Отиди на
Форум "Наука"

Евристей

Потребител
  • Брой отговори

    3231
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    99

Евристей last won the day on Февруари 22

Евристей има най-харесвано съдържание!

3 Последователи

Всичко за Евристей

Лична информация

  • Пол
    Мъж
  • Пребиваване
    Англия

Последни посетители

12378 прегледа на профила

Евристей's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

6,2k

Репутация

  1. Венециански случай : Серенисима създава и оглавява своя собствена школа и стил в изкуството. Въпреки, че Флорентинската съперница завладява ...Рим и става по известна и престижна, то Венецианската школа не се предава, напротив - някои от най-големите монарси-меценати като Мехмед II, Франсоа I, Фелипе II предпочитат да работят с венециански маестра. Разбира се няма как в свръх продуктивен инкубатор като Венецианския да не се излюпят и ....женски пилета Едно от тях е : Джулия Лама Не е лек пътят ѝ Момиченцето има късмета да бъде дъщеричка на баща като Агостино Лама - самият той художник и с прилично за времето си образование, който не робува на тенденцията приета по това време в Републиката -жените нямат място в образованието и изкуството. Агостино сам обучава дъщеря си, таланта на момичето е забелязан от маестро Антонио Молинари и е приета в неговата школа Малко по късно е документирано писмо от : от Абат де Конти до мадам дьо Кайлус през март 1728 г., и е важно за визията на младата Джулия. Той отбелязва: " Бедното момиче е дискриминирано от художниците, но нейната добродетел триумфира над нейните врагове. Вярно е, че тя е толкова грозна, колкото и остроумна, но се изразява с изящество и точност, така че човек лесно прощава/ неглижира/ грозотата на лицето ѝ.“ Писмото разкрива, че освен че е била художник, тя е била с познания в математиката, поезията и правенето на дантели Дискриминирана и определяна като грозно същество, Джулия все пак получава признание и поръчки не липсват И то от Родна Венеция (тоест не се реализира на чуждо място на принципа никой не е пророк в родното си село ) Обезглавяването на Св. Евросия Разпятия с апостолите , поръчка от Венецианската църква Сан Видал За разлика от своите съвременнички, Джулия получава достъп да гледа и изучава голи мъжки тела (как и защо е друга тема) Джулия на по стари години, рисувана от Джовани Батиста Пиацента .......................................... Розалба Джована Кариера - талант който вече не е по наследство Тя влиза в един времеви ...прозорец който позволява и на жени да се развиват. Шлифова се във Венеция и представя творбите си в най-доброто място на тогавашния свят - Франция на Луи XV където е и оценена и призната. портрет на венециански дожд Благородник от Епохата Африка - екзотика до която мнозина нямат достъп Въпреки, че получава признание във Франция на Луи XV, Розалба се завръща в родна Венеция. Градът не е това което е бил ...но това е без значение за Розалба - тя умира там - 15 Април 1757 г. на 82 годишна възраст
  2. Случаят във Франция Няколкото добри (и дълголетни) художнички от края на XVIII-ти век като Елизабет Льо Брюн, след 30-те години на XIX век почти спират да представят картините си. Това се дължи на въведен неоконсерватизъм във Франция където се препоръчва най-малкото ...не насърчаване на жените в изкуството. Самата Льо Брюн пише в мемоарите си, че през 18-ти век (преди Революцията) много неща се доминирали от жените (тоест вземали се под внимание мнението и възможностите на дамите) Най интересно е с Роза Боньор 1822-1899 г. Заклета мъжкарана, лесбийка, носи се в мъжки дрехи и пуши, въпреки, че вече става известна с картините си, трябва да иска разрешение от полицията за да носи панталони. Като причина изтъквала, че трябва да обикаля и да гледа животинския пазар в Париж. Разрешението се давало само за няколко часа след което Роза отново трябвало да ...свали панталоните и да надене роклята. Дори и твърде еманципирана за епохата, Роза не се осмелява да оповести открито сексуалността си, тя остава публична тайна. Никога не се омъжва, живее с партньорката си , а в автопортретите си се облича в женски дрехи за да не дразни обществеността и гилдията Роза Боньор - стилът : Анималиер (рисуване на животни) Произход : Френско еврейско семейство. Баща ѝ Оскар Раймонд Боньор е художник, двамата ѝ братя Огюст и Исидор са художници и скулптори, сестра ѝ Жулиет също е художник. Тя става най-яркия представител на фамилията, най-вече с нейните реалистични творби на животни Оран в Ниверн Бъфало Бил един от малцината мъже които е смятала за не пълни глупаци Иначе е смятала всички мъже за глупаци, според нейни думи ..единствените мъже които заслужават внимание са ...биковете Дали мадам Роз Боньор не е страдала от синдрома на царица Пасифая - съпруга на Минос Критски, която имала повече от слабост към ...бикове Испански мулетари пресичат Пиренеите Сестричката Жулиет е по скромна с това : И все пак въпреки, че темата е за жени, то нека и една картина на техния брат Франсоа-Огюст също анималиер Много талант блика от цялото семейство. И четирите деца на Оскар не само наследяват дарбата му, но и я надграждат.
