Отиди на
Форум "Наука"

К.ГЕРБОВ

Потребители
  • Брой отговори

    2131
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    8

К.ГЕРБОВ last won the day on Февруари 19 2013

К.ГЕРБОВ had the most liked content!

Репутация

1582 Старши асистент

Всичко за К.ГЕРБОВ

Лична информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

38666 прегледа на профила
  1. Дядо ти явно те е излъгал, че е срещнал баба. Ритуала с „мълчана вода” се е изпълнявал от жени и девойки. Дядо ти го е дострашало баба ти да не разбере, че се среща с девойка в гората и затова обяснява, че е срещнал бабичка. С „мълчана вода” действително са се правели илачи, но не на Богоявление, а на Еньовден, тогава е Деня на билкаря. Тук можеш да видиш „бабичките”, които берат илачите, за да ги сложат в мълчаната вода. Явно не познават билките и ги сравняват с изображенията им в мобифона. http://www.bta.bg/bg/c/BO/id/1603746
  2. Цитирал съм ви книга. Позволил съм си само някои бележки към текста. Същата книга е преведена на сръбски и я има в интернет. Казва се СЛОВЕНСКА МИТОЛОГИЈА. ЕНЦИКЛОПЕДИЈСКИ РЕЧНИК. И там става дума за източни, западни и южни славяни. Хвърлянето на кръста е православен обичай. Румънците и гърците са също православни. Къпането е славянски обичай. В един момент двете се сливат при славяните. Излиза, че съм си загубил времето, за да превеждам текста. Ама и вий сте си загубили времето, за да прочетете, какво съм написал.
  3. Калоферското хоро е вариант на същия обичай, който всъщност е славянски. В „Славянская мифология: энциклопедический словарь”, изд. 2002 г., в статията „къпане” пише: „Къпането е действие, имащо в славянската обредност преди всичко пречистващо значение. Тъй като един от основните източници на здраве се смята водата, то различните видове измивания, къпания, пръскания и прочие процедури заемат огромно място в обредността по време на календарните и семейните празници… Пречистващия смисъл се забелязва най-вече в ритуалните къпания. Например, българите се къпели в зимния Иванов ден (7.I.), влизащ в редицата на пречистващите празници (Кръщение Христово 6.I. и Бабин ден 8.I.). В България и Македония ергените, приятелите, кумовете и другите участници в провежданата сватба къпели в извора новобрачните (главно младите мъже), най-често направо с дрехите, измивайки символично от тях „нечистотията” и греховете. Обикновените, необредни къпания, са били строго регламентирани в славянския календар. Във всяка местна традиция е съществувала фиксирана дата, преди която къпането било забранено. В много традиции това е бил Йордановден: преди него водата не била още кръстена, в нея обитавали вещици и водни духове. Казвали са, че Йоан Кръстител кръщава водата и след това човек може да се къпе и да плува.” Дните от Коледа до Йордановден са наричани „мръсни” дни, но не по християнския, а по народния календар. И си е било редно човек да се измие след това. Излиза, че след приемане на християнството, славяните са го съчетали с езическия си обичай. Или по-скоро църковните дейци са установили църковните ритуали да съответстват на езическите обреди. Както са приели Рождество Христово да бъде на Коледа. Това се вижда и от обяснението на ритуала „Кръщение Христово”. За него в „„Славянская мифология: энциклопедический словарь” се казва: „Кръщение Христово, Богоявление е един от най-големите християнски годишни празници, който се отбелязва на 6/19.I. При православните се празнува в памет за събитията, свързани с кръщаването на Христос в река Йордан. Главните съдържателни моменти от обредността и вярванията на този ден са свързани с пречистващата символика на водата и кръста, изгонващи нечистата сила. За източно-славянската традиция най-значими са навечерието на Кръщението Христово (наричат го „трета Коледна вечеря” – бел. К.Г.), чиито народни названия и обредност в много отношения повтарят терминологията и обичаите на рождественско-новогодишния комплекс (приготвяне на обредната храна, празнична вечеря, гадания за времето и пр.). При южните славяни от източната част на Балкана в комплекса от празниците за Кръщение Христово, освен „навечерието”, могат да бъдат включени и следващите два дена: деня на Йоан Кръстител (7/20.I.) и Бабин ден (8/21.I.), съотнасяни един към друг като „мъжки” и „женски” празници. Кръщение Христово се е възприемало като преломно време и завършване на „мръсните дни”. Т.