Отиди на
Форум "Наука"

100 000 андрешковци джиткат из София


Galahad

Recommended Posts

  • Потребители

Предполагам, че всички сте виделии статиите със заглавия от рода на 100 000 андрешковци джиткат из София

След суровата реалност, статията завършва с розовите приказки, които навярно Дянков разправя на Бойко - как един хубав ден тези пари ще влязат в хазната и ще има с какво да се плаща за Цецовите консултации. Но все пак еуфорията явно е обхванала и някои от тълпящите се край Бойко журналстки, защото даже са доразвили фантазиите за още по-големи задаващи се приходи : Въвеждат данък "лукс" и за скъпите автомобили Българинът пък да такива случаи си има златно правило: "Не могат да измислят толкова данъци, колкото аз мога да не платя".

Бройката 100 000 от една страна изглежда голяма, но в сравнение с населението на София - не чак толкова. Но бройката наистина е голяма:

Докато в компютрите на униформените се водят 800 000 автомобила, то в кметството са записани едва 700 000. Това означава, че за 100 000 коли не влиза нито стотинка в общинската хазна.

Ще рече, че всеки 8 софиянец притежаващ автомобил е спрял да плаща данък. И това е положението в един от най-контролираните сектори - автомобилния транспорт.

Естествено възниква въпроса, защо у нас все повече нараства броя на неплащащите данъци и осигуровки? Някой ще каже, че това е заради мекостта на санкциите. Но в интерес на истината в последните години тежестта на наказанията расте, но с още по-бързи и големи темпове расте и броя на спиращите да плащат. Друг ще даде за пример бедността, но в случая говорим за хора с автомобили, които щом могат да си купуват бензина, могат да си платят и данъка (доста по-малък от разходите за гориво и ремонти). Та на какво се дължи случващото се у нас?

Причината е популярна като "кривата на Лафър". Тя не е открита от Артур Лафър, а той просто я е популяризирал под това заглавие. Самото явление е известно още от времето, когато икономиката от случайни писания се е превърнала в сериозна наука. Да, именно. Примерът е вкаран в научен оборот още от самия Адам Смит. Той обяснява явлението като използва за пример митата. Когато митата са много високи се получава така, че на практика целият внос е контрабанда. За да има събираемост на мита, то трябва нивото им да е до такъв размер, че изгодата от внасянето им да е по-голяма от изгодата от укриването им.

Как се отразява всичко това на проблема със софийските автомобили. От една страна имаме доста високи данъци, а от друга доста ниско платени (от бюджета) катаджии (с пенсионни фондове с неясна съдба). Ще рече, че дори да се въведат някакви стикери и да не може да се кара, ако не са платени данъците, но подкупите на катаджиите, които трябва да се дадат не недхвърлят дължимите налози, то мераклиите да дават на хазната ще продължат да намалят.

Редактирано от Galahad
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Никакъв капитализъм не може да работи без стабилна държавност; никаква стабилна държавност не може да има без стабилна ценностна система; никаква ценностна система не може да има там, където няма здрав разум. Няма здрав разум там, където мнозинството не споделя една традиция...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Никакъв капитализъм не може да работи без стабилна държавност; никаква стабилна държавност не може да има без стабилна ценностна система; никаква ценностна система не може да има там, където няма здрав разум. Няма здрав разум там, където мнозинството не споделя една традиция...

И Конфуций не би го казал по-добре :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 месеца по късно...
  • Потребител

Сплотеност - е това, което би могло да се извлече в една ключова дума от мъдростта на КГ.

Единност!

А единност е:

- Единна цел!

- Единна изгода!

- Единна подялба!

- Единни облаги!

- Единно блаженство!

Което, естествено, не може да бъде постигнато в общество, където парица е царица...

Вижте даваната за пример Америка - и там онеправдани, изиграни, изтерзани...

Което, в крайна сметка, не може да бъде постигнато в пълен размах или в пълна степен в рамките на човечеството - поради естественото му несъвършенство!

Може да бъде постигнато в ограничено време, ограничен размах, и ограничена степен!

Примерно:

В 2011 година, семейство Иванови има достатъчно средства да си закупи возило, макар и 1 400, наместо 1 800 кубиково!

В следващите 10 години, семейство Иванови ще използва прежде-купеното си возило, незадоволило желанието им за 1 800 кубиково...

Съвършен пример на руслото – “Пропуснато, но Вкуснато”!

...

Живеем в света на относителността!

На приблизителността!

Само съзнанията ни са от света на крайността!