  3. То да се изобрази и подчертае свръх-роклята също изисква талант. Модата тогава не само в Европа, но и в света (Новия свят де) я дава кралицата на Франция и облеклото ѝ може би трябва да изпъква още повече от самата нея. Мария Антоанета се приема като най-блестящата жена тогава - символ на разкош и величие за които всички други трябва да се възхищават и да завиждат. Иначе кралицата е много доволна от портретите които ѝ рисува младата Елизабет. Ето един интересен пример : Кралицата нарисувана в семпла удобна рокля (или "галска") представена на изложение, обаче предизвиква неодобрение на близки кръгове около двореца. Мотивът : Кралицата е прекалено ...обикновена, не излъчва нужния респект и дистанцираност. Въпреки, че се харесва в този си образ, Мария Антоанета отстъпва и заменя портрета си с друг .......................................................................... Иначе мисля, че таланта на мадам дьо Брюн е извън всякакво съмнение. Тя се радва на успех в ..Меката на изкуствата - Италия и то работейки в Рим и Флоренция където за да пробиеш особено жена се изисква не талант, а направо дарба Ето няколко картини от престоя ѝ в Италия Автопортрет- рисуваща любимата ѝ Мария Антоанета лорд Бристъл младия Франческо ди Бурбоне .................................................................................. Австрийски период : контеса Мария Терезия ................................. Руски период Анна Белоселская отново неин автопортрет и според мен най- добрия портрет ...на полския крал Станислав Понятовски който вече постнах ..................................................................... Ето и творби на нейна ученичка Мари - Гийемин Бенуа Портретът на една ...Негърка, Portrait d'une negresse сега наречен Портрета от Маделеин и отново сестра на Наполеон - тази е Полин Роклята е далеч по скромна от тази на Мария Антоанета, но детайлите са представени до най-малка подробност
  4. Антропологична възстановка на Ричард III по форма на черепа му открит преди близо две десетилетия в родния му Лестър Би било чудесно, ако антрополозите наистина не знаеха и не се влияеха от изображения на Ричард и да моделират този образ на гротескния английски крал - гърбав, но войнствен и...най-вече такъв какъвто черепа го показва Обаче...за съжаление има портрет и май....антрополозите са се водили повече по него отколкото по черепа. Да видим : Портрет на Ричард III от края на 16-ти век ...................................................... Така : Или анонимния художник пресъздал образа на хромия Ричард век по късно е бил особено талантлив или чисто и просто антрополозите са изплагиатствали образа А колко хубаво би било трудовете да са независими, а именно : художникът е пресъздал точен образ на Ричард, а столетия по късно антрополозите на база черепа са стигнали до почти същия образ ? Обаче ....ако художникът който не е съвременник на Ричард е нарисувал въображаем образ, то тогава той ли дава основата на пясъчната кула по която стъпват (копират) антрополозите ? Или ? Въпросите са : Художникът ли е пресъздал точния образ или антрополозите ? Антрополозите ако (май) копират художника, а той пък го е ударил на фентъзи, защото не е съвременник на Ричард а го рисува век по късно, то тогава става интересно.
