знам какви специалисти има по нашите места, че и тънка лайсна, собствен еко превоз...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.02.2007 г. at 16:41, Frujin Assen said:

Спирит, информацията ти е много стара. Американците имат сериозно количество руски самолети и изобщо руска техника. Набавили са си ги основно от съюзници. Примерно Египет им дава доста руска техника, имат и трофеи, примерно от войната във Виетнам. Руснаците също имат доста американска техника с която са се сдобили по подобен начин. Например Иран и Виетнам имат солидни количества американска техника от която охотно продават на СССР. Трофеи им дават и арабите пленени във войните с Израел. Специално руснаците без капка свян копират множество технически решения от пленени американски самолети. Например колиматорния прицел, системата за запълване на резервоара с инертни газове (за да не се взривяват самолетите като по холивудските филми), радиостанцията и радиоприцела от сейбър пленени в корея. Копират и двигателя на ф-4 и си го ползват масово. Първата им управляема ракета е копие на американска взета като трофей от китайците и дадена на руснаците. Концепцията и ракетите за далечна стрелба на МиГ-31 пък са взети от Ф-14 предоставин от Иран. Радара на МиГ-29 пък е краден от Ф-18.

Много голяма порция глупости, особено за ракетите на МиГ-31 и Томкет.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12.jpg.645c9b91390cc7ab5aea6e1a9383582f.jpg

ЯК-141 ли е новият  американски Ф-35? През 1995 Елцин предава документацията, малко по-късно излиза проекта за US изтребителя

 
yourchoicesshort.gifyourchoicesfullrtl.gif
yourchoicesshort.gif

Когато става дума за военни самолети с вертикално излитане и приземяване, разработени за първи път през 1960-те години, малко са изтребителите с толкова много общи черти като съветският Як-141 и американският F-35B.

F-35B е показан близо 12 години след Як-141. Дали пък американският изтребител с вертикално излитане и приземяване, разработен през 1990-те, не е копие на съветския военен самолет? „Руски дневник“ се опита да разбере.

Със способността си да излитат от малки платформи и да „висят“ във въздуха, за времето си самолетите с вертикално излитане и приземяване обещават да се превърнат в нов крайъгълен камък за развитието на военната авиация.

Най-ярките и най-успешни разработки (които не са без недостатъци) са британският „Бритиш Аероспейс Сий Хариър“ (British Aerospace Sea Harrier), Як-141 и F-35B.

Як-141 е разработен за първи път в Съветския съюз през 1970-те години. Тъй като в СССР не разполагат с големи самолетоносачи като в САЩ, властите искат да създадат военен самолет, който да излита от малки платформи като например вертолетни площадки и противолодъчни кораби от Проекта 1123 като „Москва“, „Ленинград“ и „Киев“.

Як-141 надминава предшествениците си (Як-36 и Як-38) и чуждестранните си конкуренти („Хариър“, „Дасо Мираж IIIV“) и се включва в надпреварата за най-добър военноморски самолет с вертикално излитане и приземяване.

Съдбата обаче не е на страната на съветската машина. Многобройните инциденти, разпадането на Съветския съюз и последвалото прекратяване на финансирането слагат край на проекта. Изтребителят има четири прототипа, но така и не влиза в серийно производство.

През 1995 г. американският оръжеен производител „Локхийд Мартин“ предлага да си сътрудничи с проектантското бюро „Яковлев“ (разработчик на Як-141). Договорът приключва след една година, но е крайъгълен камък, тъй като е първият случай на военнотехническо сътрудничество между бившите непримирими врагове.

„Локхийд Мартин“ получава от бюрото „Яковлев“цялата техническа документация за Як-141.

Малко след това САЩ изкарват прототип на изтребител с вертикално излитане и приземяване, наречен по-късно F-35B. Той поразително прилича на съветския Як-141.

Прилики и разлики

Дизайнът и конструкцията на Як-141 и F-35B са почти идентични. Разположението на отделението с вентилаторите и разположението на опашните греди спрямо подемния двигател е едно и също и в двата самолета.