е. като преход от „нечистото” време към новия период, когато земното пространство се освобождава от злите духове, действащи активно по време на „мръсните дни”. В полунощ на „навечерието” е идвал момента, когато се е извършвала смяната на времето, а в природата са се извършвали чудеса: „отваряли се” небесата и на човека, който е видял това, се изпълнявало всяко желание; вятърът престава да духа; животните започват да говорят; сънищата се оказват пророчески. Водата във водоемите става чудодейна, целебна, „светена”. В знак на завършване на мръсните дни стопаните изнасят от домовете рождественските слама и сноп, престояли в ъгъла две седмици, премитали насъбралия се през това време домашен боклук; обредния хляб, пролежал на домашния иконостас от Рождество, давали на добитъка и домашните птици. След Кръщение Христово се сваляли забраните да се извършват домашна работа или занаятите, свързани с преденето и тъкачеството. Централно събитие на празника е било църковното освещаване на водата, което е можело да се извърши както в църквата, така и при реката или друг извор. За източните славяни било обичайно предварително да се направи дупка на реката и да се изготви кръст от лед; цялата селищна общност се събирала до дупката в очакване на момента, когато свещеникът ще пусне кръста във водата. В този момент мъжете стреляли с пушки, за да изгонят нечистите сили… В белоруските села също е било обичайно да се стреля с оръжие, с убеждението, че след като водата се благослови, дяволът изскача от нея и е необходимо да бъде изгонен от селото с изстрели. Южните славяни имали народен обичай, според който група момчета скачали във водата веднага след освещаването ѝ, за да хванат първи кръста. При източните и южните славяни било прието да се къпят във водоемите след освещаването на водата. Такова къпане е било почти задължително за участниците в маскарадите, провеждани по време на „мръсните дни” и коледуването (кукерите – бел. К. Г.), за да се измие злия дух на демона, чиято маска са носили; по същия начин са искали да се избавят от болест или недъг. С пренесената в дома богоявленска вода домакините ръсели жилището, домочадието, двора и стопанските постройки, добитъка, пчелните кошери, градините, нивите, изсипвали я в кладенеца, добавяли я към фуража на добитъка, към виното в бъчвите и др. При хомоляните сърби, бременните жени пиели тази вода по време на тежки раждания, вярвайки, че могат да се „отворят” (т.е. успешно да родят), точно както небето се отворя в деня на Кръщението Христово. През пролетта „светата” вода в съдовете окачвали на плодни дървета за да не замръзнат; напоявали полето с есенниците срещу градушка и т.н. Почти повсеместно източните и западните славяни (а също и словенците) са спазвали обичая да рисуват кръстове. Това те правели с тебешир, чесън, въглен, понякога и с тесто на вратите, прозорците и оградите, за да се предпази жилището от демони, змии и всяко зло. Предимно в южнославянските и западнославянските традиции са известни богоявленски ритуали, при които домовете са обикаляни от кукери (да плашат демоните – бел. К.Г.). В България с пречистваща цел се извършвал обреда „совойница”: девойки, облечени като „жених” и „невеста”, ходели по домовете с вода и клонче босилек, ръсейки във всеки двор всички постройки и домочадието. На Кръщение Христово, както и на другите рождественски празници (Рождество, Нова година) се правят многобройни предсказания за брак, здраве, потомство и т.н. и прогнози за времето и реколтата през следващата година. Източните славяни вярвали, че топлото време на Кръщение Христово или мокър сняг, предвещават добра реколта от зърнени култури, а виелица и вятър - на реколта от гъби и горски плодове. Сърбите и българите преценявали по посоката на вятъра, какво ще бъде лятото (дъждовно, сухо, „здраво“, успешно и пр.). Според тези сведения "момите водичарки" могат да се свържат донякаде с участничките в "совойница". В "мъжкото хоро", обаче, има чалга елемент. Все едно да отидеш на баня и да играеш хоро, докато се къпеш.
  4. Това е последната интерпретация. http://epicenter.bg/article/Detsa-v-nosii-igrali-horo-v-baseyna-pred-kmeta-na-rayon--quot-Zapaden-quot--v-Plovdiv/172434/2/0
  5. "Денят Богоявление е известен още като Водици и Водокръщи. За здраве всички участват в освещаването на водата, когато след празнична черковна служба, свещеникът хвърля Светия кръст във водата. Млади мъже се хвърлят въпреки студа и ниската температура и изваждат кръста от водата.” Това е църковният смисъл на действието „хвърляне на кръста във водата”. Хората го вадят, за да не го отнесе реката. Той е дървен, за да може да плава. Религиозното действие е: осветява се водата. Към него вече идват народните поверия: Който го извади бива честит и здрав през цялата година. Болни се къпят във водата, където е хвърлен кръстът. Ако хвърленият във водата кръст замръзне, предвещава здраве и голям берекет. Ако пък времето е студено и сухо, се приема като знак за плодородна и добра година. https://www.pravoslavie.bg/Интервю/кръщение-христово-богоявление-йорда/
  6. К.ГЕРБОВ

    Надписът "L. Beron"?

