Отиди на
Форум "Наука"

Избягвайте допълнителните добавки за маслото!


Guest Diabolik

Recommended Posts

Избягвайте допълнителните добавки за маслото!

Със съвременните синтетични масла, тези добавки просто не са ви необходими, и със сигурност, няма да ви помогнат, със сигурност няма да подобрят нещата, и със сигурност не се знае как во могат да причинят на маслото и на двигателя ви. Нека видим защо. Всички водещи нефтопреработвателни компании, са назначили най-добрите химици, физици, инженери, и специалисти, по двигатели с вътрешно горене. Ако на маслото му липсваха тези качества те самите щяха фабрично да добавят това, в маслото още в момента на преработка и бутилиране на маслото. Компаниите имат и учените, и материалните и ресурсите, и лабораториите, и парите да го направят. Конкуренцията между компаниите ги кара постоянно да работят над маслата и над присадките с които смесват маслото, си и да подобряват както маслото така и присадките. Маслото и присадките в тубата запечатана от производителя е добре балансирана смес, която може много лесно да се извади от равновесие, и да се пресече маслото. Друго важно нещо на което трябва да обърнем внимание е следното. На пазара има много и разнообразни масла, и като състав на базовото масло, и като набор придаки за маслото, и като състав на присадките. Това осигурява ОГРОМНО разнообразие от масла и присадки, от химическа гледна точка. Просто няма начин, една дребна фирмичка с 2 - 3 химици дето за 1 месец са направили тая добавка, да могат да покрият абсолютно всички масла и присадки като химически състав, и да пуснат магическа, панацея която да лекува всички болежки в двигателя. Не могат. Просто не могат. Качествения и количествения състав, на маслата и на присадките е СТРОГО ПАЗЕНА ТАЙНА. Те не знаят какво и по колко има в маслото че да могат да си нагодят добавката. Те не могат да знаят. Те няма как да знаят. Точният качествен и количествен състав на маслата и присадките за тях е СТРОГО ПАЗЕНА ТАЙНА!

Тези хора просто искат да ви вземат парите за глупости. Целевата им мишенаса необразовани и неграмотни хора, които не знаят нищо за маслата. Такива хора са много лесно манипулируеми. Използват нагласени и недостоверни тестове и постановки, в които моторното масло умишлено се поставя да работи, в условия за които то не е създавано и не е проектирано, и за това маслото задължително се проваля. Маслото умишлено се поставя да работи в условия за които то не е създанено, проектирано и предвидено, за да може да се провали, и за да ви промиват мозъка колко е слабо маслото как без тяхната чудодейна приставка двигателя ви е обречен на адско страдание и мъки неземни. ЯЯЯ f*** off с тия недоклатени твърдения. Моторното масло е предвидено да работи в условията на работещ двигател, в условията на затворена система, при температури между 100 и 240 градуса по целзии, когато подаването му е в определи количества под определено налягане. На техните тестове виждаме само една пълна купичка с масло, в която е потопена ролка. Чакайте малко, маслото нито е загрято до работна температура, което значи че не е достигнало работен вискозитет, и работни свойства, нито се подава под определеното за целта налягане и в определениете за целта количества. Нормално е при неспазването на работните условия и изисквания маслото да се провали. Някои много нагли мошеници отиват още по-далеч, с нагласените си постановки. Те сипват едно масло а го представят за друго. Например в недостоверните тестове на фирма Прома, предлагаща приставката MBL8 човека закрива етикета на маслотос ръката си и не се вижда какво пише на етикета. Човека представи маслото като качествено синтетично масло, обаче като стопирах кадъра и като поиграх с контраста и увеличението видях че е масло на фирмата Валволин, а след като като сравних шишенцето от клипа по дизайн, размер, цвят и форма на шишето и размер, форма цвят и дизайн на лепенката на шишето, се оказа че това е минерално масло, а не синтетично. шишенцето е от 1 литър за доливане. С това фирма прома просто паднаха на дъното. Жалко е, жалко е че има много хора които им се връзват на глупостите, и вярват и купуват, и си съсипват колите.

