Отиди на
Форум "Наука"

Ниkи

Потребител
  • Брой отговори

    1185
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    3

Ниkи last won the day on Октомври 9

Ниkи има най-харесвано съдържание!

Всичко за Ниkи

Лична информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

1288 прегледа на профила

Ниkи's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

438

Репутация

  1. Малко и аз ще те коригирам. С всички тези заряди, кръв, желязо, нерви и т.н. бъркаш "измерение" с пространствено разпределение на характеристика или обект. Пространствените измерения са три. Ако искаш да добавяш измерения, те трябва да са обвързани с трите пространствени измерения, както е времето, не просто да са количествено или качествено разпределение на нещо в пространството
  2. Защо се опитваш да визуализираш 4-тото измерение, като пространствено, след като то не е пространствено. Можеш да използваш цвят. Четвъртото измерение не съществува ако няма обект в тримерното. Появява се обект и в зависимост от относителната му скорост, добива нюанс. Или друго: можеш да представиш 4-тото измерение като отношение м/у измеренията. Примерно измерението, по което има движение, се скъсява.
  3. Шпага, тия хора са написали някаква страшна глупост. Това не е вярно, дори погледнато през класическата механика
  4. Това е гледната точка на другата отправна система. Спрямо нея се въртят огледалата, източника на светлина и интерферометъра. Ако си в ОС на огледалата, източника на светлина и интерферометъра, за теб, двата пътя нямат промяна
  5. Спри се, ще затворят и тази тема. Пак всичко въртиш около себе си. Модератора може да ти забранява, когато не е по темата. Всички ти го казаха: отвори си тема, няма да има проблем там. Никой не е против теб, втълпяваш си го, всички те уважаваме, пишеш интересни неща, но не по темите. Пак ти казвам, не очаквай по твоите теми сериозни "битки". Както видя, и аз исках да говорим за Риндлер, но...
  6. Сега погледнах по-обстойно. Ти не говориш за различен път при Физо а при експеримента на Саняк. При Саняк, в едната отправна система пътищата на светлината по двата кръга са еднакви (постоянна дължина). Тази на въртящата се платформа
  7. Азне съм те питал, а нямам спомен друг да те е питал Хленчиш за други неща. Не за това дето си цитирал Не се чудя, знам. Неговото мнение е с най-голяма тежест. А те обвинявам в подмазване, заради отношението ти към Младенов... ти прекаляваше с "оценката". Аз не съм към никой лагер Нали това ти обасних. Тези неща не са се случили в СТО, за да търсиш обяснение за тях в СТО. Те, в СТО вече са факт. Тук очакваме от теб отговор. Ти си навътре в тези неща. До колкото те чета, разбирам, че елементарните частици нямат размери и за тях съществува само "един миг". Демек, те не са свързани с пространството и времето. Защо трябва те да ни обясняват промени в пространството и времето
  8. Хленчиш като ученичка. Като не ти допада, пасуваш. Не хленчиш. Никой не е длъжен да те забавлява. И аз имам желание да коментирам други теми, но като няма желаещи, не мрънкам. СТО е елементарна. Имаш два постулата и три формули. В СТО всичко вече е свършен факт. Скъсяването вече се е случило, вече е факт. Забавеният темп на времето вече се е случил преди СТО. В СТО вече е факт. Интересното е преди СТО как се случват нещата
  9. Да, прав си. Полето не се движи В грешка съм
  10. Когато средата е източник на полето, да. Полето се движи с източника
  11. Защо реши, че Слънцето е неподвижно спрямо етера!
  12. Не си ме разбрал (може и аз да съм бил не ясен). Бегачите пресичат финала, с постоянна еднаква скорост, не спират на финала Приеми ускорението за постоянно. Бегачите са метафора Общото време се отнася за двата старта (когато са стартирали) и двата финала (когато са пресекли финала) . Те се водят едновременни в нашата ИОС
  13. Друг мисловен експеримент Двама бегачи, абсолютно еднакви. Единя стартира от местоположение х, другия от х+1. Финалът е в координати х+100 и съответно х+101. Пускаме бегачите по отделно. Първия пресича финала си за време Т, после и втория пресича финала си за време... логично пак Т. Сега ги пускаме заедно. Разбира се, пресичат финалите си по едно и също време... време Т. Съгласно СТО, ако приемем финала за основа, трябва двата старта да са на по-голямо разстояние. Обяснение: Единия вариант, съгласно Риндлер, трябва задния бегач да е изкарал от някъде по-голямо ускорение... Другият вариант е да нямаме едновременност на събитията "старт", което пряко засяга общото време в ИОС. Ако измислите друг вариант, казвайте
  14. Да, и друг път сме си говорили за парадокса на Бел. Странното, е че една сила ускоряваща обект не се разпределя равномерно по дължина на обекта (нямам предвид буквално приложната й точка). Странното, е че разстоянието м/у два обекта, намиращи се в хомогенно грави поле, ще намалява въпреки, че са подложени на еднакво ускорение. Странното, е че един обект, колкото по-назад се намира по посока на предстоящо ускорение, толкова по-голямо ускорение ще получи. Всеки по далечен бегач е по-бърз от предишния. И всичко това зависи от местоположението в нашата ИОС преди старта.
  15. Сканер, въпроси по координатите на Риндлер: До началото на ускорението двата обекта (наблюдател и ускоряващ се обект) са били в една ИОС. Началото на ускорението e едновременно (t=0) по цялата ос Х (според диаграмата, изглежда да е така). Нека да разглеждаме ускоряващия се обект, като отделни обекти с еднаква маса, намиращи се в координати х=0.2, х=0.4, х=0.6 и т.н., които започват да се ускоряват в t=0. За да получим все по увеличаващо се ускорение, за всеки обект намиращ се по на ляво, не трябва да разделяме силата, причиняваща ускорението на главния обект, по равно м/у отделните обекти!? Иначе се получава следното: Примерно бегачи, абсолютно еднакви по сила и маса, разположени през един метър по дължина на пистата, най-последният ще е най-бърз и ще избяга еднаква дистанция за най-малко време!?

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...