  5. 1789 г. художничката е на (работно) гости на контеса дьо Бари - последната метреса на предишния крал Луи XV, когато избухва Революцията. Санкюлотите нападат двореца изсипват сяра и се опитват да ги запалят живи. Това дава повод мадам Бари да извика "Ако Луи XV беше жив тази лудост никога нямаше да се случи." Не само като роялистка, но и като близка с Мария Антоанета, Елизабет е заплашена с екзекуция, затова преоблечена бяга към Савоя със своята дъщеря и няколко души антураж. Успяла е да вземе само едва 20 франка. Преоблечена е като работничка, стигайки до граничния пункт със Савоя (тогава към кралство Сардиния) тя е .....разпозната ! Ужасът който е изпитала го описва в мемоарите си, първата ѝ мисъл е че ще бъде окована и върната в Париж където ще бъде гилотинирана Обаче се случва нещо друго : Постовият офицер се оказва ....неин фен Ах ! той продължи, смеейки се, „мадам не е работничка, знаем коя е " - Е, коя съм аз тогава? Попитах. - Вие сте Мадам Лебрен, която рисува съвършено ! Офицерът не само не я арестува, но и дава допълнително мулета и я пуска да премине границата ............................................................................................................... Следва : Италиански период - Елизабет е между Рим и Флоренция, създава няколко творби, между които е и неин автопортрет който е изключително успешен. Иска да се върне във Франция, но научава, че е лишена от гражданство и я грози екзекуция. Следва кратко пребиваване в Австрия където близките ѝ отношения с покойната Мария Антоанета и печелят симпатии. От там е поканена в Русия където се радва на успех Императрица Мария Фьодоровна 1799 г. Станислав Август Понятовски През това време научава за събитията в Революционна Франция : съпругът ѝ е бил в затвора за известно време, за да спаси част от имуществото им се е развел задочно с нея, но въпреки това е отправял молби тя да бъде реабилитирана, някои от най-близките и приятели са гилотинирани, дори и нейния любовник - Доайен (братовчед на художника) само затова, че е бил готвач на Мария Антоанета Вече през 1800 г. Елизабет е реабилитирана и може да се прибере в родна Франция. След кратък престой в Москва и сетне в Германия, Елизабет е посрещаната в Париж на 18 Януари 1802 г. Ето мемоарите ѝ Не мога да опиша какво почувствах, когато докоснах тази земя, земята на Франция, която бях напуснал преди дванадесет години: болката, страхът, радостта, които всеки на свой ред ме разтърсиха... Скърбях за приятелите, които бях загубила - убити и загинали, но се утешавах, че щях да видя онези, които все още останаха живи.. Но това, което ме разочарова и натъжи много повече, беше да виждам изписано по стените: свобода, братство или смърт И така започва поредния епизод от живота ѝ Не се задържа във Франция, а заминава за Лондон където живее три години. После отново се прехвърля на Континента където получава поръчка от сестрата на Наполеон Бонапарт - Каролин съпруга на най-способния му генерал - Мюра Истински се радва на Реставрацията на Луи XVIII Умира през 1842 г. на 86 години
  6. Елизабет Виже Льо Брюн родена 1755 г. в Париж. Наследява таланта от баща си Луи Виже - художник, член на Френската академия на изкуствата Елизабет е смятана за един от най-великите портретисти на своето време. Забелязана е още 16-годишна когато вече представя такива портрети Предполага се, че е неин автопортрет. Портретите ѝ привличат вниманието и тя попада под опеката и напътствията първо на Габриел Доайен, по късно и на Габриел Бриар, който я кани да работи в Лувъра. Там вече под чиракуването на имена като Клод Жозеф Верне тя напредва неудържимо и усъвършенства таланта си, който привлича вниманието на все по широк кръг от елита. Заради крехката си възраст тя не се надява да бъде приета във Френската Кралска академия, затова кандидатсва в Академията Сен Люк (само на художниците) като представя няколко портрета пред съвета с което печели одобрението и през 1774 тя става неин член. Нейният втори баща, обаче се явява и попечител и прибира почти всичките ѝ хонорари. Това я кара да се сближи и да се остави под крилото на търговеца на картини, а също и реставратор, антиквар и самия той художник - Жан Пиер Льо Брюн който става неин мениджър. (а по късно съпруг) От тук пътят е само нагоре. Започват да валят поръчки от най-високо ниво чиято кулминация е : 30 Ноември 1776г. Елизабет е назначена като художник в двора на крал Луи XVI , a година и половина по късно става личен художник на кралицата - самата Мария Антоанета Впечатляващо пресъздаване на роклята на кралицата, така както само жена може да забелязва всяка подробност Тук кралицата е в така наречените "смекчени" черти, тоест замъгляване на дефекти и по фини черти, без ни най-малко да не се изкривява образа Елизабет Виже Льо Брюн става може би най-добрия портретист на кралството, а славата ѝ - огромна. Ето пример :
  7. Хубава работа, Скуби. Има и то много добри. Венецианки и французойки рисуват та пушек се вдига... Киров е направил тема, а аз мога да добавя една...че ум да ти зайде...
