Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител

И това го доживяхме. Билетчето стана по-скъпо от хляба. И ни вопъл, ни протест, от страна на хората, в чийто джоб се бърка.

Какво правим, когато си избираме стока... Не гледаме ли качеството и?

В случая с услугата, която си купуваме с това билетче... Не би ли трябвало също да гледаме качеството? Дали транспортът стана по-редовен? Дали стана по-чисто в превозните средства? Дали зимата ще бъде по-топло вътре, отколкото беше миналата зима? Дали ще бъде по-малко претъпкано? Дали контролите ще спрат да ходят на "глутници" и да мятат кръвнишки погледи по адрес на пътниците?

Какво като потребител мен ме касае, че СКГТ има разходи? Че аз да не би да съм ги поръчвала тези разходи? Аз ли съм виновна, че СКГТ има разходи? А защо аз като потребител да трябва да покривам последиците от неправилно водената политика на СКГТ, която довежда до оскъпяване на услугата?

Или СКГТ се възползва от почти монополното си положение и не само, че няма разходите, с които да си оправдае увеличението на билетчето, но и е на печалба и прекалява с исканията си?

По законите на икономиката, в целия свят, когато някой не може да оправдае изискванията на клиента, той или се научава да отговаря на нуждите на клиента, или ФАЛИРА.

Кое според вас прави така, че тук в България този принцип не важи?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

А какво е СГКТ?

Каква е цената на билета в София?

---

За сравнение, в Пловдив, в рейсовете и в тролеите, цената на билета е 0,60 лв, а в маршрутките цената му е малко по-висока - 0, 70 лв. Излиза по-евтино да се качиш на такси, вместо да смениш 2 или 3 рейса. Още по-евтино става, ако се возиш на велосипед, ходиш пеш или се качиш "на стоп".

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А какво е СГКТ?

Каква е цената на билета в София?

---

За сравнение, в Пловдив, в рейсовете и в тролеите, цената на билета е 0,60 лв, а в маршрутките цената му е малко по-висока - 0, 70 лв. Излиза по-евтино да се качиш на такси, вместо да смениш 2 или 3 рейса. Още по-евтино става, ако се возиш на велосипед, ходиш пеш или се качиш "на стоп".

СКГТ - Софийска Компания за Градски Транспорт.

При вас в Пловдив е доста по-различно. Не съм виждала пловдивски транспорт така натъпкан и в такова лошо състояние, както съм виждала това в София.

Цената на билетчето тук обаче е 70 ст. За сравнение, маршрутката е 1.50 и е също толкова претъпкана, колкото и градския транспорт (и обикновено маршрутките карат като да са участници в някое рали - не ги ловят задръствания, което означава понякога и каране в насрещното, бутане пред трамваи, качване по тротоар и т.н.), а таксито не е далавера, защото в задръстванията, които стават в София, сметката става над 4 лв със сигурност, ако си някъде относително наблизо до центъра (при цена 47 - 49 ст за км), а ако е до крайна точка около центъра и може да достигне над 6-8 лева, ако е за по-далечните квартали (особено ако те изловят, че не познаваш града, може и повече). За пеша също забравяш- София не е Пловдив. Ако си падаш пешеходец - от център до краен квартал може и 2 часа и кусур отгоре да ходиш (зависи за къде си). За колело забравяш - маршрутките няма да ги коментирам отново, само ще вметна, че някои коли също се движат откачено (изнервени заради задръстванията), а някои камиони не им отстъпват. Разбира се да не пропускаме и начинът на каране от някои шофеори на СКГТ - виждала съм автобуси на СКГТ да минават на червено, възползвайки се от огромността си. Возех се навремето в един такъв автобус и спрях да се возя по тази линия (72) след като го излових един образ да минава на червено на едно кръстовище, дето редовно виждам катастрофи там (Кр. поляна). :Oo:

Кажи ми сега - ти би ли дал 70 ст за подобна услуга, която включва да се возиш в сгънато на 18 положение (ако изобщо успееш да влезеш), няма да описвам каква смрад ще те съпровожда при пътуването ти поне 40 минути минимум (няма да го разбереш - в Пловдив няма такава екстра), мачкан и настъпван отвсякъде при всяко спиране, което имаш чувството, че е такова, специално, за да се смачка цялото сгъчкано множество вътре. За свободни места забрави - пенсионерите се возят целодневно и не стават до вечерта (нали са с евтини карти). Качваш се сутринта в автобуса и гледаш пенсионери. Прибираш се вечерта - същите пенсионерски визиономии. А един път ми се наложи през деня да се возя хиляда пъти по работа по един и същ маршрут - е, едни добре познати пенсионерски визиономии просто обитаваха линията, те живееха последните си дни по този маршрут, седейки на седалките.

Да не забравям чакането на нужния транспорт. Може да се убиеш от чакане, за да видиш как накрая ще дойдат 3 (ТРИ) автобуса един и същ номер едновременно НАКУП. И те после ще си играят да се изпреварват взаимно по пътя. Зимата или в лошо време разликата между вън на студа/дъжда и вътре в някои трамваи/автобуси почти липсва. Защото ми се е случвало вътре в трамвай да ме вали дъжд на колелото му (без право на спасение, понеже беше тъпкано и нямаше шанс за промяна на положението ми). Вее вятър практически отвсякъде в някои трамваи. Лятото не се усеща това, но зимата... Бррррррррррррр! В някои автобуси положението е същото. Контролите изглежда са ги подбирали с конкурс за мутри. Особено по центъра. Да не говорим, че СКГТ има нерешени проблеми с фалшивите контроли, които са именно МУТРИ и ти подменят билета и се чудят как да ти оберат парите. Пълно е и с крадци, които обират редовия пътник и без да се представят за контроли.

И от СКГТ искат 70 ст. за подобно качество на услугата, която предлагат. Според мен и 20 ст за билетче са им много. :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Решението е да предлагат "услугата" си безплатно - до подобряване на положението.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Решението е да предлагат "услугата" си безплатно - до подобряване на положението.

Те няма да го направят.

Но въпросът ми всъщност беше друг:

По законите на икономиката, в целия свят, когато някой не може да оправдае изискванията на клиента, той или се научава да отговаря на нуждите на клиента, или ФАЛИРА.

Кое според вас прави така, че тук в България този принцип не важи?

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...