Вертикалното излитане на F-35 обаче се различава доста от руския самолет.

Як-141 излита вертикално, защото има три турбореактивни двигателя: А Р79В-300 с подвижна дюза и два подемни РД-41 двигателя, разположени в отделението зад пилотската кабина.

Дизайнерите на F-35B прилагат сравнително проста и ефективна схема с помощта на „студен“ подемен вентилатор, чиято трансмисия се задвижва от подемен двигател с въртяща се дюза.

yourchoicesshort.gifyourchoicesfullrtl.gif
yourchoicesshort.gifyourchoicesfullrtl.gif

Военно-техническото сътрудничество между „Локхийд Мартин“ и „Яковлев“ през 1990-те без съмнение изиграва роля в създаването на F-35B. Американците вземат много от своите съветски колеги. Да се нарече F-35B копие на Як-141 обаче би било преувеличено. F-35B е уникален модел.

Има ли бъдеще за самолетите с вертикално излитане и приземяване?

За да може самолетите с вертикално излитане и приземяване да се превърнат в постоянен елемент за руските Въздушно-космически сили, е необходима по-напреднала технология.

Тези самолети имат безспорни предимства, като например възможност да излитат и да се приземяват на площ, не по-голяма от размерите на самия самолет, и способността им да „висят“ във въздуха, а след това да завият и да отлетят встрани.

Отрицателните фактори обаче надхвърлят положителните им характеристики.

За пилотирането на този тип самолети са нужни висококвалифицирани летци.
Военният експерт Дмитрий Литовкин каза пред „Руски дневник“, че основният недостатък в използването на самолети с вертикално излитане и приземяване е фактът, че в момента вертикалното излитане и пилотиране са почти неуправляеми.

В миналото силните пориви на вятъра често издухвали самолетите и ги поваляли от самолетоносачите, което водело до много инциденти в съветските военноморски сили, казва експертът.

Самолетите с вертикално излитане и кацане имат по-малък капацитет и обсег на полета от останалите изтребители. Фактор са и разходите – при вертикалното излитане се харчи много гориво.

Освен това проектирането на този вид самолети е много сложно и скъпо.

В момента F-35B се използва от военноморските сили на САЩ. Цената на F-35B, по споразумение между „Локхийд Мартин“ и американското военно споразумение от 2017 г., е $122 млн., което е повече от цената на другите модификации на самолета: F-35A струва $94,6 млн., а F-35C – $121 млн.

Освен това американските моряци, които използват F-35B, не оползотворяват уникалните им способности. Те излитат и се приземяват на стандартните площадки на големите самолетоносачи.

В САЩ има тенденция самолетите с вертикално излитане и приземяване да се заменят с конвертоплани като „Бел В-22 Оспрей“ (Bell V-22 Osprey).

В Русия няма непосредствени планове за разработване на военен самолет с вертикално излитане и приземяване, казва Литовкин. Су-33 и МиГ-29К могат да излитат на кратко разстояние, което им позволява да работят от малки летища или къси площадки на самолетоносачи.

САЩ не разполагат със самолети с подобни възможности, казва Литовкин. В същото време руският хеликоптер Ми-26 може да изпълнява всички задачи на конвертоплана Bell V-22 Osprey, допълва той.

Редактирано от JImBeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Една интересна статия. Само ние и братушките сме разполагали с тези щутчки....

В началото на октомври в Германия от базата в  Spangdahlem върнаха се в САЩ първите A-10C Warthog бойни самолета и за юли 2013. година целият 81.FS боен отдел е изтеглен и разпуснат.

В НАТО остана само единствен боен отряд този на Българите в Bezmer със Szu-25K/UBK самолети 22. Sturm.

normal_22_ab.jpg 1317924140_72_1.jpg

1317924283_59_1.jpg

Вечна слава и памет на героите! pa059044.JPG

https://military-technology.blog.hu/2019/11/01/europa_utolso_csatarepuloi_szu-25-osok_bulgariaban?ajanlo=1

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×
×
  • Create New...