    Не е L. Beron, а е L. Berán. Монетите са сечени в Будапеща и автор на художествения проект е Лайош Беран – унгарски скулптор и медалиер. Бил е първи гравьор в монетния двор в Будапеща. В 1930-1940 г. е създал пластичните модели на някои монети на България. https://ru.wikipedia.org/wiki/Беран,_Лайош https://en.wikipedia.org/wiki/Lajos_Berán
  7. К.ГЕРБОВ

    Отново за новия изтребител

    В доклада на Красимир Каракачанов – заместник министър-председател по обществения ред и сигурността и министър на отбраната и Емил Караниколов – министър на икономиката е записано: „По цена и схема на плащане: … САЩ – потвърждават офертата си за еднократно заплащане на целия пакет след подписване на Договор за изпълнение (LOA). Декларират готовност за намаляване на оферираната цена на етап LОA и по време на подготовка на договора….” доклад - Министерство на отбраната. https://www.md.government.bg/bg/doc/drugi/20181221_Doklad_MO_MI_boen_samolet.pdf?fbclid=IwAR2nHmVjyIj2pKU-9FLv4fQbxwiyZIb1HGWfnWJBJWFEuGn-w4udEfPsnBo
  8. К.ГЕРБОВ

    Отново за новия изтребител

    Смяната на процедурата може да накара Швеция да съди България. http://afera.bg/слагачеството-на-цецко-и-сие-за-f-16-само-и.html
  9. К.ГЕРБОВ

    Отново за новия изтребител

    И защо тогава се прави конкурс за избор на самолет? И от подалите оферти фирми се искаха допълнително подобрения на офертите? Затова и реакцията на шведите е като на хора, които са прекарани и са послужили за параван на българските управници. Пропуснали сте явно тази информация от 8. 12. 2018: „Решението за новите изтребители за българските ВВС ще бъде политическо и ще бъде базирано на българските национални интереси и стратегически партньорства. Това е уверил председателят на ПГ на ГЕРБ и заместник-председател на партията Цветан Цветанов по време на работна среща със старши директора по европейските и руските въпроси в Съвета за национална сигурност на САЩ Фиона Хил, съобщиха от пресцентъра на ГЕРБ.” http://www.glasove.com/categories/svetyt-spored-muzata/news/cvetanov-v-sasht-reshenieto-za-novite-iztrebiteli-shte-e-politichesko
  10. К.ГЕРБОВ

    Отново за новия изтребител

    И защо тогава се прави конкурс за избор на самолет? И от подалите оферти фирми се искаха допълнително подобрения на офертите? Затова и реакцията на шведите е като на хора, които са прекарани и са послужили за параван на българските управници. Пропуснали сте явно тази информация от 8. 12. 2018: „Решението за новите изтребители за българските ВВС ще бъде политическо и ще бъде базирано на българските национални интереси и стратегически партньорства. Това е уверил председателят на ПГ на ГЕРБ и заместник-председател на партията Цветан Цветанов по време на работна среща със старши директора по европейските и руските въпроси в Съвета за национална сигурност на САЩ Фиона Хил, съобщиха от пресцентъра на ГЕРБ.” http://www.glasove.com/categories/svetyt-spored-muzata/news/cvetanov-v-sasht-reshenieto-za-novite-iztrebiteli-shte-e-politichesko
  11. К.ГЕРБОВ

    Отново за новия изтребител

    И защо тогава се прави конкурс за избор на самолет? И от подалите оферти фирми се искаха допълнително подобрения на офертите? Затова и реакцията на шведите е като на хора, които са прекарани и са послужили за параван на българските управници. Пропуснали сте явно тази информация от 8. 12. 2018: „Решението за новите изтребители за българските ВВС ще бъде политическо и ще бъде базирано на българските национални интереси и стратегически партньорства. Това е уверил председателят на ПГ на ГЕРБ и заместник-председател на партията Цветан Цветанов по време на работна среща със старши директора по европейските и руските въпроси в Съвета за национална сигурност на САЩ Фиона Хил, съобщиха от пресцентъра на ГЕРБ.” http://www.glasove.com/categories/svetyt-spored-muzata/news/cvetanov-v-sasht-reshenieto-za-novite-iztrebiteli-shte-e-politichesko
  12. К.ГЕРБОВ

