Отиди на
Форум "Наука"

Ракети


Recommended Posts

  • Потребител

Класация на ракетите по мощност на първите степени. Използват се мега нютони за сравнение. Това включва първата степен и бустерие към нея:

Сатурн V - 33,5 MN

Совалката - 29,91 MN

Ариана 5 - 14,28 MN

Атлас V - 10,5 MN

Протон - 10,47 MN

Delta IV Heavy - 9,9 MN

Зенит - 8,18 MN

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Първата степен на Арес V има пет RS-68 двигателя, което прави 16,5 MN. Два четирисегментни бустера осигуряват 24,9 MN. Арес V ще има бустери с пет сегмента. Това не би увеличило много тягата, но със сигурност няма и да я намали. В такъв случай, първата степен на Арес V ще генерира минимум 41,4 MN тяга - 20% повече от Сатурн V. Това се очертава да бъде чудовище.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Сатурн V - 33,5 MN

Совалката - 29,91 MN

Това показва, че совалката е чудовище като Сатурн 5. Но къде е разликата и защо совалката може да достига само ниска орбита? Отговорът е - защото има прекалено излишно тегло. Например крилата. Всъщност, тя дори не може да маневрира при кацане и характеристиките й са като тухла. Наистина, совалката има най-скапан дизайн за космически кораб. Грешка е че се е появила изобщо.

Арес 5 ще бъде половин совалка, но това е нещото, което трябваше да бъде построено преди още 30 години. Защото ако не друго поне ще ни осигури Луната.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Защото ракетата представлява резервоарите и двигателите, а цялата совалка се явява като полезен товар, заедно с полезния ѝ товар. Совалката сухо тежи към 100 тона и носи към 25 тона полезен товар. Това се явява към 125 тона полезен товар, което е съизмеримо с полезния товар на Сатурн V до ниска земна орбита.

Теглото на SSME е пренебрежително - май беше около 6 тона на двигател. Мога да проверя всички гореспоменати цифри, ако искате, но извода ще е същия - совалката и Сатурн V са горе долу еднакво мощни, но орбитъра се явява излишен товар - за достигане в орбита са нужни само двигателите и авиониката на орбитъра, а не целия му корпус. За това руснаците изведоха двигателите на Енергия, вместо на Буран - за да могат да си изстрелват ултра тежки товари.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ето ги и точните числа:

совалката има полезен товар 24,4 тона

орбитъра тежи 109 тона

Това прави общо тегло 133,4 тона.

един двигател тежи 3,15 тона. Совалката има три, което прави 9,45 тона. Тези двигатели не са полезен товар, така че ги махаме от теглото на орбитъра + полезния товар получаваме 123,95.

De facto совалката може да изведе 124 тона в ниска земна орбита. Сатурн V можеше да изведе 118 тона в ниска земна орбита.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Днес разглеждах едни документи от НАСА (има ги в темата за бъдещото изследване на космоса) и открих, че едно изстрелване на Delta IV Heavy струва цели $486 милиона долара :crazy:

Редактирано от Spirit
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Ето и статия за Сатурн 5:

http://www.cosmos.1.bg/index.php?option=co...14&Itemid=1

НАСА наистина изпрати човек на Луната, но това стана след изключително големи усилия. Със стартирането на поредицата „На път към Луната“ на този сайт ще бъдат описани различни технически детайли от хардуера на пилотираните полети Аполо. Ще разгледаме последователно ракетата Сатурн 5, командния и лунния модул, екипировката на повърхността на Луната и станцията Скайлаб.

Програмата Аполо освен че постигна целта на НАСА да изпрати човек на Луната прокара път и към строежа на космическата совалка и Международната космическа станция. Опитът, придобит през тези ранни години е незаменим.

Сатурн V – най-мощната ракета, създавана някога от човешка ръка

Обща характеристика

Една завършена тристепенна ракета с кораб Аполо е била висока 110 метра. Диаметърът й е бил 10.1 метра. Тежала е над 3 000 000 тона в момента на излитане. Сатурн V е била в състояние да изведе в ниска околоземна орбита 118 000 килограма и на път към Луната 47 000 килограма полезен товар.

Само първата степен на Сатурн V е тежала повече от цялостната конструкция на космическата совалка. Нямало е ракета преди (а и днес), която да е тежала повече от Сатурн V.

Втората степен на ракетата Сатурн V е била най-мощната течногоривна криогенна ракета по това време. Едва след 20 години съветската ракета Енергия успява да подобри рекорда й. Благодарение на успешната разработка на тези криогенни двигатели човечеството създаде течногоривните двигатели на съвременната совалка.

(продължава на сайта)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Неосъществените проекти – Вояджър, космически станции, лунни кацания.

+ пилотирано облитане на Венера: http://en.wikipedia.org/wiki/Manned_Venus_Flyby

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

То ако трябва да сме честни имало е идеи както в САЩ, така и в СССР за пилотирано облитане и на Марс. Жалко че тези идеи не са се осъществили. Защото човечеството можеше да се похвали с още някоя планета, която е посетил.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!