Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Великобритания губи своите езикови умения


Препръчано мнение

  • Потребители
Публикувано

Представете си, че една трета от гимназиите в България просто спират да преподават чужди езици. Това не е хипотетичен сценарий - това е реалността на съвременна Англия. Според последни данни, 35% от държавните училища вече нямат нито един ученик, изучаващ френски, испански или немски на напреднало ниво.

След отмяната на задължителното изучаване на езици през 2004 г., броят на учениците пада от 500 000 на едва 300 000. Френският език - някога символ на образованост - губи 183 000 ученици за две десетилетия.

Най-засегнати са индустриалните региони. В Уест Мидлъндс почти половината училища (47%) не предлагат основни европейски езици. За сравнение, в Лондон ситуацията е значително по-добра, но и там тенденцията е тревожна.

Затварянето на езиковите програми създава реални "образователни пустини" - цели региони, където учениците нямат достъп до качествено езиково образование в радиус от десетки километри. Този феномен принуждава мотивираните ученици да правят значителни жертви - дълги ежедневни пътувания, финансови разходи за транспорт и загуба на време, което би могло да се използва за учене.

Изследването на Института за политика във висшето образование (HEPI) разкрива тревожна реалност: само 3% от всички изпити на най-високо ниво са по съвременни чужди езици. За сравнение, повече ученици полагат изпити по физическо възпитание, отколкото по френски, немски и класически езици взети заедно.

Анализът показва няколко ключови фактора:

1. STEM доминацията

Предметите от областта на науката, технологиите, инженерството и математиката се възприемат като "по-практични" за бъдещата кариера.

2. Кадровата криза

Правителството успява да набере само 43% от необходимите учители по чужди езици - най-ниският процент сред всички предмети.

3. Brexit ефектът

Училищните партньорства с Европа са силно засегнати. Бордо, който преди имаше 26 партньорства с английски училища, сега се бори да възстанови връзките.

Особено тревожно е различието между частните и държавните училища. Докато само 17% от частните училища нямат ученици, изучаващи европейски езици, при държавните този процент достига 35%. Това създава нов вид социално разделение - между тези, които имат достъп до езикови умения, и тези, които са лишени от него.

Експертите предупреждават за сериозни последици:

  • Икономически загуби: В глобализирания свят езиковите умения са конкурентно предимство
  • Културна изолация: Губенето на връзката с европейската култура и ценности
  • Образователно неравенство: Създаване на "езикови черни дупки" в цели региони

Решението изисква комплексен подход:

  1. Инвестиции в кадри - подобряване условията за учителите по езици
  2. Промяна в нагласите - демонстриране на практическата стойност на езиците
  3. Регионална политика - специални мерки за засегнатите области
  4. Международно сътрудничество - възстановяване на образователните партньорства

Езиковата криза в британското образование е повече от статистика - това е симптом на по-дълбоки промени в обществото. Въпросът е дали страната ще успее да обърне тенденцията, преди да е твърде късно.

Източник: https://www.thetimes.com/article/df90a9e1-6702-446b-9eed-41c6326ab344

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.