Отиди на
Форум "Наука"

Карта на всички подводни кабели, които свързват интернет


Recommended Posts

  • Администратор

Превод: Стефан Михов

Източник: www.vox.com

1.jpg

Карта на подводните кабели.

Снимка: TeleGeography

Интернета, който използваме минава през кабелите, лежащи на дъното на океана. Те предават 99% от международната информация, правят мигновената презокеанската комуникация възможна и служат като прокси на международната търговия, свързваща напреднали икономики.

Важността им и удължението на живота им вдъхнови Telegeography да създадат тази карта, вдъхновена от ретро картите, описваща кабелите, осъществяващи интернет връзката. На нея са нарисувани 299-те кабела, които са активни, в процес на изграждане или ще бъдат финансирани до края на тази година.

Освен възможност да видите кабелите, може да намерите информация за латентността в долната част на картата (колко време отнема предаването на информация) и lit capacity в ъглите (което показва колко трафик на данни може да изпрати една система, обикновенно измерваноо в терабайти). Може да разгледате пълната версия тук.

Кабелите са толкова широко използвани, в сравнение със сателитните трансмисии, защото са много надеждни и бързи: с високи скорости и възможност за резервно копие, никога не се провалят. И това значи, че са станали главна част от глобалната икономика и начинът, по който светът се свързва.

Ето, например, тази карта, която ви позволява да сравните карта от 1912 година на търговските пътища и картата на подводните кабели днес, създадена отTelegeography. Икономическата зависимост е останала, но методите и значението са се променили:

2.jpg

Карта от 1912 година на търговските пътища.

Цялата статия: http://nauka.bg/a/%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%81%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да, не се замисляме колко са важни всъщност тези кабели.

Иначе от средата на 19 в. започват да опъват подводни телеграфни кабели, отново общо взето по направленията показани на горните карти. Сега просто са подменени с по-модерни.

Редактирано от Warlord
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ей сега последния пост ме сети за т.нар. пневматична поща( http://en.wikipedia.org/wiki/Pneumatic_tube#In_postal_service )да е интересна идея да се прокарат тръбопроводи, не казвам практична( щото не е ), просто интересна...


Ами това: http://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_tunnel

Редактирано от kall
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ми поръчка по ибей от Китай пристига до тука за 1-2 седмици, като забавянията идват само от неуредици в пощенските служби. Но пак не е някаква драма. Така че непрактични и ужасно скъпи неща няма как да се пръкнат, колкото и да са интересни ;)

Трансатлантическия тунел - също, а и не знам как смятат да се достигне скорост от 8000 км/ч за влак!

До момента тавана мисля бяха достигнали французите - от 700 км/ч, обаче по време на тестове и празен естествено.

Въобще за толкова дълги разстояния влаковете стават също непрактични, особено за пътуване. За товари има някакъв смисъл, но водния и въздушния транспорт и там са по-конкурентни.

Редактирано от Warlord
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Абе ако някой като Хитлер вземе, че придобие световна власт, току виж поне се започнало подобно нещо, ако не друго, нали си чувал за Атлантропа( идея на немски инженери приблизително по това време( http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantropa%C2'> е, проектът не е подкрепян от нацистката власт, но при една спечелила Германия вероятно щеше на някой да му хрумне поне да се пробва)... Най-общо казано- пресушаване на Средиземно море чрез преграда при Гибралтар и още няколко модификации на Африканския континент. На такова нещо аз викам мислене с размах( или болна мегаломания, по избор):-)

Редактирано от kall
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Абе ако някой като Хитлер вземе, че придобие световна власт, току виж поне се започнало подобно нещо, ако не друго, нали си чувал за Атлантропа( идея на немски инженери приблизително по това време( е, проектът не е подкрепян от нацистката власт, но при една спечелила Германия вероятно щеше на някой да му хрумне поне да се пробва)... Най-общо казано- пресушаване на Средиземно море чрез преграда при Гибралтар и още няколко модификации на Африканския континент. На такова нещо аз викам мислене с размах( или болна мегаломания, по избор):-)