  8. Напълно съгласен, така мисля и аз, исках и компетентно потвърждение (като твоето), за което Благодаря. И то не само Реализъм и то не само в Изкуството Мисля, че ще се съгласиш, че нещата не се ограничават само в изкуството, а обхващат и доста по широк ареал от Науката като цяло. Меценатите вече знаят как е изглеждала Реалията в Античността и искат колкото се може по точно пресъздаване. Вярно, имало е и малко ..мръщене относно голотата, но в крайна сметка дори и Ватикана отстъпва (все пак да се спазва някаква що го годе мярка на приличие) От къде обаче става ясно на Италийския нобилитет от 15-ти век, как са изглеждали античните гърци ? Съгласяваме се, че границата между стереотипите и опитите в пресъздаване на реална антична обстановка е някъде в края на 15-ти век Някой ...отключва ...архивите на образи и реалия от Античността ? Появяват се облекло, статуи, бюстове, фон, че и правдоподобни образи на база бюстове. Митологията изплува и то незабравима, запазена и отново поставена на пиестедал. Сиреч : Църквата не възпрепятства изкуство и наука, напротив - запазва знанията от Античността и ги предава на поколенията. На Изток също : почти всеки византийски книжовник е заучил Илиадата, цитира я... и се позовава на древногръцките философи Даже арабите преписват трудовете на Аристотел Сиреч : Никой не гори и унищожава .... Църквата е тази която запазва и съхранява Античните сведения и ги ....предава/предоставя, когато вече Времето за това е ...Узряло ! И именно Тя, Църквата става катализатор не само за ...Революцията в Изкуството, но и за Революция в Науката, когато вече е убедена. че ...Почвата е посята ! Тоест ..изкарват се от архивите ..не Унищожени, а Запазени сведения въпреки не Християнската си същност
  9. Добре де Ресавски, можеш ли отговори на два въпроса ? 1. Отричаш ли сведенията за славяни/склави на Полуострова. Тия на заселениете от Юстиниян Безноси, тия избягалите от Телец и ония на Йоан Камениат край Солун и събитията с Лъв Триполит ? 2. Как ираноезичните според теб Аспарухови-българи са проговорили славянски ? (след като склави нема) .................................................... Лесно се руши, трудно се гради ......................................................... Затова Световната История е пълна с примери на ...Разрушения - така се обединяват недоволните които искат ТОВА да не е ТАКА ! Но...как ще е после ? И от тук започва трудното... Ти поне знаеш, че след всяка Революция за сваляне на Режима ...Трудното (а и Кръвополитията) тепърва предстоят ! Избиването между Фракциите - довчерашни съмишленици е в пъти по жестоко отколкото срещу ..вчерашния им общ враг .................................................................... Така, че след като съборите Тюрската теория, Вие ще се хванете за гушите : Иранисти, славянисти, автохтонисти и т. н. И мелето ще стане още по жестоко
  10. Ами поне що се отнася до това което се посочва като причина за преместването е ... интереси. На определен кръг при това (или на кръгове близки до Еладските богати търговци ) Защо да се оспорват тези неща след като пише кои са заинтересованите и как се е стигнало до това решение ? Що се отнася за Комеркиона - Митата, те не са мит, напротив служат за наратив за много икономически данни за Империята. Да, конкретиката е чак за времето на Мануил Комнин, а сведенията са Генуезки. Но все пак нещата стават и със съпоставяне и сравнения. Защо данните са точни ? Влошени отношения между Империята и Венеция които водят до война. За да има някакъв успех срещу вече отдавна превъзхождащия венециански флот, Мануил дава процент от Комеркиона на генуезците...и те трябва да изчисляват за се докопат до реалния процент. И финансистите им установяват : 20 хиляди перпери на ден или 200 хиляди дуката годишно - това е лъвския пай в икономиката на Византия https://www.researchgate.net/publication/257303146_Entrepreneurial_Aspects_in_East_Roman_Empire_-_The_Imperial_Kommerkiarioi_as_Quasi-entrepreneurs Дали Комеркиона е основен приход за Византия и през X век остава въпросителен, но при всички случаи е ...значителен/един от основните приходи Разбира се трябва да се вземат и фактори като девалвацията на Византийската Номизма : от 24 карата при Василий II до 18 при Константин Мономах и после стремглаво падане надолу. Все още по времето на Мануил византийската перпера се радва на доверието на западняците въпреки, че започва и преизчисление за всеки случай в дукати
