Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител

Само практикуването струва бензина до планината и ако прелетите 50км (примерно) транспорта обратно. Изобщо самото практикуване е предимно транспортни разходи, за хапване и пр. Някои си "групират" транспорта, кой както му намери колая.

Докато се стигне дотам обаче ще има предварителни разходи. Ще споделя моите харчове, по памет.

Цената на обучението за начинаещ пилот, ако не бъркам много, бе към 600лв за седмица интензивен курс. - 600

Параплана си го взех също за 600, втора ръка 600

Сбруята(седалката) заедно със запасния парашут в нея, също втора ръка, мисля че ми излезе към 400

Каска си взех нова някъде към 250

Радио, китайско 100

ЖПС и той ми бе нов 250

Варио за да ми показва дали се вдигам или пропадам, с колко и пр., старо, 100

Обувки, здрави, високи, ползвам си туристическите и за летене. Но ги купих някъде за 120

Опитах да карам без т.нар. кокпит, но с него е по-удобно, нов, 100

И другото са дреболии - компас, свирка, батерии.

Оказа се че оригиналната антена на радиото е мърлява, та си взех хубава - 20-30лв. и значително подобрява излъчването, чуваш се надалеч, зад баира и пр. Ръкавици, топли и здрави дрехи - аз си взех тънкаж от армейските магазини. Допълнително си свързах радиото с каската (микрофон и говорители вътре) и бутон за предаване до ръкавицата. Дребни разходи за жици, букси и пр. Но има китове към 50-100лв, които само да набутате в каската.

Та това са ми разходите, излизат някъде към 2500лв. Не изглеждат малко, но не са и съвсем непосилни. Опитах да спестя от кокпита - мъка. Това е една специална "торбичка", като несесер, да побира и на която закрепвам жипиеса, вариото, компаса и пр. и вътре имам резервни батерии, телефона, лепенки и пр.Но докато стигнете до там, вече достатъчно варианти ще сте видели и сами ще си направите преценка.

С нова екипировка ще стане около двойно. От там нататък, първия старт (място за излитане) е ваш и разходи за транспорт.

Редактирано от sirius
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Много големи благодарности.

Ако се сещаш как аз мога да ти бъда полезен, само кажи...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Благодаря за предложението Жоро! Ще се радвам да хапнем по една шопска някой ден.

За курса в БГ не съм сигурен. Аз го започнах там, но изкарах и курс в канада. Не че е по-добре или по-евтино, така се случи. В българия се лети повече, и с повече хъс. И нивото е по-добро.

Редактирано от sirius
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Живея на броени километри от едно от добрите места за парапланеризъм в България, един връх на десетина километра южно от Пловдив, но от няколко години рядко летят наблизо, май са си намерили по-добри места. Но ако идвате да летите в региона, пиши че да видя на живо как стоят нещата.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...