Говорейки за качество, има си авторитетни институции, които проверяват качествата на маслата, и издават сертификати за качество, и докато се придържате къмнаистина сертифицираните масла няма да имате грижи. Един такъв е Американския Петролен Институт - API - American Petroleum Institute, който на страницата си е публикувал пълен, точен и актуален списък с маслата които е сертифицирал за качествени. Направете справка в страницата на този институт, защото, много дрени мошеници, крадат лицензи и се фукат, а реално не са лицензирани. За това за да си спестите ходене по мъките с фалшиви лицензи, вижте на страницата на американския петролен институт кои продукти са реално сертифицирани и лицензирани и ползвайте тях. Друга подобна инстутция е SAE - Society of Automotive Engineers - общестово на автомобилните инженери. Те също сертифицират и лицензират масла за качество. На този етап мога да ви уверя че водещите модели синтетични масла, на реномираните производители, са лицензирани и сертифицирани за качество както от API така и от SAE, което само по себе си е гаранция за качество и че продукта реално в практиката прави това което твърди на опаковката. Без да навлизаме в прекалени детайли, може да споменем набързо само основното за тези никому менужни и напълно безполезни добавки за масло. Добавките се делят на две големи групи. Тефлонови, от групата на Slick 50, и хлоринови, от групата на дюралюб. Освен това има и други проблеми. Парафините, за нежелан компонент, в състава на маслото, защото кипва лесно, с това кипване разкъсва масления слой, и нарушава смазването, изпарява се и така намалява обема на маслото, и общо взето, трябва да се долива масло. Тези добавки обикновено използват течни парафини като носител на самата присадка, или минерално масло. Освен това, е добавена прекалено много присадка за устойчивост, и това прекаляване с количеството на присадката влошава работните показатели на маслото, защото нарушава всякакъв възможен баланс в състава на маслото. Проблемът с хлоринатните добавки е че при нагряване, от тях и ненаситенине въглеводороди, в минералното масло което ги носи, се получава солна кисеина, която освен че е силнотоксична и е химически агресивна и силно корозивна, защото това е киселина, без съдържание на кислород в молекулата си и не може да направи химически инертни окиси които да спрат действието на киселината, и тя си разяжда всичко до което докопа - масло, части, гарнитури, гамички на клапаните... схванахте ли картинката?

Другият носител е просто минерално масло. Боже опази. Както го сипеш в синтетично масло, което е замислено да се продава като краен продукт синтетично масло, ти направо си пресичаш маслата. И двете. И синтетичното което е в мотора ти, и минералното което е носителя на присадката. Ама полу-синтетичното нали е смес от.... даааа, смес е, само че при полу-синтетичните масла, синтетичната част е предвидена да се смеси с минерална, и съответно е направена неутрална за да не се пресекат при смесването. Когато обаче се пуска продукт, напълно синтетично масло на пазара, то се пуска с мисълта че ще се ползва чисто, и че като се долива, ще се долива същия модел масло, и то не е мислено за разреждане с минерално, и не е предвидено за това и добавка с минерално масло ще го пресече веднага. Присадката за екстремна устойчивост, обикновено е молибденов дисулфид което само по себе си не е вярно, защото това е вид смазка, но към нея добавен цинк я превръща в тази приставка, прави маслото още по-токсично, и още по-опасно за околната среда и човешкото здраве. Тефлоновите добавки, не правят нищо полезно в двигателя. Не може да не правят, бихте възразили. Така е не може да не правят. Тефлоновите частици задръстват масления ви филтър, и това намаляват пропускателната му способност, и маслото не може да се разнесе достатъчно бързо в необходимите количества, и това води до некоректно смазване, поради недостатъчно смазка. За да може тефлона да полепне надеждно, и да си въши работата тябва да се нагрее до 427 градуса по целзии, а при тази температура, ще се изкриви блока, маслото ще се разпадне и пресече, гарнитурата на главата ще изгори ще се смесят бензин, масло и антифриз, уплътняващите гумички на клапаните също се се повредят, ще изкипи антифриза, изобщо, това с тефлона е най-голямата глупост възможна.

Истината е че няма по-добро нещо то това да дадете на двигатеря си премиум качествено гориво и премиум качествено масло. това е най-доброто което можете да направите за двигателя си. Това е най-доброто за двигателя ви. С премиум качество масло, и премиум качество гориво, разни недоразумения на химическата индустрия като допълнителни добавки не са ви нужни.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...