  11. Има си хас да "опошлявам" сведенията от Книга на епарха. И ги приемам такива каквито са, а в частта където се споменават ...и българи + плюс двете стоки които са свързани с тях да се изкарат сравнения с Капитализъм, борси в Ню Йорк и прочие гръмки тъпни като тази : Като че ли някой е тръгнал да оспорва, че българите търгували в Константинопол. Типично по дон Кихотовски си построи мелница за да я рушиш и после да искаш бурни ръкопляскания. Нещо си дал накъсо преоткривателю на истинската История. Част от твоите бисери (преразказвам) 1. Тервел не е такъв какъвто е. Християнин е, народът му е християнски, а после последният пак се преобърнал в езичеството такъв случай няма - веднъж народ приел християнството да го отхвърли. Не и в Европа, опити има, част от върхушката може би и то за кратък период, но като цяло Новата Религия се запазва. Само в болната ти фантазия не е така 2. Симеон е единствен василевс на Романя. Доказвали го : един пълен с анархронизми и неточности агиограф ( и то пак с доволно много твое въображение) и уж археологията в лицето на един печат , който е бил изработен в "най-висш константинополски имперски стил" и от който треперели франки и араби. Останалите петима ги замитаме под съдрания килим Това и за евтин комикс не става бе човек 4. Симеон бил избран за Василевс на Романя от ...Сената ! Близо Хилядолетие Сенатът е лишен на практика от правото да избира император. Да не говорим, че тази длъжност е привилегия на Армията от най-ранните времена. 5. Константин Багренородни никога не е бил истински василевс. Или е бил под полата на майка си, а тя е василевса, или е бил втори след сина си Роман II Аргументацията ти : Незаконороден е. (така е) обаче заради това майка му да е първи василевс не става, щото и нейния брак е незаконен като 4-та съпруга на Лъв VI. Понял ? По същата логика, щом Коце е незаконен, то и синът му е такъв. Търсенето и откриването ти на ...Истински и фалшиви василевси достига своята кулминация със : 4. Мария-Ирина Христофорова Лакапина е ИСТИНСКИЯ ВАСИЛЕВС НА БЪЛГАРИЯ. Петьо е само неин съ-василевс и то в качеството си на послушен съпруг. Аргументи : на печатите Ирина държала по високо ...чехъла (кръста) Това разбира се е плод пак на нездраво въображение ................................................................ Това са само част от твоите войнствени твърдения. Въобразяваш си, че колкото по арогантно и високопарно се изразяваш, толкова по убедително ще звучиш...да, със сигурност с тази тактика може подлъжеш някои, но като цяло съдържанието на теорията ти е ...кухо, инфантилно ! Много обвинения, много подигравки, а аргументацията - повече от Жалка ! Хубаво е да успокоиш "талантливия си" гаражен откривателски гений, да си починеш хубаво и да си намериш някое по подходящо хоби. Всичко най-хубаво
  12. Едно популярно изображение върху ваза или ритон, но сравнително малко по мащаби (4,5 инча в диаметър) и точно това го прави като изработка от най-висок клас както за епохата така и за стила И така - Крит : 1550 - 1500 пр. Хр. Ново-дворцов период, Южно крайбрежие, Агиа Триада Жътварска рапсодия Дружна песен днес да екне, песен, песен на труда! На сърца ни да олекне, да живей, живей труда! .......................................................................................................... Акцент и подробности : Уникални изображения на млади хора, които с песен на уста отиват на Жътва (или честват празника на Жътвата) Наистина стилизирани образи, но специфика има... Хората са усмихнати и крачат с бодра стъпка и усмивка. Няма плющящи камшици по гърбовете им, няма стражи които да ги пазят или принуждават. Знам, че артефакта е известен, но анализа му е специфичен и особен и заслужава представяне. ......................................................................................................................................................... Та... двадесет и седмината млади мъже с вили, бодро крачат с песен на уста към нивите предвождани от по възрастен дългокос мъж облечен с мидена туника с ресни. И той е усмихнат. Всички тези мъже са млади, стройни и мускулести, тяхното шествие предизвиква внимание и възхищение към маршируването им и ритмично им движение. На заден план ...мъж с инструмент пее с ...пълно гърло, така както ѝ няколкото стоящи зад него мъже Или казано : Минойски Крит в своя Апогей !