    Отново за новия изтребител

    Офертата на американците е избрана по критерии, които за сега не се казват какви са. Цветанов се опитва да замаже положението. Коментира цената на изтребителите Ф-16 за България: "Имаме съгласувателна процедура. След решение на МС парламентът ще се произнесе и ще даде мандат на правителството, което вече да влезе в детайли и възможност за намаляване на цената, защото досегашният етап и фазата на процедурата, САЩ не могат да предоставят цялата информация по време на течаща процедура, а когато вече има определен избор, когато вече има решение за финализиране на сделка, тогава вече се влиза в тези детайли и ако тогава те не отговорят на тези изисквания, тогава съм убеден, че може би действително може да се премине и към вторият участник в тази процедура". Цялата работа е ала-бала. Не е ясно кой в крайна сметка е взел парите и за какво.
  13. К.ГЕРБОВ

    Народе???? или Кой предаде Левски?

    Ти протокола на комисията не го ли приемаш за официален документ? А сведенията на Пъшков, записаното от Параскев Стоянов? Не съм казал такова нещо. Написах, че е без значение дали са го проследили или не. Нямам намерение да споря с тебе. От наличните сведения всеки си приема някои неща, пък други отхвърля. Ти приемаш за приемливи тези факти, които аз не ги приемам. Левски не е разпознат в Ловеч и за това е изпратен в Търново. Разбира се, ти можеш и това да оспориш. Но Али чауш е казал на Христо Латинеца: „Като ви заловихме, ви питахме кой е, вие не ни казахте. По пътя ви биха и пак не казахте кой е. Също и всички ловчанлии, викани в конака да го познаят, казаха, че не го знаят. Тогава каймакаминът, като не знаеше, че заловеният е Левски, за да не се изложи пред главните съдии в София, че им изпраща невинни хора, а и защото той (Левски) казваше, че е родом от Търново, каймакаминът не ви изпрати направо в София, а ви изпрати в Търново за разследване. Ако той знаеше, че заловеният е Левски, щеше да ви изпрати направо в София, както по-рано изпрати Пъшков, Марин и баща му. В Търново Левски се признал. Като се научихме, много се ядосвахме, защото ний го хванахме, а други получиха голямата награда, която правителството беше обещало. По-нататък ти, Христо, по-добре знаеш от мен какво е ставало с вас.” Много ми е интересно ти на какво смяташ да базираш доказателствата си кой е "предателят" на Левски?
  14. К.ГЕРБОВ

    Народе???? или Кой предаде Левски?

