Отиди на
Форум "Наука"

Развитието на уеб-сайтовете - социални мрежи


BG-Science

Recommended Posts

  • Администратор

Развитието на уеб-сайтовете - социални мрежи

Какво е развитието на социалните мрежи през последните няколко години? Кои са най-честите им потребители? Коя е най-популярната социална мрежа? Какви са проблемите на мобилността на социалните мрежи?

Данните са взети от изследване, проведено в САЩ, и озаглавено „Социалните мрежи в интернет и социалните навици на техните потребители”.

Броят на потребителите на социални мрежи за последните две години е нарастнал двойно. Докато през 2008 г. 24% от американците са били членове на най-малко една социална мрежа, тази цифра се е удвоила до 48% през 2010 г. Броят на членовете на социалните мрежи нараства с по 40% през всяка изминала година. Колко време ще отнеме на почти всички американци да създадат свой акаунт в поне една социална мрежа? През април 2009 г. 90% от американците са изпратили или са получили поне по едно електронно писмо, като в същото време социалните мрежи са били два пъти по-малко използвани от електронната поща. Но с нарастването на броя на новите потребители на социалните мрежи тази разлика намалява все повече.

39 000 000 американци използват редовно социалните мрежи. Заедно с нарастването на броя на потребителите на тази услуга, нараства и употребата на такива сайтове. През 2010 г. 30% от потребителите на социални мрежи влизат по няколко пъти на ден в акаунтите си, докато това са правели едва 18% през 2008 г., почти два пъти по-малко. Като цяло броят на хората, които използват социалните мрежи, е нарастнал с повече от два пъти за две години: от 18 милиона - на 39 милиона американци. Увеличението на броя на интензивно използващите социалните мрежи е положителен сигнал за този тип сайтове, които създадоха нов и жизнеспособен бизнес модел.

57% от потребителите на социални мрежи са жени, мъжете са 43%. Възрастовата група на 18-24 годиншните представлява 25%, а тази на 18-35 годишните - 50% от потребителите на социални мрежи. Хората на възраст 45+ години все още са по-слабо представени. Социалните мрежи трябва да ги привлекат, ако искат да продължат да растат със същата скорост, както през последните две години. Хората на 55+ имат най-малко представителство – едва 9% от тях имат профил в социална мрежа.

Въпреки че представляват само 13% от световното население, студентите са 25% от най-честите потребители на социалните мрежи. Най-голямата група е, тази на работещите на пълен работен ден, които съставляват 41% от редовни потребители и 42% от световното население.

Първоначално, създадени за нуждите на ученици и студенти, днес социалните мрежи се отварят все повече и повече за работниците и служителите, въобще - за бизнеса, помагайки му да създаде своя база от он-лайн потребители. Пенсионерите са 20% от световното население и само 7% от честите ползватели на социалните мрежи.

87% от ползват често Facebook, 54% изполват MySpace, 19% - Twitter, a 17% - Linkedin.

Facebook е най-голямата мрежа, с 500 милиона членове, срещу 105 милиона за Twitter.

Най-често потребителите използват мобилните устройства

Докато 50% от редовни ползватели се свърват с акаунта си в социалните мрежи от мобилния си телефон, само 32% от всички интернет потребителите правят това за всякакви сайтове.

41% от редовните ползватели, никога няма да публикуват своя статус от мобилните си телефони. 93% изпращате данни от компютъра си, а 59% - и от своиите мобилни устройства. В допълнение, 35% от честите потребители публикуват няколко пъти на денонощие своя статус от компютъра си, докато този показател е само 16% за тези, които правят същото през телефоните си.

Потребителите на социални мрежи имат два пъти повече устройства iPod и iPhone от другите интернет потребители, които не ползват социални мрежи. Докато 7% от американците на възраст 12 и повече години имат iPhone, iPod имат 28% от американците на възраст 12 и повече години.

Kлиентите на социалните мрежи ползват интернет два пъти повече, отколкото гледат телевизия. Потребителите на социални мрежи консумират медийна информация два часа повече, отколкото световното население.

Често потребителите на социални мрежи купуват два пъти повече музика онлайн, от останалите хора .

Списъци на интернет базирани социални мрежи може да бъде видян на следните няколко места:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking_websites/

http://mashable.com/2007/10/23/social-networking-god/

http://smallbizbee.com/index/2010/02/02/ultimate-list-40-social-networking/

Превел: Неделин Бояджиев

http://reyt.net/

Превел: Неделин Бояджиев

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...