  13. Скуби, няма нищо за чудене. Първо е Бизнеса, след това Каузата, а чак натам в глухата линия са ...родство, племе, народ и т. н. Холандците продават барут, снаряди, че и топли дрехи и обуща на испанците които обсаждат градовете им в така наречената Нидерландска национална революция ! Където уж буржоазията е стратег и ръководител на националната държава. Нидерландските буржоа наистина оглавяват Революцията, но и ..не зарязват бизнеса. Изкушението се нарича ...Ескудо. Златно, красиво изработено така както само испанците могат и най-вече от високо каратно перуанско злато. Има някои опити за оправдания, че северо-нидерландците (протестанти) продавали на испанците само когато те обсаждали ...Католическия юг (тоест Белгия) Не ! Холандците продават/снабдяват испанците, дори когато последните обсаждат Амстердам - там където на повечето от тях се намират жените и децата им. Какво значи семейство пред ...Ескудо ! Първото ще си направиш наново - ей ги млади селянки и сирачета - слугинчета, ще раждат дечиня та пушек ще се дига, но хиляди тежко-златни ескудата кога друг път ще си набавиш ? По щастливо за холандците стечение на обстоятелствата, испанците се провалят в опитите си да превземат Амстердам. Но с купените ...муниции, барут и оръжие те си го изкарват на Антверпен - превземат го и му удрят една поголовна сеч. За нидерландците от Севера остава извинението, че избитите съмишленици са католици, а продажбите са добре инвестирани. ............................................ Народната памет не забравя ! Опитът Холандия и Белгия да бъдат обединени в началото на XIX век в една държава не сполучва ! Югът не е забравил вероломството на Севера ............................... Не е по темата, ако модератор сметне нека изтрие поста ми
  14. Как си обясняваш този образно казано революционен преход от : стилизирана времева представа към търсене на автентичното, оригиналното (ще се изразя с примери) тема от Античността пресъздадена от художник от края на XV век така Троянският герой Еней напуска Картаген за да се отправи към Италия където има задачи, но Дидона не може да го прежали и се самоубива Картината е от така наречената френска школа, а създаването ѝ : 1469 г. Художникът даже не си прави труда да пресъздаде персонажите да изглеждат с облекло поне от времената на дядо му, а направо рисува съвременни му и хора и сгради и кораби. Все пак знае за Еней и Дидона по Вергилиевата версия. Съвсем друго е положението през 1510 (едва 4 десетилетия по-късно) когато е започнат шедьовъра на Рафаело - Атинската школа Веднага личи атмосферата на Древността, да, на някои от персонажите Рафаело "вкарва" лица от неговото време, но облеклото, сградата, декорите, статуите са много добре пресъздадени , както разбира се образа на Сократ от който става ясно, че Рафаело е виждал бюста му. Та на какво се дължи тази вече коренно променена към правдоподобност представа и визия за Античността и то в рамките само на десетилетия ? Не е само, че горната картина е от Франция, в Италия през XV век също има картини на исторически теми чиито герои и обстановка се изобразяват като съвременници на рисуващите ги художници. Има нещо в края на 15-то столетие което катализира това изкуство - и знания и по ясна представа за обстановка, сгради, облекло, а в случая на Рафаело - и трудовете на Платон и Аристотел. ..................................................................................................................................................... Мислиш ли, че една от причините са ...папите, които вече стават меценати и почитатели на реализма в изкуството (все пак те в болшинството си са и италиански благородници, а през 15 век цялата аристокрация на полуострова залита по изкуството, чиято мода дават Медичите, та ...възможно ли е папите като ценители да ...отварят библиотеката и да искат по точно пресъздаване на античните елементи в поръчките си ?
  15. Ти самият разбираш ли се какво точно искаш да кажеш ? Фани и Талев са писатели и автори на исторически романи. Като такива не са длъжни да се съобразяват с точност, прецизност и историческа достоверност. Още Ал. Дюма го е казал, а неговите романи се радват на световна слава без ни най-малко да имат претенцията за историческа точност. Златарски е вече професионален историк. Добър или лош, предател или патриот и тем подобни глупотевини, но все още има принос и е дал основата. Разбира се, че много от неговите заключения и анализи подлежат на ревизионизъм, но и да се нарече ...че "не е историк, а литературен творец" е ...тъпо. Не се сещам да е писал романи, но и да е, то лошо няма. Вера Мутафчиева е професионален историк-османист и се впуска да пише исторически романи. Романите ѝ нямат претенция за историческа достоверност, за разлика от трудовете ѝ за тамарна, вакъфна и всякаква поземлено-икономическа система в Османлъка..която си е на ниво.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...