    Има много сведения, отнасящи се до Левски и неговите съратници, но аз не съм се занимавал подробно с всичките. Много от тях си противоречат едно на друго. По едно време ги четях, но те непрекъснато се увеличаваха, като си купех нова книга. Както виждаш реагирах едва на последния ти пост, където има важни според мен неща и аз съм ги проучвал по-детайлно. Пуснал си сведенията какво бил казал Юсеин Бошнак, но има още два-три варианта. Както виждаш, според Иван Драсов Ю. Б. разказал, че след като поп Кръстьо си отишъл, юзбашията го повикал и му казал да отиде с потеря и да залови Левски в Къкринското ханче. Според Д. Пъшков, обаче, Ю. Б. , казал че каймакаминът го повикал и му заповядал да отиде в Къкринското ханче, а бейовете му обяснили, че поп Кръстю съобщил къде ще е Левски. Пъшков през 1926 г. е изпратил и писмо до Страшимиров, което последният е публикувал в книгата си. В писмото пише: „Бошняк Юсин Онбаши, като се завърна от бегството през Руско-турската война разказа ни с Иван Драсов, Марин Луканов и Д. Пъшков в 1877 г. следующето: Повика мя началника на джендармерията хаджи юз бащи (хаджията сотник или началник на сто души, справете се с Христа Луканов за собственото име на хаджи юзбаши) и ми каза да утида при каймакамина, явих се при него, той ми каза, тъзи вечер Васил Левски, когото търсим ще бъде в село Какрина ханчето, отбери няколко добри стражари и идете за да го уловите, но ако стане нужда. да стреляте, гледайте да го запазите жив, защото много ни трябва. След това излязох от кабинета на каймакамина в коридора срещу кабинета му, бяха са събрали на крака няколко от чиновниците и говореха, спрях се при тях и чух от хаджи Мехмед-а Черибашийски, които каза, че тъзи вечер Левски ще бъди в Какрина на ханчето и ще бъде уловен, запитан от къде знае това, каза преди малко говорих с каймакамина, той каза че поп Кръстю му казал, тъзи вечер Левски ще бъде в с. Какрина на ханчето. За стражара при този пост по срещата с Левски, нищо не можих да науча.“ (с. 717-718) Д. Панчовски предполага, че „в последното изречение по-вероятно е да е било написано в оригинала „мост“, а Страшимиров да го е прочел като „пост“, или пък да е печатна грешка. Във всички случаи е очевидно, че става дума за срещата на Николчо Цвятков и Левски със стражарите при Пази-мост.” Значи Али чауш действително е докладвал за случката при Пази мост и в резултат на това е организирана потерята. Но Ю. Б., както сам си признава, не е разбрал какво точно е станало и си съчинява за поп Кръстю на основа на слуховете. Аз повече вярвам на разказа на Али Чауш, според който именно той разказал на юзбашията и после на каймакамина, че е срещнал съмнителен човек, и тогава е бил извикан Юсеин Бошнак. За мен въпросът със залавянето на Васил Левски е добре документиран. Али чауш казва пред Христо Латинеца: „… той ми каза: „Аз съм от Ловеч и отивам на лозето си да видя колко тор са стоварили.“ Аз още тогава се усъмних, че този човек не е чист, защото си припомних, че и друг път съм го виждал, когато пък ми каза, че бил от Свищов.” В тази история няма никакво значение колко е бил часа, имало ли е видимост, как е бил облечен Левски, важни са думите „усъмних се”. След това Али чауш докладвал за случката, решило се, че срещнатите ще нощуват в Къкрина (нали Николчо имал роднини там) и каймакаминът наредил да замине потеря с десетина души под командата на Юсеин Бошнак да ги заловят. Димитър Пъшков в спомените си разказва за въпросната среща на Али чауш с Левски, на която той му казал, че бил търговец от Свищов. Разказва я и на Параскев Стоянов, който в „Материали за историята на град Ловеч" е отбелязал: „П[ъшков] разправя, че Левски бил много смел: веднаж на разходка на Дръстени, до воденицата, срещнали Али чауш (и сега жив – виж разпита му по-нататък), старши стражар, който попитал Пъшкова за приятеля му (за Левски). Левски веднага се обади и каза, че е от Свищов, че бил бакалин и дошъл по вересии.” По- нататък в „Материалите” има и такъв запис: „23.5.1901 год. Али Чауш Ибрахимов, ловчалия… Не знае за поп Кръстя, понеже по онова време служил в Троян. Виждал Левски и в Ловеч, и в Троян, но знаел, че бил търговец. Ааза бил тогава Митю Попкостов (+); той бил тогава, когато преглеждали [?] на Левски и на други книжата… Когато арестували Левски, каймакамин бил Хасан бей. Парите, намерени у Левски, около 3000 (?) лева, били раздадени на Хюсеин Бошнак и на другите заптиета. Те били около десетина души. Между тях при арестуването на Левски били: катил Хусу чауш, Дервиш чауш (конник), също и Хюсеин Бошнак.”. И други неща е казал Али чауш, но само това се отнася за Левски. Питал ли го е доктора за случката при Пази мост, не е ясно. Може и да си наложил автоцензура. Но и „Виждал Левски и в Ловеч, и в Троян, но знаел, че бил търговец” е достатъчно, за да приемем за достоверни думите на заптието, че срещнатия лозар му се е видял съмнителен и е докладвал за него на началството си. Действията по-нататък също са документирани в протокола на специалната комисия в София, издаден на 14 януари 1873 г. Там в началото пише: „… чрез усърдието и посредничеството на ловчанския каймакам, той [Левски] биде настигнат в село Какрина, Ловчанско, нападнат и заловен…” Лаврите са били за каймакамина, защото той е решил да прати потерята. Както се вижда от протокола, тя „настига” Левски, а не му прави засада. Важно е и сведението на Али чауш: "Ааза бил тогава Митю Попкостов (+); той бил тогава, когато преглеждали [?] на Левски и на други книжата…" Явно става дума за книжата, които е носил Левски със себе си и се е опитал да ги изгори, но не е успял.
  15. К.ГЕРБОВ

    Народе???? или Кой предаде Левски?