Ми подобни проекти за през 21 век има описани/написани от български автори под формата на научно-популярни статии в ето това книжле - превръщане на Сахара в градина, пресушаване на Средиземно море, преграждане на Дарданелите и превръщане на Черно море в сладководно езеро и т.н.

http://www.knigipopov.com/component/jshopping/product/view/14/13821?Itemid=

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ми поръчка по ибей от Китай пристига до тука за 1-2 седмици, като забавянията идват само от неуредици в пощенските служби. Но пак не е някаква драма. Така че непрактични и ужасно скъпи неща няма как да се пръкнат, колкото и да са интересни ;)

Трансатлантическия тунел - също, а и не знам как смятат да се достигне скорост от 8000 км/ч за влак!

До момента тавана мисля бяха достигнали французите - от 700 км/ч, обаче по време на тестове и празен естествено.

Въобще за толкова дълги разстояния влаковете стават също непрактични, особено за пътуване. За товари има някакъв смисъл, но водния и въздушния транспорт и там са по-конкурентни.

Предполагам ще се достигнат 8000 км/ч ако тунела / тръбата се вакуумира (или просто в среда от разреден въздух) или се използва лек и инертен газ - хелий (скъпо удоводствие). Мотрисите (ако могат да се наричат така) ще са МАГЛЕВ

За през океана все още звучи вахтастично, но из Европа пързите влакове печелят пред самолета (докато не се появят пак свръхзвукови самолети или такива дето излизат в орбита). Бавенето по летищата имам предвид, но то ще го има и ако подобни влакове станат реалност. Поне цената ще е по-ниска

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Абе ако някой като Хитлер вземе, че придобие световна власт, току виж поне се започнало подобно нещо

Ами сега Путлер замисля нещо подобно :) - http://www.driver.bg/mega-magistrala-london-new-york/

Те свръхзвуковите пътнически отпаднаха именно защото се оказа, че през цялото си съществуване са работели на загуба и изкуственото им подържане вече не беше наложително.

А при подобна вакуумна тръба как ще стои въпроса с триенето и наляганията с тези скорости? От каква материя трябва да са капсулите за да може да работи всичко това?

На малки разстояния в Европа няма смисъл.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А при подобна вакуумна тръба как ще стои въпроса с триенето и наляганията с тези скорости? От каква материя трябва да са капсулите за да може да работи всичко това?

На малки разстояния в Европа няма смисъл.

Точно триенето не би било чак такъв проблем при вакуумни тръби, наляганията обаче стават сериозна спънка... Иначе точно малките разстояния биха представлявали сериозна спънка според мен заради икономическа неефективност. Не знам как стоят въпросите със спирачния път на такова чудо също...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
Абсолютно. Триенето няма да е проблем в среда вакуум или разреден газ. Системата би излязла най-евтина ако газът в тръбите е въздух, но се поддържа налягане каквото е на височина 10 000 - 20 000 м примерно.
В такъв случай влакът ще прилича доста на самолет - същите уплътнения, кислородни маски.. Няма да е нещо принципно ново. Въздухът ще се осугурява от компресор (като в самолетите - осигурява се от компресорната секция на турбинния двигател) и/или въздухозаборник в носовата част (ако скоростта е достатъчна).
Колкото до спирачния път - като на самолет - MAGLEV влакът е един усложнен линеен електродвигател. С тази разлика че подвижната част (мотрисата) левитира. Е щом е така, може да се използва индуктивна спирачка, която има два режима - тегли се (дава се накъсо) произведеният ток - по дълъг спирачен път или дори в режим на противовключване (обратна тяга) - пътят още повече се скъсява, но този режим консумира енергия. Още първият е в състояние да осигури спирачен път по-къс от на самолет. Ако трябва могат да се предвидят челюсти (накладки) и триеща част по трасето (монорелсата) за аварийно спиране, ама хората вътре...
Ако се осигури да не се появяват непредвидени неща по пътя.
Май имаше и идеи такива влакове и да се движат с някаква реактивна тяга..
Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...