Затова и се случва всичкото това клатушкане, разминаване, и блъскане – докато действителността от Света на Крайността се приравни с действителността от Света на Относителността...

А какво става, когато Света на Относителността не предостави битие на въжделението от Света на Крайността?

Съзнанието се изолира от Света на Относителността, като си изработва заместител в Света на Крайността!

Така се предпазва от изтощителен и рушителен Мислоизлив!

Да ... съзнанието може да покрие всяка пробойна от Света на Относителността, със съвършенна затулка от своя Свят на Крайността – и се съхрани доволно Бликащо Нагоре, а не Разливащо се...

П.С.:

Като че ли извлякох от мисълта на КГ доста повече отколкото има място тук...

Ако някой съвестен модератор също мисли така - нека скъси поста до голямото многоточие в средата. =)

Редактирано от Smart_Patriot
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Предполагам, че всички сте виделии статиите със заглавия от рода на 100 000 андрешковци джиткат из София

След суровата реалност, статията завършва с розовите приказки, които навярно Дянков разправя на Бойко - как един хубав ден тези пари ще влязат в хазната и ще има с какво да се плаща за Цецовите консултации. Но все пак еуфорията явно е обхванала и някои от тълпящите се край Бойко журналстки, защото даже са доразвили фантазиите за още по-големи задаващи се приходи : Въвеждат данък "лукс" и за скъпите автомобили Българинът пък да такива случаи си има златно правило: "Не могат да измислят толкова данъци, колкото аз мога да не платя".

Бройката 100 000 от една страна изглежда голяма, но в сравнение с населението на София - не чак толкова. Но бройката наистина е голяма:

Ще рече, че всеки 8 софиянец притежаващ автомобил е спрял да плаща данък. И това е положението в един от най-контролираните сектори - автомобилния транспорт.

Естествено възниква въпроса, защо у нас все повече нараства броя на неплащащите данъци и осигуровки? Някой ще каже, че това е заради мекостта на санкциите. Но в интерес на истината в последните години тежестта на наказанията расте, но с още по-бързи и големи темпове расте и броя на спиращите да плащат. Друг ще даде за пример бедността, но в случая говорим за хора с автомобили, които щом могат да си купуват бензина, могат да си платят и данъка (доста по-малък от разходите за гориво и ремонти). Та на какво се дължи случващото се у нас?

Причината е популярна като "кривата на Лафър". Тя не е открита от Артур Лафър, а той просто я е популяризирал под това заглавие. Самото явление е известно още от времето, когато икономиката от случайни писания се е превърнала в сериозна наука. Да, именно. Примерът е вкаран в научен оборот още от самия Адам Смит. Той обяснява явлението като използва за пример митата. Когато митата са много високи се получава така, че на практика целият внос е контрабанда. За да има събираемост на мита, то трябва нивото им да е до такъв размер, че изгодата от внасянето им да е по-голяма от изгодата от укриването им.

Как се отразява всичко това на проблема със софийските автомобили. От една страна имаме доста високи данъци, а от друга доста ниско платени (от бюджета) катаджии (с пенсионни фондове с неясна съдба). Ще рече, че дори да се въведат някакви стикери и да не може да се кара, ако не са платени данъците, но подкупите на катаджиите, които трябва да се дадат не недхвърлят дължимите налози, то мераклиите да дават на хазната ще продължат да намалят.

така като почнете и сте ми много забавни ...

процентът плащащи данъци за автомобили зависи най-вече от това дали има камери с plate recognition по пътищита и национална база данни за платения данък, а не от кривата на Лафер ...

кви катаджи ви гонят ...

после защо си мислите че само БГ е андрешковска държава ...

а англия нон-стоп се крадат кабели от железниците и се предават на скрап а 40% от цигарите са нелегален внос ... един куп народ караше без застраховки и данъци на колите (около 10% от шофьорите) та се чудеха как да променят закона - в момента една кола или я караш или трябва да я отпишеш ... не може просто да ти седи пред къщи и да не и плащаш застраховка и данък ...

почти всички самоосигурени в УК здраво крият данъци, в момента разследват няколко стотин водопроводчика и показно глобиха 10 да сплашат другите ... самоосигурените тук са 1.5-2млн. ...

по въпроса кой какво може да си плати ... 70% от цената на бензина е данък ... аз имам години в които съм карал по 50000км ... малко е тъпо да ми се искат още пари (не че не ги плащам) за винетка и пътен данък ... като съм платил хиляди левове през горивото ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...