Отиди на
Форум "Наука"

Рекламата днес


Recommended Posts

  • Потребител

ОТНОВО ЗА РЕКЛАМАТА И ЛЪЖАТА

Спомняте ли си как преди време ни баламосваха от „Praktiker”: „Единствено в “Praktiker” можете да замените или върнете закупената стока…”? Добре все пак, че на време се усетиха и спряха тази нелепица.

Да, рекламата може да изкушава, може да съблазнява, тя може да сгъстява боите, но НЕ БИВА ДА ЛЪЖЕ! Защото лъжата като бумеранг се връща към рекламодателя и съсипва целия му бизнес.

Въпреки това почти всеки ден един нагъл инженер ни гледа в очите и произнася лъжовната фраза: „Водата в България е твърда!”

Лъже ни, разбира се, и Иван Гарелов, който твърди, че хранителната добавка Arthrostop може да ни избави от артрита. И така нататък, и така нататък…

Да, неефективността има една по- малка, но далеч по- грозна сестра и тя се нарича НЕКОМПЕТЕНТНОСТ!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

ЕФЕКТИВНАТА РЕКЛАМА В МРЕЖАТА

На Хенри Форд, “бащата на индустриалната ера”, принадлежат думите: “Когато спечеля 100 долара, аз влагам 90 от тях за реклама!” Да, Форд, за разлика от нашенските “бизнесмени”, е разбирал значението и силата на рекламата.

Десетки български търговци хленчат непрекъснато, че бизнесът им не върви. Как би могло да бъде другояче?… Та повечето от тях клечат по цял ден в мизерните си дюкянчета и чакат някой да се отбие ей така, случайно…

От време на време наистина се отбива някой, но той си излиза скоро, без да купи каквото и да било. Защото с него се случва нещо отвратително. Щом го види, търговчето скача веднага на крака и още от вратата се нахвърля върху клиента си с фразата: “Кажете!” Познато до болка, нали?…

“Бизнесменът” проклина “тъпите” българи, дето не разбират от хубава стока. Той кълне калпавото правителство и неговата икономическа политика, кълне турското робство и какво ли още не… Не проумява обаче, че вината за неговото мизерно съществуване е у самия него.

Когато запиташ такъв един “бизнесмен” за рекламната му стратегия, той те гледа като теле в железница. Защото този простоват субект от край време смята, че “хубавата стока се продава сама”. Продава се сама на куково лято. В наши дни вече и един самун хляб на можеш да продадеш без реклама.

Човек не само че трябва да рекламира бизнеса си непрестанно и упорито, той трябва да знае и КАК да го рекламира. Казано другояче, всеки, който иска да успее, е длъжен да изучи най- ефективните рекламни техники и похвати. Техники и похвати които аз разглеждам най- обстойно в курса си „Как да започнем успешен бизнес в Интернет”.

Искам да ви запозная все пак с някои от основните рекламни похвати…

1. Накарайте читателя на вашето рекламно послание да си представи, че вече е купил вашата стока. Обяснете му какви прекрасни резултати ще постигне с нея или чрез нея. Опишете му ползите и облагите, които ще му донесе тази покупка.

2. Превърнете рекламата си в нещо като разказ. Измислете някаква увлекателна история и я разкажете. Така читателят ще бъде въвлечен в рекламата, без да дори да го съзнава. Междувпрочем, точно това правя и аз в момента!…

3. Помъчете се да убедите читателя на вашата реклама, че закупвайки вашата стока, той ще направи истински “удар”. Един често използван похват: съобщете на читателите, че въпросната стока обикновено струва 47 лв., а сега те могат да я закупят само за 27 лв.

4. Насочете заглавието си към определена таргет група. Така тези хора ще се почувстват ВАЖНИ! Един пример: “Счетоводители! Узнайте тайната на новия счетоводен софтеър!”

5. Съобщете на читателите колко бързо ще получат поръчания продукт. Това като нищо може да ги тласне към покупка.

6. Съобщете освен това на читателите, че при покупка ги очаква приятна изненада- няколко БЕЗПЛАТНИ подаръка. Любопитството отново може да тласне доста хора към покупка. Аз лично предлагам между 5 и 7 подаръка и в четирите си комерсиални сайта.

Безплатен подарък предлагам дори и в новия си блог за Интернет маркетинг и е- търговия.

7. Интегрирайте в рекламното си съобщение някакви професионални съвети и наставления. Това ще заздрави репутацията ви на специалист и експерт във вашата област. Това е много, много важно, защото не цената продава стоката. Не я продава и качеството. Продава я доверието в стоката и търговеца, а то изцяло почива върху РЕПУТАЦИЯТА!

8. Избройте всички онези предимства и ползи, които клиентът може да извлече от вашия продукт. Никога не забравяйте основния постулат на рекламата: “Клиентът е адски себичен! Той търси единствено и само своята полза и изгода!”

По подобен начин са структурирани текстовете и на останалите ми три комерсиални сайта.

9. Накарайте потенциалните си клиенти да повярват, че повече няма да срещнат такава изгодна оферта. Това съобщение придава елемент на неотложност и спешност. И това може да накара мнозина да посегнат към портфейла си.

Прилагайте тези правила последователно и упорито и вие неминуемо ще повишите продажбите си. Гарантирам ви го!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Според мен трябва да има някакъв закон против реклами от сорта на тия за "полезните" шоколадчета с много мляко, рекламите на зърнени чудесии пак с шоколад, които ги изкарват по-полезни за децата от истинска прясна храна и плодове... Трябва да се направят здравни образователни реклами от типа - "давайте на децата си плодове всеки ден" вместо да показват щастливи малчугани пръщящи от здраве как набиват пълни с оцветители и ароматизатори и без капка хранителна стойност степчета и сокчета... Може майките да не са глупави ама ходи обяснявай след такава реклама на малчугана, че чипса, шоколадчето с мляко и нестле зърнената закуска са по-малко полезни от ябълката, пълнената чушка и таратора (примерно), които са му сготвили... Тези реклами са чиста манипулация на хранителните навици на цели поколения!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Европа натиска и за саморегулация в рекламата

Под натиска на европейските директиви в България ще бъде въведена саморегулация на рекламата. Това стана ясно преди общото събрание на Обществения съвет за саморегулация вчера. Организацията е създадена през 2001 г., но досега реално не е развивала дейност.

В обществения съвет в момента на доброволен принцип са се включили 25 членове - продуценти, медии, рекламни агенции, рекламодатели. Те планират да активизират работата му заради приемането на новата директива на ЕС за аудио-визуалните услуги. Тя трябва да влезе в сила от есента на 2009 г. и задължава всички държави членки да прилагат саморегулация на рекламата.

Идеята на съвета е да бъдат приети общи правила за реклама, които да се спазват доброволно от фирмите, рекламните агенции и медиите. Правилникът ще бъде създаден на основата на Кодекса на международната търговска палата, който се прилага в почти всички държави от Европа. След приемането им всеки засегнат клиент ще може да се оплаче и, ако се наложи, рекламата да бъде спряна или коригирана.

Общите стандарти ще се отнасят не само за рекламни съобщения, но за цялостната търговска комуникация. Стартът на саморегулацията става с помощта на Европейския алианс за рекламни стандарти (EASA). В него членуват 32 държави, като практиката в тях показва, че обикновено само 20% от всички подадени жалби са основателни и водят до спиране на клипове или сваляне на билбордове.

Източник: в. Дневник

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...