    Това което си цитирал, може да се анализира по съвсем друг начин. Сам си написал какво казва Али: „Измина още време, докато Асан дойде и ми разправи, че съмнителният човек минал направо през лозята и нивите, но никъде не спрял, а се упътил към шосето за Севлиево.” „Упътил се към шосето” е казал Али чауш. Т. е. заптието не е видял Николчо и Левски да се срешат, с каквато опорна точка и двама геодези един журналист беше „доказал”, че от мястото, където са били турците, не може да се види въпросната среща. Али Чауш казва Къкрина, а не Къкринското ханче. Не споменава като отидат там, къде са щели да претърсват най-напред. А защо са се насочили към ханчето, отговорът може да намерим в казаното от Юсеин Бошнак: „Веднага след това юзбашията ме повика и ми заповяда да зема колкото може повече стражари, да отида и запазим Къкринското ханче, гдето тая нощ щял да пренощува баш комитата Левски, когото да уловим жив и му го представим. Аз изпълних буквално тая заповед на юзбашията, сардисахме неусетно през нощта ханчето и чакахме да се прехвърли нощта и узнаем ако е вече вътре. Уверихме се, че вътре имаше хора, защото светеше. Почукахме да ни се отвори, но никой не се обади и веднага се огаси свещта.” Чакали уж да прехвърли нощта, пък видели, че вътре свети и почукали?! По логично е потерята за Къкрина да е тръгнала с намерения да претърси някои, може би предварително набелязани места. Приближавайки се към селото, вижда, че ханчето свети. Насочват се направо там да проверят какви са тези хора. А и Али чауш е знаел на кого е хана. Светлината в хана е насочила потерята към него! И предварителна засада не е имало. Христо Латинеца като е излязъл, не е имало никой. Като се е върнал, турците вече са били заградили ханчето. Те отдалеч са видели светлината и са дошли направо в ханчето, откъдето се създава представата, че предварително са знаели, че Левски ще бъде там. Защо реши, че Левски се е правел на турчин? Българите по това време са носели турски дрехи: потурите и елека са турски дрехи, а не български! Другите дрехи са били панталон и сако, но това са били „френски дрехи”. Минко Марковски също дава подобно сведение. Посещавайки Троян през юли 1872 г. Апостолът бил облечен в „турски костюм, т. е. дрехи от такава носия, каквато въобще се носеше от плевенските търговци в онова време - дебели абени потури (колчаклий гащи), шаячен карнобатски джамадан; върху него тоже от същата материя гайтанлия чепкен; около кръста му голям червен пояс и на главата му пюскюллия фес”. От 7 октомври има само едно писмо и то е занесено преди 12 декември. Левски на 12 декември пише: „В писмото Ви от 1872, 7 окт[омври] е [отбелязано] да не дохождам скоро в градът Ви, защото можело да стане [опасно]!... А председателят ви, в писмото Ви по негово мнение, [смята] да до[й]да, та да види какво трябва да се върши, защото, според както ви виждам от вашите кожи цървули на ставали!... По думите на председателят ви о[т]правих се да до[й]да в градът ви и да се срещна с някой и друг веднъж за[в]сакога… Току да тръгна за в градът ви, получих писмо, в което ми се бележи, че са били подхвърляли в някоя къща писма с моя подписка...” Левски вече е щял да тръгва за Ловеч по повод писмото от 7 октомври, когато получава писмото за подхвърлените писма! В писмото от 7 октомври са изразени мненията както на членовете на комитета, така и на „председателя”. Написано е: „Писма пристигнаха завчера, днес ти ги изпращам. От тука нема друго що да ти пиша, освен да ти явя чи от нашите баджаци цървули нема да станат. Сичкити ся изплашили от една топурдия, а по нататък не зная що ще бъде. Сичко на мене облегнало, пък аз без да зная сичко, и без да можа сичко нищо не мога да сторя. Вестницити стоят у мене, както и другити книги. Не зная кому и как да ги распратя. Те мислят да не дохождаш скоро тука, защото ги е страх, а мене ако питаш, аз би рекъл да додиш, да ся спорязумейми какво и как има да работим.”

За нас

Всяка помощ за нас е ценна и се надяваме с общи усилия да успеем да поддържаме това място на научни дискусии живо. Форум "Наука" е сред малкото активни форуми в България, изключително полезно и нужно място за свободна обмяна на мисли и знания.

baner_event_marco

За контакти:

×